"Toevallig" vandaag ook het een en ander gekocht, maar mij viel het op dat van de twee flessen die in 1 tas gingen, er 1 omwikkeld werd, wat me doet denken dat het tegen schade en geluid is door twee flessen die tegen elkaar slaan.quote:
Oke, dat is wel een rationeel idee idd. Maar ja lekker boeiend. Er klinken ook weleens wat andere flessen in mijn supermarkt-tas. Heb ik eigenlijk nooit moeite mee en ook nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
"Toevallig" vandaag ook het een en ander gekocht, maar mij viel het op dat van de twee flessen die in 1 tas gingen, er 1 omwikkeld werd, wat me doet denken dat het tegen schade en geluid is door twee flessen die tegen elkaar slaan.
dat lijkt mij de meest logische jaquote:Op donderdag 30 december 2010 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
"Toevallig" vandaag ook het een en ander gekocht, maar mij viel het op dat van de twee flessen die in 1 tas gingen, er 1 omwikkeld werd, wat me doet denken dat het tegen schade en geluid is door twee flessen die tegen elkaar slaan.
Al denk ik niet dat dit de originele reden is geweest voor het papiertje, maar meer een praktische toepassing voor ene inmiddels niet meer nuttige "oplossing"..quote:Op donderdag 30 december 2010 20:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat lijkt mij de meest logische ja
Ok. Dus puur een wettelijk dingetje volgens jou. Als ik een fles Wodka heb gekocht en ik loop de winkel uit zonder papier word ik op de bon geslingerd, maar mét mag het wel.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:36 schreef TheFrankey het volgende:
Het is niet toegestaan om met 'geopende' flessen drank over de straat te lopen. Door het in een papiertje te doen wek je in elk geval niet de indruk met een geopende fles te maken te hebben.
Ik meen dat dit de reden is
Dat was ook mijn idee idd. Iets van vroeger dat is blijven hangen.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen dat het vroeger vanwege discretie of zelfs een wetgeving gedaan werd en dat dat is blijven hangen. Ook zie je soms reclame op het papier, wat een commerciële reden mogelijk maakt.
Waar jij op doelt is de zogenaamde "brown paper bag" en dat wordt uitgelegd in onderstaand filmpje (fragment uit een van de beste televisieseries aller tijden, The Wire)quote:Op donderdag 30 december 2010 20:36 schreef TheFrankey het volgende:
Het is niet toegestaan om met 'geopende' flessen drank over de straat te lopen. Door het in een papiertje te doen wek je in elk geval niet de indruk met een geopende fles te maken te hebben.
Ik meen dat dit de reden is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |