abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 4 januari 2011 @ 11:38:31 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_90829949
Ik heb een tijdje geleden een schrootjes-plafond verwijderd. Daaronder zat zachtboard. De gaten in het zachtboard waren afgeplakt met karton en cellotape uit de jaren 60. Dat kwam dus ook allemaal beneden :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 20:22:34 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:56:32 #28
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_90853621
Bij ons is er in een vorig huis wel eens dikke rook uit de meterkast gekomen. Niet tof. Bleek 1 grote knoeiboel te zijn. Maar ja, je weet er niets vanaf, het was een huurhuis... :N Ik denk er liever niet meer aan terug. In dit huis (koophuis) hebben we daarom alles laten vervangen.

In dit huis: een vloer (vliering) die met ijzerdraad aan het dak was vastgemaakt, muren die uit op elkaar gestapelde stenen bestonden zonder voeg of whatever (huis uit 1895).

Oh en ook zo mooi: dat er bij 1 lichtpunt ineens een stuk of 10 draadjes met dezelfde kleur uit het plafond komen zetten. ^O^
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_90854590
WCDs die niet op je eigen meter zijn aangesloten :9~ :+
pi_90855492
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
WCDs die niet op je eigen meter zijn aangesloten :9~ :+
Weet niet of ik dat heel erg zou vinden O-)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 21:41:03 #31
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_90856613
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weet niet of ik dat heel erg zou vinden O-)
ik weet het ook niet :')
pi_90856632
Tijdens de verbouwing even een kwartiertje over hebben om een wcd vervangen en tot de ontdekking komen dat de buis niet op een echt invoerstuk in de inbouwdoos binnen komt maar via een groot ruw gat in de achterwand van de doos.
Zo wil quo_ dat niet, dus hele doos er uitgeboord en een nieuwe er in gezet, en je bent weer 2 uur verder.
Voor de zekerheid even kijken bij een volgende wcd en daar hetzelfde verhaal, en daarna nog één en nog één etc.......

Bij de keuring door het energiebedrijf dit verhaal verteld aan de inspecteur.
Oh ja natuurlijk, dat is gedaan door meneer X van firma Y te Z . Het halve dorp is zo uitgevoerd waar het huizen uit de jaren '50 tm '70 betreft.
Blijkt die goof standaard met de hamer altijd een gat in de inbouwdozen gemept te hebben in plaats van passend installatiemateriaal te gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door quo_ op 04-01-2011 21:50:43 ]
-
pi_90856869
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:45 schreef quo_ het volgende:
Tijdens de verbouwing even een kwartiertje over hebben om een wcd vervangen en tot de ontdekking komen dat de buis niet op een echt invoerstuk in de inbouwdoos binnen komt maar via een groot ruw gat in de achterwand van de doos.
Zo wil quo_ dat niet, dus hele doos er uitgeboord en een nieuwe er in gezet, en je bent weer 2 uur verder.
Voor de zekerheid even kijken bij een volgende wcd en daar hetzelfde verhaal, en daarna nog één en nog één etc.......

Bij de keuring door het energiebedrijf dit verhaal verteld aan de inspecteur.
Oh ja natuurlijk, dat is gedaan door meneer X van firma Y te Z . Het halve dorp is zo uitgevoerd.
Blijkt die goof standaard met de hamer altijd een gat in de inbouwdozen gemept te hebben in plaats van passend installatiemateriaal te gebruiken.
soms.. kan je niet anders.. maar als je anders kan :Y) :D

* Ou-Tannu wtfed nog elke keer als die de centraaldoos in de voorkamer open heeft.. hoe de hek ze dat ooit er zonder hamer er in gekregen hebben.. en dan bedoel ik die enorme kluit draden die er in uit komt :|
pi_90857404
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:41 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat worden een hoop verlengsnoertjes door het huis heen :)
_O- laat mijn Mr dat maar niet horen.
Er is er hier in huis maar 1 te vinden en die is voor extern gebruik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 22:01:44 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_90857652
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- laat mijn Mr dat maar niet horen.
Er is er hier in huis maar 1 te vinden en die is voor extern gebruik.
Ik zou alles doorlussen naar dat stopcontact. Desnoods ga ik er met een krat bier en een brandblusser naast zitten ;)
pi_90857845
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:56 schreef siface het volgende:
Bij ons is er in een vorig huis wel eens dikke rook uit de meterkast gekomen. Niet tof. Bleek 1 grote knoeiboel te zijn. Maar ja, je weet er niets vanaf, het was een huurhuis... :N Ik denk er liever niet meer aan terug. In dit huis (koophuis) hebben we daarom alles laten vervangen.

In dit huis: een vloer (vliering) die met ijzerdraad aan het dak was vastgemaakt, muren die uit op elkaar gestapelde stenen bestonden zonder voeg of whatever (huis uit 1895).

Oh en ook zo mooi: dat er bij 1 lichtpunt ineens een stuk of 10 draadjes met dezelfde kleur uit het plafond komen zetten. ^O^
Bij mijn ouders vertelde m'n vader ook dat 1 van de balken in een oude muur een stam van een appelboom was, zo kwamen ze tijdens een verbouwing achter..
En Ohja, ook zo'n muur met niet al te vaste stenen, daar kan het dak niet eens op rusten van de aanbouw :').

Ook daar: een kruipruimte van 70 cm hoog met helemaal achterin een doorgang met een trappetje naar beneden waarna je in een kelder komt waar je wèl rechtop kunt staan.. Heel logisch :+
dag
pi_90857928
1) Sticker wegtrekken
2) gat ovaal maken, randen afschuinen over 2-3 cm ofzo
3) ovaal plaatje maken, groter dan het gat, wat er overdwars net in kan, met in het midden een touwtje er doorheen dat aan de achterkant vast zit
4) randen van het plaatje inlijmen, door het gat steken, kwartslag draaien, vastplakken en aangedrukt houden met het touwtje
5) als het droog is, touwtje afknippen en afplamuren.
pi_90863671
Er zaten nog wel meer gaten in de rest van de deuren (hoe krijgen ze het voor elkaar).
3x plamuren en schuren werkt prima. De eerste keer niet teveel plamuren, meer het gat opvullen, drogen, daarna opvullen tot net niet gelijk, drogen, daarna gelijk plamuren, drogen, schuren, klaar.
pi_90933078
zou kwam ik dit filmpje tegen waar door een belgische klussert word uitgelegd hoe je een wcd bij kan plaatsen. vraag me alleen af of dit wel de bedoeling is.

pi_91066652
Mijn wtf moment was toen ik eens ging kijken waar de afvoer van de keuken naartoe liep.

Er bleek een 40mm PVC pijp uit de gevel te steken die uitkwam in een put, de put heeft een overloopsysteem waardoor vuil blijft liggen en de rest wegstroomt. Deze put loopt door naar een andere put en daarna verdijnt hij de tuin in naar god mag weten waar :P

Nieuwe PVC pijp 75mm doorgelegd zodat eventuele afvoerproblemen verder van het huis komen te liggen, nu de put nog even dichtstorten.

met een koekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')