abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5130908
quote:
Op donderdag 03 augustus 2000 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb besloten dat het welletjes is geweest met mijn gezeur over mijn figuur. Ik ga er dus maar eens wat aan doen, want met klagen dat ik te dik ben kom ik ook nergens.
Ik zou zo graag 'succes-story's' willen lezen. Mensen die het echt is gelukt om veel af te vallen. Hoe hebben ze dat gedaan, volgehouden, hoelang erover gedaan, viel het tegen of viel het mee?
Niet hier dingen gaan posten als: ik ben 58 kilo en wil ook zo graag afvallen...want daar word ik echt moe van (ik heb een vriendin die steeds zo klaagt over haar figuur, ze is geloof ik 60 kilo of zo).

Ik ben nu 88 kilo en zou zo graag weer minstens 73 kilo zijn (liever minder, maar beetje realistisch blijven), dat is hoeveel ik 2 jaar geleden woog. Ik heb vnl. m'n problemen weggegeten (niet dat het hielp), dus ben best wel een stemmings-eter. Vooral als ik me rot voel ben ik gek op chocola.

Tips, leuke verhalen, positieve dingen, als je ook op dieet bent etc. allemaal welkom

Dit had ik dus kunnen posten... Ook dat gewicht want we wegen dus even zwaar
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 24 juli 2002 @ 09:41:45 #77
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5130952
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 21:55 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

je kan er zwaarder door worden ja... maar das spiermassa en/of water... lijkt me vrij sterk dat je er vet door aankomt

Ja, maar mijn weegschaal vertelt me niet of het vet of spier of water is.
pi_5136257
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 09:41 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja, maar mijn weegschaal vertelt me niet of het vet of spier of water is.

een vetmeter kost bij de blokker iets van 15 euro ofzo... met een aantal dukaten . Hij geeft misschien geen perfect vetpercentage weer als bij huidplooi metingen maar je kan hem heel goed als index voor jezelf gebruiken. Ik hecht zelf veel meer waarde aan die vetmeter dan de weegschaal.
pi_5141472
Water drinken, kleine maaltijdjes.... ik weet het niet. Ik ben nu een paar dagen bezig maar ik krijg er honger, hoofdpijn en een flauw gevoel van. Echt een gevoel om het weer op te geven.

Specs; Mannelijk persoon van 1m87 en 85 kg wat hij -10 kg wilt. *zucht*

Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
pi_5141661
Ga gewoon als een bikkel sporten!!

niet dat luie/simpele leventje leiden en savonds op de bank tv kijken ofzo!

gewoon 1 maand nemen en ten eerste een schema maken!

hardlopen, situps, misschien fitness in een gym!
maak een eetschema etc!

havermout brinta magere kwark fruit etc

1 maand volhouden en ik weet zeker dat je die 10kg dan kwijtbent

gewoon niet te simpel denken en ff bikkelen!
Ik zit ook wel eens savonds in de sportschool, kom thuis eet wat en de volgende morgen weer naar dezelfde gym!

als je eenmaal resultaten ziet ga je zeker nog wel langer door dan die ene maand!

succes

pi_5145021
Okee dan laat ik ook maar eens mee gaan doen met m'n 82kg... 75 lijkt me al een stuk beter...
Protected by Witchcraft
  donderdag 25 juli 2002 @ 14:30:20 #82
4177 Jojogirl
pi_5146093
quote:
Op woensdag 24 juli 2002 17:54 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

een vetmeter kost bij de blokker iets van 15 euro ofzo... met een aantal dukaten . Hij geeft misschien geen perfect vetpercentage weer als bij huidplooi metingen maar je kan hem heel goed als index voor jezelf gebruiken. Ik hecht zelf veel meer waarde aan die vetmeter dan de weegschaal.

Ik heb ook wel een vetmeting bij de sportschool laten doen en die kan ik bij evaluatie van m'n training ook weer laten doen. Maar die ga ik dus niet elke week laten doen. Ga binnenkort weer een keertje kletsen en laten meten.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 09:28:29 #83
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_5316362
ben nu al meer dan 2 weken gezond aan het doen elke dag beetje sporten geen snacks en frisdrank meer en overdag grote maaltijd en savonds alleen 2 boterhammen ofzo....en ik merk er wat betreft mijn gewicht nog NIETS van weet niet hoe het verder zit nou ja mijn gezicht is wel iets slanker heb ik het idee maar verder..... *zucht* maar ik zet nog wel een tijdje door het went...
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 09:33:15 #84
4177 Jojogirl
pi_5316390
Focus je niet zo op je gewicht, dat is alleen maar frustrerend. Als je zoveel sport ineens, is de kans groot dat je de verbetering eerder ziet in het beter passen van kleren en een strakker lichaam dan in de weegschaal.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 09:37:53 #85
5215 killar_fairy
pi_5316419
ja maar daar zie ik ook nog niet echt wat van, ik weet ook wel dat je langer moet doorzetten maar ik raak nogal snel gedemotiveerd... en dan wil je toch graag een beetje resultaat zien..
maar ik voel me wel gezonder misschien moet ik me daar mar ff op focussen
pi_5316805
Ik ben van 100 kilo naar 80 gegaan.
Hoe?
's avonds voor het naar bed gaan die 4 boterhammen laten staan.
een stuk vlees minder bij het avondeten.
water in plaats van frisdrank (ik lust nu ook echt geen frisdrank meer, soms nog weleens een glaasje fanta ofzo, maar ben uitgekeken op dat zoete spul)
geen bakken zout meer over mn eten (houdt vocht vast he)
iets van 4 keer per week half uur hometrainer
meer lopen ipv het openbaar vervoer
En dat volhouden en na een tijdje valt je broek van je kont af en behou je de motivatie om nog verder te gaan

En echt niet dat ik tegenwoordig een hamburger of bier laat staan, t komt er gewoon niet meer zo makkelijk aan als je veel sport
En tegenwoordig ga ik op de fiets naar mn werk.

Succes!

~Mil

I once was king of Spain, now I eat humble pie.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 11:07:44 #87
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_5317148
Ik ben afgelopen november ook maar weer begonnen met sporten, nadat ik tijdens m'n studententijd toch zo'n 27 kg was aangekomen. Toen ik een keer op de weeschaal stond, en de naald richting de 120 zag gaan vond ik dat er wat moest gebeuren. Lijnen en afslanken door gewoon minder te eten heb ik nooit in geloofd. Dus ikke naar de sportschool. 2 keer per weer fitness, met een beetje cardio-conditietraining (als ik er zin in heb Ben nu zonder iets aan m'n eetgewoonte te veranderen van 118 naar 105 kg gegaan, en van broekmaar 52 (met moeite) naar 48

Helaas blijft m'n gewicht nu stabiel, dus misschien dat ik toch langzaam iets aan m'n eetgewoonte moet doen. Daar kan nl. wel wat veranderen

Maar het belangrijkste is dat je je goed voelt in je lichaam. Ik ben nu tevreden met m'n uiterlijk. Mag nog wel wat vanaf, maar het "moet" niet.

succes in ieder geval

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_5317217
Fietsen!

Ik ga regelmatig s'avonds een stukje fietsen en nu vreet ik me een ongeluk om niet al te mager te worden. De kilos vliegen eraf

vrijdag 9 augustus 2002 @ 11:14:26 #89
19105 Noayla_
Love me tender
pi_5317227
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 11:12 schreef Aernout het volgende:
Fietsen!

Ik ga regelmatig s'avonds een stukje fietsen en nu vreet ik me een ongeluk om niet al te mager te worden. De kilos vliegen eraf

Ha, ik ook!
Elke avond na m'n werk ca. 20 km en dat zie je echt aan je lijf.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 11:25:17 #90
5215 killar_fairy
pi_5317359
oh das wel een goeie! fietsen vind ik ook wel leuk, en er is hier veel bos, dus ook nog leuke omgeving, alleen jammer dat er dan geen mensen mee willen fietsen ofzo

Volgens mij kun je afvallen beter samen doen voor de extra stimulans.
Ik merk aan mezelf dat ik vaak afhaak als er van die mensen gaan zeggen ah joh doe niet zo flauw, je ziet er nu ook goed uit, neem ook een stuk taart en dan begint de ellende weer....

pi_5319316
Wat ook niet helpt voor m'n lijn is een vriend die gek is op junk food en lekkere dingen (en mijn M&M's verslaving natuurlijk)

Ik ga in december naar een tropisch eiland en ik heb geroepen dat ik daar een bikini aan wil

Zie als een berg op tegen sporten (terwijl ik weet dat ik het leuk vind) en mijn liefde voor alles wat zoet en zo is is ook niet gezond. Nou ben ik ook dol op alle soorten fruit, eet het liefst groente, hou eigenlijk helemaal niet van junk food en eet nauwelijks vlees en daarbovenop vind ik gekoeld water heerlijk. Waarom ik dan toch zo gezet ben? M&M's...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5320140
Ik ben afgevallen door wat mazzel.
Examenstress zorgde ervoor dat ik van 60 naar 49 kilo ging .
Het is geen ideale oplossing, maar achteraf gezien had ik wel af willen vallen, alleen niet zoveel dus ik eet nu zo bijna alles wat los en vast zit maar ik kom maar niet aan {

IIG; Sterkte met lijnen!
Herbalife kun je trouwens ook wel es proberen.. lekker en gezond

I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 14:52:08 #93
27702 mixxy
my prrrrrrecious!
pi_5320173
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Wat ook niet helpt voor m'n lijn is een vriend die gek is op junk food en lekkere dingen (en mijn M&M's verslaving natuurlijk)

Ik ga in december naar een tropisch eiland en ik heb geroepen dat ik daar een bikini aan wil

Zie als een berg op tegen sporten (terwijl ik weet dat ik het leuk vind) en mijn liefde voor alles wat zoet en zo is is ook niet gezond. Nou ben ik ook dol op alle soorten fruit, eet het liefst groente, hou eigenlijk helemaal niet van junk food en eet nauwelijks vlees en daarbovenop vind ik gekoeld water heerlijk. Waarom ik dan toch zo gezet ben? M&M's...

hoeveel M&M's eet je eigenlijk?

maar ik ken het probleem. Ben nu 1.68 m. en weeg 84 kilo. Het is me ooit gelukt om 15 kilo af te vallen. Dit jaar begin ik met een nieuwe sport en wil ik gezonder gaan eten (iets meer fruit, meer water en vooral minder snacks). Ik zie wel waar mij gewicht dan uitkomt, als het onder 75 komt (beter nog: blijft!) ben ik tevreden.

[url=http://members.lycos.nl/mixx/]nu ook AH bonuskaarten[/url] - [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=27702]fotoboek[/url]
pi_5320206
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 13:58 schreef Isabeau het volgende:
Nou ben ik ook dol op alle soorten fruit
Word je daar niet juist dik van? Dat barst toch van de suikers en als je die niet verbrandt...
pi_5320549
Tips:

1) Bedenk goed WAAROM je het wilt. Schrijf het desnoods op en lees het elke avond. Als je er niet volledig achter staat ben je eerder geneigd er van af te zien.

2) Bedenk goed wat je doel is. Wil je naar maatje 36? Wil je van die buik af of wil je naar een bepaald gewicht. Gewoon beginnen en dan wel zien waar je uitkomt werkt echt niet. Bedenk ook wat je er voor moet doen, hoe je het aan gaat pakken en hoe lang het gaat duren. Again, schrijf het op en lees het dagelijks. Klinkt misschien stom, maar afvallen zit voor 100% tussen je oren. Schrijf iedere week op hoe ver je al bent. (bijvoorbeeld iedere zaterdag als je wakker wordt even op de weegschaal).

3) Eet regelmatig en gematigd. Okee, dat wist je waarschijnlijk al, maar het is echt waar. Die snacks tussendoor doen het hem echt. Let ook op wat je eet. Iedereen kent de meeste dikmakers wel:
-chips
-boter/jus
-kaas
-suiker
-chocola
-(room)ijs

AFBLIJVEN!!

4) Sport. Je kan actief gaan sporten maar als je iedere dag een half uurtje of langer een wandelingetje maakt is net zo effectief.

5) Drink veel. Natuurlijk geen cola maar water, thee zonder suiker of vruchtensap. Als je veel drinkt zul je minder (vaak) honger hebben.

Verder heb ik een keer in een winkel een klein plastic varkentje gezien die je in de koelkast kan zetten. Elke keer dat je de koelkastdeur openmaakt begint 'ie te knorren. Of het helpt weet ik niet maar wel humor. Je kan ook een foto zoeken waar je er heel dik op uitziet en die op de koelkast of de koekjestrommel plakken.

Succes!

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_5321092
In bold mijn antwoorden:
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:14 schreef mr_FOK het volgende:
Tips:

1) Bedenk goed WAAROM je het wilt.
Probeer eens leuke kleren te kopen in mijn maat, dan wil je echt wel afvallen. Hoofdreden dus: kleren (en daarna gezondheid en daarna uiterlijk)

2) Bedenk goed wat je doel is.
Zie 1 (zonder gekheid, gewoon een wat gezonder gewicht en het mag best even dure voor ik dat heb bereikt

3) Eet regelmatig en gematigd.
Gaat toch niet lukken. Vooral als ik nachtdiensten draai staat alles op z'n kop en in de nachtdienst eet je al snel snoep (M&M's dus) ipv brood en dergelijke. Verder heb ik gewoon een heel onregelmatig levn, ik hoop al jaren dat daar verandering in komt

4) Sport.
Ik loop erg veel en fiets ook erg veel. Ik denk als ik dat niet deed mijn gewicht helemaal rampzalig zou zijn...

5) Drink veel.
Ik vergeet meestal te drinken en kom dan 's avonds tot de conclusie dat ik nog niets gedronken geb die dag

Verder heb ik een keer in een winkel een klein plastic varkentje gezien die je in de koelkast kan zetten. Elke keer dat je de koelkastdeur openmaakt begint 'ie te knorren.
Ik heb van een lieve vriendin voor de grap een kleine miss piggy gekregen voor op de koelkast Ik kijk er nooit naar

Hoeveel M&M's? Soms wel een *kuch* zak (niet zo'n kleintje)per dag (in een zak zaten geloof ik ca. 1000 caloriën...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5321213
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:54 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel M&M's? Soms wel een *kuch* zak (niet zo'n kleintje)per dag (in een zak zaten geloof ik ca. 1000 caloriën...
Probeer die gewoonte eens te veranderen. Ga thee halen op het moment dat je zo'n m&m kick krijgt. Mij viel het op dat sinds ik stopte met elke dag 1 candybar te eten, ik een paar kilo afviel. Alleen al door het afleren van die gewoonte..

Gewicht verliezen is een kwestie van gewoontes veranderen. En probeer niet teveel tegelijk te veranderen. Dan voel je je alleen maar ongelukkig door en krijg je juist meer behoefte aan de oude situatie. Ga in elk geval niet ineens onmogelijke eisen aan jezelf stellen.

pi_5321243
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:54 schreef Isabeau het volgende:
In bold mijn antwoorden:
[..]
Met een doel bedoel ik dus niet gewoon afvallen, maar HOEVEEL wil je afvallen. Anders weet je nooit hoe ver je al bent en of je het achteraf wel gehaald hebt. Doe het anders in stappen: de eerste week een halve kilo er af, de tweede weer een .... en na een half jaar zoveel kilo er af.

Wat dat ongezonde eten betreft zal je toch die gewoonte af moeten leren. Anders lukt het echt niet. Drinken, drinken, drinken....

Wat sporten betreft: goed zo!

Ik denk dat je zo al een paar kilo afvalt door minder te snacken. Een oom van mijn vriendin is 20 (!!) kilo afgevallen door geen taart meer te eten, geen bier meer te drinken en niet meer te snoepen.

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
pi_5321617
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 16:03 schreef mr_FOK het volgende:

Ik denk dat je zo al een paar kilo afvalt door minder te snacken. Een oom van mijn vriendin is 20 (!!) kilo afgevallen door geen taart meer te eten, geen bier meer te drinken en niet meer te snoepen.

Ik denk dat niet snacken, 3 normale maaltijden per dag en 2 liter water drinken al vrij veel gewichtsverlies geeft.

Toch wilde ik in december in een bikini, dus eh...toch maar eens een serieuze poging wagen

(doel? onder de 70 kilo vind ik alles best)

pi_5322523
Ik ben iets van 14 weken terug begonnen, niet op me voeding letten maar met sporten, s'avond een half uur. Toen opgebouwd tot ik 2 uur kon trainen zonder al te veel problemen, alleen conditietraining (fietsen, rennen, etc) btw. Ongeveer zo'n 5x per week.

Op die manier krijg je een snellere stofwisseling en je energie behoefte wordt groter waardoor je je energie opslaat in je spieren in plaats van vet.

5 weken terug met een dieet begonnen, geen suiker/chocola/melk/vlees en om de 2 uur iets eten, meestal 2 boterhammen en wat fruit, als avondeten geen warme maaltijd, heb ik ook totaal nie meer nodig.

Ik begon het al snel te merken icm me nieuwe eetpatroon, ben nu 5 kilo kwijt en dat is echt 5 kilo vet, er is zo;n 10 cm van me middel af en ik ben nooit meer moe en slaap nie meer slecht, gewoon omdat me lichaam nu meer actie gericht is. Ik heb een goede conditie en kom zolang ik train nix aan.

Ik voel me echt veel beter, veel gezonder, vooral ook omdat ik weet dat die vele weken voorbereiding niet voor nix zijn geweest en omdat ik weet dat ik over een poosje weer in goede vorm ben!

Wat ik dus als advies kan geven is, begin eerst met sporten en conditie opbouwen en ga dan pas naar je voeding kijken, alles in 1 keer omgooien lukt toch niet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')