abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 23:43:09 #1
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_90656514
Een vriend van me begint al een maand of 3 ongelovelijk te irriteren,
zijn hele karakter en alles trekt me steeds minder aan. Heel vaak ga ik met tegenzin nog naar hem toe omdat hij altijd wil afspreken en ik hem niet wil kwetsen. Het liefst zou ik gewoon de vrienschap verbreken maar we doen samen een project en zijn wel vaak samen betrokken met dingen ook op school. Hij wil om de 3 dagen afspreken en dan durf ik geen Nee te zeggen want daar maakt hij altijd een ontzettend drama van. Nu wil hij ook nog tussen mij en een vriendin komen morgenavond op oud en nieuw dus en ik weet niet hoe ik hem nou 'afwimpel'
En ik durf het niet te vertellen omdat ik hem niet wil kwetsen.
What should I do..?
  donderdag 30 december 2010 @ 23:44:52 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_90656605
Zeg het hem?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_90656615
quote:
13s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:43 schreef MYV het volgende:
Een vriend van me begint al een maand of 3 ongelovelijk te irriteren,
zijn hele karakter en alles trekt me steeds minder aan. Heel vaak ga ik met tegenzin nog naar hem toe omdat hij altijd wil afspreken en ik hem niet wil kwetsen. Het liefst zou ik gewoon de vrienschap verbreken maar we doen samen een project en zijn wel vaak samen betrokken met dingen ook op school. Hij wil om de 3 dagen afspreken en dan durf ik geen Nee te zeggen want daar maakt hij altijd een ontzettend drama van. Nu wil hij ook nog tussen mij en een vriendin komen morgenavond op oud en nieuw dus en ik weet niet hoe ik hem nou 'afwimpel'
What should I do..?
Eerlijk, direct en doch vriendelijk het aan hem vertellen :)
pi_90656952
Tijd voor een ruggengraat.. Komop zeg, beetje voor jezelf opkomen kan wel, als je niet wilt of kan dan gaat het toch gewoon niet?
pi_90657282
Wees aardig tot de school opdracht stopt. Dan afkappen. Wat betreft oud en nieuwe, een leugentje om bestwil dan maar? Het klinkt alsof die vriend meer wil namelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:21:39 #6
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_90658755
Ik heb niet echt de moed om het in zn face te zeggen, weet iemand een tussenweg? of een minder pijnlijke oplossing?
pi_90659222
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef MYV het volgende:
Ik heb niet echt de moed om het in zn face te zeggen, weet iemand een tussenweg? of een minder pijnlijke oplossing?
SMS, ik heb even geen zin, of ik ga nu even wat doen met die en die. Dat moeten genoeg subtiele hints zijn dat diegene door zal hebben dat je er niks mee te maken wil hebben en is misschien een makkelijkere uitweg voor je ipv hem te zeggen dat hij op moet donderen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90659720
Dood laten bloeden ,alleen voor schoolzaken afspreken .Eerlijk zijn zie ik niet zitten ,kan wel heel pijnlijk voor hem zijn en moet hij aan kunnen .Als hij weer af wil spreken gewoon afwimpelen .Als hij de hints niet begrijpt kun je altijd confronterend eerlijk zijn
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:48:47 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90677248
quote:
13s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:43 schreef MYV het volgende:'
Het kwetsen is al gebeurd, hij heeft het alleen misschien nog niet door. De vriendschap zit vooral in zijn hoofd. Dus kwetsen kun je niet meer voorkomen :) De vraag is dan nog alleen, of je de confrontatie aan durft. Da's kut idd... Maar je zal zien, als je 't doet is het zo'n opluchting!

That said, heb je daar geen zin in, kun je de "doodbloed"-techniek gebruiken... Altijd zeggen dat je geen tijd hebt, dat je geen zin hebt, etc. :') Het is wat lafjes, en kan wat langer duren, meer awkward momenten oproepen etc., maar de meeste mensen snappen de hint wel...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:51:38 #10
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90677372
De hele tijd zogenaamd wat anders plannen. Met een verre neef, onbekende vriendin, etc etc etc. Totdat hij eindelijk z'n bek houdt.
Gourmetten of steengrillen?
pi_90677731
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef MYV het volgende:
Nee.... het komt altijd hard aan.....maar wat harder aankomt, zijn leugens....
Speel de bal en niet die persoon en verpak het dus in een ik-boodschap etc....
pi_90677760
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:51 schreef Silenus het volgende:
De hele tijd zogenaamd wat anders plannen. Met een verre neef, onbekende vriendin, etc etc etc. Totdat hij eindelijk z'n bek houdt.
Dat is laf
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:02:04 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90677814
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:00 schreef -Engel- het volgende:

[..]

Dat is laf
Dan maar zeggen dat hij een irritante zeiksnol is en op moet rotten. Wordt ie vast heel gelukkig van.
Gourmetten of steengrillen?
pi_90690099
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 15:02 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dan maar zeggen dat hij een irritante zeiksnol is en op moet rotten. Wordt ie vast heel gelukkig van.
:')

Is ook een goede manier om de deur open te houden, mocht hij ooit eens veranderen ofzo :P
pi_90690180
Hoezo bang om diegene te kwetsen? Wat egoïstisch. het is toch kwetsender om met iemand te blijven omgaan en dat hij achteraf pas achterkomt dat het al die tijd niks betekende, en dat jij je ergerde aan hem.
Ik snap dat nooit, zeg gewoon de waarheid ben je er mooi van af hij komt er wel over heen.
pi_90690403
Indirect laten merken oftewel signalen afgeven. Dit is iets wat praktisch iedereen doet. Op internet zul je altijd antwoorden krijgen in de trant van dat je het rechtdoorzee moet zijn en het in iemand gezicht moet zeggen, in de praktijk kiezen mensen echter liever de indirecte weg.
pi_90690436
Steeds minder afspreken.. dan krijgt hij vanzelf wel door dat je er geen zin meer in hebt. Het is veel lulliger om recht in zijn gezicht te zeggen dat je hem irritant vind, dat is gewoon nergens voor nodig.
pi_90690528
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 20:38 schreef algebra010 het volgende:
Indirect laten merken oftewel signalen afgeven. Dit is iets wat praktisch iedereen doet. Op internet zul je altijd antwoorden krijgen in de trant van dat je het rechtdoorzee moet zijn en het in iemand gezicht moet zeggen, in de praktijk kiezen mensen echter liever de indirecte weg.
Ik heb zomaar het idee dat de vriend van TS, de hints niet doorheeft :X
pi_90690568
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:43 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik heb zomaar het idee dat de vriend van TS, de hints niet doorheeft :X
Als je elke keer ja zegt als hij wil afspreken noem ik dit ook geen signalen afgeven.
pi_90690572
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:39 schreef melanie_x het volgende:
Steeds minder afspreken.. dan krijgt hij vanzelf wel door dat je er geen zin meer in hebt. Het is veel lulliger om recht in zijn gezicht te zeggen dat je hem irritant vind, dat is gewoon nergens voor nodig.
Waarom is dat veel lulliger? Wat een onzin. mensen durven kennelijk de waarheid niet te vertellen of aan te horen. wees gewoon realistisch, de waarheid is het beste. Hij weet wat de reden is, en hoeft zich niet onzeker te voelen. TS verteld hem gewoon dat ze liever niet meer met hem omgaat, omdat ze zich niet op haar gemak voelt meer bij hem doordat zij zich persoonlijk ergerd aan bepaalde dingen, en dat de reden is waardoor ze liever niet meer afspreekt.
De waarheid is gewoon de simpelste en beste oplossing. je voelt je zelf ook een stuk zekerder en sterker als je dit aanleert, en gewoon nee durft te zeggen tegen mensen. Gewoon duidelijk zijn.
pi_90690737
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 20:44 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

Waarom is dat veel lulliger? Wat een onzin. mensen durven kennelijk de waarheid niet te vertellen of aan te horen. wees gewoon realistisch, de waarheid is het beste. Hij weet wat de reden is, en hoeft zich niet onzeker te voelen. TS verteld hem gewoon dat ze liever niet meer met hem omgaat, omdat ze zich niet op haar gemak voelt meer bij hem doordat zij zich persoonlijk ergerd aan bepaalde dingen, en dat de reden is waardoor ze liever niet meer afspreekt.
De waarheid is gewoon de simpelste en beste oplossing. je voelt je zelf ook een stuk zekerder en sterker als je dit aanleert, en gewoon nee durft te zeggen tegen mensen. Gewoon duidelijk zijn.
Hmmm, niet iedereen kan de waarheid aan, en dit wat jij zo zegt kan iemands zelfvertrouwen een behoorlijke knauw geven anders.
  vrijdag 31 december 2010 @ 20:52:56 #22
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_90690839
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Hmmm, niet iedereen kan de waarheid aan, en dit wat jij zo zegt kan iemands zelfvertrouwen een behoorlijke knauw geven anders.
Mensen gaan dan tenminste nadenken over hun gedrag.
pi_90691079
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ja voor iedereen werkt het anders natuurlijk. Ik kan me er niks bij voorstellen om op een slinkse manier een vriend af te willen wimpelen, ipv de waarheid te zeggen. Maar zulke vrienden trek ik dan ook niet aan, die de waarheid niet aan kunnen.

Maar goed TS doet het uiteindelijk op haar eigen manier en dat is uiteindelijk voor haar de beste manier dat weet zij het beste. :)
pi_90691112
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 20:52 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Mensen gaan dan tenminste nadenken over hun gedrag.
Daar heb je helemaal gelijk in :Y
pi_90691801
Gewoon vertellen en zeggen wat je dwars zit. Dit is informatie die zeer waardevol is voor deze jongen, want het kan zijn dat meerdere mensen zich aan hem irriteren.

Minder "pijnlijke" manier is gewoon laf en kan juist mogelijk pijnlijkere zijn omdat hij je hints niet begrijpt.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')