abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90631033
TT is volgens mij duidelijk genoeg..

Ik denk dat er menig mensen zijn die dit niet doen, dus ik ben benieuwd naar de reacties 8-).

Ik tik zometeen mijn eigen verhaaltje wel.
  Redactie Frontpage donderdag 30 december 2010 @ 15:31:17 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_90631159
Ja. Ik trek rustiger op in deze kou, en beperk het toerental, tot de olietemperatuurmeter enigszins van 0 af is.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 30 december 2010 @ 15:33:23 #3
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90631250
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:34:08 #4
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_90631295
rustig optrekken inderdaad , niet vol je gaspedaal intrappen .. heeft sowieso geen nut want tegen de tijd dat je 50 rijdt kun je alweer stoppen voor het volgende stoplicht :P
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:34:17 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_90631303
In de kou gewoon rustig optrekken de eerste tien minuten. Verder let ik er niet op. Tegenwoordig hoeven auto's niet meer echt heel goed warm gereden te worden.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  donderdag 30 december 2010 @ 15:37:21 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90631461
Ja gewoon auto niet boven de 2500 toeren laten komen totdat ie lekker warm is, daarna gewoon onderin trappen.

De meeste motortjes vinden snel warm worden niet echt fijn.
pi_90631701
Inderdaad niet boven de 2500 toeren rijden. Rustig aan. En wachten tot de olie op temperatuur is, niet tot de motor rond de 90 graden Celsius staat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:43:38 #8
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90631770
ik start hem, gef hem ff een 20 seconden de tijd
dan ben ik namelijk bezig met me gordel, lampen en muziek zoeken en aanzetten e.d.
dan rijd ik weg
de eerste 5 minuten rustig.
darana is ie echt wel warm neem ik aan
  donderdag 30 december 2010 @ 15:46:50 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_90631931
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En wachten tot de olie op temperatuur is, niet tot de motor rond de 90 graden Celsius staat.
huh?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_90632048
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

huh?
Koelvloeistof is eerder op temperatuur dan de motorolie.
En je meter geeft de temperatuur van de kvs weer maar dat wil dus niet zeggen dat je olie op temperatuur is.
pi_90632102
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:46 schreef teamlead het volgende:

[..]

huh?
Niet onderschatten hoor, da's belangrijker dan de koelvloeistof.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:53:45 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_90632325
Ik doe sowieso kalm aan met dit weer. Niet boven de 3000rpm en lekker vlot doorschakelen. Na een kwartier durf ik het wel aan. :Y
pi_90632368
Ik rij het eerste kwartier, twintig minuten wel rustig. Niet ver doortrekken enzo, zonde om je auto daarmee om zeep te helpen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 30 december 2010 @ 15:56:36 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_90632487
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Koelvloeistof is eerder op temperatuur dan de motorolie.
En je meter geeft de temperatuur van de kvs weer maar dat wil dus niet zeggen dat je olie op temperatuur is.
ah, oke.. da's nieuw voor me.. en hoe weet ik dan of de olie op temperatuur is?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_90633139
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

ah, oke.. da's nieuw voor me.. en hoe weet ik dan of de olie op temperatuur is?
Middels een olietemperatuurmeter :P.

Als ik naar mijn werk moet zit ik binnen 5 minuten op de snelweg (10 km). Ik probeer dan idd ook niet boven die 3000 rpm te komen en rij dan meestal zo'n 100-110 km/h. Daarna heb ik een heel lang stuk (30 km) binnendoor waar ik lekker rustig (90 km/h) doorheen kachel. De snelweg daarna rij ik dan zoals ik hem wil rijden (rustiger of wat meer gas). Daarna komt er weer een lang stuk binnendoor waar ik weer rustig rij, want anders vindt mijn turbo dat niet zo leuk.
pi_90633571
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Middels een olietemperatuurmeter :P.

Niet veel auto's hebben dat. Bijna geen volgens mij. Maargoed, ik houd meestal 15 tot 20 minuten aan (heb dan ook een oude auto).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:16:06 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90633579
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:33 schreef Microtubuli het volgende:
Warm rijden is alleen nuttig als je van plan bent om je auto langer dan 200K km's mee te laten gaan. Tegen die tijd ruil ik hem toch al weer in dus boeien.
Fail ! , als je je motor snel warmtrapt krijg je te maken met verschillen in uitzetting van je cilinders/blok/cilinderkop(pen) en/of spruitstukken, en die scheuren dan gewoon, evenals koppakkingen, een gescheurde cilinderkop zal je aan reparaties ongeveer tussen de 1000 en 2500¤ gaan kosten, dus stamp maar lekker verder met je koude motortje ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90633636
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Niet veel auto's hebben dat. Bijna geen volgens mij. Maargoed, ik houd meestal 15 tot 20 minuten aan (heb dan ook een oude auto).
De mijne wel en die rij ik ALTIJD rustig warm.
En op de plaats van bestemming laat ik hem ALTIJD 3 minuten stationair nalopen, ookal ben ik telaat voor iets.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:17:14 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90633648
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Niet veel auto's hebben dat. Bijna geen volgens mij. Maargoed, ik houd meestal 15 tot 20 minuten aan (heb dan ook een oude auto).
10 - 15 minuten is een prima uitgangspunt, na een minuutje of 2 - 3 begint meestal de temperatuurmeter te leven, maar dat is de koelvloeistof, en niet de olie ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 30 december 2010 @ 16:17:59 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90633691
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef vosss het volgende:

[..]

De mijne wel en die rij ik ALTIJD rustig warm.
En op de plaats van bestemming laat ik hem ALTIJD 3 minuten stationair nalopen, ookal ben ik telaat voor iets.

:)
jij reed een slurbo toch ?? dan is dat keurig ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90633697
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Niet veel auto's hebben dat. Bijna geen volgens mij. Maargoed, ik houd meestal 15 tot 20 minuten aan (heb dan ook een oude auto).
Valt natuurlijk in te bouwen.
pi_90633702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

10 - 15 minuten is een prima uitgangspunt, na een minuutje of 2 - 3 begint meestal de temperatuurmeter te leven, maar dat is de koelvloeistof, en niet de olie ;)
Ja dat snap ik ;)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90633734
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Valt natuurlijk in te bouwen.
Heb sinds kort een toerenteller en een oliedrukmeter, vind het mooi geweest zo. Ben verder altijd heel secuur met warm rijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 30 december 2010 @ 16:18:52 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90633742
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ;)
jij wel blijkbaar, maar anderen misschien niet ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90633774
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jij reed een slurbo toch ?? dan is dat keurig ;)
Jup, Delta nog altijd.

Aan de straatstenen niet kwijt te raken :')

Tegenwoordig rij ik ook vaak in de auto van Brennie. Die is een stuk zuiniger. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')