Ligt eraan; mijn vader had het veelal over moffen, en wij, die geboren waren in WOII spraken daarover, maar de generatie na 1970 hoeft echt niet meer te klagen, die hebben een goede jeugd tegenmoet gezien.quote:Op vrijdag 31 december 2010 02:49 schreef Pumatje het volgende:
ja, ben nu 25, en wat wijzer.. maar het is me er altijd ingestampt thuis.
Duitsers noemen we moffen , en moffen zijn niet te vertrouwen..
verderop zitten Jappen, en jappen vergeven we nooit meer..
Ome lou!! Puma.. die heeft goddomme z'n eigen maaien uit zijn poep kunnen vissen om te kunnen eten in hun kamp.. etc.etc.
Bij mijn grootouders aan moeders kant zatten joden verstopt, maar mijn oma hield me altijd voor, xxxx niet alle moffe waren slecht.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Ligt eraan; mijn vader had het veelal over moffen, en wij, die geboren waren in WOII spraken daarover, maar de generatie na 1970 hoeft echt niet meer te klagen, die hebben een goede jeugd tegenmoet gezien.
Ja pumatje heeft net aan zijn palen getrokken en wij maken er weer een zooitje vanquote:Op vrijdag 31 december 2010 03:06 schreef m.k het volgende:
zullen we er vannacht 10 maken voor lotus om op te ruimen?
Kan me niet herinneren, ik was amper 2 jaar toen WO II eindigde. Ik kan me alleen de nasleep herinneren, dat Amerikaanse soldaten in ons dorp, in Limburg aanwezig waren. Nabij, In de omgeving werden Erevelden aangelegd waar 'duizenden' Amerikaanse doden van het Ardennenoffensief werden begraven. Tijdens mijn kinderjaren fietste ik naast de aanleg van die oorlogsgraven op weg naar papa.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bij mijn grootouders aan moeders kant zatten joden verstopt, maar mijn oma hield me altijd voor, xxxx niet alle moffe waren slecht.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Vrouwtje kwam net voorbij schuiven en vroeg wat betekend Fok?![]()
![]()
Ja had ik haar al uitgelegt. Maar men heeft in Nederlands wat leuke woorden, zoals bv. fakkelquote:
Die WO II is maar een fractie, ik werd in 1943 geboren, en na twee zussen verliet mijn vader ons in 1949. Je was een hoerenzoon, een bastaard! Wij hebben, zonder onze pa zijn inkomen moeten doorbrengen. Als wij financiencien hadden gehad was ik tegenwoordig een miljonair geweest die een groot advocatenbureau had gehad, ipv dat heb ik alleen Lager Onderwijs gehad, en heb op mijn 16e voor mijn moeder en zussen moeten zorgen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:19 schreef Pumatje het volgende:
lijkt me toch apart Clan.
Voor mij was de wereldoorlog al precies 40 jaar afgelopen. Verplichte kost op de Basisschool tot Middelbare school. En zelfs in mijn opleidingen kwam dit naar voren toen ik kunstgeschiedenis studeerde.
Maar jij hebt daar toch een stukje deel van uitgemaakt. Dat is dus voor in ieder geval mij een andere tijd. Echt iets van "vroeger"maar niet te lang geleden. Helemaal als je als tiener de oorlog mee hebt gemaakt.
Meisjes gaan nu al aan de baby melk fles als ze de verkeerde shampoo hebben gebruikt...Zo beinvloedbaar. En dan maak je in een ander geval even een complete oorlog en bezetting mee, laat staan vervolging.
Apart ja![]()
goede rum drink ik
En hoe wil je dat met zekerheid kunnen zeggen?quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:30 schreef Clan het volgende:
...Als wij financiencien hadden gehad was ik tegenwoordig een miljonair geweest die een groot advocatenbureau had gehad...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |