abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90442511
Mijn moeder liep laatst naar beneden, 's ochtends, niet helemaal helder dus. Vervolgens trok ze de wc-deur open en ziet daar de kat zitten, die ging dus naar de wc. Ze hoorde namelijk water lopen. Hij doet dat dus vaker.

We weten al hoe het komt, het heeft te maken met chloor of iets, maar daar gaat dit topic niet over.
De kat plast dus in de wc. Zijn plas is erg donker, vandaag zat er zelfs bloed in. Maandag gaan we naar de dierenarts, met zijn urine en met hem, aangezien de kat zich niet ziek gedraagt doen we dat maandag. Hij heeft nu geen bloed meer in zijn urine, maar toch maak ik me zorgen. Ik hoef geen diagnose, maar zou het ook iets onschuldigs kunnen zijn?

Ik maak me vooral zorgen omdat we onze kat van de zomer nogal onverwacht zijn kwijtgeraakt, en ik bang ben dat het weer gaat gebeuren. Mijn moeder wil dat ik me niet zo laat leiden door mijn angst, maar toch. :)
  Forum Admin zaterdag 25 december 2010 @ 22:35:49 #2
35723 crew  GGMM
pi_90442561
Bloed in de urine van de poes is kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is de meest voorkomende: blaasgruis. Dat zijn kristallen die in de blaas gevormd worden en irritatie veroorzaken. Door microscopisch onderzoek van de urine te laten doen door de dierenarts kan je er achter komen of dit bij jouw poes het geval is. Dit is niet duur. Om te voorkomen dat de kristallen gevormd worden, krijgt de poes dan een speciaal blaasgruisdieet voorgeschreven.

Wat ook regelmatig gezien wordt is dat het bloed in de urine na enkele dagen spontaan verdwijnt. Ook de dierenarts kan hier dan vaak geen oorzaak voor vinden. Bloed in de urine door bacterien of poliepen komt niet veel voor.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_90442691
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 22:35 schreef GGMM het volgende:
Bloed in de urine van de poes is kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is de meest voorkomende: blaasgruis. Dat zijn kristallen die in de blaas gevormd worden en irritatie veroorzaken. Door microscopisch onderzoek van de urine te laten doen door de dierenarts kan je er achter komen of dit bij jouw poes het geval is. Dit is niet duur. Om te voorkomen dat de kristallen gevormd worden, krijgt de poes dan een speciaal blaasgruisdieet voorgeschreven.

Wat ook regelmatig gezien wordt is dat het bloed in de urine na enkele dagen spontaan verdwijnt. Ook de dierenarts kan hier dan vaak geen oorzaak voor vinden. Bloed in de urine door bacterien of poliepen komt niet veel voor.
Hm, het is al wel een tijdje. Ik kreeg namelijk een paar weken geleden een opmerking van mijn moeder naar mijn hoofd gegooid dat ik de wc door moet trekken voortaan, en dat mijn urine wel erg donker was. Was dus gewoon van de kat. Dus het is er al wel een tijdje...

Dankjewel, dat stelt me al iets gerust, dat dat in ieder geval vaak voorkomt.
pi_90735410
Het beste kun je de urine toch even laten nakijken of er wellicht toch b.v. een sluimerende blaasontsteking gaande is. Donkere urine wijst in ieder geval op het feit dat je kat weinig drinkt. Meer drinken is in ieder geval goed voor de nieren (zeker als ze wat ouder gaan worden) dus probeer je kat meer te laten drinken....zo'n kattendrinkfontijn wil vaak wel helpen om het interessanter te maken voor een kat om meer te drinken. Speciale kattenmelk wil het drinken ook wel eens bevorderen (geen gewone melk geven i.v.m. de lactose).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90739976
Er staat ook in de OP dat ik al naar de dierenarts ging. Was veel te bangdat hij dood neer zou vallen :') Hij heeft een blaasontsteking.
Kattenmelk geven aan mijn katten is niet slim, aangezien één er wild van wordt en de ander niet. En een fonteintje denk ik ook niet, we hebben een puppy. Die vindt ALLES heel boeiend. :r

We doen iig een rits pillen en dan zien we verder. Als hij op de wc blijft gaan, zien we toch wel hoe het afloopt. :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 januari 2011 @ 13:19:04 #6
163650 Greys
pi_90741750
Hier drinken zowel het hondje als de kat uit de fontein :D

Maar ik hoop dat het snel beter gaat (ook al voelt je kat zich niet ziek).
Zal wel hoor, met de pillen :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90742428
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:19 schreef Greys het volgende:
Hier drinken zowel het hondje als de kat uit de fontein :D

Maar ik hoop dat het snel beter gaat (ook al voelt je kat zich niet ziek).
Zal wel hoor, met de pillen :Y
Volgens mij al wel, we waren het weekend weg, dus vandaag pas begonnen met de kuur, maar hij heeft ook een prikje gehad bij de DA, en toen we thuis waren, was z'n pies in ieder geval gewoon geel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')