Hoi, ik heb een probleem met mijn telefoon of mijn SIM-kaart.
Ik heb een nieuwe telefoon gekocht (SIM-lockvrij) en ook een nieuwe SIM-kaart voor Pre Paid bellen.
Tot vanmorgen had ik de indruk dat dit allemaal best goed werkte, maar vanmorgen liep ik tegen het probleem aan, dat om de een of andere reden mijn telefoon (of iets anders) weigerde SMS'jes te verzenden. Ik krijg telkens een melding dat het verzenden mislukt is. Bellen, gebeld worden en SMS'jes ontvangen werkt wel.
Na een zevental (plusminus) pogingen, heb ik vervolgens eens gekeken of de nieuwe SIM-kaart wel werkte in mijn oude telefoon en jawel: tweemaal achter elkaar kon ik berichtjes versturen.
Na terugplaatsen in mijn oude telefoon, kon ik echter nog altijd geen berichtjes versturen. Mijn conclusie was derhalve, dat het waarschijnlijk wel aan de telefoon zou liggen.
Ter bevestiging van deze hypothese heb ik vervolgens ook eens geprobeerd berichtjes te versturen met de SIM-kaart van iemand anders in mijn nieuwe telefoon. Tot mijn verbazing kon ik ook nu zonder problemen SMS'jes verzenden. De combinatie van mijn nieuwe telefoon en mijn nieuwe SIM-kaart werkt echter nog altijd niet.
Heeft iemand hier enig idee hoe het kan dat zowel mijn telefoon als mijn SIM-kaart geen problemen hebben om SMS'jes te versturen, maar dat ze het gezamenlijk toch vertikken, terwijl ik wel gewoon kan bellen, gebeld worden en SMS'jes ontvangen.
Of heeft anders iemand een idee hoe ik erachter kan komen wat het probleem is?