abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90641341
Rij zolang de temperatuurmeter niet op 90 staat wel aardig rustig (tot 3500rpm), echter als ik op de snelweg kom ga ik wel gewoon 120/130 rijden. Bij mijn auto zit je dan al tegen de 4000rpm. Ik woon dicht bij de snelweg, dus hij is dan ook nog niet helemaal op temperatuur. Maarja, moet ie maar tegen kunnen ;) ik ga iig de eerste 20 minuten niet extreem veel toeren maken (>5000rpm). Doe ik sowieso bijna nooit, dus denk dat mn auto wel redelijk goed behandeld wordt ;)
pi_90641482
Ik trap na het starten altijd direct plankgas, = eerder op temp dus minder slijtage :)
pi_90641518
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef vosss het volgende:
De mijne wel en die rij ik ALTIJD rustig warm.
En op de plaats van bestemming laat ik hem ALTIJD 3 minuten stationair nalopen, ookal ben ik telaat voor iets.

:)
Ik kreeg overlaatst te horen dat het beter is om de laatste kilometers voordat je aankomt wat rustiger te rijden zodat alles wat kan afkoelen (indien je daarvoor stevig doorgereden hebt op de snelweg o.i.d.). Stationair laten draaien is dan niet nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door SToRM81 op 30-12-2010 19:16:21 ]
PSN id: NL_SToRM
  donderdag 30 december 2010 @ 19:35:42 #54
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90642782
Vanmiddag gingen we even weg met de Punto die buiten stond. Ik had een minuutje van te voren de motor aangezet, voordat we weggingen. Je kon horen dat ie het koud had :P. Hij bleef stationair wat draaien rond de 1300 toeren, normaal draait ie rond de 900
En toen we weggingen gewoon netjes 50 rijden, en buiten de bebouwde kom langzaam opbouwen naar 80. dan draait ie mooi 2500 toeren, en is ie na 4 km al warm. :)
pi_90642814
Goed verhaal.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:36:53 #56
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90642833
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:36 schreef Palomar het volgende:
Goed verhaal.
dank u
  donderdag 30 december 2010 @ 20:12:30 #57
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_90644399
Rustig rijden. Tot 3000 toeren ofzo, na een kwartier is de olie ook wel redelijk warm en kan het harder.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_90644626
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:42 schreef draaijer het volgende:
Warm rijden : YES :Y
Ik ben van mening dat wanneer je laag toeren rijdt op de momenten dat de motor koud is, de slijtage kans verkleind. Ik draai eigenlijk nooit boven de 2.000 toeren met mijn V6 diesel als de auto koud is. Tevens heb ik hier op fok ook gezien waarom het nu eigenlijk slecht is om je auto tijdens het ontdoen van sneeuw en ijs aan te zetten. Dat doe ik ook niet meer.
Waarom is dat niet goed dan? Ivm die olie die niet omhoog gepompt kan worden? Da's bij een diesel natuurlijk wel funest. Ik doe eigenlijk niet anders; altijd starten en dan krabben, maar als dat echt zo negatief is moet ik er misschien maar eens mee stoppen :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90644999
Vroeger, tegenwoordig zijn de oliepompen wel een beetje beter....
pi_90645147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:35 schreef .Neovo. het volgende:
Vanmiddag gingen we even weg met de Punto die buiten stond. Ik had een minuutje van te voren de motor aangezet, voordat we weggingen. Je kon horen dat ie het koud had :P. Hij bleef stationair wat draaien rond de 1300 toeren, normaal draait ie rond de 900
Ja, mijn auto bleef ook al 40km rijden in de derde of vierde versnelling zonder dat ik het gaspedaal aanraakte. Wat verbruikt hij dan eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat de brandstofleidingen dan ook dichtgeknepen zijn zoals normaal bij gas los, namelijk.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_90646218
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:03 schreef Palomar het volgende:
Rij zolang de temperatuurmeter niet op 90 staat wel aardig rustig (tot 3500rpm),
Da's vrij fors voor een koude motor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90646567
Ik rij mijn auto warm. Dat houdt meer in dan alleen niet boven een bepaald toerental komen, dat houdt ook in dat je niet veel gas geeft bij lage toeren. En voor mij tevens: de turbo niet mee laten doen, of iig niet echt op druk laten komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90646616
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:42 schreef draaijer het volgende:
Warm rijden : YES :Y
Ik ben van mening dat wanneer je laag toeren rijdt op de momenten dat de motor koud is, de slijtage kans verkleind. Ik draai eigenlijk nooit boven de 2.000 toeren met mijn V6 diesel als de auto koud is. Tevens heb ik hier op fok ook gezien waarom het nu eigenlijk slecht is om je auto tijdens het ontdoen van sneeuw en ijs aan te zetten. Dat doe ik ook niet meer.

Voor mij is het meer een gevoel. Ik heb het idee dat het goed is en dus doe ik het
Wat maakt het jou nou uit.
Jij doet toch maar max. 3 jaar met een auto...
pi_90646675
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
als je koude motor hebt rijdt ie 2x zo onzuinig
pi_90646842
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:42 schreef draaijer het volgende:
Warm rijden : YES :Y
Ik ben van mening dat wanneer je laag toeren rijdt op de momenten dat de motor koud is, de slijtage kans verkleind. Ik draai eigenlijk nooit boven de 2.000 toeren met mijn V6 diesel als de auto koud is.
Te lage toeren aanhouden is dus ook niet goed. Smering is niet optimaal en een lagere oliedruk helpt dan niet bepaald.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90648066
Starten, minstens 10 seconden stationair laten lopen (gordel om, radio aan, etc).
Eerste stuk niet teveel toeren, maar ook niet te weinig. Dat laatste vind ik moeilijker dan het eerste. Warm zit ik meestal rond de 1500 rpm, koud probeer ik de diesel op de 2000 rpm te houden.

Veel mensen weten niet wanneer hun auto echt warm is. Dat is vaak pas na een kilometer of 20 of een half uurtje rijden (afhankelijk van de route en de rijstijl natuurlijk). Een olietemperatuurmeter is daarvoor erg nuttig maar helaas inderdaad erg schaars.

Overigens vindt eigenlijk iedereen die ik ken dat hij of zij de auto netjes en rustig warm rijdt. Toch zitten er nogal verschillen in de manier waarop en wat men onder "netjes en rustig" verstaat.
Ja, ik kan toch niet alles posten onder mijn ook al niet echte naam!?
pi_90648344
Starten, kort stationair draaien en dan rustig wegrijden. 1 > 2 > 3 zo rond de ~2000-2500 rpm, 3 > 4 toch liever tussen de 2500 en 3000 want anders gaat de motor brommen, dat lijkt me ook niet echt best voor de auto.
pi_90648582
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:26 schreef KIoontje het volgende:
Dat is vaak pas na een kilometer of 20 of een half uurtje rijden (afhankelijk van de route en de rijstijl natuurlijk).
Half uur is wel erg overdreven...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90649003
quote:
Op donderdag 30 december 2010 20:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Da's vrij fors voor een koude motor.
Niet constant, alleen tijdens het accelereren en dan schakelen bij 3000-3500. Weet het ook niet precies, je moet dat gewoon een beetje op gevoel/gehoor doen :P
pi_90649294
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:43 schreef Palomar het volgende:

[..]

Niet constant, alleen tijdens het accelereren en dan schakelen bij 3000-3500. Weet het ook niet precies, je moet dat gewoon een beetje op gevoel/gehoor doen :P
Toerentellers zijn voor mietjes. ^O^
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90649552
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Half uur is wel erg overdreven...
Als je in de stad rijdt kan het toch echt akelig lang duren.

Wel eens gereden met een olietemperatuurmeter?
Ja, ik kan toch niet alles posten onder mijn ook al niet echte naam!?
pi_90650009
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:52 schreef KIoontje het volgende:

Als je in de stad rijdt kan het toch echt akelig lang duren.

Wel eens gereden met een olietemperatuurmeter?
Ja. De vorige had een olietemp. meter (ik vind het onbegrijpelijk dat die bij mijn huidige auto niet aanwezig is). En die plas olie van maar liefst 11,5 liter was normaliter in 10 minuten warm.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 30 december 2010 @ 22:58:36 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90653994
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 21:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja. De vorige had een olietemp. meter (ik vind het onbegrijpelijk dat die bij mijn huidige auto niet aanwezig is). En die plas olie van maar liefst 11,5 liter was normaliter in 10 minuten warm.
Valt me een beetje van je tegen dat je dan niet dat metertje erbij laat bouwen, zeker omdat je ermee de Ring op gaat ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:55:47 #74
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_90660380
Ik heb een tijd terug een topic gemaakt met de vraag: hoeveel toeren je max mag maken met een koude motor. Ondanks het feit, dat ik redelijk veel kilometers per jaar maak, rijd ik toch het meeste op korte afstanden. Als ik met mijn vorige auto een beetje wilde doorrijden, moest ik toch wel een beetje toeren maken. Met name bij het invoegen. Mede daarom heb ik mijn huidige auto gekozen. Namelijk een BMW 535d . Ik kan makkelijk invoegen op een snelweg zonder boven de 2500 toeren te komen. Ook inhalen indien nodig is geen probleem. Dus wat betreft het warm laten worden van de motor heb ik eigenlijk geen last. Om eerlijk te zijn spreek ik het volle vermogen van mijn auto bijna nooit aan. Is gewoonweg niet nodig,

[ Bericht 0% gewijzigd door tong_poh op 31-12-2010 02:00:26 ]
Horrible Cunt!
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:57:43 #75
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_90660470
Automaat SUV, dus geen probleem, dat gaat altijd vrij relaxed als ik niet volop gas geef. 8-)

Heb de auto altijd in de garage, dat kan ook een slok op een borrel schelen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')