abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90705624
Hoi, ik heb een probleem met mijn telefoon of mijn SIM-kaart.

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht (SIM-lockvrij) en ook een nieuwe SIM-kaart voor Pre Paid bellen.

Tot vanmorgen had ik de indruk dat dit allemaal best goed werkte, maar vanmorgen liep ik tegen het probleem aan, dat om de een of andere reden mijn telefoon (of iets anders) weigerde SMS'jes te verzenden. Ik krijg telkens een melding dat het verzenden mislukt is. Bellen, gebeld worden en SMS'jes ontvangen werkt wel.

Na een zevental (plusminus) pogingen, heb ik vervolgens eens gekeken of de nieuwe SIM-kaart wel werkte in mijn oude telefoon en jawel: tweemaal achter elkaar kon ik berichtjes versturen.

Na terugplaatsen in mijn oude telefoon, kon ik echter nog altijd geen berichtjes versturen. Mijn conclusie was derhalve, dat het waarschijnlijk wel aan de telefoon zou liggen.

Ter bevestiging van deze hypothese heb ik vervolgens ook eens geprobeerd berichtjes te versturen met de SIM-kaart van iemand anders in mijn nieuwe telefoon. Tot mijn verbazing kon ik ook nu zonder problemen SMS'jes verzenden. De combinatie van mijn nieuwe telefoon en mijn nieuwe SIM-kaart werkt echter nog altijd niet.

Heeft iemand hier enig idee hoe het kan dat zowel mijn telefoon als mijn SIM-kaart geen problemen hebben om SMS'jes te versturen, maar dat ze het gezamenlijk toch vertikken, terwijl ik wel gewoon kan bellen, gebeld worden en SMS'jes ontvangen.

Of heeft anders iemand een idee hoe ik erachter kan komen wat het probleem is?
pi_90706698
Sommige merken telefoons kunnen niet overweg met sommige providers.
5 Ferrari's op videoband!
pi_90706777
Welke provider heb je? Waarschijnlijk verkeerde instellingen bij de sms-centrale.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_90706895
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 13:35 schreef Baghdaddy het volgende:
Welke provider heb je? Waarschijnlijk verkeerde instellingen bij de sms-centrale.
En welke telefoon?
pi_90711669
Kruidvat (via KPN) en een Nokia 1616
pi_90711813
KPN dus, oke dan ga je naar Berichten > Bericht-instellingen > Tekstberichten > Berichtencentrales > Centrale toevoegen

Naam: Kruidvat KPN (naam maakt niet uit)
Nummer ber. centrale: +316 53131314

Die nummer is trouwens voor Prepaid, als je een abbo hebt verwijs ik je naar deze pagina:

http://www.bellen.com/faq(...)richtencentrale.aspx

Sla deze profiel op en selecteerd deze, vervolgens een snelle reset en als het goed is zou het moeten lukken.
pi_90711838
-- Kan mijn bericht niet bewerken --

De menu kan trouwens verschillen op je mobiel, ik weet niet of deze verschillen bij de Nokia 1616.
pi_90711859
Mijn oude telefoon is ook een Nokia, maar dan met een ander nummer (weet ik zo niet).
pi_90711946
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:24 schreef Baghdaddy het volgende:
KPN dus, oke dan ga je naar Berichten > Bericht-instellingen > Tekstberichten > Berichtencentrales > Centrale toevoegen

Naam: Kruidvat KPN (naam maakt niet uit)
Nummer ber. centrale: +316 53131314

Die nummer is trouwens voor Prepaid, als je een abbo hebt verwijs ik je naar deze pagina:

http://www.bellen.com/faq(...)richtencentrale.aspx

Sla deze profiel op en selecteerd deze, vervolgens een snelle reset en als het goed is zou het moeten lukken.
Bedankt, zal het eens proberen. Nadat ik de SIM kaarten weer heb terugverwisseld.
pi_90712985
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:27 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Bedankt, zal het eens proberen. Nadat ik de SIM kaarten weer heb terugverwisseld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:27 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Geen succes.

De website geeft zelf trouwens ook een ander nummer aan en dat stond ook ingesteld.
pi_90713297
Kan je kijken welke nummer het ingesteld staat op je andere mobiel waar smsen wel lukt?
pi_90713498
Probeer is deze:

+31658807588
pi_90714190
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:11 schreef Baghdaddy het volgende:
Probeer is deze:

+31658807588
Dat is dat andere nummer dat de site aangeeft en dat al staat ingesteld.

Ik vermoed dat het iets anders is. Op mijn oude telefoon verscheen dat nummer ook toen ik keek hoe die stond in gesteld (met dezelfde SIM-kaart). En daarmee kan ik dus wel SMS versturen. Zelfde centrale op beide toestellen, maar met een van de twee kan ik geen SMS versturen.

Het probleem is dus ook snel genoeg opgelost door mijn oude telefoon te gebruiken, maar ondanks dat mijn nieuwe telefoon nogal goedkoop was, vind ik dat toch een beetje zonde van de aanschaf. Los van dat het gewoon een onbevredigende oplossing is.
pi_90714346
I see. In mijn geval lag het aan de berichtencentrale en kon dit snel worden opgelost. Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn meer, excuses :9.
pi_90714674
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 17:35 schreef Baghdaddy het volgende:
I see. In mijn geval lag het aan de berichtencentrale en kon dit snel worden opgelost. Ik heb geen idee wat er mis zou kunnen zijn meer, excuses :9.
In ieder geval bedankt. Ik heb maar een hulpverzoek ingediend via de Kruidvatwebsite. Zal wel even duren voor ik antwoord krijg, maar okee. Ik had wel gehoopt eerst met meer zekerheid te kunnen zegen of het probleem wel bij hun ligt, maar helaas.

Nu maar hopen dat ze daar een idee hebben waar het aan ligt. Hopelijk krijg ik dan niet als antwoord dat de berichtencentrale niet staat ingesteld. ;( Dan blijf je bezig.
pi_97991260
Hiero t zelfde probleem, eenvoudige nokia, en kruidvat mobiel.. helaas geven ze op de site niet t nummer aan van de berichtencentrale. anyone die t weet?
pi_98020444
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:36 schreef arnoudB het volgende:
Hiero t zelfde probleem, eenvoudige nokia, en kruidvat mobiel.. helaas geven ze op de site niet t nummer aan van de berichtencentrale. anyone die t weet?
In mijn geval was het probleem dat de simkaarten van Kruidvat niet goed werken in combinatie met de Nokia 1616. Ze hebben me een nieuwe simkaart gestuurd nadat ik het probleem via de website had aangekaart en nu doet alles het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')