Maar je IP plaats je overal op het net, IP's zijn net voetstappen in de sneeuw, tevens als je een mailtje stuurt zit je IP er al in. Dus je kunt hem net zo goed invullen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 18:19 schreef HTrockstar het volgende:
Ik plaats zo min mogelijk informatie van mijzelf op het internet dus ook niet mijn ipadres, als microsoft deze wil vergelijken kunnen ze dat ook vergelijken met de recente geschiedenis aangezien ik mij bijna altijd inlog op dezelfde computer en ook het wachtwoord herstel formulier heb ingevuld vanaf deze computer..
Maar als het account is "gehijacked" hoe gaat dat dan met het wachtwoord, ik neem aan dat deze dan wordt veranderd inclusief de geheime vraag ?quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:21 schreef Xaobotnik het volgende:
Lijkt inderdaad erop dat ie gehijackd is. Iemand meegekeken met zijn wachtwoord, of ergens niet goed uitgelogd of zijn wachtwoord laten onthouden door de browser oid.
Dat ze naar het ip vragen is vrij normaal. Net als om de laatste 3 cijfers van je creditcard als je daarmee bepaalde diensten afneemt. Aan de hand daarvan kunnen ze controleren of jij het daadwerkelijk bent. Dat doen ze bij CC-transacties altijd. Met die nummers zelf kunnen ze helemaal niets. Daar hebben ze je volledige nummer voor nodig. Je IP kunnen ze zelf ook inderdaad achterhalen. Maar het is niet de bedoeling dat ze dat zelf doen, tenzij het echt noodzakelijk is. Daarom moet je die gegevens zelf aanleveren. Bij een autogarage kunnen ze de meeste auto's ook vrij makkelijk open maken. Toch geef je ze altijd de sleutel.
DIt heeft niets met de SNS bank te maken als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:08 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Maar als het account is "gehijacked" hoe gaat dat dan met het wachtwoord, ik neem aan dat deze dan wordt veranderd inclusief de geheime vraag ?
Waarom kan ik mij dan nog wel inloggen op msn waar ww onthouden aanstaat , dan zou hier toch ook een foutmelding moeten komen ?
Het wachtwoord was redelijk ingewikkeld, alleen het antwoord op de geheime vraag was wel wat simpeler ( als ik mijn account terug heb wordt deze direct een stuk moeilijker gemaakt )
Ik kan me niet herinneren dat ik mij de laatste tijd ergens op een vage site heb geregistreerd of dat iemand heeft kunnen meekijken..
Het verband tussen de sns bank en hotmail is dat ik voordat ik mijn acc voor de sns bank had geactiveerd ik mij zonder problemen kon inloggen, hierna opeens niet meer!
Ik denk ook niet dat het wat met de sns bank heeft te maken maar vind het wel toevallig dat vlak nadat ik mijn account daar activeer opeens hotmail niet meer werkt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:52 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
DIt heeft niets met de SNS bank te maken als je het mij vraagt.
En wat MSN betreft, log eens echt uit, en probeer je dan weer aan te melden
Dit was één dezer dagen toch gebeurt, alleen nu wat sneller.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:37 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het wat met de sns bank heeft te maken maar vind het wel toevallig dat vlak nadat ik mijn account daar activeer opeens hotmail niet meer werkt.
Net proberen in te loggen op msn maar ook dit werkt nu niet meer met het wachtwoord wat ik altijd gebruikte..
Het is mijn normale mailadres welke ik het vaakst gebruik, dus het account vergeten en een nieuwe maken is geen optie voor mij.quote:Op zondag 26 december 2010 01:48 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Dit was één dezer dagen toch gebeurt, alleen nu wat sneller.
Je zult inderdaad met hotmail moeten regelen dat ze je ww resetten en de account weer naar jou toe doen. (als de account niet belangrijk is zou ik gewoon een nieuwe nemen, en deze vergeten) En als ze vragen om een IP kun je dat gerust geven, het meeste weten ze allemaal toch al wel, en voor de rest is het toch nutteloze informatie voor derder.
Microsoft kan natuurlijk altijd alles inkijken wat op hun servers staat. Hotmail moet je natuurlijk ook niet voor serieuze of gevoelige dingen gebruiken. Verder proberen mensen ook op deze manier (ik ben mijn wachtwoord en de geheime vraag kwijt, maar het is wel mijn account) accounts te hijacken. Dus wees blij dat ze er in elk geval serieus mee omgaan.quote:Op zondag 26 december 2010 02:01 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Het is mijn normale mailadres welke ik het vaakst gebruik, dus het account vergeten en een nieuwe maken is geen optie voor mij.
Nu maar hopen dat van de week microsoft mij kan helpen en hopen dat er geen rare dingen gebeuren via mijn account..
Wat vinden jullie van de vragen welke mappen ik heb aangemaakt en wat de onderwerpen van de mailtjes zijn ? Ik vind dat zelf nog verontrustend, betekend dit met andere woorden dat microsoft werknemers mijn mailtjes kunnen bekijken ?![]()
Dit is op zich wel een goede vraag. Ik heb niet echt verstand van het inhoudelijke verhaal. Maar het is al gebleken dat MSN verre van een veilig programma is. Het zou kunnen dat bepaalde toestemming in een cookie wordt opgeslagen, en dat op grond van dat cookie gevalideerd wordt of jij het inderdaad bent, en dat dus niet het wachtwoord iedere keer wordt gevalideerd.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:08 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Maar als het account is "gehijacked" hoe gaat dat dan met het wachtwoord, ik neem aan dat deze dan wordt veranderd inclusief de geheime vraag ?
Waarom kan ik mij dan nog wel inloggen op msn waar ww onthouden aanstaat , dan zou hier toch ook een foutmelding moeten komen ?
Er zijn andere manieren voor. Ik denk dus dat zoals grindfreakje al aangeeft je gewoon gebruik moet maken van de redelijkheid die MSN je biedt om op grond van het ip waarvanaf het vaakst wordt ingelogd het eea te bepalen.quote:Het wachtwoord was redelijk ingewikkeld, alleen het antwoord op de geheime vraag was wel wat simpeler ( als ik mijn account terug heb wordt deze direct een stuk moeilijker gemaakt )
Ik kan me niet herinneren dat ik mij de laatste tijd ergens op een vage site heb geregistreerd of dat iemand heeft kunnen meekijken..
Je wachtwoord word gebruikt om een sessie op te zetten, pas als de sessie onderbroken word (door zelf uit te loggen bv) heb je je wachtwoord weer nodig om er weer in te komen, doordaar kon TS toch MSN blijven gebruiken tot hij zelf uitlogde.quote:Op zondag 26 december 2010 14:17 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dit is op zich wel een goede vraag. Ik heb niet echt verstand van het inhoudelijke verhaal. Maar het is al gebleken dat MSN verre van een veilig programma is. Het zou kunnen dat bepaalde toestemming in een cookie wordt opgeslagen, en dat op grond van dat cookie gevalideerd wordt of jij het inderdaad bent, en dat dus niet het wachtwoord iedere keer wordt gevalideerd.
[..]
Er zijn andere manieren voor. Ik denk dus dat zoals grindfreakje al aangeeft je gewoon gebruik moet maken van de redelijkheid die MSN je biedt om op grond van het ip waarvanaf het vaakst wordt ingelogd het eea te bepalen.
Gelukkig gebruik ik mijn account niet voor al te serieuze onderwerpen, maar toch staan er wat dingen in welke ik graag terug wil! ( ik had mijn inbox leeg moeten maken, nu staan er 900+ mailtjes inquote:Op zondag 26 december 2010 13:35 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Microsoft kan natuurlijk altijd alles inkijken wat op hun servers staat. Hotmail moet je natuurlijk ook niet voor serieuze of gevoelige dingen gebruiken. Verder proberen mensen ook op deze manier (ik ben mijn wachtwoord en de geheime vraag kwijt, maar het is wel mijn account) accounts te hijacken. Dus wees blij dat ze er in elk geval serieus mee omgaan.
Geef nou gewoon antwoord op hun vragen en de boel is zo gefixt, als je ze niet vertrouwd dan moet je ook je account niet terug willen.
Wat dan wel? Moet iedereen een eigen mail server met domein opzetten? En zelfs dan is het nog niet gezegd dat niemand het kan lezen..quote:Op zondag 26 december 2010 13:35 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Microsoft kan natuurlijk altijd alles inkijken wat op hun servers staat. Hotmail moet je natuurlijk ook niet voor serieuze of gevoelige dingen gebruiken.
Nee, dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 26 december 2010 18:55 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Wat dan wel? Moet iedereen een eigen mail server met domein opzetten? En zelfs dan is het nog niet gezegd dat niemand het kan lezen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |