quote:wat zoeken dan kunnen weber en tierce helpen
Op woensdag 05 juni 2002 13:33 schreef Blavla het volgende:[..]
met zoeken
quote:*niet lui is..
Op woensdag 05 juni 2002 13:34 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
wat zoeken dan kunnen weber en tierce helpen
quote:alles over blauwwieren
quote:Helpen, maar.. dan moet ik werken.
quote:oh ja als je iets moet doen ben zeker bezig he
Op woensdag 05 juni 2002 13:35 schreef Tierce het volgende:[..]
Helpen, maar.. dan moet ik werken.
quote:plaats de eerste 10 maar voor dr (zit zit te zeuren naast me misschien houdt ze dan op !!)
Op woensdag 05 juni 2002 13:37 schreef SuperWeber het volgende:
Best veel hits, da's toch niet zoveel werruk??
quote:of is dat dan spam ofziets
Op woensdag 05 juni 2002 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
plaats de eerste 10 maar voor dr (zit zit te zeuren naast me misschien houdt ze dan op !!)
Blauwwieren zweven als groene sliertjes of slijmerige proppen in het water. Bij warm weer vormen ze een opvallend laagje op het water dat vaak verschillende tinten groen heeft: helder groen, donker groen, blauwgroen, en soms zelfs helder blauw. De kleuren doen soms denken aan verf. De drijflaag heeft een onaangename geur. De wind blaast ze vaak naar een kant van het water en soms in schuimige plakken of in een korst op de oever. Bederf veroorzaakt stank.
Soms maken blauwwieren inwendig giftige stoffen maar het is niet goed te voorspellen waar en wanneer. Sommige van die gifstoffen komen pas vrij bij het afsterven van de blauwwieren. Ook zonder speciale gifstoffen worden in rottende massa's blauwwieren stoffen gevormd die niet geschikt zijn voor consumptie.
quote:dit had ik al
Op woensdag 05 juni 2002 13:41 schreef Tierce het volgende:
Wat zijn blauwwieren?Blauwwieren zweven als groene sliertjes of slijmerige proppen in het water. Bij warm weer vormen ze een opvallend laagje op het water dat vaak verschillende tinten groen heeft: helder groen, donker groen, blauwgroen, en soms zelfs helder blauw. De kleuren doen soms denken aan verf. De drijflaag heeft een onaangename geur. De wind blaast ze vaak naar een kant van het water en soms in schuimige plakken of in een korst op de oever. Bederf veroorzaakt stank.
Soms maken blauwwieren inwendig giftige stoffen maar het is niet goed te voorspellen waar en wanneer. Sommige van die gifstoffen komen pas vrij bij het afsterven van de blauwwieren. Ook zonder speciale gifstoffen worden in rottende massa's blauwwieren stoffen gevormd die niet geschikt zijn voor consumptie.
quote:LOL
Op woensdag 05 juni 2002 13:41 schreef Tierce het volgende:
Dit is een aparte afdeling in de systeemclassificatie van het dierenrijk. Zij zijn allen eukaryoten. Hiertoe behoren onder meer Euglena, algen, rood- en groenwieren of Eubacteriobionta, dinoflagellaten, kiezel-wieren of Diatomeeen (phytoplankton), blauwwieren of cyanobacterien, eencelligen (amoeben) en amoeboide-slijmschimmels (Dictyostelium, Acrasinae). Euglena, Wieren en Algen zijn autotrofe protozoa die fotosynthese kunnen uitvoeren. De Acrasinae, amoeboide organismen, kunnen zich morfologisch adapteren en afhankelijk van de voedselrijkdom voordoen als amoeben, soms in kolonievorm met een duidelijke structuur, of als zelforganiserende schimmeldraden.
In feite zijn protisten de eerste "echte" dieren. Sommigen zijn in staat om onder extreme omstandigheden een dikke beschermende celwand te maken (= cysten) die bestand is tegen extreme situaties zoals grote droogte (dehydratie) en hoge temperaturen.
[Zie verder: N.A.Campbell,J.B.Reece & L.G.Mitchell, The Biology Place]
http://www.hc-sc.gc.ca/ehp/ehd/catalogue/general/iyh/algea.htm
http://www.ucmp.berkeley.edu/bacteria/cyanointro.html
[Dit bericht is gewijzigd door Tierce op 05-06-2002 13:51]
quote:klap klap
Op woensdag 05 juni 2002 13:49 schreef SuperWeber het volgende:
*Wij echt ons best doen*
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 13:49 schreef SuperWeber het volgende:
*Wij echt ons best doen*
quote:jullie zijn de best!
Op woensdag 05 juni 2002 13:52 schreef Tierce het volgende:[..]
quote:Ik weet het, ik weet het.
Op woensdag 05 juni 2002 13:54 schreef Blavla het volgende:[..]
jullie zijn de best!
quote:ik niet
Op woensdag 05 juni 2002 13:54 schreef Blavla het volgende:[..]
jullie zijn de best!
Verwijst naar...
quote:weber slooft zich uit voor een vrouw (hij leert het ooit nog eens hoffelijkheid!)
Op woensdag 05 juni 2002 13:55 schreef SuperWeber het volgende:
www.noord-holland.nl/home/ZWEMWATE/vzalgeme.htmVerwijst naar...
http://www.lci.lcr.nl/protocollen/e_coli/lci_ecol.pdf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |