Eerlijk, direct en doch vriendelijk het aan hem vertellenquote:Op donderdag 30 december 2010 23:43 schreef MYV het volgende:
Een vriend van me begint al een maand of 3 ongelovelijk te irriteren,
zijn hele karakter en alles trekt me steeds minder aan. Heel vaak ga ik met tegenzin nog naar hem toe omdat hij altijd wil afspreken en ik hem niet wil kwetsen. Het liefst zou ik gewoon de vrienschap verbreken maar we doen samen een project en zijn wel vaak samen betrokken met dingen ook op school. Hij wil om de 3 dagen afspreken en dan durf ik geen Nee te zeggen want daar maakt hij altijd een ontzettend drama van. Nu wil hij ook nog tussen mij en een vriendin komen morgenavond op oud en nieuw dus en ik weet niet hoe ik hem nou 'afwimpel'
En ik durf het niet te vertellen omdat ik hem niet wil kwetsen.
What should I do..?
SMS, ik heb even geen zin, of ik ga nu even wat doen met die en die. Dat moeten genoeg subtiele hints zijn dat diegene door zal hebben dat je er niks mee te maken wil hebben en is misschien een makkelijkere uitweg voor je ipv hem te zeggen dat hij op moet donderen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef MYV het volgende:
Ik heb niet echt de moed om het in zn face te zeggen, weet iemand een tussenweg? of een minder pijnlijke oplossing?
Het kwetsen is al gebeurd, hij heeft het alleen misschien nog niet door. De vriendschap zit vooral in zijn hoofd. Dus kwetsen kun je niet meer voorkomenquote:Op donderdag 30 december 2010 23:43 schreef MYV het volgende:'
En ik durf het niet te vertellen omdat ik hem niet wil kwetsen.
Nee.... het komt altijd hard aan.....maar wat harder aankomt, zijn leugens....quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef MYV het volgende:
Ik heb niet echt de moed om het in zn face te zeggen, weet iemand een tussenweg? of een minder pijnlijke oplossing?
Dat is lafquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Silenus het volgende:
De hele tijd zogenaamd wat anders plannen. Met een verre neef, onbekende vriendin, etc etc etc. Totdat hij eindelijk z'n bek houdt.
Dan maar zeggen dat hij een irritante zeiksnol is en op moet rotten. Wordt ie vast heel gelukkig van.quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:02 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dan maar zeggen dat hij een irritante zeiksnol is en op moet rotten. Wordt ie vast heel gelukkig van.
Ik heb zomaar het idee dat de vriend van TS, de hints niet doorheeftquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:38 schreef algebra010 het volgende:
Indirect laten merken oftewel signalen afgeven. Dit is iets wat praktisch iedereen doet. Op internet zul je altijd antwoorden krijgen in de trant van dat je het rechtdoorzee moet zijn en het in iemand gezicht moet zeggen, in de praktijk kiezen mensen echter liever de indirecte weg.
Als je elke keer ja zegt als hij wil afspreken noem ik dit ook geen signalen afgeven.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat de vriend van TS, de hints niet doorheeft
Waarom is dat veel lulliger? Wat een onzin. mensen durven kennelijk de waarheid niet te vertellen of aan te horen. wees gewoon realistisch, de waarheid is het beste. Hij weet wat de reden is, en hoeft zich niet onzeker te voelen. TS verteld hem gewoon dat ze liever niet meer met hem omgaat, omdat ze zich niet op haar gemak voelt meer bij hem doordat zij zich persoonlijk ergerd aan bepaalde dingen, en dat de reden is waardoor ze liever niet meer afspreekt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:39 schreef melanie_x het volgende:
Steeds minder afspreken.. dan krijgt hij vanzelf wel door dat je er geen zin meer in hebt. Het is veel lulliger om recht in zijn gezicht te zeggen dat je hem irritant vind, dat is gewoon nergens voor nodig.
Hmmm, niet iedereen kan de waarheid aan, en dit wat jij zo zegt kan iemands zelfvertrouwen een behoorlijke knauw geven anders.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:44 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
Waarom is dat veel lulliger? Wat een onzin. mensen durven kennelijk de waarheid niet te vertellen of aan te horen. wees gewoon realistisch, de waarheid is het beste. Hij weet wat de reden is, en hoeft zich niet onzeker te voelen. TS verteld hem gewoon dat ze liever niet meer met hem omgaat, omdat ze zich niet op haar gemak voelt meer bij hem doordat zij zich persoonlijk ergerd aan bepaalde dingen, en dat de reden is waardoor ze liever niet meer afspreekt.
De waarheid is gewoon de simpelste en beste oplossing. je voelt je zelf ook een stuk zekerder en sterker als je dit aanleert, en gewoon nee durft te zeggen tegen mensen. Gewoon duidelijk zijn.
Mensen gaan dan tenminste nadenken over hun gedrag.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hmmm, niet iedereen kan de waarheid aan, en dit wat jij zo zegt kan iemands zelfvertrouwen een behoorlijke knauw geven anders.
Ja voor iedereen werkt het anders natuurlijk. Ik kan me er niks bij voorstellen om op een slinkse manier een vriend af te willen wimpelen, ipv de waarheid te zeggen. Maar zulke vrienden trek ik dan ook niet aan, die de waarheid niet aan kunnen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hmmm, niet iedereen kan de waarheid aan, en dit wat jij zo zegt kan iemands zelfvertrouwen een behoorlijke knauw geven anders.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:52 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Mensen gaan dan tenminste nadenken over hun gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |