quote:Op maandag 27 december 2010 19:02 schreef ElisaB het volgende:
Tot slot: Fritz
Het was leuk; misschien doen we het vanavond nog een keer
Mijn kat is opzich wel makkelijk in de reismand te krijgen.. Ze is vrij nieuwsgierig en gaat er nog net niet zelf inliggen..quote:Op vrijdag 31 december 2010 09:51 schreef Sodium het volgende:
[..]
Die methode lijkt goed te werken. Ik zet meestal het mandje een dag van tevoren in de kamer, dan zijn ze even over de zeik, maar zien het kort daarna al niet meer als een potentieel gevaar, want 'het staat er alleen maar'. Doordat ze op het moment suprême pas veel te laat doorhebben dat juist dat mandje het (voorlopige) eindstation is, zijn ze dus makkelijker in het mandje te wurmen.
Een aan de slootkant gevonden kruising van het een of ander. In elk geval - volgens de DA - iets van een Siameesquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:51 schreef Sodium het volgende:
Die methode lijkt goed te werken. Ik zet meestal het mandje een dag van tevoren in de kamer, dan zijn ze even over de zeik, maar zien het kort daarna al niet meer als een potentieel gevaar, want 'het staat er alleen maar'. Doordat ze op het moment suprême pas veel te laat doorhebben dat juist dat mandje het (voorlopige) eindstation is, zijn ze dus makkelijker in het mandje te wurmen.
Prachtig beestje, trouwens! Wat is het voor een?
Prachtig beest en dat heb je aan de slootkant gevonden? Gossie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een aan de slootkant gevonden kruising van het een of ander. In elk geval - volgens de DA - iets van een Siamees
Baby-Fritz
[ afbeelding ]
Schele-Fritz
[ afbeelding ]
Volwassen-Fritz (nou ja, uitgekleurd in elk geval)
[ afbeelding ]
Zijn ogen zijn eigenlijk te lichtblauw, maar hij kan we knetterscheel kijken. Maar wat het precies is, weet dus niemand. Hij heeft een heel erg borstelige vacht (een milde variant van de kokosmat)
Iemand heeft hem aan de slootkant gevonden en afgegeven bij de dierenarts. Daar vond ik hem weer een dag later en ik was verkocht (vooral omdat ie zo zielig zat te miauwen in het hokje)quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:52 schreef Sodium het volgende:
Prachtig beest en dat heb je aan de slootkant gevonden? Gossie.
Hij leek me aanvankelijk ook (half)-langharig tezijn; het was echt een polletje piekhaar. Maar ook dat trok al snel weer bij. Dit is de enige foto die ik heb van de eerste dag:quote:De foto's geven wel meer duidelijkheid, trouwens. Aan de lichaamsbouw, de kleur en stand van de ogen en de (verandering van) kleurstelling en tekening van de vacht te zien, lijkt het me een Balinees (seal tabby point/lilac point). Het enige wat niet klopt, is de vacht. Balinezen hebben veelal een halflangharige, zachte vacht zonder ondervacht; absoluut geen kokosmat-vacht. Mogelijk is jouw Fritz een foutje, ontstaan uit kruising tussen Balinees en 'huis-tuin-en-keuken-kat'. Balinezen hebben een heel eigen 'miauw' en karakter (nieuwsgierig, speels, eigenwijs).
Haha, klinkt in alles als een Balinees: duidelijke roep (soms 'Ma-ma', inderdaad), nadrukkelijk komen vragen om aandacht (soms tot vervelens toe), dat pluizige, bijna lelijke uiterlijk als kitten, relatief grote oren, felblauwe, schele ogen, de duidelijke verkleuring naarmate ze ouder worden (sommige Balinezen kleuren met het seizoen mee)... Alleen zijn vacht en de vorm van het kopje 'kloppen niet helemaal'. Zijn kopje heeft net iets teveel weg van een gewone kat, de vacht lijkt wat ruw. Vandaar het vermoeden dat het een halfrasje is. Wat betreft de kleur: ik denk dat het een (seal) tabby point is. Hij is te donker voor bijvoorbeeld een lilac point en te gedetailleerd getekend voor een chocolate point/seal point.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Iemand heeft hem aan de slootkant gevonden en afgegeven bij de dierenarts. Daar vond ik hem weer een dag later en ik was verkocht (vooral omdat ie zo zielig zat te miauwen in het hokje)
Aanvankelijke schatte de DA hem op een week of 7. Hij zat (uiteraard) onder de vlooien en had wat kale plekjes. Omdat ik de dag erna op vakantie zou gaan, heeft ie de eerste week bij mijn paps en mams gelogeerd. Daar is ie goed aangesterkt.
Na mijn vakantie weer heengegaan om te checken hoe het ermee stond. De DA schatte hem toen op zeker een week of 10. Twee weken later werd het 16 weken.
Eigenlijk was hij er dus gewoon erg slecht aan toe toen we hem vonden, maar trok snel bij met wat TLC
[..]
Hij leek me aanvankelijk ook (half)-langharig tezijn; het was echt een polletje piekhaar. Maar ook dat trok al snel weer bij. Dit is de enige foto die ik heb van de eerste dag:
[ afbeelding ]
Ik kan niet echt goed beslissen wat voor kleur hij nou heeft. Hij heeft echt chocoladebruine pootjes:
[ afbeelding ]
En een beetje een malle ronde snoet (met een duidelijke cyper-tekening), waar hij dan weer wat meer grijs is:
[ afbeelding ]
En hij heeft ronde oren:
[ afbeelding ]
(lekker met die plukken haar op de rand van die mand)
En inmiddels heeft ie sinds een paar maanden ook echt iets bruins op zijn buik:
[ afbeelding ]
Hij is speels en erg aanhankelijk. Ik heb nog nooit een poes gehad die zo nadrukkelijk kwam vrijdozen. Hij miauwt als een volwassen kroegtijger: erg donker en hij zegt: Mam-ma
Wat leuk om allemaal te horen (en zo lekker ontopic ookquote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:22 schreef Sodium het volgende:
Haha, klinkt in alles als een Balinees: duidelijke roep (soms 'Ma-ma', inderdaad), nadrukkelijk komen vragen om aandacht (soms tot vervelens toe), dat pluizige, bijna lelijke uiterlijk als kitten, relatief grote oren, felblauwe, schele ogen, de duidelijke verkleuring naarmate ze ouder worden (sommige Balinezen kleuren met het seizoen mee)... Alleen zijn vacht en de vorm van het kopje 'kloppen niet helemaal'. Zijn kopje heeft net iets teveel weg van een gewone kat, de vacht lijkt wat ruw. Vandaar het vermoeden dat het een halfrasje is. Wat betreft de kleur: ik denk dat het een (seal) tabby point is. Hij is te donker voor bijvoorbeeld een lilac point en te gedetailleerd getekend voor een chocolate point/seal point.
Je kunt 'm vast ook veel dingen leren, het zijn intelligente katten. Uit ervaring weet ik dat ze met liefde bolletjes wol apporteren.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat leuk om allemaal te horen (en zo lekker ontopic ook)
Haha, grappig en heel typisch allemaal. Sommige mensen zweren bij het ras. Je kunt ze inderdaad redelijk veel leren en afleren en dat is natuurlijk fijn. Omdat ze enorm eigenwijs zijn, wil het ook nog wel eens voorkomen dat bepaalde eigenschappen niet of iig heel moeilijk af te leren zijn. Het zijn geen standaardkatten en een beetje opvoeding kan geen kwaad. Je krijgt er echter verrassend veel voor terug, ze zijn sociaal, zeer loyaal en heel verdraagzaam naar mensen. Sommige Balinezen vinden het trouwens ogenschijnlijk fijn om (wild) tegen hun haren in gestreken te worden (dus van zijn staart naar zijn kop ipv andersom). Hoe wilder hoe beter. Zou je kunnen proberen (op eigen risico, uiteraard).quote:Hij leert makkelijk en het is de enige van de vijf die echt lijkt te luisteren als we hem roepen, of als we hem vermanend toespreken. Hij weet zijn plek; letterlijk: Fritz eet als tweede van links en krijgt als derde zijn bakje; hij gaat op de goede plek zitten en wacht rustig op zijn beurt. Verder kan hij high-fiven. Ook zomaar ineens; ik heb één keer high-five gezegd toen hij zijn pootje naar me optilde en vanaf dat moment geeft hij ze als ik high-five zeg. Vrij nutteloos, maar ook wel erg grappig
Herkenbaar. Ze kunnen hun prooien ook heel voorzichtig levend naar huis brengen en dan binnen voor je neus loslaten. Zo van: 'Hier, gevangen voor jou; nu mag jij 'm proberen te vangen'. Alsof ze een spelletje met je willen spelen. En dan ook gewoon rustig in een hoekje van de keuken gaan zitten toekijken hoe jij de betreffende gestresste koolmees of muis het huis uit probeert te werken.quote:Het is wel een echte rover. Hij komt als enige regelmatig met vogels thuis. En die plukt hij helemaal kaal; te smerig
Je bent vast niet de eerste. Die schrammen van hun klauwen zijn echt superpijnlijk!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:26 schreef Ferry_76 het volgende:
Mijn kat is de vriendelijkheid zelve, totdat het reismandje tevoorschijn komt!
(...)
De eerste keer dat mijn kat naar de DA moest was om gecastreerd te worden, en hoewel ik hem stevig in zijn nekvel beet had, lukte meneer het toch om zich om te draaien en via mijn uitgestrekte arm, nek en rug zich in veiligheid te klauwen. Het bloed liep via mijn hals mijn shirt in!
Voordat ik naar de DA kon (Poging drie om de kat op te sluiten had wel succes) moest ik eerst mijzelf even verzorgen..
Klinkt als mijn katten. Heb zes van die monsters, en als ik het mandje klaar zet, moet ik maken dat ik snel de desbetreffende kat erin zet, anders liggen er zo twee anderen in te slapen die ik er dan eerst weer uit moet kiepenquote:Op maandag 3 januari 2011 15:26 schreef kalinzar het volgende:
De katten hier zijn veel te stom om door te hebben dat de reismandjes met de dierenarts te maken hebben... Die denken gewoon: Hé, mandje, wat zal daar binnen te zien zijn?
Sterker nog, laatst komen we terug van de dierenarts nadat ze allebei een injectie hadden gehad. Zetten de mandjes neer, deurtjes open. De grijze rent er uit en vliegt naar de andere kant van de kamer, de rode wandelt eruit en loopt zo het mandje van z'n broertje in om eens te kijken wat daar te doen is....
Onder z'n hoofdje, in z'n halsje aan de zijkant. Ik ga alle tips die ik krijg sowieso uitproberen. Ik vind het stom dat de dierenarts er niet even iets omheen gebonden heeft of zo, dat beestje is hartstikke eigenwijs en alles. Ik heb bijvoorbeeld zelf zo'n lampenkapje gekocht voor vijf hele euro's maar reken maar niet dat ik die om krijg. Maar zo'n zacht, onschuldig sokje lukt misschien wel. Ik hoop het maar.quote:Op zondag 24 juli 2011 08:34 schreef Rewimo het volgende:
Waar zit die wond ergens? Kun je er zelf misschien verband omheen draaien?
Een andere mogelijkheid is misschien een sok verbouwen (tenen eruit knippen) en dat als een soort hemdje aantrekken bij hem. Maar dat hangt er natuurlijk ook vanaf waar de wond zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |