Ben ik blij dat die van mij beneden gemiddeld zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:16 schreef ToT het volgende:
En je weet wat ze zeggen over mannen met grote handen he!
Hm, klopt misschien wel; die lopen dan hun lul achterna i.p.v. dat ze hun verstand gebruiken!
Ja, die kwam ik een poos terug ook tegen, nice.quote:
De kleurtjes zijn redelijk random gekozen. Ik bepaal alleen gebieden, en hang er nog geen labels aanquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:00 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, die kwam ik een poos terug ook tegen, nice.
Wat moeten die kleurtjes in je modellen nu trouwens voorstellen?
Hmmm, zijn ze gebaseerd op een momentopnamen bij meerdere mensen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De kleurtjes zijn redelijk random gekozen. Ik bepaal alleen gebieden, en hang er nog geen labels aanDat is iets voor een voortzetting van dit onderzoek.
Tot op zekere hoogte zijn het momentopnamen ja. De scans in kwestie duren 35 minuten, maar eerdere resultaten hebben al laten zien dat dergelijke resultaten voor een groot deel gelijk zijn als je dezelfde persoon nog een keer scant.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:34 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hmmm, zijn ze gebaseerd op een momentopnamen bij meerdere mensen?
En zijn de functies nog niet redelijk geindexeerd dan of gaat het over een ander soort "gebieden"? Wat is het vernieuwende element dan, de resolutie? En hoezo bepaal jij de gebieden, zouden die niet juist uit de metingen moeten blijken? ^_^
Ofwel: waar kijken we naar als we dit model zien?
Als ik het goed begrijp is het dus een representatie van een samenhang van de activiteiten in de verschillende delen?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte zijn het momentopnamen ja. De scans in kwestie duren 35 minuten, maar eerdere resultaten hebben al laten zien dat dergelijke resultaten voor een groot deel gelijk zijn als je dezelfde persoon nog een keer scant.
De gebieden defineer ik inderdaad aan de hand van de dataDat probeer ik juist zo blind mogelijk te houden, met zo min mogelijk input van mijn kant. De gebieden zouden functionele gebieden moeten zijn, die een gezamelijke taak hebben. Het vernieuwende hieraan is voor een deel inderdaad de resolutie, en dat het op single subject niveau werkt
Ja daar komt het wel ongeveer op neerquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:14 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het dus een representatie van een samenhang van de activiteiten in de verschillende delen?
Het is inderdaad een soort 3D film jaquote:Ga ik nog even door met zeuren.
Dus het is gebaseerd op een soort totaal filmpje geduurende die tijd? En moet het subject stil blijven liggen/ergens aan denken/andere stimuli?
Is het model een simulatie op basis van corelaties over time of geeft het juist een bepaald moment weer?
Juist doen, joh. Informeer jezelf, wees niet content met halve antwoorden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:14 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ga ik nog even door met zeuren.
Oke, bedankt. Ik vind het allemaal wel interessant dat hersen gedoe.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja daar komt het wel ongeveer op neerHet zijn gebieden die coherent fluctueren (in de 0.01 - 0.1 Hz range) in de tijd.
[..]
Het is inderdaad een soort 3D film jaElke 2 seconde wordt een compete opname gemaakt van het hele brein. Met deze opnames kan je zuurstof verbruik, en dus indirect activiteit, meten. Dit is wat ze meten bij normale activatie experimenten. Iemand doet wat in de scanner, en bepaalde gebieden worden actiever. Ik doe echter resting state fMRI. De persoon ligt in het donker, en moet wakker blijven. Zie het als een soort van dagdromen
De gebieden in mijn plaatjes zijn dan gebieden die coherent fluctueren over de tijd. Ze gedragen zich ipc als bron.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Juist doen, joh. Informeer jezelf, wees niet content met halve antwoorden.Ik kan me niet voorstellen dat ATuin-hek dat stoort.
Graagquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:10 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Oke, bedankt. Ik vind het allemaal wel interessant dat hersen gedoe.
Er zijn me verslagen bekend waar scans met boeddhistische monniken -die zich tijdens de scans op mededogen e.d. richten/mediteren- iets speciaals lieten zien. Hoewel ik ben vergeten wat.
Het mooiste tot nu toe vond ik in een docu waar iemand naar zijn favoriete muziek luisterde oid. Ik geloof een stukje opera of iig een emotioneel stuk. Welke tijdspanne/resolutie is me onbekend maar de doorbloeding die onstond was -onverwacht- enorm. Alsof de hersenen een bad namen. Haha, bloedbad. Ben alleen vergeten hoe die docu heet. Als ik hem weer ontdek laat ik het wel weten.
Voorlopig is het nog lang niet zo ver. Des te meer reden om daar nu vast over na te denken, denk ik danquote:Een wat ongemakkelijk aspect met scans vind ik dan weer dat er proeven worden gedaan het te gebruiken als controversiele toegangscontrole en zelfs al wordt ingezet bij solicitatie. Dat doet allemaal iets te veel aan als een slavencontrole. En ookal is de kennis nog pril en gebrekkig uiteindelijk ook een inbreuk op privacy.
Geloof dat ik de naam gevonden heb.quote:
Maar weinig heb ik het idee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over hersenen gesproken... Iemand Technocalypse al gezien?
Ah er moet weer een sneer naar mijn 'professie'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar weinig heb ik het idee.
A-tuinhek is dat alleen al verplicht van uit zijn 'professie'
nee niet naar je professie- je wast toch nog studerende?. meer dat je een dergelijke docu niet wil kijken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ah er moet weer een sneer naar mijn 'professie'
Jaja.. vanwaar dan de ' ' er omheen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee niet naar je professie- je wast toch nog studerende?. meer dat je een dergelijke docu niet wil kijken.
Dat geeft ie toch net aan? :pquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jaja.. vanwaar dan de ' ' er omheen?
Mjah, ik vond het vooral erg veel gespeculeer en extrapolatie met erg weinig onderbouwing. Tis mij niet echt duidelijk wat er nou zo bijzonder aan is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:37 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Dat geeft ie toch net aan? :p
Ik zit trouwens "TechnoCalyps - Part I - TransHuman" te kijken. Voor een deel is het een soort fragmentele collage van beelden en sprekers. Veel invalshoeken, verschillende noties van dingen als transhumanisme, neurologie, AI, nanotech en toekomst scenarios.
Voor de rest wordt het meer geleid door een reflectieve narrator. Die op dezelfde themas in gaat. Maar je al vragend wat meer bekend maakt met sommige termen en huidige experimenten.
Ik heb al een paar stukjes geskipped omdat: langdradig... maar ga het volgende deel ook zeker aanzetten.
Er worden helemaal geen conclusies getrokken. Het is eigenlijk gewoon een registratie van mensen die hun ideeen geven. Je moet het niet zien als iets anders.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mjah, ik vond het vooral erg veel gespeculeer en extrapolatie met erg weinig onderbouwing. Tis mij niet echt duidelijk wat er nou zo bijzonder aan is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |