abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 20:29:27 #1
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_90645214
Vanavond voor oudjaarsdag/avond wat flessen sterke drank gekocht. Ik vraag het me al tijden af:

Waarom rolt men toch in een slijterij een wikkel papier om je fles whisky/wodka/whatever heen?

Sommigen geven aan dat dit is uit discretie, zodat men niet kan zien dat je dit gekocht hebt. Sterke drank is immers sociaal NIET te accepteren. :') Nu ja oké, maar als ik iemand zie lopen met iets dat lijkt op een fles gewikkeld in papier weet ik dat het niet gaat om een halve liter lauwe ranja zogezegd. Dus dat nut is weg te strepen.

Anderen zeggen dat dat is omdat het een eventuele val breekt en dat dat de reden is dat er papier omheen gedaan wordt. Ik vraag me af of papier een val van een fles op baksteen kan redden. En waarom doet men bij de kassa in de supermarkt ook geen papier om een flesje wijn. Dus die beredenering is ook te verwaarlozen.

Als er geen andere redenaties zijn gaat ons dat een hoop papier besparen, stelletje drankorgels dat we er zijn. :)

Een suggestie. Iemand?
Every Not Is Truething
pi_90645346
Slijterijen haten bomen.
pi_90645374
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:29 schreef Ceriel het volgende:

Een suggestie. Iemand?
"Toevallig" vandaag ook het een en ander gekocht, maar mij viel het op dat van de twee flessen die in 1 tas gingen, er 1 omwikkeld werd, wat me doet denken dat het tegen schade en geluid is door twee flessen die tegen elkaar slaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 december 2010 @ 20:35:54 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_90645487
Je krijgt er standaard een plastic tasje bij om je aankopen in mee te nemen, dus waarom zou die éne fles die je dan koopt nog eens in papier gewikkeld moeten worden.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_90645496
Het is niet toegestaan om met 'geopende' flessen drank over de straat te lopen. Door het in een papiertje te doen wek je in elk geval niet de indruk met een geopende fles te maken te hebben.

Ik meen dat dit de reden is
  donderdag 30 december 2010 @ 20:37:06 #6
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_90645552
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

"Toevallig" vandaag ook het een en ander gekocht, maar mij viel het op dat van de twee flessen die in 1 tas gingen, er 1 omwikkeld werd, wat me doet denken dat het tegen schade en geluid is door twee flessen die tegen elkaar slaan.
Oke, dat is wel een rationeel idee idd. Maar ja lekker boeiend. Er klinken ook weleens wat andere flessen in mijn supermarkt-tas. Heb ik eigenlijk nooit moeite mee en ook nooit problemen mee gehad.
Every Not Is Truething
pi_90645569
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

dat lijkt mij de meest logische ja :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_90645647
quote:
99s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat lijkt mij de meest logische ja :Y
Al denk ik niet dat dit de originele reden is geweest voor het papiertje, maar meer een praktische toepassing voor ene inmiddels niet meer nuttige "oplossing"..

Zou mij niets verbazen dat het vroeger vanwege discretie of zelfs een wetgeving gedaan werd en dat dat is blijven hangen. Ook zie je soms reclame op het papier, wat een commerciële reden mogelijk maakt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 december 2010 @ 20:40:49 #9
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_90645753
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:36 schreef TheFrankey het volgende:
Het is niet toegestaan om met 'geopende' flessen drank over de straat te lopen. Door het in een papiertje te doen wek je in elk geval niet de indruk met een geopende fles te maken te hebben.

Ok. Dus puur een wettelijk dingetje volgens jou. Als ik een fles Wodka heb gekocht en ik loop de winkel uit zonder papier word ik op de bon geslingerd, maar mét mag het wel.
Waarschijnlijk dan bedoeld voor tere kinderogen die wellicht aangespoord worden hetzelfde te gaan kopen omdat ik met zo'n blote fles loop. ;)
Every Not Is Truething
  donderdag 30 december 2010 @ 20:44:02 #10
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_90645928
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]
Zou mij niets verbazen dat het vroeger vanwege discretie of zelfs een wetgeving gedaan werd en dat dat is blijven hangen. Ook zie je soms reclame op het papier, wat een commerciële reden mogelijk maakt.
Dat was ook mijn idee idd. Iets van vroeger dat is blijven hangen.
Every Not Is Truething
  donderdag 30 december 2010 @ 20:56:19 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_90646533
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:36 schreef TheFrankey het volgende:

Waar jij op doelt is de zogenaamde "brown paper bag" en dat wordt uitgelegd in onderstaand filmpje (fragment uit een van de beste televisieseries aller tijden, The Wire)

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')