abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90636359
Ik heb pasgeleden een pakje dadels gekocht in de winkel. De pitten van de dadels heb ik bewaard :) Nu wil ik ze graag gaan zaaien.
Ik heb alleen een beetje hulp en wat tips nodig :@
Ik heb nog een leeg glazen terrarium staan. Ik neem zo aan dat ik die wel kan gebruiken. Moet ik nog een specifiek type aarde gebruiken, of is gewone tuinaarde ook goed? Ook heb ik nog een zak perliet hier staan.

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_90636428
Het is een schitterende plant. Het beste is om aan verse vruchten te komen. Toch is het mij gelukt, om van gekonfijte dadels een mooie plant te krijgen. Hoewel de kiemkracht snel verloren gaat. Was de pitten erg goed met lauw water af en laat ze drogen. Het zaaien kan in gewone aarde of in turf. Ook is het een manier om de pitten op vochtige watten te leggen op een warme plaats. Zorg dat ze niet uitdrogen. Voor in de aarde is een hoge pot aan te bevelen. De wortels willen graag veel ruimte. Ongeveer 3 cm diep zaaien en een platic zakje erover met gaatjes erin. De aarde vochtig houden maar niet te nat. Het duurt erg lang voordat er iets uit de aarde opkomt. Dan het plastic eraf halen. Na enkele weken wordt de stengel groen en wordt het een kleine palm. Mag in de winter koeler staan en iets minder water geven.
pi_90673729
Ja dat stukje heb ik al gelezen, komt van een website :P
Ik heb expres hier een topic aangemaakt omdat ik dan rechtstreeks reacties krijg en het wat mij betreft sneller en duidelijker is :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')