quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:41 schreef picardmike het volgende:
Ligt meer aan de vrouwen die hebben 10x stiekum seks en de 11e keer vertellen ze.
Had een keer seks met een meid die vooraf eerst zat te vertellen hoe lekker een andere jongen haar zat te vingeren toen ze 10jr jonger was en hoe geweldig zijn handen waren en daarna zei ze verliefd te zijn op een andere jongen dan ik. Ze vertelde hoe aardig en lief die jongen wel niet was en toen gaf ik een zoen in haar nek en hadden we seks.
Waarom is die spreekwoord bullshit?quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef Pinterman het volgende:
Mensen die zeggen dat dit hypocriet is, hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.
Je hoeft niet zélf te leven zoals je ook een ander aanraadt om te leven. Je kunt je bewust zijn van je eigen gebreken, en tegelijkertijd een ander oprecht adviseren om een andere koers te bevaren. Een dronkelap heeft het volste recht om, zonder van hypocrisie te worden beticht, een ander te vertellen dat hij niet moet drinken omdat het slecht voor je is.
Zo ook TS, en zo ook ik, en zo met ons velen anderen. Als je je maar bewust bent van je eigen gebrek, en als je de volledige verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen ervan, dan is het verder aan jou om te beslissen of je er iets aan wilt doen of niet.
"Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden" is sowieso bullshit.
Dat spreekwoord is bullshit, alleen al omdat er genoeg rare figuren op deze aarde rondlopen met vreemde interesses waar ik totaal niets van wil weten. Ik heb liever niet dat die mensen mij gaan behandelen zoals zij zelf behandeld willen worden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom is die spreekwoord bullshit?
Ik zou het liefs door een dronkenlap willen horen hoe slecht drinken voor me is. Dus ik zou ook als een dronkenlap tegen iemand vertellen dat drinken voor zichzelf slecht is.
En als ik zeg: behandel een ander niet zoals je zelf niet behandeld wilt worden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:46 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat spreekwoord is bullshit, alleen al omdat er genoeg rare figuren op deze aarde rondlopen met vreemde interesses waar ik totaal niets van wil weten. Ik heb liever niet dat die mensen mij gaan behandelen zoals zij zelf behandeld willen worden.
Dat spreekwoord berust op eenheidsworst. Dat iedereen zo'n beetje op dezelfde manier te benaderen valt, alsof iedereen hetzelfde fijn vind. Fatsoen ben ik een groot voorstander van, maar ik neem het een ander nog steeds kwalijk als hij mij onfatsoenlijk behandelt, ook al zou hij het zelf niet erg vinden.
Jij vindt de Gulden regel, die in vrijwel alle culturen en levensbeschouwingen terug te vinden is, 'sowieso bullshit'? Leg uit.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef Pinterman het volgende:
Mensen die zeggen dat dit hypocriet is, hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.
Je hoeft niet zélf te leven zoals je ook een ander aanraadt om te leven. Je kunt je bewust zijn van je eigen gebreken, en tegelijkertijd een ander oprecht adviseren om een andere koers te bevaren. Een dronkelap heeft het volste recht om, zonder van hypocrisie te worden beticht, een ander te vertellen dat hij niet moet drinken omdat het slecht voor je is.
Zo ook TS, en zo ook ik, en zo met ons velen anderen. Als je je maar bewust bent van je eigen gebrek, en als je de volledige verantwoordelijkheid neemt voor de gevolgen ervan, dan is het verder aan jou om te beslissen of je er iets aan wilt doen of niet.
"Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden" is sowieso bullshit.
Dat is de zilveren regel, net zo valide.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:54 schreef FOKkû het volgende:
[..]
En als ik zeg: behandel een ander niet zoals je zelf niet behandeld wilt worden?
egocentrisme en egoïsme ten top.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef Pinterman het volgende:
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden" is sowieso bullshit.
het is een gevoels (ego) kwestie. Beetje hypocriet misschien maar zolang je dat zelf idd onderkent en de meisjes die zelf ook playen niet gaat zwartmaken of gemeen gaat behandelen is er toch niks aan de hand?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:42 schreef spirity het volgende:
Je bent zelf de grootste player... Maar als jezelf geplayed wordt ga je zitten whinen?Je bent gewoon een hypocriete zak die alleen maar naait met goeiekopen...!
haha heeeeel herkenbaar ditquote:Op zondag 2 januari 2011 00:17 schreef Fabeldiertje het volgende:
[..]
het is een gevoels (ego) kwestie. Beetje hypocriet misschien maar zolang je dat zelf idd onderkent en de meisjes die zelf ook playen niet gaat zwartmaken of gemeen gaat behandelen is er toch niks aan de hand?
Heb zelf ook wel eens meer dan 1 man tegelijk gedate (met alles erop en eraan, ja), en voelde me lichtelijk gepikeerd toen ik merkte dat één ervan dat ook deed. Het feit dat ik zelf ook wel wist dat ik niet moest zeuren omdat ik minstens zo erg was, deed niks af aan die jaloerse steek. In de ideale situatie zouden alle mannen die ik ontmoet immers aan mijn voeten liggen
ego is overrated.quote:Op maandag 27 december 2010 00:59 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja, dat heb/had ik ook. Gewoon een ego ding. Tja... wat doe je eraan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |