quote:In het begin van de middag heeft de luchthaven meegedeeld dat het luchtverkeer weer hervat kan worden. Er wordt nog wel geadviseerd actuele reisinformatie goed in de gaten te houden.
Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:29 schreef Woodsman het volgende:
Ik heb de laatste dagen ook al meerdere auto's moeten duwen. Ben benieuwd hoe lang mensen nog enthousiast aan komen lopen om iemand te helpen. Net als met sneeuwschuiven is iedereen het op een gegeven moment beu.
Owquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon de handjes laten wapperen. Ik vind het ook kut om sneeuw te schuiven, maar ik vertik het om mijn vrouw door de sneeuw te laten lopen.
God hates limburg.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Haha, hier rijden ze gewoon met sneeuwkettingen nu, anders is het niet te doen
Winterbanden helpen hier ook geen klote meer aan
Ik zie de Westboro Baptist Church al bij een zijn auto uitgravende man staan, schreeuwend en bordjes omhooghoudend.quote:
Je moet je deuren ook in september even insmerenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ook 40 cm sneeuw kom je met winterbanden nog vooruit. Het enige lastige is van je plaats komen. En in mijn geval: de deur van de auto open krijgen.
Maar het lukt.
Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:06 schreef Drassss het volgende:
Je moet je deuren ook in september even insmerenDan heb je daar helemaal geen last van!
Ahquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het probleem was dat de sneeuw zo hoog lag dat de deur niet meer open kon... Daar helpt smeren niet tegen.
Dat krijg je hier in het gebergte he.. de Dutch Mountains.. tektonische krachten, sneeuwval, smeltwater overstromingen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het gebeurt ook altijd in Limburg he? Aardbevingen, overstromingen.. sneeuwval..
Ik heb het over de toon, die jij nu ook weer ten toon spreidt. Alhoewel ik niets weet van de criteria van zo'n alarm, wil ik graag aannemen dat deze in het geval van Limburg/Brabant te laag is uitgevallen. Maar het is natuurlijk ook niet zo dat er vorige week 'maar' 10 cm sneeuw is gevallen in de Randstad. De plaatjes hierboven komen sterk overeen met de tuin van mijn moeder in Amsterdam een aantal dagen geleden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die 'Calimero' opmerking wordt maar al te vaak gebruikt om terechte kritiek weg te wuiven, het feit dat er bij 10cm sneeuw in de Randstad al direct code rood wordt afgegeven maar bij 40cm in Zuid-Limburg code geel is erg krom en belachelijk, heeft vrij weinig met calimero gedrag te maken.
't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.
[..]
Bron.
Van Nu.nl, onder andere stad en streekbussen die niet meer rijden:
[..]
__
Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.
__
Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:
[ afbeelding ]
Nogmaals, het gaat om overige overheidsorganen, instanties, vliegvelden, bedrijven, etcetera, die hier hun beleid op af stemmen. Dan is code geel idioot terwijl bij de Randstad om veel minder code rood wordt afgegeven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:59 schreef Jane het volgende:
Wat maakt zo'n stom KNMI-alarm nou uit? Laat jij je leiden door 'geel', 'oranje' of 'rood'? Ik niet hoor.
Tja, kom je hier nou posten dat je het niet boeiend vind?quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
't is misschien niet niets wat er gebeurd, maar in ieder geval niets boeiend wat er gebeurd. Boooeh er valt wat sneeuw in reserve belgië, lekker boeiend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |