Ik ben nu vanaf de vakantie ongeveer bezig.. zegmaar 2 maanden en ik moest van 91 kilo in eerste instantie naar 85 en het einddoel wordt 75 kilo, opdat ik in ieder geval voor m'n lengte dan een gezond en gemiddeld gewicht heb.
Ik denk dat je zelf heel goed weet waar vet in zit en waar veel suiker in zit. Aangezien ik veelvan die dingen ook erg lekker vind en toch ook een beetje wil kunnen geniets van eten eet ik maximaal een vettig of zoetig ding denk aan niet light frisdrank, een reep, patatje soms) per dag. Niet meer. En in mijn geval scheelt dat een hele hoop rotzooi. Verder regelmatig eten, maar dan vooral groente en fruit en ook drink ik weer veel melk en yoghurt. Gezonde dingen dus die relatief weinig calorieën bevatten.
Ok ik houd me hier helaas nogsteeds niet altijd aan, vooral in het weekend dan. maar ik probeer me wel een beetje in te houden wat betreft de chips en het bier enzo. (Dit ging voorheen altijd in erg grote getalen naarbinnen). Als ik dan doordeweeks me weer aan het schema houdt dan gaat het langzaam maar zeker goed.
Maar, wat bij mij nogwel het beste werkte was mijn fysiek inspannende vakantiebaantje, waar ik dus de hele dag, dag in dag uit een inspanning verrichte. De hele dag lopen en tillen en dus kilo's verliezen. Ik zit nu op 82/83 kilo ergens en ik vrees dat ik het vkaantiebaantje dat ik nu nietmeer heb (gisteren laatste werkdag) zal moeten gaan vervangen voor sport, om toch regelmatig in beweging te blijven. Anders ben ik vrees ik voor de kerst weer op m'n oude gewicht en da's zonde van alle broeken die ik binnenkort moet gaan vervangen voor exemplaren met een kleinere breedtemaat.
2 jaar geleden: Situatie: 2 a 3 x in de week fitnessen, elke dag fietsen/skaten enz. keurig om 5 uur sávonds eten...
Vriend ontmoet,... 146 KM afstand, alleen nog maar tijd voor heen en weer reizen met de trein, laat eten. Een jaar bij hem en zijn moeder half gewoont (in het weekend thuis bij mijn pappa en mamma) tijd van eten bij zijn moeder 9 uur sávonds... Binnen 6 mnd,... *nu niet schrikken* 24 kilo erbij!... Ja daz veel,... 1 jaar terug een cursus sportief afslanken begonnen maar na 4 weken had ik net mijn eigen huis gekocht en was ik daar druk aan het schidleren e.d (dus niet de 10 weken afgemaakt,... zonde van het geld) overigens wel 8 kilo afgevallen (2 kilo per week)
Inmiddels jaar later,... Ben alweer enige tijd bezig met sporten, maar ben sindskort een sportoffensief begonnen,.. elke dag sporten en zondag rust (nou ja woensdag moet ik naar cesar theraphy,.. maar moet ik ook 40 min fietsen, dus daz ook best beweging ) Alle frisdranken verbannen, en een paar light varianten ervan gekocht, en mijn tropische mix vruchtensap de koelkast uitgemikt *huil*...
Ik stond eergisteren op de weegschaal,.. resultaat,.. 3 kilo eraf (ohwja,.. ik heb thuis geen weegschaal, alleen op de sportschool,... vooral leuk als je er een beetje theater van maakt,... flink juigend van dat ding afstappen ofzo
)
Streven: 70 kilo (wat ik altijd (5 jaar, daarvoor was ik nog aan het groeien ) heb gewogen tot +/- mijn 20ste.
Datum dat het doel bereikt moet zijn : 5 augustus 2003 (mijn verjaardag ) (ohwja,.. maat.... 38/40 (is nu 42/44) )
Gezonde manier van afvallen is +/- een halve kilo per week (in het begin gaat het altijd wat sneller)
SPortschema:
Maandag: Fitness (zo'n anderhalf tot 2 uur, met 30 min cardio)
Dinsdag: Aerobics
Woensdag: Cesar therapie
DOnderdag: Fitness(idem aan maandag)
Vrijdag: +/- 1 uur baantjes trekken in het zwembad
Zaterdag: RPM 45 min (heel hard fietsen in groepsverband op speciale fietsen op de sportschool)
ZOndag: VRIJ!! (huis schoonmaken, is de rest van de week niet van gekomen )
WOnderpillen bestaan nou eenmaal niet, en degene die wellicht wat effect kunnen hebben zijn slecht voor je gezondheid,...
Verder eet en kook ik altijd best gezond, maar niet alles supermager (Ik maak dus wel 1 x in de week ofzo Lasagna,.. alleen eet ik er iets minder van dan voorheen)
En met zoveel sporten mag je heus wel een keer snacken, maar beperk dat bijv. tot het weekend,... en dan eet niet de hele zak leeg, maar neem slechts 1 handje, en voor jou Isa, neem een KLEIN zakje M&M's
Ohwja, eet niet voor de TV, dan eet je ongemerkt teveel, en je aandacht is niet bij je avondeten maar bij je favouriete serie, ga dus lekker gezellig aan de eettafel zitten
Owhja,.. en nee kunnen zeggen,... zo vind mijn baas het leuk om elke week wel gebak/cake mee te nemen,... dat neem ik dus niet (vinden ze je meteen flauw, en gaan ze je extra pesten,.. maargoed
)
Succes iig Isa,... en houden we hier de score bij?
Te dik zijn komt over het algemeen toch door een manier van leven, en als je blijvend wilt afvallen zul je misschien je leven op een andere manier moeten inrichten. Zodat je bijvoorbeeld wel tijd hebt om gezond te koken en te sporten en dat je niet gaat eten omdat je last van je maag hebt door stress, wat veel mensen doen.
Wens je veel succes en laat nog eens horen hoe het gegaan is!
Geen dieet maar gewoon mijn eetpatroon drastisch omgekieperd. Ik was een meisje die altijd haar zin kreeg als ze weer eens niet iets luste. Ik kreeg altijd "apart" (lees: eten wat ik lekker vond) eten van mijn moeder. Op een gegeven moment ben je gewend om alleen dingen te gaan eten dat je lekker vond. Dus ik at geen gekookte groenten en het eten was vaak eenzijdig. De ene dag patat de andere dag een pizza.En dan niet zozeer op etenstijd, maar op de raarste tijden. Ik werd het zat! Ik heb besloten om geen vette dingen te eten en op te letten wat ik eet. Ik begon veel water te drinken (ook errug belangrijk). En weinig tussendoortjes en wat ik at was niet vet of weinig vet. Ik begon veel rauwkost te eten. En ik heb de patat afgezworen tot gemiddeld 1x in de maand of helemaal niet.
Wat vooral belangrijk is, is dat je het rustig aan doet. Ik heb er twee jaar over gedaan om die 24 kilo eraf te krijgen. Per jaar dus 12 kilo. Omdat dit op een rustig tempo verliep bleef mijn gewicht ook stabiel. Als je in een korte tijd heeeel veel afvalt, ben je niet stabiel en kom je ook weer heel snel aan. Juist het jojo-effect.
Andere tip: Ik gebruik voor het avondeten vetafbrekende pillen. Dat zijn pillen die ervoor zorgen dat het vet niet wordt opgenomen in het lichaam. het wordt gelijk afgevoerd naar buiten (in de wc dus)
Omdat ik zoveel afgevallen ben, betekent niet dat ik niet geniet van het eten. Ik mag af en toe nog graag een pizaatje of een zakje chips eten...maar met MATE
Ik hoop dat je hier wat aan hebt succes
quote:Klinkt logisch. Het is slechts 1 kilootje per maand, maar na 2 jaar...
Op zaterdag 17 augustus 2002 19:20 schreef l_Charlize_l het volgende:
Wat vooral belangrijk is, is dat je het rustig aan doet. Ik heb er twee jaar over gedaan om die 24 kilo eraf te krijgen. Per jaar dus 12 kilo. Omdat dit op een rustig tempo verliep bleef mijn gewicht ook stabiel. Als je in een korte tijd heeeel veel afvalt, ben je niet stabiel en kom je ook weer heel snel aan. Juist het jojo-effect.
Zelf heb ik trouwens ff het omgekeerde probleem. Sinds ik terug ben uit China (nu 6 maanden) ben ik een kilootje of 6 afgevallen (ca 75kg --> 69kg) maar dat wil ik helemaal niet! (ik heb al zo'n smal gezicht...). Ik beweeg gewoon teveel denk ik (veel fietsen en op het werk loop ik veel heen en weer). Iemand tips om zwaarder te worden?
quote:Welke pillen zijn dat? Vrij verkrijgbaar of via de dietiste?
Andere tip: Ik gebruik voor het avondeten vetafbrekende pillen. Dat zijn pillen die ervoor zorgen dat het vet niet wordt opgenomen in het lichaam. het wordt gelijk afgevoerd naar buiten (in de wc dus)
Ikzelf ben ook aangeland op het punt dat ik tijd en aandacht wil en kan geven aan het verantwoord afvallen. Voorheen had ik een erg drukke baan, zodat ik vaak pas tegen 8 uur thuis was. In eht weekend reisden mijn vriend en ik op en neer om bij elkaar te zijn; erg veel tijd voor sporten was er dus niet. NU we samenwonen en ik een andere opdracht heb waar ook minder reistijd in gaat zitten, heb ik er eindleijk weer tijd voor om te sporten.
Momenteel sport ik 3 keer per week: 1 maal uur tennistraining en 2 maal anderhalf-2 uur fitness. Ik wil overgaan op 3 maal fitness + dat uurtje tennistraining.
Ik heb echt veel moeite om mijn eetgewoonten aan te passen, maar ik ben al wel zover dat ik doordeweeks geen chips of ander lekers koop; alleen de bij de weekendboodschappen nemen we nu allebei iets lekkers (drop, chocolade, chips, toastjes, dat soort zaken). We eten ook een stuk gezonder, maar ook daarin kan nog wat verbetering worden aangebracht
Al dat sporten en mijn bruinere kleurtje (ik heb eindelijk een zonnenbank gekocht ) maken me toch ook wel wat bewuster van hetgeen ik eet en drink, en langzaam aan komt er wel verbetering in. Zo heb ik nooit veel fruit gegeten, maar we hebben ons aangeleerd om altijd na het fitnessen een appeltje te eten.
Toen ik begon met fitnessen ben ik gewogen (kilo's en vetpercentage) en ik schrok er toch wel van. DAt is nu 5 weken geleden en sindsdien heb ik nog neit op de weegschaal gestaan, gewoon omdat ik bang ben dat er geen effect te zien is...then again, als dat zo is, heb ik toch in ieder geval aan mijn gezondheid en conditie gewerkt en zal ik dat ook blijven doen...
quote:Uitrekenen wat je op een dag verbrand en het tekort aanvullen met normaal eten of een weight gainer ofzo.
Op zaterdag 17 augustus 2002 19:50 schreef Aernout het volgende:[..]
Klinkt logisch. Het is slechts 1 kilootje per maand, maar na 2 jaar...
Zelf heb ik trouwens ff het omgekeerde probleem. Sinds ik terug ben uit China (nu 6 maanden) ben ik een kilootje of 6 afgevallen (ca 75kg --> 69kg) maar dat wil ik helemaal niet! (ik heb al zo'n smal gezicht...). Ik beweeg gewoon teveel denk ik (veel fietsen en op het werk loop ik veel heen en weer). Iemand tips om zwaarder te worden?
quote:hehe. dat had ik ook met me 63 kilo eerst.. maar nu wil ik ze er weer af hebbne met me 82 kilo..ik ben niet dik ofzo, maar alleen een bierbuikje en daar wil ik van af..
Op vrijdag 04 augustus 2000 03:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
euhm, ik ga morgen maar eens een topic openen hoe je het beste snel aan kunt komen, met mijn 50 kilo
quote:Nee, in plaats van dat ik op de bank hang voor de televisie, zit ik die tijd nu op de fiets. Terwijl ik een leuke film kijk, zit ik zo dus snel anderhalf uur te fietsen. Zo ben ik dus geen extra sporttijd kwijt (die film zou ik toch al kijken), zodat mijn sociale leven en werk er niet door in de knel komt. En toch sport ik bijna elke dag. Het werkt echt ontzettend goed, ik kon vandaag weer in mijn oude spijkerbroek
Op vrijdag 16 augustus 2002 13:52 schreef Aernout het volgende:[..]
Is dat niet ontzettend saai?
Ik doe het nu al een tijdje zo en het gaat redelijk snel. Ben deze zomer, dus vanaf juni, 4 kilo kwijt ondanks dat er een vreet, zuip en neuk vakantie in Spanje tussen zat.
quote:Ik heb dit nog nagevraagd bij mijn dietiste en die zei dat het geen donder uitmaakt of je snel of langzaam je kilo's verbrand.. als ze er uiteindelijk maar afgaan. Mensen willen namelijk graag horen dat dat beter is zodat ze zich dan minder aan het dieet willen gaan houden. Afvallen is moeilijk, een proces waarin je dus soms keihard tegen jezelf moet zijn, want het gaat niet vanzelf. Maar als je echt wilt, dan vliegen de kilo's er op een gegeven moment wel af en dan maakt het voor het jojo-effect dus niets uit of het langzaam of snel gaat. Het jojo-effect word veroorzaakt door mensen die na het doel of een tussendoel te hebben begrijk zich weer rijkelijk volgieten omdat ze zich dan nietmeer aan hun ojuist opgebouwde nieuwe eetpatroon houden.
Ik zou je ook gewoon aanraden te gaan sporten, want met dieten alleen lukt het niet. Bovendien kun je last krijgen van hangend vel en dat kun je er dan ook weer afsporten.
Oh ja ik heb de laatste tijd ook vetverbrandingspillen gebruikt en merk wel dat ik wat minder buikkwabjes heb gekregen. Bep. plekken op m'n lichaam zijn strakker geworden. Op m'n gewicht had het weinig invloed.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 21-08-2002 12:38]
Hoe ze dat gedaan heeft?
Weinig vet eten en gewoon de ongezonde dingen laten staan. Af en toe nam ze weleens wat (zoals in het weekend), maar dan nam ze geen chips ofzo maar Japanse zoutjes (die ze ook nog erg lekker vindt).
Ze lijnde best streng, maar nam ook heus weleens een ijsje ofzo, want als je jezelf alles gaat ontzeggen, dan wordt t alleen maar moeilijker..
Ik ben in een eigenlijk veel te korte tijd ruim 40 kilo afgevallen (en ben nog steeds bezig, ja ik was echt heel erg veel te zwaar). Ik had echt genoeg van mezelf.
Ik ben begonnen met bij de houden wat ik nou eigenlijk at op een dag. En omdat het voor mezelf was en het niet aan iemand anders (bv een dietist) hoefde te laten lezen kon ik heel eerlijk zijn. Dat is ook wel belangrijk denk ik, als je wil afvallen: jezelf voor de gek houden heeft echt helemaal geen zin. Als je dingen opschrijft merk je dat je eigenlijk meer eet dan je beseft (ten minste in mijn geval).
Ik ben eigenlijk begonnen met minder te eten. En als ik een boterham klaar maakte daar bv sla, komkommer en tomaat op te doen. Dan heb je het idee dat je ontzettend veel eet, maar je krijgt toch maar weinig calorieen binnen. Gewoon ;s morgens 1 boterham, 's middags twee en dan 's avonds eten wat de pot schaft maar wel minder (ik woon nog bij paps en mams namelijk). Ik ben wel direct afgestapt van de frituur, als mijn ouders patat aten dan nam ik een boterham. En ik heb de tussendoortjes ook laten staan.
Daarnaast heb ik een vel ruitjes papier gepakt, daar een horizontale lijn geplaatst voor de datum en een verticale lijn voor het gewicht. Elke zondagmorgen ging/ga ik op de weegschaal staan (niet ff tussendoor kijken, want dan gaat het naar je gevoel veel te langzaam), en opschrijven hoeveel ik dan woog. Daardoor kan ik zien wat voor lijn er in zit: een dalende of een stijgende, en wat ik precies ben afgevallen. Dat werkt(e) stimulerend voor mij.
Ik heb ook niemand in mijn omgeving verteld dat ik bezig was met lijnen (rotwoord, kom ik zo nog op terug) omdat je dan dingen krijgt als: dat hoef jij zeker niet. En dat wil ik niet. Ik bepaal zelf wel of ik iets wel of niet wil. Als mensen zoiets tegen me zeggen heb ik de neiging om juist dan te zeggen dat ik dat wel wil. En als mensen aan me vragen: wil je ook een gebakje (ofzo) en ik kan zeggen: nee dank je wel, dan ben ik toch een klein beetje trots dat ik dat heb kunnen afslaan. Dat geeft een prettig gevoel ofzo.
Ik heb er ook een beetje een hekel aan om het altijd maar over afvallen te hebben, dus sprak ik er gewoon niet over.
'Lijnen', vind ik dus een rotwoord, net als 'dieet'. Omdat ik zo heel erg veel te zwaar was, was het voor mij nodig mijn eetpatroon te veranderen. Mensen die vragen: wanneer houd je op met lijnen, snappen dus gewoon niet waar het in mijn geval om gaat. Ik ben niet bezig met lijnen, maar met het veranderen van mijn eetgewoonten. Daar kan ik dus gewoon niet mee stoppen. Ik ga er maar vanuit dat ik op een gegeven moment op een gewicht kom dat ik niet verder afval en dat zal dan wel 'mijn' gewicht zijn.
In het begin heb ik toch zeker wel honger gehad, maar dan dacht ik: ja dag ik ga nu nog niet eten. En dan nam ik een groot glas water of een groot glas cola light. Dat hielp. Na een tijdje werd dat hongergevoel minder en was het ook niet echt erg als het er was en het was nog geen tijd om te eten.
Wat ik ook van mezelf moest doen: als ik trek kreeg nagaan of mijn maag nou zei dat ik honger had of dat mijn hoofd zei dat er wat in mijn maag moest. Dat klinkt misschien raar, maar zeker in het begin kwam ik er achter dat ik vaak at niet omdat mijn maag knorde maar omdat mijn hoofd zei: je hebt nu trek in chocola of weet ik veel wat.
Ik ben sinds ik ben begonnen nog niks aangekomen en het gaat wonderbaarlijk genoeg vrij gemakkelijk. ik weet niet waar dat aan ligt, misschien is het nu wel 'mijn tijd'. Zelfs op vakantie was ik niks aangekomen, ook niks afgevallen maar er was iig niks bij. En ik heb toch echt niet het idee dat ik iets heb laten staan.
Ik hoop alleen dat ik het vol kan houden en dat ik zo kan blijven leven.
En weet je wat het leukste is? Nieuwe kleren kopen. Ineens past alles en staat alles en ik kan nu inmiddels bij 'gewone winkels' gaan kijken. Ik ben niet meer aangewezen op de grote maten winkels. En dat geeft een geweldig gevoel. Het is alleen wat minder voor mijn portemonnee.
-edit- ik vergeet nog te vertellen dat ik ook direct ben begonnen met het slikken van vitaminepillen. ik weet niet of het echt heeft geholpen, maar voor mijn gevoel was ik daarvoor minder lusteloos ofzo. -/edit-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |