Ik las Fok!. Een kerstpakkettentopic.
Met klotsende oksels besloot ik het te doen, ik stuurde ElizaB een prive berichtje waarin ik haar een kijkje gunde in mijn priveleven. Mijn priveleven wat écht niet van pure armoede uit elkaar valt, maar waarin momenteel ook totaal geen ruimte is voor uitspattingen in de vorm van een paar zakken chips, een doos koekjes en wat zakjes M&M's omdat-het-zo-lekker-is. Mijn priveleven waarin we gewoon normaal overleven op de aanbiedingen, op brood uit de vriezer, op grootverpakkingsvlees (en echt, 4 dagen speklappen smaakt best wel goed!) en verder intens kunnen genieten van eens een keer een zakje chips van de Aldi.Met inmiddels het zweet in mijn bilnaad durfde ik ook nog op verzenden te drukken. Geen weg meer terug.
Een envelopje, antwoord terug. Prive bericht bevestiging. Ppppff... en wat later nog een envelopje.
We hadden een kerstpakket! Als een kind zo blij heb ik staan dansen! Als een kind zo blij met tranen in mijn ooghoeken. Wat wilde we eten met kerst was de vraag. Biefstuk! Gourmet, of toch biefstuk, of toch gourmet?

Twee kerstdagen dus het werd biefstuk én gourmet! Het winterse weer lag dwars, ElizaB moest TNT om hulp vragen ipv zelf het pakket te kunnen brengen. Zou het lukken, zouden de stakingen er niet tussen zitten? Nee het lukte!
Twee dozen vol!
![100_2955.jpg]()
Op eerste kerstdag hadden we aardappelfloesjes (die torentjes, volgens mij dochter floesjes

) met biefstuk, sperzieboontjes, gebakken champignons, gebakken uien en een lekker luxe toetje. Dochter wou erg graag Mickey Mouse kipburgers van Disney.
![100_2962.jpg]()
Op tweede kerstdag dus gourmet, wat hebben we zitten smullen!
![100_2966a.jpg]()
Met na afloop nog banaanijs met caramelsaus!

Maar na de kerstdagen was het feest nog niet voorbij, onderaan in 1 van de 2 kerstpakketdozen zat nog een envelopje. Met daarin een bestelbevestiging. Vandaag hebben dochter en ik samen een klein doch lief siervuurwerkpakketje opgehaald! Oudejaarsavond 2010 gaat voor ons knallend en spetterend en schitterend eindigen!
Lieve gulle anonieme gever! Ik heb van ElizaB begrepen dat je graag anoniem wilt blijven en dat respecteer ik, maar ergens in mijn hart zit een plekje gereserveerd wat tot in den eeuwigheid voor jou is. Dat blije snoetje van mijn dochter, het was me 100% genieten deze kerst! Het wordt 100% genieten deze oudejaarsnacht. Uit het diepste van mijn hart: Mijn dank... *stil*
Lieve ElisaB: ook jij krijgt van mij mijn volle dank. Mijn gezever aan moeten horen in je pm-box, de ellende die je hebt moeten meemaken om hier te komen. Je bent een schat