abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90389355
Mijn hele fijne cv meneer heeft mijn cv en radiatoren ontkoppeld met de mededeling dat ie tussen kerst en oud en nieuw niet werkt en dat ie pas de nieuwe cv afvoer kan maken als er geen sneeuw meer op het dak ligt. Maw ik zit 2 weken zonder verwarming!
Nu komt er woensdag een stucadoor. Kan er met een temperatuur van rond de 10 graden wel gestuced worden? Ik kan het huis wel een beetje warm krijgen met straalkacheltjes maar heel warm zal het daardoor niet worden vrees ik.
Ik hoop dat jullie mij een zinnig antwoord kunnen geven.

Alvast bedankt!
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:25:35 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_90389480
Ik zou de stucadoor maar even bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_90389505
Ehm ik vraag me meer af of je die cv-meneer niet even met z'n hoofd tegen de muur moet slaan dat-ie je hartje winter twee weken zonder cv laat zitten :?
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:36:49 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_90390021
Laat iemand gewoon een tijdelijke afvoer door een raam ofzo maken (plank met gat)? Of misschien in je schoorsteen?
pi_90390508
Wat een onzin zeg. Tijdelijk afvoer kan je zo maken... Tijd voor een nieuwe loodgieter want dit gaat de belachelijkheid ver voorbij.
pi_90390770
Ik woon er gelukkig zelf nog niet dus op zich is het niet zo heel erg dat er geen verwarming is. Maar als er niet gestuced kan worden dan kan er over een week ook niet geschilderd worden. En dan gaat het dus een stuk langer duren voordat ik er wel kan wonen... En niet te vergeten de dubbele lasten.
Dat ik die loodgieter met zn hoofd door de muur wil rammen is ook wel door mn hoofd geschoten maar dan gaat ie de klus nooit meer afmaken. En iemand anders langs laten komen gaat me vermoedelijk ook dubbele kosten opleveren want ik heb met deze man natuurlijk wel een offerte ondertekend en afspraken gemaakt. Dat hij er even vergeet bij te zeggen dat hij niet kan werken als het sneeuwt dat is voor hem een klein detail.
Ik ga wel ff mn stucadoor contacteren.
pi_90390802
Wij hebben sinds augustus ofzo geen radiatoren meer aangekoppeld in de woonkamer, en er is afgelopen week gewoon gestuct (overdag is het tussen de 6 en de 10 graden beneden)... Zolang het niet vriest is het volgens mij geen probleem (alleen het drogen duurt wat langer)...
pi_90391072
Het stucen is geen probleem. Het droogt alleen voor geen meter. Je kan een grote kachel huren bij de bouwmarkt. Nadeel is dat die op gas werkt en dus ook waterdamp uitblaast.
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:00:32 #9
14320 TR08
pi_90391098
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:53 schreef annelotje het volgende:
Ik woon er gelukkig zelf nog niet dus op zich is het niet zo heel erg dat er geen verwarming is. Maar als er niet gestuced kan worden dan kan er over een week ook niet geschilderd worden. En dan gaat het dus een stuk langer duren voordat ik er wel kan wonen... En niet te vergeten de dubbele lasten.
Dat ik die loodgieter met zn hoofd door de muur wil rammen is ook wel door mn hoofd geschoten maar dan gaat ie de klus nooit meer afmaken. En iemand anders langs laten komen gaat me vermoedelijk ook dubbele kosten opleveren want ik heb met deze man natuurlijk wel een offerte ondertekend en afspraken gemaakt. Dat hij er even vergeet bij te zeggen dat hij niet kan werken als het sneeuwt dat is voor hem een klein detail.
Ik ga wel ff mn stucadoor contacteren.
Je kunt gewoon werken met meer/minderwerk tov een ingediende offerte hoor...Daarbij: Als jij een paar tientjes kwijt bent aan die tijdelijke afvoer maakt dat zijn werk niet echt veel meer of minder voor de definitieve afvoer :)
pi_90391324
Dat het stucwerk niet zo snel droogt maakt me niet zo heel veel uit. Als we maar de keuken kunnen plaatsen. De tegels komen dan wel later. En schilderen moet dan ook maar ff wachten.

Net ff geïnfomeerd nog voor de zekerheid en het is idd geen probleem. Alleen het drogen idd.

Ben opgelucht dat ie iig wel kan komen.

Als het goed is is de cv meneer vandaag weer aan de slag gegaan. Ik weet alleen niet hoe ver hij nu is en of de cv zelf al hangt. Zolang die nog niet hangt kan ik wel een tijdelijke afvoer willen maar dat gaat dan ook niet lukken. Bovendien hangt de radiator in de gang nog niet want daar moet nog lambrisering geplaatst worden.

Pfff ik haat aannemermannetjes. 6x heen en weer bellen en regelen en dan is het nog niet zoals ik het wil hebben!
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:11:50 #11
14320 TR08
pi_90391499
Wees gerust: als je het zelf doet hou je ook verassingen :)

Als hij 1 radiator niet kan ophangen heeft hij vast wel doppen bij zich om die leiding dicht te maken. Dat is in 5 min. gepiept en dan kun je gewoon stoken in de rest van je huis :)
pi_90391659
Ik ga zo na mn werk naar het huis toe. ff afwachten dus hoever hij is. Als de cv al hangt dan is het het overwegen waard om een ander te bellen voor een tijdelijke afvoer en doppen op de leidingen in de gang. Als ie nog niet hangt dan moet ik ff met mn vriend overleggen wat we doen. Een warm huis om in te klussen is wel errug prettig!
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:15:38 #13
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_90391697
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:06 schreef annelotje het volgende:
Dat het stucwerk niet zo snel droogt maakt me niet zo heel veel uit. Als we maar de keuken kunnen plaatsen. De tegels komen dan wel later. En schilderen moet dan ook maar ff wachten.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Stucen en met 10-15 graden laten drogen: duurde ruim een maand voordat het droog was, de schimmel stond op verschillende plaatsen tegen de muren. Nu moest er wel flink dik gestuct worden, dat wel.

En je keuken is van hout/ plaatmateriaal gemaakt. Grote kans dat je dan schimmel achter je keuken krijgt!

Kun je niet van die elektrische kacheltje huren? Zo hebben wij het uiteindelijk opgelost.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_90392129
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 december 2010 13:21 schreef annelotje het volgende:
Mijn hele fijne cv meneer heeft mijn cv en radiatoren ontkoppeld met de mededeling dat ie tussen kerst en oud en nieuw niet werkt en dat ie pas de nieuwe cv afvoer kan maken als er geen sneeuw meer op het dak ligt. Maw ik zit 2 weken zonder verwarming!
Nu komt er woensdag een stucadoor. Kan er met een temperatuur van rond de 10 graden wel gestuced worden? Ik kan het huis wel een beetje warm krijgen met straalkacheltjes maar heel warm zal het daardoor niet worden vrees ik.
Ik hoop dat jullie mij een zinnig antwoord kunnen geven.

Alvast bedankt!
Wat is de reden dat de cv weg is,komt er soms een andere waarvoor een nieuwe dakdoorvoer gemaakt moet worden?
Waarom zijn de radiatoren ontkoppeld, soms voor de stucadoor zodat hij ook achter de radiatoren kan smeren?

Wat TR08 zegt, je kan niet zomaar even een afvoertje aan je cv hangen en door het raam naar buiten steken, ik neem aan dat de cv ketel op de vliering komt te hangen en wil je stoken dan zal ook de radiatoren weer op zijn plaats moeten zitten

Als de stucadoor woensdag pas komt, wanneer zou de cv monteur dan de radiatoren terug kunnen hangen?
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:27:26 #15
14320 TR08
pi_90392288
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:24 schreef exlurker het volgende:

[..]

-knip-
Wat TR08 zegt, je kan niet zomaar even een afvoertje aan je cv hangen en door het raam naar buiten steken, ik neem aan dat de cv ketel op de vliering komt te hangen en wil je stoken dan zal ook de radiatoren weer op zijn plaats moeten zitten
-knip-
Waarom niet? Je rookgassen komen buiten, stoken kan wel met binnenlucht (of het mag weet ik niet) en evt kun je ook wel een nette officiele in/uitvoer op een plank bevestigen. Die plank moet je raam natuurlijk wel goed afdekken/dicht houden.

De CV doet het verder met 1 radiator minder ook prima hoor.
pi_90392488
De cv die er stond was nog van 1992 en moest dus vervangen worden. De radiatoren waren nog van veeeeeel langer geleden en waren verroest en lelijk. Die wilde ik dus ook laten vervangen. Dat is de reden dat alles eraf is.
De nieuwe cv wil ik ook op een andere plaats hebben dus vandaar dat er een nieuwe afvoer gemaakt moet worden.

De cv monteur hangt de radiator zoiezo pas in het nieuwe jaar terug want hij werkt niet tussen kerst en oud en nieuw. Zoals ie me gisterenavond ineens mededeelde. Ik weet nog niet waar maar ik ga ergens dan wel zoooon slechte recensie over deze pipo plaatsen!
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:35:42 #17
14320 TR08
pi_90392626
Ik had persoonlijk gestreefd naar eerst premontage van de nieuwe en de leidingen tot bijna aan het "nieuwe net" en dan ineens in 1 dag snel afkoppelen/omschakelen. Kon dat bij jou niet?

Radiatoren afkoppelen kan altijd wel tussendoor.
pi_90392645
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:32 schreef annelotje het volgende:
De cv die er stond was nog van 1992 en moest dus vervangen worden. De radiatoren waren nog van veeeeeel langer geleden en waren verroest en lelijk. Die wilde ik dus ook laten vervangen. Dat is de reden dat alles eraf is.
De nieuwe cv wil ik ook op een andere plaats hebben dus vandaar dat er een nieuwe afvoer gemaakt moet worden.

De cv monteur hangt de radiator zoiezo pas in het nieuwe jaar terug want hij werkt niet tussen kerst en oud en nieuw. Zoals ie me gisterenavond ineens mededeelde. Ik weet nog niet waar maar ik ga ergens dan wel zoooon slechte recensie over deze pipo plaatsen!
Vele bedrijven werken niet tussen kerst en nieuwjaar hoor er zijn er zelfs die deze week al gesloten waren, je hebt zelfs geluk dat de stucadoor wel werkt
  vrijdag 24 december 2010 @ 14:38:39 #19
14320 TR08
pi_90392752
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 14:36 schreef exlurker het volgende:

[..]

Vele bedrijven werken niet tussen kerst en nieuwjaar hoor er zijn er zelfs die deze week al gesloten waren, je hebt zelfs geluk dat de stucadoor wel werkt
Het is vrij simpel: Er stond een klus, daar is een planning en een budget voor afgesproken. De klusjesman heeft (helemaal met dit weer!) gewoon maar te regelen dat het huis tenminste warm is. Daarvoor heb je in de prijs een pot die "risico" heet die door de klant van tevoren betaald is.

Als iemand in deze dagen vrij wil: Prima, dan heb je ook van tevoren te regelen dat dat kan.
pi_90394135
ik snap best dat men niet tussen kerst en oud en nieuw wil werken. Ik ben zelf ook vrij. (dat had ik al gefikst voordat ik wist dat ik een huis ging kopen) Het was alleen wel zo handig geweest als de cv meneer vantevoren had gezegd dat ie niet zou werken tussen kerst en oud en nieuw.

Maargoed het belangrijkste is dat er gestuced kan worden. We kunnen die muren alleen voorlopig niet schilderen maar dat is geen probleem. Er is nog genoeg te doen. En als we hard werken dan krijgen we het vanzelf warm..
pi_90399712
Ik zou voor dat drogen inderdaad wel proberen te zorgen dat je het op de 15 gr krijgt. Bij Boels hebben ze van die flinke elektrische kachels; als je er daar nou twee van neerzet?
pi_90533440
Er kan sowieso niet gestuct worden als je radiators nog hangen. Het droogt wel voor geen meter, maar dat doet het in deze tijd toch al niet. Bij mij wordt er op dit moment ook gestuct. Als ze klaar zijn huur ik gewoon een week zo'n bouwdroger. Die onttrekken een hoop vocht uit de omgeving.
Geen dank voor mijn genade.
pi_90533590
bouwdroger huren inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')