abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:11:34 #51
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91171196
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef ToT het volgende:
En je weet wat ze zeggen over mannen met grote handen he! :P

Hm, klopt misschien wel; die lopen dan hun lul achterna i.p.v. dat ze hun verstand gebruiken! :')
Ben ik blij dat die van mij beneden gemiddeld zijn :P
The truth was in here.
  woensdag 12 januari 2011 @ 06:05:19 #52
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:27:39 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91307565
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:00:14 #54
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91311560
quote:
Ja, die kwam ik een poos terug ook tegen, nice. :)

Wat moeten die kleurtjes in je modellen nu trouwens voorstellen?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:11:25 #55
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91312061
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:00 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, die kwam ik een poos terug ook tegen, nice. :)

Wat moeten die kleurtjes in je modellen nu trouwens voorstellen?
De kleurtjes zijn redelijk random gekozen. Ik bepaal alleen gebieden, en hang er nog geen labels aan :) Dat is iets voor een voortzetting van dit onderzoek.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:34:34 #56
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91313207
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De kleurtjes zijn redelijk random gekozen. Ik bepaal alleen gebieden, en hang er nog geen labels aan :) Dat is iets voor een voortzetting van dit onderzoek.
Hmmm, zijn ze gebaseerd op een momentopnamen bij meerdere mensen?
En zijn de functies nog niet redelijk geindexeerd dan of gaat het over een ander soort "gebieden"? Wat is het vernieuwende element dan, de resolutie? En hoezo bepaal jij de gebieden, zouden die niet juist uit de metingen moeten blijken? ^_^

Ofwel: waar kijken we naar als we dit model zien? :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:59:36 #57
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91314520
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:34 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Hmmm, zijn ze gebaseerd op een momentopnamen bij meerdere mensen?
En zijn de functies nog niet redelijk geindexeerd dan of gaat het over een ander soort "gebieden"? Wat is het vernieuwende element dan, de resolutie? En hoezo bepaal jij de gebieden, zouden die niet juist uit de metingen moeten blijken? ^_^

Ofwel: waar kijken we naar als we dit model zien? :D
Tot op zekere hoogte zijn het momentopnamen ja. De scans in kwestie duren 35 minuten, maar eerdere resultaten hebben al laten zien dat dergelijke resultaten voor een groot deel gelijk zijn als je dezelfde persoon nog een keer scant.
De gebieden defineer ik inderdaad aan de hand van de data ;) Dat probeer ik juist zo blind mogelijk te houden, met zo min mogelijk input van mijn kant. De gebieden zouden functionele gebieden moeten zijn, die een gezamelijke taak hebben. Het vernieuwende hieraan is voor een deel inderdaad de resolutie, en dat het op single subject niveau werkt :)
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:14:27 #58
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91315181
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte zijn het momentopnamen ja. De scans in kwestie duren 35 minuten, maar eerdere resultaten hebben al laten zien dat dergelijke resultaten voor een groot deel gelijk zijn als je dezelfde persoon nog een keer scant.
De gebieden defineer ik inderdaad aan de hand van de data ;) Dat probeer ik juist zo blind mogelijk te houden, met zo min mogelijk input van mijn kant. De gebieden zouden functionele gebieden moeten zijn, die een gezamelijke taak hebben. Het vernieuwende hieraan is voor een deel inderdaad de resolutie, en dat het op single subject niveau werkt :)
Als ik het goed begrijp is het dus een representatie van een samenhang van de activiteiten in de verschillende delen?

Ga ik nog even door met zeuren. :D

Dus het is gebaseerd op een soort totaal filmpje geduurende die tijd? En moet het subject stil blijven liggen/ergens aan denken/andere stimuli?
Is het model een simulatie op basis van corelaties over time of geeft het juist een bepaald moment weer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 14-01-2011 14:20:06 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:20:28 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91324457
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:14 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is het dus een representatie van een samenhang van de activiteiten in de verschillende delen?
Ja daar komt het wel ongeveer op neer :) Het zijn gebieden die coherent fluctueren (in de 0.01 - 0.1 Hz range) in de tijd.

quote:

Dus het is gebaseerd op een soort totaal filmpje geduurende die tijd? En moet het subject stil blijven liggen/ergens aan denken/andere stimuli?
Is het model een simulatie op basis van corelaties over time of geeft het juist een bepaald moment weer?
Het is inderdaad een soort 3D film ja :) Elke 2 seconde wordt een compete opname gemaakt van het hele brein. Met deze opnames kan je zuurstof verbruik, en dus indirect activiteit, meten. Dit is wat ze meten bij normale activatie experimenten. Iemand doet wat in de scanner, en bepaalde gebieden worden actiever. Ik doe echter resting state fMRI. De persoon ligt in het donker, en moet wakker blijven. Zie het als een soort van dagdromen :) De gebieden in mijn plaatjes zijn dan gebieden die coherent fluctueren over de tijd. Ze gedragen zich ipc als bron.
Onikaan ni ov dovah
pi_91332822
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:14 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]
Juist doen, joh. Informeer jezelf, wees niet content met halve antwoorden. ^O^ Ik kan me niet voorstellen dat ATuin-hek dat stoort.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:10:34 #61
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91345755
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja daar komt het wel ongeveer op neer :) Het zijn gebieden die coherent fluctueren (in de 0.01 - 0.1 Hz range) in de tijd.

[..]

Het is inderdaad een soort 3D film ja :) Elke 2 seconde wordt een compete opname gemaakt van het hele brein. Met deze opnames kan je zuurstof verbruik, en dus indirect activiteit, meten. Dit is wat ze meten bij normale activatie experimenten. Iemand doet wat in de scanner, en bepaalde gebieden worden actiever. Ik doe echter resting state fMRI. De persoon ligt in het donker, en moet wakker blijven. Zie het als een soort van dagdromen :) De gebieden in mijn plaatjes zijn dan gebieden die coherent fluctueren over de tijd. Ze gedragen zich ipc als bron.
Oke, bedankt. Ik vind het allemaal wel interessant dat hersen gedoe.
Er zijn me verslagen bekend waar scans met boeddhistische monniken -die zich tijdens de scans op mededogen e.d. richten/mediteren- iets speciaals lieten zien. Hoewel ik ben vergeten wat.

Het mooiste tot nu toe vond ik in een docu waar iemand naar zijn favoriete muziek luisterde oid. Ik geloof een stukje opera of iig een emotioneel stuk. Welke tijdspanne/resolutie is me onbekend maar de doorbloeding die onstond was -onverwacht- enorm. Alsof de hersenen een bad namen. Haha, bloedbad. Ben alleen vergeten hoe die docu heet. Als ik hem weer ontdek laat ik het wel weten.

Een wat ongemakkelijk aspect met scans vind ik dan weer dat er proeven worden gedaan het te gebruiken als controversiele toegangscontrole en zelfs al wordt ingezet bij solicitatie. Dat doet allemaal iets te veel aan als een slavencontrole. En ookal is de kennis nog pril en gebrekkig uiteindelijk ook een inbreuk op privacy.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:32:26 #62
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91348545
Over hersenen gesproken... Iemand Technocalypse al gezien?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:47:38 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91352659
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Juist doen, joh. Informeer jezelf, wees niet content met halve antwoorden. ^O^ Ik kan me niet voorstellen dat ATuin-hek dat stoort.
Helemaal mee eens ^O^ Heel gezond, lekker (door)vragen :)
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:50:10 #65
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91352826
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:10 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Oke, bedankt. Ik vind het allemaal wel interessant dat hersen gedoe.
Er zijn me verslagen bekend waar scans met boeddhistische monniken -die zich tijdens de scans op mededogen e.d. richten/mediteren- iets speciaals lieten zien. Hoewel ik ben vergeten wat.

Het mooiste tot nu toe vond ik in een docu waar iemand naar zijn favoriete muziek luisterde oid. Ik geloof een stukje opera of iig een emotioneel stuk. Welke tijdspanne/resolutie is me onbekend maar de doorbloeding die onstond was -onverwacht- enorm. Alsof de hersenen een bad namen. Haha, bloedbad. Ben alleen vergeten hoe die docu heet. Als ik hem weer ontdek laat ik het wel weten.
Graag :) Daar worden inderdaad best toffe dingen mee gedaan. Nu bijv door een paar collega's van mij. Die scannen mensen voor en na een meditatiecursus, en kijken dan naar verschillen in het brein. Voornamelijk verschillen in connectiviteit van de diverse onderdelen.

quote:
Een wat ongemakkelijk aspect met scans vind ik dan weer dat er proeven worden gedaan het te gebruiken als controversiele toegangscontrole en zelfs al wordt ingezet bij solicitatie. Dat doet allemaal iets te veel aan als een slavencontrole. En ookal is de kennis nog pril en gebrekkig uiteindelijk ook een inbreuk op privacy.
Voorlopig is het nog lang niet zo ver. Des te meer reden om daar nu vast over na te denken, denk ik dan :)
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:39:29 #66
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91357665
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Graag :)
Geloof dat ik de naam gevonden heb.
http://www.pbs.org/wgbh/nova/musicminds/about.html
Ik heb ook al wat clipjes over scans uit die serie gevonden...maar net niet die waar ik op doelde.
/ik zoekt nog even verder.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:08:10 #67
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91357994
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over hersenen gesproken... Iemand Technocalypse al gezien?
Maar weinig heb ik het idee.

A-tuinhek is dat alleen al verplicht van uit zijn 'professie'
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:46:59 #68
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91358640
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar weinig heb ik het idee.

A-tuinhek is dat alleen al verplicht van uit zijn 'professie'
Ah er moet weer een sneer naar mijn 'professie' :')
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:48:27 #69
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_91358673
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ah er moet weer een sneer naar mijn 'professie' :')
nee niet naar je professie- je wast toch nog studerende?. meer dat je een dergelijke docu niet wil kijken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 10:51:20 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91358711
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee niet naar je professie- je wast toch nog studerende?. meer dat je een dergelijke docu niet wil kijken.
Jaja.. vanwaar dan de ' ' er omheen?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:37:45 #71
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91373248
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jaja.. vanwaar dan de ' ' er omheen?
Dat geeft ie toch net aan? :p

Ik zit trouwens "TechnoCalyps - Part I - TransHuman" te kijken. Voor een deel is het een soort fragmentele collage van beelden en sprekers. Veel invalshoeken, verschillende noties van dingen als transhumanisme, neurologie, AI, nanotech en toekomst scenarios.
Voor de rest wordt het meer geleid door een reflectieve narrator. Die op dezelfde themas in gaat. Maar je al vragend wat meer bekend maakt met sommige termen en huidige experimenten.

Ik heb al een paar stukjes geskipped omdat: langdradig... maar ga het volgende deel ook zeker aanzetten. :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:42:05 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91373407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:37 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Dat geeft ie toch net aan? :p

Ik zit trouwens "TechnoCalyps - Part I - TransHuman" te kijken. Voor een deel is het een soort fragmentele collage van beelden en sprekers. Veel invalshoeken, verschillende noties van dingen als transhumanisme, neurologie, AI, nanotech en toekomst scenarios.
Voor de rest wordt het meer geleid door een reflectieve narrator. Die op dezelfde themas in gaat. Maar je al vragend wat meer bekend maakt met sommige termen en huidige experimenten.

Ik heb al een paar stukjes geskipped omdat: langdradig... maar ga het volgende deel ook zeker aanzetten. :)
Mjah, ik vond het vooral erg veel gespeculeer en extrapolatie met erg weinig onderbouwing. Tis mij niet echt duidelijk wat er nou zo bijzonder aan is.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:00:28 #73
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91374128
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mjah, ik vond het vooral erg veel gespeculeer en extrapolatie met erg weinig onderbouwing. Tis mij niet echt duidelijk wat er nou zo bijzonder aan is.
Er worden helemaal geen conclusies getrokken. Het is eigenlijk gewoon een registratie van mensen die hun ideeen geven. Je moet het niet zien als iets anders.
De narrator neemt ook geen positie in maar stelt gewoon wat vragen. Tenminste voor zover als ik het nu heb gezien.
De muziek zorgt ervoor dat het wat pakkender wordt net als de doemprekers. Maar dat lijkt me meer een artistieke overweging.

En los van een breed scala aan invalshoeken. Is het is een vluchtige inleiding in de materie. Dingen als grey goo theory, unabomber en transhumanisme enz.
Maar wel veel te vluchting wat mij betreft.
Ik ga nog even verder kijken. ^^

[ Bericht 1% gewijzigd door Odysseuzzz op 15-01-2011 18:23:09 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:57:37 #74
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91378907
De rest heb ik nu ook gezien...vooral gehoord.
Na die vluchtige maar langdradige inleiding raken ze aan het thema culturen en technologie. En hoe verschillende grote tradities/geloven zich verhouden met technologie. In de beperktheid van de analyse toch nog raak wat mij betreft.

Uiteindelijk hebben de makers het niet al te best gedaan. In nabij 3 uur kun je iets veel beters neerzetten. Het is simpel te fragmentarisch en in de breedte. Misschien aardig voor mensen die nog niet veel hebben met het onderwerp. Maar zelfs dan behandelt het te veel te kortstondig.

Van "gespeculeer en extrapolatie" had ik geen last. Immers moet je jezelf vooral bedenken dat het een brede registratie is van verschillende opvattingen. Die opvattingen en denkbeelden bestaan. Het is geensinds van belang hoe ze wel of niet "kloppen". Ik heb dan ook geen vooringenomenheid kunnen ontdekken. Wel bij de sprekers die gedocumenteerd zijn natuurlijk maar dat is beyond the point.

Dus een 5.1/10 voor de moeite.
  maandag 17 januari 2011 @ 07:55:45 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91450003
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')