abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90624421
Meer mensen met griep

Sinds de start van het griepseizoen (traditioneel in week 40) lijkt de griep voor het eerst serieus terreinwinst te boeken; het aantal ziektegevallen neemt langzaam toe. Ruim eenderde van de gemelde ziektegevallen is veroorzaakt door de Mexicaanse griep, door deskundigen officieel ‘Influenza A/ (H1N1) 2009′ genoemd.

In de eerste 10 weken van het griepseizoen zijn 13 mensen met de Mexicaanse griep in het ziekenhuis opgenomen. Vorige week kwamen er 7 bij. Ook zijn vorige week de eerste twee sterfgevallen als gevolg van de griep gemeld.

Volgens het RIVM is het beeld in overeenstemming met het verloop van een regulier griepseizoen.

Bij onze zuiderburen is de griepepidemie inmiddels een feit. Dat heeft het Nationaal Influenza Centrum bekend gemaakt. Vooral kinderen tussen de 5 en 14 jaar worden getroffen.

Bron: RIVM

bron

Als de vakantie voorbij is zal de griep wel toeslaan.
  donderdag 30 december 2010 @ 13:21:12 #2
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90624897
Oh god, moeten de farmaceutische bedrijven nou al weer geld hebben?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 30 december 2010 @ 13:21:19 #3
329798 spirity
That's the spirit!
pi_90624901
Serieus, gaaa naar huis!
pi_90625458
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:21 schreef Tanin het volgende:
Oh god, moeten de farmaceutische bedrijven nou al weer geld hebben?
Mensen zoals jij zijn echt triest, overal een conspiracy in zien. Hoe kunnen zulke mensen een normaal leven hebben als ze denken dat alles tegen hen is?

Dit is normaal, het gebeurt elk jaar, niets bijzonders dus. Je krijgt hier ook geen prik voor, tenzij ze onder een risico groep valt.
pi_90625526
voor het eerst in jaren is mijn vriendin ziek: al een aantal dagen lamlendig en hoge koorts :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_90625586
als de scholen weer gaan beginnen barst het idd wrs meer los. Dat is elk jaar zo.

Dus allemaal goed geregeld je handjes wassen (dat moet toch al :P) , in papieren zakdoekjes snuiten en weggooien! ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 13:38:59 #7
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_90625676
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN! :o .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 30 december 2010 @ 13:42:32 #8
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_90625835
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn echt triest, overal een conspiracy in zien. Hoe kunnen zulke mensen een normaal leven hebben als ze denken dat alles tegen hen is?

Dit is normaal, het gebeurt elk jaar, niets bijzonders dus. Je krijgt hier ook geen prik voor, tenzij ze onder een risico groep valt.
Waarom verschijnt er dan een bericht over?

Ja, het is normaal, het gebeurd elk jaar, daarom is het dus ook niet interessant. Ik lees ook niet elke morgen in de krant dat de zon vandaag opkomt, of wel?

En nee, ik zie lang niet overal een conspiracy in. Ik vertrouw farmaceutische bedrijven alleen voor geen meter. Zeker niet na dat grapje met die Mexicaanse griep, ik riep al vanaf het eerste bericht dat het mee zou vallen, en zie daar.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_90625889
quote:
De criteria om te kunnen spreken van een griepepidemie in België, zijn vervuld. Dat meldt het Nationaal Influenza Centrum woensdag. Griepcommissaris en viroloog Marc Van Ranst verwacht een piek na Nieuwjaar.
'De seizoensgriep van dit jaar lijkt sterk op die van vorig jaar', zegt Van Ranst. 'Voor de meeste mensen is het een milde griep, maar sommige volwassenen met een zwakke gezondheid hebben er meer last van.'

Momenteel treft het virus vooral kinderen van 5 tot 14 jaar. 'Zij zitten nu thuis omdat het vakantie is, in die leeftijdsgroep zal de griep zich nu dus minder snel verspreiden', voorspelt Van Ranst. 'Anderzijds zal het virus rond Nieuwjaar, tijdens de feesten, meer worden overgedragen.'
bron
pi_90626046
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:42 schreef Tanin het volgende:

[..]
ik riep al vanaf het eerste bericht dat het mee zou vallen, en zie daar.
Ik zou je even aanmelden voor een van de expertgroepen.
pi_90626778
dit is Lif dus conspiracy theorietjes over Big Pharma horen hier niet, die bespreek je maar fijn in BNW ofzo :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_90627849
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:37 schreef DarkElf het volgende:
als de scholen weer gaan beginnen barst het idd wrs meer los. Dat is elk jaar zo.

Dus allemaal goed geregeld je handjes wassen (dat moet toch al :P) , in papieren zakdoekjes snuiten en weggooien! ;)
Helaas doen die kinderen (meeste volwassene ook niet) dat niet, dus over enkele weken zijn de klassen weer voor de helft gevuld...de andere helft zit ziek thuis en steekt de ouders aan.
pi_90628040
Klopt. ik snap nooit zo goed waarom voor mensen je handen wassen na een toiletbezoek of voor je met eten bezig gaat bijv zo moeilijk te onthouden is , het scheelt een hoop. Niet alleen in de winter, maar gewoon sowieso.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 14:41:16 #14
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_90628683
Ik krijg standaard elk jaar de griep, en dat terwijl ik elke dag een aantal keer m'n handen was :(
Vorig jaar december de mexicaanse, en in februari weer een andere variant :')
(wel goed voor de lijn though, heb nog nooit zo weinig gewogen als toen)
My mama didn't raise no fool
  donderdag 30 december 2010 @ 15:12:51 #15
42366 Staal
pi_90630252
Ik heb echt nog nooit griep gehad. Weleens een zware verkoudheid maar that's it. Niemand van ons hier trouwens.
Denk ook dat veel mensen zeggen griep te hebben zich weliswaar beroerd voelen maar dat dit geen griep is.
Un certain jeune homme
pi_90630410
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:36 schreef Leipo666 het volgende:
voor het eerst in jaren is mijn vriendin ziek: al een aantal dagen lamlendig en hoge koorts :{
en zo te voelen heeft ze mij ook aangestoken ;(
  donderdag 30 december 2010 @ 15:25:44 #17
42366 Staal
pi_90630881
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:16 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en zo te voelen heeft ze mij ook aangestoken ;(
Beterschap aan beiden.
Un certain jeune homme
pi_90630993
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:41 schreef La_Vita het volgende:
Ik krijg standaard elk jaar de griep, en dat terwijl ik elke dag een aantal keer m'n handen was :(
Vorig jaar december de mexicaanse, en in februari weer een andere variant :')
(wel goed voor de lijn though, heb nog nooit zo weinig gewogen als toen)
Misschien eens wat minder je handen wassen en een beetje weerstand opbouwen. Zeker tegenwoordig, met alle anti-bacteriele zepen, hygienische doekjes etc..

En na een bericht als dit, is een griepepidemie sowieso een feit als je gaat kijken naar het aantal ziekmeldingen met het excuus: ja, griep, het heerst he.....
pi_90631374
volgens mij tellen ze toch de mensen die zich ziek bij hun huisarts melden en dus echt ziek zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 15:45:45 #20
42366 Staal
pi_90631877
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:35 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij tellen ze toch de mensen die zich ziek bij hun huisarts melden en dus echt ziek zijn?
Dit wilde ik ook graag weten en eerste hit op Google: http://digitallife.nl/int(...)ten-via-twitter.html

Twitter! :'). A.Vogel. :')
En dan wordt dat straks overgenomen, lekkere betrouwbare bron.

Ben er nog niet achter hoe het normaal gesproken gemeten wordt.
Mensen die zich bij de huisarts melden is wel betrouwbaar alleen denk ik dat ze dan toch een schatting geven want er zijn natuurlijk nog meer mensen die niet naar een huisarts gaan.
Un certain jeune homme
pi_90632404
ik heb het gelukkig in de vakantie al gehad :{ :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 30 december 2010 @ 18:40:16 #22
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_90640414
quote:
Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Casos het volgende:

[..]

Misschien eens wat minder je handen wassen en een beetje weerstand opbouwen. Zeker tegenwoordig, met alle anti-bacteriele zepen, hygienische doekjes etc..

En na een bericht als dit, is een griepepidemie sowieso een feit als je gaat kijken naar het aantal ziekmeldingen met het excuus: ja, griep, het heerst he.....
Mijn weerstand is mijn hele leven al erg laag en dat heeft niets te maken met handen wassen :P
pi_90662516
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:12 schreef Staal het volgende:
Ik heb echt nog nooit griep gehad. Weleens een zware verkoudheid maar that's it. Niemand van ons hier trouwens.
Denk ook dat veel mensen zeggen griep te hebben zich weliswaar beroerd voelen maar dat dit geen griep is.
Ik normaal ook alleen een flinke verkoudheid. Maar eergister had ik het wel even goed te pakken, vandaag ging het wel weer een beetje. Flinke buikgriep. Misselijk als de pest en een koppijn. Normaal heb ik dat nooit. Gelukkig is het nu alweer over (klein beetje koppijn en wat moe nog maar thats it). KKan ik tenminste normaal oud en nieuw vieren met de kids *O*
  vrijdag 31 december 2010 @ 01:56:48 #24
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_90662676
Maar griep gaat toch niet in 1 dag over :P?
pi_90664698
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:56 schreef La_Vita het volgende:
Maar griep gaat toch niet in 1 dag over :P?
nee niet echt. mijn vriendin is al sinds vorige week vrijdag niet lekker (hoesten en hoofdpijn) en sinds maandag echt beroerd (kotsen en hoge koorts: 39.4) zit nu al een paar dagen aan de antibiotica (welke tegen bacterieën werkt en niet tegen virussen, zal wel ter voorkoming van een longontsteking zijn ofzo :? ).

het gaat sinds gisteren gelukkig weer wat beter (38.4 temp).

in de 6 jaar dat we een relatie hebben heb ik haar nog niet zo ziek gezien, misschien 1 keer per jaar een dagje dat ze zich niet zo lekker voelde. dit is echt wel even wat anders......

bij mij blijft het voorlopig alleen nog bij een apart gevoel in mn keel (beetje combi van pijn en een brok in de keel). dit heb ik nu al een aantal dagen en hopelijk zet het niet door :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Leipo666 op 31-12-2010 07:50:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')