Het hebben van vrienden en kinderen is wel zeker te combineren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:54 schreef ukga het volgende:
Zodra ze kinderen krijgen gaan ze een andere fase van hun leven in en sluiten ze de vorige fase af.
Er zijn maar weinig die het goed weten te combineren met werk en vrienden.
Ik ben 24 en vele om mij heen hebben ook al kindere
klopt daarom zeg ik ook; weinig weten het goed te combineren.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het hebben van vrienden en kinderen is wel zeker te combineren.
Voor sommige mensen lijkt het alsof ze alleen vrienden hebben om de tijd zonder vriendin te overbruggen, zodra ze een vriendin hebben is het bye bye vrienden.
Dat gedrag is best jammer idd.
Ik weet niet of je moet zeggen dat jij stil hebt gestaan 5-10 jaar. Tenzij kinderen en huisje boompje beestje je doel zijn natuurlijk.
Misschien dat ook wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:55 schreef ukga het volgende:
[..]
klopt daarom zeg ik ook; weinig weten het goed te combineren.
Ik vraag me af of TS het gevoel heeft dat ie "de trein aan het missen is" qua huisje boompje beestje, of dat ie gewoon niet weet wat ie wil.
Ja nou dat klopt wel, de vraag passen die vrienden nog wel bij mij.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:58 schreef mjb44 het volgende:
Het hebben van kinderen en huisje boompje beestje is voor mij geen doel op zich. Maar na de eerder genoemde ervaringen deze week had ik wel het gevoel van "passen deze vrienden nog wel bij mij". Dat klinkt natuurlijk ook erg raar en zo bedoel ik het niet maar ik baal er gewoon een beetje van dat de mensen waar ik tot een paar jaar geleden nog enorm veel lol mee had en van alles ondernam nu ineens geen tijd meer hebben om gewoon een middag te schaatsen. En daar komt bij dat dergelijke inniatieven steeds van mijn kant moeten komen. Uit zichzelf bellen ze ineens niet meer.
Dat laatste herken ik ook wel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:58 schreef mjb44 het volgende:
Het hebben van kinderen en huisje boompje beestje is voor mij geen doel op zich. Maar na de eerder genoemde ervaringen deze week had ik wel het gevoel van "passen deze vrienden nog wel bij mij". Dat klinkt natuurlijk ook erg raar en zo bedoel ik het niet maar ik baal er gewoon een beetje van dat de mensen waar ik tot een paar jaar geleden nog enorm veel lol mee had en van alles ondernam nu ineens geen tijd meer hebben om gewoon een middag te schaatsen. En daar komt bij dat dergelijke inniatieven steeds van mijn kant moeten komen. Uit zichzelf bellen ze ineens niet meer.
Das wel grappig om te lezen. Dus ook hier gaat op: het gras is bij de buren altijd groener.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:08 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat laatste herken ik ook wel.
Je moet als single op een bepaalde leeftijd veel meer moeite doen om je sociale contacten te onderhouden. En moet je dingen vaak wat eerder beginnen te plannen zodat je vrienden tijd kunnen maken.
Maar er zit uiteindelijk ook wel een andere kant aan.
Toen mijn vrienden/vriendinnen kinderen kregen, kreeg ik nog wel eens meewarige blikken en vonden ze het "zielig" voor me dat ik ze niet had maar ik ben blij dat ik altijd heb vastgehouden aan mijn eigen principes. Nu, jaren later zijn in veel gevallen de rollen helemaal omgedraaid. Ik geniet van mijn vrijheid, kan gaan en staan waar ik wil, ga meerdere keren per jaar op vakantie en zij zitten altijd in de knoop met oppas, tijd en geld en zeggen soms heel eerlijk dat zij jaloers zijn op mijn leven.
Ik ontken ook niet dat ik misschien ben blijven hangen. Daarom zeg ik ook voor mijn gevoel heb ik 5 tot 10 jaar stil gestaan. Op gebied van vriendschap en relaties dan. Op mijn werk heb ik wel aardig carriere kunnen maken. Alleen kom ik daar nu pas achter. Dat door dat ik nu alleen ben en 10 jaar geleden ook ik deze week ineens zo iets had van "he, ik leef nog steeds zoals 10 jaar geleden".quote:Op zaterdag 1 januari 2011 03:16 schreef Ernemmertje het volgende:
Ach als je maar blijft hangen denk ik eerder dat het echt aan jezelf ligt. Of terwijl, dat je niet weet wat je wilt of geen risico's durft te nemen in het leven.
Ik heb twee neven van 36 en 37. Allemaal met vrouw en kinderen. Eentje heeft drie kinderen, de andere twee kinderen. Die vertelde mij ook dat ze geen vrijheid meer hebben en geen tijd meer hebben voor vrienden. Als ze iets doen moeten ze het een week in advance plannen en van alles regelen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 10:00 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat ik misschien ben blijven hangen. Daarom zeg ik ook voor mijn gevoel heb ik 5 tot 10 jaar stil gestaan. Op gebied van vriendschap en relaties dan. Op mijn werk heb ik wel aardig carriere kunnen maken. Alleen kom ik daar nu pas achter. Dat door dat ik nu alleen ben en 10 jaar geleden ook ik deze week ineens zo iets had van "he, ik leef nog steeds zoals 10 jaar geleden".
Die site ziet er interesant uit. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:38 schreef Howl het volgende:
Ik heb zelf heel leuke ervaringen met nmlk (www.nmlk.nl).
Klopt, je moet mensen zien te vinden met wie je veel raakvlakken hebtquote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:38 schreef Howl het volgende:
Ik zit met hetzelfde. Ik heb nooit echt een goed sociaal leven gehad. Ik vlucht veel te gemakkelijk in mijn eigen wereldje. Twee jaar geleden kwam ik op een punt dat ik de dingen echt wou veranderen. Maar dat is moeilijk. Ik ben onzeker als de pest. Ik denk meestal dat mensen mij alleen maar tolereren en mij zullen afwijzen als ik vriendschap probeer te sluiten. En het helpt ook niet dat ik al meer dan een jaar in een soort lichte depressie zit. Wat ik merk is dat je op zoek moet gaan naar mensen die niet in het huisje-boompje-beestje circuit zitten. Zoiets als een activiteitenclub zou je op weg kunnen helpen. Ik heb zelf heel leuke ervaringen met nmlk (www.nmlk.nl).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |