Er is nog steeds genoeg om bij Memento te betwistenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Memento vond ik ook zeer goed. Het had een nieuwe manier van vertellen die redelijk revolutionair is. Wat Citizen Kane in die tijd ook deed. De stijl, opbouw en plot waren onderhevig onder elkaar. Als je het een van die drie elementen weghaalt dondert alles om. Dat is inderdaad retegoed. Inception is beter omdat het als film constant naar zichzelf refereert. Daarbij kan je hem ook nog eens op verschillende wijze er naar kijken. Het heeft meerdere lagen. En dan bedoel ik niet meerdere lagen qua intelligentie of iets dergelijks. Maar je kan hem recht toe recht aan kijken als lekkere actiefilm of de verschillende thematiek er in zien.
Bij memento wordt je toch echt gedwongen naar een bepaalde visie. Bij Nolan heb ik liever toch dat hij de boel een beetje versluiert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Ik heb inmiddels Inception een keer of 6 gezien (TDK 4x) en hoe vaker ik Inception zie, des te genialer ik hem vindquote:Op maandag 10 januari 2011 10:46 schreef Young_David het volgende:
Hier kun je toch niet tussen kiezen? Inception is eigenlijk nog net de vers. Film nog maar 2 keer gezien en ik heb het idee dat ik het nog steeds niet helemaal bevat. De film heeft vele lagen.
The Dark Knight is alweer wat meer ingezonken en het is nog steeds een van mijn favoriete films. Zit er elke keer weer helemaal in.
Ik stem maar blanko
Dat klinkt herkenbaar. Mijn ouders heb ik echt op het hart gedrukt dat ze the Dark Knight moesten zien en zelfs mijn moeder was overdonderd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:16 schreef Tanin het volgende:
Mijn vader heeft een gruwelijke hekel aan alles wat Batman is. Heb laatst TDK voor hem opgezet, zonder te zeggen wat het was. Aan het eind van die bankscene "Maar, als dat de Joker is, dan is dit Batman?!" (ik vraag me af hoe ie dat zo goed weet als hij er zo'n hekel aan heeft, maar goed...)
Ik zeg "Jah, en nou blijven kijken!"
Hij vond hem geweldig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |