ik kwam toevallig ff de woonkamer binnen om wat eten te pakken en zag mijn moeder iets schrijven... ik vraag aan haar wat ze aan het doen is en ze zegt doodleuk dat ze haar testament aan het schrijven is. ik vragend "Testament?????" "Ja, voor als we niet trugkomen uit australië dat rinie (mijn tante) weet wat ze moet doen.
ik heb toen een beetje verbijsterd mijn 2 appeltjes gepakt en ben weer naar mijn kamer gegaan.
we zouden dus deze zomer (1 augustus t/m 24 augustus) naar australië gaan, maar ik heb gewoon geen zin meer. ik ben gewoon bang dat we niet terugkomen, bang dat ons iets overkomt, bang dat we dood zullen gaan (dood gaan is mijn grootste angst)
daar komt nog eens bij dat ik nog nooit gevlogen hebt en het feit dat er nou niet echt ongevaarlijke beesten rondlopen daaro.
ik denk praat even met een maat en die begon te lachen erover. ik heb hem op block gegooid op msn en ging wat drinken pakken zie ik mijn moeder bij de cd speler zitten en haar begrafenis liedjes op te schrijven.
ik zit hier nu gewoon op mijn kamer te rillen en ik kan niet meer helder denken gewoon....ik ben gewoon zo onbeschrijfelijk bang geworden......
ik weet het ff allemaal niet meer... ik wil gewoon ff mun verhaal kwijt en hoop op wat steun en wat serieuze reacties
bdeankt in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om het te lezen.
Maar echt er gebeurt niets!!! Maak je niet druk en als je wel bang bent, praat gewoon er over met je moeder.
praat er met haar over, tenminste probeer het, dat jjij het wel een beetje raar vind lopen zo..
quote:Heb je zelf al een keuze gemaakt? Zou ik wel doen als ik jou was en niet op m'n tante vertrouwen.
Op dinsdag 04 juni 2002 22:06 schreef NaRRaToR het volgende:
zie ik mijn moeder bij de cd speler zitten en haar begrafenis liedjes op te schrijven.
Australia is een lekker 'veilig' land (veiliger dan Zuid Afrika) dus geniet van je vakantie en denk pas over de dood na als he een jaar of 45 bent....
quote:mij dus ook ik weet dat ze veel rare dingen doet maar dit had ik zelfs niet verw8 van haar wat doet ze dalijk komt ze dan doodleuk mijn kamer ingestormd of ik ook ff mijn muziek wil gaan uitzoeken ofzo ???
Op dinsdag 04 juni 2002 22:09 schreef Pulsemaster het volgende:
ik zou ook ERG deprimerend worden van zo'n moeder...... Ik zou ook eisen van haar daar eens mee te kappen als ze me nog mee zou willen hebben. Ik ga toch niet met iemand op vakantie die meer met doodgaan bezig is dan met lol? Your mom freaks me out!
quote:kon ik dat maar mijn sociale contact is dus door dit soort dingen naar de klote gegaan sinds de scheiding op mijn 12de heb ik nooit meer iets wat me dwarszat tegen haar verteld zal dit ook nooit doen.
Je moet je niet druk maken!!
Je hebt meer kans dat als je wordt aangereden door een auto als je morgen de straat op loopt dan dat dat vliegtuig neerstort!!
En een testament hebben is toch niet echt gek? Is handig voor de nabestaande mocht er wat gebeuren.
Maar echt er gebeurt niets!!! Maak je niet druk en als je wel bang bent, praat gewoon er over met je moeder.
quote:
Heb je zelf al een keuze gemaakt? Zou ik wel doen als ik jou was en niet op m'n tante vertrouwen
quote:veilig daar geloof ik nu op het moment niet zo in ik heb me de laatste maanden al elke keer weer druk gemaakt als er "WEER" eens een vliegtuig neerstort... en dan denk ik dat kan ons ook overkomen enzo....
Heej je kunt de straat oversteken en overhoop gereden worden. Het leven bestaat uit risico's en zoals ik altijd zeg 'het is pijnlijker om ergens spijt van te hebben wat je niet gedaan hebt dan de dingen die je wel gedaan hebt'
Australia is een lekker 'veilig' land (veiliger dan Zuid Afrika) dus geniet van je vakantie en denk pas over de dood na als he een jaar of 45 bent....
quote:wel duizenden vliegtuigen jah maar de kans dat er een neerstort beangstigd me.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet vrolijker van wordt. Jouw moeder heeft wel een wat erg negatieve instelling. Toch moet jij nu voor jezelf proberen te relativeren: elke dag gaan er duizenden vliegtuigen over de hele wereld van het ene naar het andere vliegtuig. Wanneer er eentje neerstort komt dat uitgebreid in het nieuws, dat zegt toch wel dat dat echt niet aan de orde van de dag is en dat die kans heel klein is!! En de kans dat er iets anders met jullie gebeurt in Australië is echt niet groter dan dat er hier iets gebeurt.
Sommige mensen zijn nou eenmaal erg bang bij het idee om naar het buitenland te gaan met het vliegtuig. Ik hoor daar bij en je moeder kennelijk nog veel meer, maar toch moet je voor jezelf proberen om realistisch te blijven en de boel te relativeren. Jullie hebben nu niet opeens meer kans dat er iets gebeurt omdat je moeder een testament op heeft gemaakt. Dat alles zit tussen haar oren en staat los van jullie veiligheid. Dat moet je je voor blijven houden. Er gaan duizenden mensen naar Australië en de kans dat er iets gebeurt is relatief heel klein.En je stelt je niet aan. Misschien kun jij proberen om je moeder gerust te stellen, of zeggen dat haar gedrag jou beangstigt. Ik denk niet dat dat haar bedoeling is.
en ik zei ook op dat moment "freaky....." en "geez" maar echt helder denken kan ik niet op het moment
ik zit heel de tijd "what if" te denken.....en misschien stel ik me "wel" aan.
[Dit bericht is gewijzigd door NaRRaToR op 04-06-2002 22:19]
Je wilt niet weten hoeveel familie ruzies er ontstaan na een overlijden van een familielid, wordt ik altijd kotsmisselijk van.
Maar maak je geen zorgen, het is normaal, alleen jij hebt de pech dat je het moest zien
Sommige mensen zijn nou eenmaal erg bang bij het idee om naar het buitenland te gaan met het vliegtuig. Ik hoor daar bij en je moeder kennelijk nog veel meer, maar toch moet je voor jezelf proberen om realistisch te blijven en de boel te relativeren. Jullie hebben nu niet opeens meer kans dat er iets gebeurt omdat je moeder een testament op heeft gemaakt. Dat alles zit tussen haar oren en staat los van jullie veiligheid. Dat moet je je voor blijven houden. Er gaan duizenden mensen naar Australië en de kans dat er iets gebeurt is relatief heel klein.
En je stelt je niet aan. Misschien kun jij proberen om je moeder gerust te stellen, of zeggen dat haar gedrag jou beangstigt. Ik denk niet dat dat haar bedoeling is.
jah ik kan je niet echt veel zeggen maar ik hoop iig dat je ma het er es rustig met je over heeft en denk dat je het beste naar je ma toe kunt gaan en haar zegt dat je hier helemaal van staat te trillen dat dit niet iets is waar je aan wil denken..
mocht je er behoefte aan hebben me te meelen of op msn tegen me te klagen mn hotmail vind je wel ergens op Fok!
iig veel succes en vooral sterkte..
quote:Oh, haha, ja, dat klopt.
Op dinsdag 04 juni 2002 22:13 schreef Pulsemaster het volgende:
"Jouw moeder heeft wel een wat erg negatieve instelling"
dat zinnetje bedoelde ik
Maar kan me ook wat bij je angst voorstellen. In ieder geval is vliegen een stuk veiliger dan auto rijden, dus rationeel gezien is er nix aan de hand. Bedenk dat nu zelf ook.
Wat die beesten betreft, kijk gewoon niet zo veel naar Animal Planet. Ik neem aan dat je niet met een tentje langs een rivier vol krokodillen gaat zitten midden in een oerwoud. Valt best wel mee dus
.
quote:haha sorry.. relax man, dood gaan kan over en altijd.. zelfs in bed..
op zich zou ik zeggen dat er nix aan de hand is maar tot op een moment geleden.....ik kwam toevallig ff de woonkamer binnen om wat eten te pakken en zag mijn moeder iets schrijven... ik vraag aan haar wat ze aan het doen is en ze zegt doodleuk dat ze haar testament aan het schrijven is. ik vragend "Testament?????" "Ja, voor als we niet trugkomen uit australië dat rinie (mijn tante) weet wat ze moet doen.
ik heb toen een beetje verbijsterd mijn 2 appeltjes gepakt en ben weer naar mijn kamer gegaan.
we zouden dus deze zomer (1 augustus t/m 24 augustus) naar australië gaan, maar ik heb gewoon geen zin meer. ik ben gewoon bang dat we niet terugkomen, bang dat ons iets overkomt, bang dat we dood zullen gaan (dood gaan is mijn grootste angst)
daar komt nog eens bij dat ik nog nooit gevlogen hebt en het feit dat er nou niet echt ongevaarlijke beesten rondlopen daaro.ik denk praat even met een maat en die begon te lachen erover. ik heb hem op block gegooid op msn en ging wat drinken pakken zie ik mijn moeder bij de cd speler zitten en haar begrafenis liedjes op te schrijven.
ik zit hier nu gewoon op mijn kamer te rillen en ik kan niet meer helder denken gewoon....ik ben gewoon zo onbeschrijfelijk bang geworden......
ik weet het ff allemaal niet meer... ik wil gewoon ff mun verhaal kwijt en hoop op wat steun en wat serieuze reacties
bdeankt in ieder geval dat je de moeite hebt genomen om het te lezen.
Mijn ouders hebben het testament ook geregeld, vooral uit overweging dat alles goed geregeld is als ze ooit wat zou overkomen. En zij zijn heus niet de enigen.
quote:dat denk ik nou ook altijd als ik weer eens een deadliest animals on the planet docu zit te kijken
en het feit dat er nou niet echt ongevaarlijke beesten rondlopen daaro.
Veel plezier! ![]()
en kijk uit dat de touringbus niet verongelukt door een overstekende kangoeroe
gevaarlijke dieren? naja... je moet het ook niet opzoeken natuurlijk, er zijn daar ook genoeg leuke dieren hoor! kangoeroes bijvoorbeeld, en koala beren! verheug je daarop ipv te denken aan zulke negatieve dingen!
Hartstikke leuk joh, zon vakantie!!! maak je niet druk!
quote:ehmz jah maar jij hoefde waarschijnlijk nie meer dan 24 uur te vliegen en 4 keer over te stappen
Op dinsdag 04 juni 2002 22:36 schreef sbientje het volgende:
hey joh! rustig aan allemaal! Iedereen maakt toch een testament? dat betekent niet meteen dat je morgen dood bent hoor! Laat je moeder toch gaan, ze zal zich vervelen ofzo... en over dat vliegen: ik moest vorig jaar ook voor het eerst vliegen en ik vond het ook ontzettend eng, maar nu vind ik het heeel gaaf, het is helemaal niet eng, stukken beter dan met een bus reizen hoor! je moet wel lang vliegen natuurlijk, maar je kan misschien wat slapen, en als je echt bang bent even bij de dokter zon pilletje halen dat je beetje rustig blijft... dat helpt vast...gevaarlijke dieren? naja... je moet het ook niet opzoeken natuurlijk, er zijn daar ook genoeg leuke dieren hoor! kangoeroes bijvoorbeeld, en koala beren! verheug je daarop ipv te denken aan zulke negatieve dingen!
Hartstikke leuk joh, zon vakantie!!! maak je niet druk!
quote:Liev Koalabeertje
Op dinsdag 04 juni 2002 22:36 schreef sbientje het volgende:
gevaarlijke dieren? naja... je moet het ook niet opzoeken natuurlijk, er zijn daar ook genoeg leuke dieren hoor! kangoeroes bijvoorbeeld, en koala beren!
Ik snap wel dat als je je moeder een testament ziet schrijven dit verkeerd kan vallen, misschien moet je eerst ff lekker een nachie gaan slapen en daarna weer verder zien.
Sterkte
[Dit bericht is gewijzigd door Vava op 04-06-2002 22:54]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |