quote:Ik ken dat heel goed Vork, heb dit standpunt ook jaren gehad. Maar nu vind ik het gewoon tijd om er echt iets aan te gaan doen.
Op 04 februari 2001 14:28 schreef Vork het volgende:
Ik moet ook maares wat doen...
hoewel mannen enzo dr minder over klagen.. weet ik van mezelf da'k geen stevig figuur heb.. maar hoewel ik nu rond de 1.80 ben en een normaal postuur heb.. heb ik zo t gevoel dat 87 kilo (want dat is het nu) ergens aan de zwarte kant is, kan dus wel 17 kilo vanaf.. maar ik hou dat nooit vol.. ik hou veelste veel van eten enzo (jah en ik ben ook nog es vegetarisch dus dan zou ik al minder vet eten ofzo)..Sinds ik nietmeer sport is het behoorlijk hard gegaan (kheb nog een foto van toen ik 14 was, en da's echt eng dan om te zien..) Maargoed, of ik daadwerkelijk ga lijnen enzo.. weet ik nog niet. Ik denk niet dat ik mezelf zo ga lopen kwellen... zal het ook vast niet lang vol houden..
Ik wil dat weer terug maar kheb t nietmeer zo op sport enzo... Dr hoeft niet perse 20 kilo af ofzo, alleen zou het wel fijn zijn als die rolletjes enzo wat minder zouden zijn.. beetje figuur en conditie zou niet verkeerd zijn.. Maargoed.. misschien als ik een beetje geld verdien (morgen hoor ik of ik aangenomen ben) koop ik een beetje redleijke fiets (nee geen hometrainerfiets, ahoewel en dan ga ik eens wat fietsen...
Een combinatie van ander voedingspatroon en beweging wel.
Wel gaat het erg langzaam, maar omdat het goed vol te houden is, is dat niet erg.
Ik heb de website hier al eens eerder vermeld maar voor degenen die dat niet gezien hebben, hier nog eens.
www.carbohydrateaddicts.com
Voor veel dieetisten en artsen onwaarschijnlijk (ik kan het ook niet geloven) maar voor mij werkt t nog steeds!
Mijn zusje is ook nogal gezet en ze is dus in januari met de weight watchers begonnen, (voordeel is dus dat zij iedere keer 17,50 mag betalen en ik gewoon thuis ook meedoe met het dieet). Ik kan zeggen dat het concept van de weight watchers dus werkt..
wat je in principe doet is het tellen van punten, niet van calorien. Elk voedingsmiddel is per aantal gram een bepaald aantal punten. Je mag op een dag eten wat je wilt, zolang je maar niet over een bepaald aantal punten heengaat, afhankelijk van je gewicht (bij mij is dat nu 20 punten).
En dat werkt dus prima, omdat je wel gewoon van alles kunt eten maar beter leert letten op wat je eet. Een pizza bijvoorbeeld is 14 punten, dan hou je dus weinig over voor de rest van de dag, terwijl bami bij de chinees vandaan maar 5 punten is per portie Pizza heb ik dus afgeschaft! Ook ben ik van wit brood naar bruin brood overgeschakelt, niet omdat bruin brood minder calorien bevat, maar omdat het beter vult en je er dus minder van nodig hebt
Verder drink ik veel water, 2 tot 3 liter per dag, en fiets ik een uur per dag (heen en terug naar het werk)
En zo hoop ik dus de 65 kilo te bereiken
Het vervelende aan Montignaccen is dat je steeds bezig moet zijn met vervangende voedingsmiddlen en het niet-volgen van je gewoontes. Ik ben bijvoorbeeld gek op een grofvolkoren boterham met echte boter en extra belegen boerenkaas. En dat kan dus niet, brood met boter, kaas of vlees. Maar bij onze catering tussen de middag hebben ze geen alfalfa of avocado. Dus dan moet je je lunch steeds van te voren kopen. Verder is het toch wat duurder dineren dan let's say, groenten vlees en aardappelen.
Ik moet wel zeggen, als je je er strak aan houdt heb je wel ineens veel meer energie en val je ook snel af.
ok, iemand wilde een tijdje terug over de onzin van montignac gaan vertellen das niet gebeurt...en dat wil ik graag weten!!!!!
maar het absurdst vind ik dat dieeet dat je overdag bijna geen calorien krijgt en dan savonds beloning, voor dat je gaat slapen en er dus helemaal niets mee doet...
dan vind ik toch dat montignac gelijk heeft met sochtends/ smiddags het zwaarst eten, en savonds een lichte maaltijd..
zelf hoef ik niet heel veel af te vallen ik ben 1.64 en weeg 70 maar das niet echt te zien, vooral spieren...maar ik interesseer me gewoon in voeding enzo
ennuh dat van die pure chocolade ?? heeft iemand daar wat over te vertellen???
Ik ben fysiek werk gaan doen, veel water gaan drinken, meer fruit en proberen toch de lekkkere zoete vette dingen wat te vermijden.. en ja het heeft wel succes.. want ik ben geloof ik nu een kilo'tje of 6 toch wel zeker kwijt geraakt. Het schommelt een beetje, maar ik was 91 kilo toen ik begon en ik zit nu al een tijdje net onder de 85... ik krijg er alleen wat moeilijker nogmeer af. Maargoed, 't eerste doel is bereikt.
quote:Hmm da's twee jaar terug... Dat betekend dat ik er in nog geen 2 jaar tijd nog eens 11 kilo bovenop heb gedaan
Op woensdag 09 augustus 2000 23:17 schreef Vork het volgende:
ben de magische grens van 80 kg gepasseerd en ik mben oal niet zzo groot..twordt welles tijd voor maatregelen
quote:doe mij die 11 kilo .. damn ik ben 197 cm en weeg rond de 75 kilo ..ik kan me suf eten aan alles en nog wat ..maar kom geen gram aan .. idiote snelle stofwisseling is het probleem
Op dinsdag 23 juli 2002 11:04 schreef Vork het volgende:[..]
Hmm da's twee jaar terug... Dat betekend dat ik er in nog geen 2 jaar tijd nog eens 11 kilo bovenop heb gedaan
(ok ik ben nog wel een paar centimeters gegroeid, maar toch).
quote:Ik ben juist bij een dokter geweest .. ik weeg al ruim 10 jaar het zelfde
Op dinsdag 23 juli 2002 11:19 schreef Delight het volgende:
Hee Lord Dreamer, dan zou ik je aanraden om een keer langs de dokter te gaan, die kan je medicijnen voorschrijven om je schildklier weer op een normaal tempo te laten werken
intensief sporten idd en anderhalf uur.
na een tijdje zal je me eeuwig dankbaar zijn
quote:WOW da's heel veel!
Op dinsdag 23 juli 2002 11:46 schreef Aardige_Jongen het volgende:
ben 40 kilo afgevallen in 6 maanden.
* Regelmatig sporten
* Gezond eten
(groente, fruit, bruin brood, halfvolle of magere melk, vis, kipfilet dat soort dingen)
* Niet zozeer minder eten, maar vaker (en vooral gezond). Dat houdt in dezelfde hoeveelheid verdeeld over 5 a 6 kleinere maaltijden per dag. Je stofwisseling wordt daarmee versneld waardoor je lichaam verandert in een kacheltje.
* Niet vlak voordat je naar bed gaat nog gaan eten.
* Veel water drinken
Daarmee moet het lukken.
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 23-07-2002 13:17]
quote:Het antwoord is heel simpel: haal het niet in huis. Immers, wat je niet in huis hebt, kunt je niet eten (en wat je wel in huis hebt, gaat helemaal op). Zorg dat je geen hongergevoel hebt als je boodschappen gaat halen. Als ik honger heb, dan koop ik de gekste dingen. Misschien helpt het om vantevoren een lijstje te maken en bewust na te denken over wat je in een week wilt eten.
Op dinsdag 23 juli 2002 13:20 schreef esjuh het volgende:
HELP! Hoe moet ik nou al die verleidingen weerstaan als hier heel de kast vol staat met allerlei koeken, chips, snoep en andere zoete dingen?! *wanhoopt*
quote:Zoals hiervoor gezegd, kan je zorgen dat het niet meer in huis is, maar als het er wel is voor anderen die niet lijnen dan is dat heel lastig inderdaad.
Op dinsdag 23 juli 2002 13:20 schreef esjuh het volgende:
HELP! Hoe moet ik nou al die verleidingen weerstaan als hier heel de kast vol staat met allerlei koeken, chips, snoep en andere zoete dingen?! *wanhoopt*
quote:Tja dan zal het je waarschijnlijk ook nooit lukken om af te vallen. Discipline hebben, is het belangrijkste als je wilt afvallen.
Op dinsdag 23 juli 2002 15:52 schreef Freaky_pauwie het volgende:
ik ben er ook mee bezig...
alhoewel het niet echt wil lukken...
als ik een snoepie zie, kan ik het gewoon niet laten om hem te laten liggen
Tip (ergens gelezen): maak een foto van jezelf in je ondergoed en hang die op een plek in je kamer zodat je em elke keer dat je in die kamer bent die foto van jezelf ziet. Doordat je elke keer geconfronteerd word met je lichaam zal je motivatie iets eraan te doen groter zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 23-07-2002 19:08]
* Jojogirl probeert ook al een tijdje af te vallen
En het gaat heel langzaam. Komt ook wel doordat ik nu hele dagen thuis niks zit te doen. Bovendien ben ik weer veel gaan sporten en daar schijn je van aan te kunnen komen, dus dat zal ook wel een rol spelen. Maar ik word wel strakker en dat vind ik belangrijker dan de weegschaal.
quote:je kan er zwaarder door worden ja... maar das spiermassa en/of water... lijkt me vrij sterk dat je er vet door aankomt
Op dinsdag 23 juli 2002 21:37 schreef Jojogirl het volgende:En het gaat heel langzaam. Komt ook wel doordat ik nu hele dagen thuis niks zit te doen. Bovendien ben ik weer veel gaan sporten en daar schijn je van aan te kunnen komen, dus dat zal ook wel een rol spelen. Maar ik word wel strakker en dat vind ik belangrijker dan de weegschaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |