FOK!forum / Gaming / Dikke klapper voor de PS2, NGC èn X-box deel 2
calvobbeswoensdag 5 juni 2002 @ 09:59
quote:
Eidos was zo aardig om een previewversie van Timesplitters 2 naar ons toe te sturen, een spel wat volgens het doosje 'the most exhilarating experience the PS2 has to offer' moet gaan worden. Jaja, die hebben we eerder gehoord.
Door Roland van Hek

T.S. 2 is net als zijn voorganger een first person shooter, een genre wat volgens ondergetekende eigenlijk gewoon thuishoort op een PC (Al was het alleen maar om de onverslaanbare combinatie van muis/toetsenbord). Het aantal FPS-games op de PS2 wat ècht lekker speelt is wat mij betreft dan ook extreem dungezaaid.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Timesplitters 1 nog nooit heb mogen spelen, maar ik heb me laten vertellen dat het hier ging om een erg vermakelijke shooter, met een geheel eigen sfeer en stijl. Nu heb ik slechts één level kunnen uitproberen, maar de aparte stijl van Timesplitters is in deel twee helemaal terug!

Niet alleen de stijl van Timesplitters 2 is erg cool, maar ook met de eerdergenoemde besturing zit het wel snor. Je kunt je controller helemaal configureren zoals je zelf wilt, en dat is erg fijn. Bewegen en rondkijken gaat het beste met de twee analoge thumbsticks, en met de rest van de controls kun je zelf naar hartelust pielen.

Verhaal
Over het verhaal van de game kan ik je weinig vertellen, want van het level wat je op de preview-disc kunt spelen wordt je niet veel wijzer. Je moet als één of andere geheim agent een basis infiltreren waar zojuist een bio-chemisch ongeluk heeft plaatsgevonden. (Het zal weer eens niet waar zijn, Tsss) Er schijnt ook een kristal in de basis te liggen, en dat moet je zien te vinden. Gedurende je missie kom je erachter dat er stront aan de knikker is, en dat het hele complex krioelt met zombie-achtige monsters (Yay! Zombies!)
Graphics
Ook al vertegenwoordigde deze preview-versie niet het spel zoals het in de winkel ligt, toch zag het er allemaal erg goed uit. Timesplitters 2 probeert geen hyperrealistische wereld neer te zetten, maar het is wel een geloofwaardige omgeving waar je in rondloopt.
De mensen in Timesplitters 2 zien eruit alsof ze uit een stripboek zouden kunnen komen, en je zou de stijl van het spel het beste kunnen vergelijken met die uit de 3D-shooter 'SIN' (Da's een PC-titel, ja!)

Wapens
Je krijgt tijdens deze demo een flink aantal wapens tot je beschikking, variërend van een pistool (mèt demper!) tot een snipergun en een vlammenwerper. Van alle wapens was het effect van de vlammenwerper het meest indrukwekkend: je kon je vijanden in de fik zetten, om ze daarna gillend in het rond te zien rennen.

Conclusie
Als deze demo een voorproefje is van wat we in de volledige versie van Timesplitters 2 mogen verwachten, dan heb ik slechts één ding te zeggen: "Laat maar komen die vollledige versie!" Ik kan niet wachten om met de beloofde coöperatieve multiplayer-modus de wereld van dit spel te gaan verkennen. Overigens zal Timesplitters 2 niet alleen voor de PS2 uitkomen, maar ook voor de Gamecube en de X-box. (Maar dat had je dankzij de screenshots zelf ook al door!)


Zie ook:

http://www.eidosinteractive.co.uk/gss/timesplitters2/

Smotswoensdag 5 juni 2002 @ 11:08
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahaha!!!

PRachtig, dit!

pmponerwoensdag 5 juni 2002 @ 11:22
Applaus voor calvobbes
suimasenwoensdag 5 juni 2002 @ 11:25
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:08 schreef Smots het volgende:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahaha!!!

PRachtig, dit!


je hebt weer wat op je geweten, knul! fb reeds gelezen?
CraZaaywoensdag 5 juni 2002 @ 11:27
Zullen we nu weer on topic gaan?
Smotswoensdag 5 juni 2002 @ 11:28
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:25 schreef suimasen het volgende:

[..]

je hebt weer wat op je geweten, knul! fb reeds gelezen?


* Smots voelt een traan in zijn oog opwellen omdat iemand hem zelfs nu nog aanspreekt met 'knul'

De reden dat ik zo hard moest lachen IS dat hele topic in FB..... knul Ik kon het niet laten

Smotswoensdag 5 juni 2002 @ 11:34
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:27 schreef CraZaay het volgende:
Zullen we nu weer on topic gaan?
OK...

[flauw-modus]
Goh, dat lijkt me echt wel een leuk spelletje zeg!
En die previewer, wat heeft 'ie het allemaal goed beschreven! Het lijkt wel alsof 'ie weet waar hij het over heeft...
Tjeempie!
[/flauw-modus]

Nee, ff zonder geouwehoer, Timesplitters 2 is 1 van de weinige FPS-games op de PS2 die echt lekker kan worden bestuurd.
(opvolger van GOlden-Eye? Golden-Eye beater!)

Robhimselfwoensdag 5 juni 2002 @ 11:37
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:25 schreef suimasen het volgende:

[..]

je hebt weer wat op je geweten, knul! fb reeds gelezen?


[offtopic]Ach gut! n00bje van me......goed begin op dit forum joh! Zo maak je vrienden groene regelneef! Sorry hoor, maar dit is toch echt triestheid van het hoogste niveau...ga vooral zo door....moron! En waar haal je het idee vandaan om iemand die geruime tijd op Fok! zit een knul te noemen? Wat fok betreft ben je zelf nog zeiknat achter de oren [/offtopic]

Wanneer komt TimSplitters 2 eigenlijk uit?

suimasenwoensdag 5 juni 2002 @ 11:40
hap hap
Smotswoensdag 5 juni 2002 @ 11:54
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:37 schreef Robhimself het volgende:

[..]
Wanneer komt TimSplitters 2 eigenlijk uit?


Dat weet ik niet...
The.PhantoMwoensdag 5 juni 2002 @ 17:11
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 11:25 schreef suimasen het volgende:

[..]

je hebt weer wat op je geweten, knul! fb reeds gelezen?


Je bent wel bezig he met posten. tot nu toe 146 op een dag. Knap hoor. Of zijn dat ook allemaal van deze antwoorden
febsterdonderdag 6 juni 2002 @ 00:56
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 09:59 schreef calvobbes het volgende:
Ik kan niet wachten om met de beloofde coöperatieve multiplayer-modus de wereld van dit spel te gaan verkennen
edit edit edit edit edit
Dus weer met elkaar gamen net zoals in Jurassic Park 2 op de SNES ? (dat was goedddddd lieve kijkertjes die dat nooit gedaan hebben)
Tweekdonderdag 6 juni 2002 @ 01:00
Dat cooperatieve gedoe he? kon dat niet ook in perfect dark? Niet echt revolutionair, maar wel leuk natuurlijk.
febsterdonderdag 6 juni 2002 @ 01:02
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 01:00 schreef Tweek het volgende:
Dat cooperatieve gedoe he? kon dat niet ook in perfect dark? Niet echt revolutionair, maar wel leuk natuurlijk.
Dat cooperatieve gedoe he? kon dat niet ook in [vul spel in voor N64/psx tijdperk] Niet echt revolutionair, maar wel leuk natuurlijk.