abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90352371
Beste mensen, ik had een paar vraagjes.
ik had vorige vrijdag een feestje dat zwaar uit de hand was gelopen met drugs.
daardoor ben ik met spoed afgevoert naar de intensive care.
politie heeft in mijn huis mijn AK-47 Replica 6mm bb gun gevonden en een lege doos van mn sig sauer replica bb-gun. ook hebben ze wat plastic 6 mm bb gun wapens in beslag genomen.

ik ben 17 jaar, en nou is mijn vraag:

Wat voor straf ga ik hier waarschijnlijk voor krijgen? en wat is het beste om te doen?

ik ben nog maar net de dood ontsnapt en dan moet ik me hier zwaar druk over gaan maken
maar het is natuurlijk wel mn eigen domme schuld.
pi_90352708
Vluchten naar Nigeria.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_90352829
Ja bezit van een bb-gun is een misdrijf.

http://www.infopolitie.nl(...)ew&id=1184&Itemid=43

Gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden dus of een boete van de derde categorie. (max. 7600 euro)

Ik denk dat het een boete wordt van een paar honderd euro.

[ Bericht 17% gewijzigd door Petertjuhh op 23-12-2010 18:45:04 ]
  donderdag 23 december 2010 @ 18:53:35 #4
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90354134
Vertel eens wat meer over dat uit de hand gelopen feest. :o
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_90355139
ja feestje in oostgaarde capelle, had fles whiskey op aardig wat joints en te veel coke achter elkaar. toen kreeg ik ook nog een hyperventilatie en toen stopte mn hart er bijna mee.
ik heb nu behoorlijk wat fammily problemen en voel me nog steeds niet goed

dus wat heb ik geleerd? NOOIT meer aanraken die zooi.....

hmm boete van paar honder euro daar zou er dan mooi vanaf komen denkik.

het is wel zo dat ik de wapens alleen als verzamelobject in mijn kamer had liggen.
pi_90355296
17 jaar :')
pi_90355415
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:19 schreef Wisheh het volgende:
17 jaar :')
ja het is behoorlijk triest als je er zo naar kijkt
pi_90356124
maarja, iemand enig idee wat ik moet zeggen als ik moet voorkomen? gewoon de waarheid?
  donderdag 23 december 2010 @ 19:43:59 #9
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90356379
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:39 schreef angerb0y het volgende:
maarja, iemand enig idee wat ik moet zeggen als ik moet voorkomen? gewoon de waarheid?
Lijkt me wel het beste. :Y

Misschien is het ook een idee om hulp te zoeken / accepteren, het is namelijk niet echt normaal om door drugsgebruik op de IC te belanden.

Je bent veel te jong om je leven te verpesten door coke.

Succes en sterkte!
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_90356579
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:43 schreef L-ascorbinezuur het volgende:

[..]

Lijkt me wel het beste. :Y

Misschien is het ook een idee om hulp te zoeken / accepteren, het is namelijk niet echt normaal om door drugsgebruik op de IC te belanden.

Je bent veel te jong om je leven te verpesten door coke.

Succes en sterkte!

hmm ja maar ik deed het niet vaak om de 2 weekenden af en toe een snuif of een pilletje en ik haalde nooit zelf coke tot die vrijdag.
toen had ik het zelf gehaald en toen nam ik gelijk veelste veel en te snel.
en het is pas sinds 3 maanden ofzo dat ik af en toe hard drugs gebruik want daarvoor ging ik nog met hele andere mensen om.

ik mag nu ook niet meer met die mensen omgaan die aan de drugs zitten enzo en ik weet nu van mezelf dat ik het niet meer ga doen en dat het geen echte vrienden waren
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 19:50:47 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_90356742
Waarom, welke reden dus, heeft de politie een huiszoeking gedaan dan? Liep je met die nepwapens rond te zwaaien dan?
pi_90356794
quote:
5s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Waarom, welke reden dus, heeft de politie een huiszoeking gedaan dan? Liep je met die nepwapens rond te zwaaien dan?
nee er staat in het rapport dat ik toestemming had gegeven om ze naar binne te laten gaan, en toen vonden ze die zooi in mijn kamer. maar ik kan het me niet meer herrineren want alles wat ik weet is dat ik naar de ambulance toe rende en zo snel mogenlijk geholpen wou worden.
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 19:53:35 #13
Heeft een huisje.
pi_90356862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:51 schreef angerb0y het volgende:

[..]

nee er staat in het rapport dat ik toestemming had gegeven om ze naar binne te laten gaan, en toen vonden ze die zooi in mijn kamer. maar ik kan het me niet meer herrineren want alles wat ik weet is dat ik naar de ambulance toe rende en zo snel mogenlijk geholpen wou worden.
Je bent minderjarig en woont nog thuis neem ik aan? Wisten je ouders van die nepwapens?
pi_90356899
quote:
5s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:53 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Je bent minderjarig en woont nog thuis neem ik aan? Wisten je ouders van die nepwapens?
ja dat wel, ik verzamel al jaren messen, bb guns, zwaarden etc
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 19:57:55 #15
Heeft een huisje.
pi_90357027
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:54 schreef angerb0y het volgende:

[..]

ja dat wel, ik verzamel al jaren messen, bb guns, zwaarden etc
Nou, ik heb er niet voor geleerd maar het zal allemaal wel los lopen denk ik zo. Je bent minderjarig en hebt niets met die "wapens" gedaan blijkbaar. Als je met zo'n ding op straat loopt is het een ander verhaal. Afstand doen ervan en stoppen met verzamelen van die meuk. Misschien krijg je een boete en wellicht een of ander HALT achtig projectje en dat is het dan wel verwacht ik.
pi_90357063
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Nou, ik heb er niet voor geleerd maar het zal allemaal wel los lopen denk ik zo. Je bent minderjarig en hebt niets met die "wapens" gedaan blijkbaar. Als je met zo'n ding op straat loopt is het een ander verhaal. Afstand doen ervan en stoppen met verzamelen van die meuk. Misschien een boete, een of ander HALT projectje en dat is het dan wel verwacht ik.
ik hoop het, want na al dit wil ik me focussen op mijn gezondheid en school. mn ouders zijn er ook absurt van geschrokken. ik wil zoiets als dit nooit meer meemaken.
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 20:00:39 #17
Heeft een huisje.
pi_90357147
Misschien kan dit topic beter naar WGR trouwens. Daar zitten users die hier wel voor geleerd hebben of er mee bezig zijn. Ik zal het eens vragen.
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 20:04:20 #18
Heeft een huisje.
pi_90357318
Naar WGR dus.
pi_90357368
quote:
2s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Naar WGR dus.
hoe verplaats ik een topic
  Forum Admin donderdag 23 december 2010 @ 20:07:28 #20
Heeft een huisje.
pi_90357452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:05 schreef angerb0y het volgende:

[..]

hoe verplaats ik een topic
Niet. Dat heb ik zojuist gedaan voor je.
pi_90357529
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:07 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Niet. Dat heb ik zojuist gedaan voor je.
ok bedankt
pi_90358015
Over het algemeen zijn WWM (Wet Wapen en Munitie, kun je op wetten.nl zoeken en nalezen als je zin hebt) straffen sowieso al niet zo heel hoog (er zijn mensen die 1000 euro boete hebben gekregen voor een echt wapen, laat staan nep) en je bent minderjarig, dan wordt je al lager gestraft. Je had wel meerdere dingen (en mogelijk nog messen die onder WWM vallen?) dat maakt het natuurlijk wel iets erger.
Ik denk dat de kans groot is dat ze aan gaan sturen op een voorwaardelijk sepot met boete of een taakstraf. Je krijgt iig geen blijvend strafblad of zo (prijs jezelf daar heeeel gelukkig mee), het is niet ernstig genoeg om je als volwassene te berechten en je bent nog minderjarig.
pi_90358069
waar ik echt bang voor ben is dat ik mischien blijvende hartschade kan hebben?

het ziekenhuis had wel hartfilmpjes gemaakt en dat was allemaal goed, maar ik voel nog steeds steken en tintelingen af en toe. of komt dat gewoonweg omdat al die zooi nog in mijn bloedcirculatie zit?
pi_90358142
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:19 schreef angerb0y het volgende:

het ziekenhuis had wel hartfilmpjes gemaakt en dat was allemaal goed, maar ik voel nog steeds steken en tintelingen af en toe. of komt dat gewoonweg omdat al die zooi nog in mijn bloedcirculatie zit?
of mischien komt het ook omdat ik me nog erg drukmaak en vaak nadenk over de gebeurtenissen en gevolgen
pi_90358424
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:19 schreef angerb0y het volgende:
Jongen je was bijna dood, tuurlijk ben je niet de volgende dag helemaal beter, dat gaat alleen in films zo. In de normale wereld heb je alleen al met een litteken pas na een jaar dat het littekenweefsel is vervangen door normaal weefsel (littekenweefsel is een soort van noodlijmoplossing van je lichaam). Dingen als posttraumatische dystrofie, als dat beter wordt, kunnen gewoon een jaar of 5 duren voordat alle pijnsymptomen weg zijn. Zelfs met iets simpels als gordelroos kun je nog makkelijk een jaar pijn- en jeuksymptomen houden!
Je bent nog maar 17, je lichaam geneest nog heel goed. Bovendien is het echt niet zo dat als je een beetje iets beschadigd hebt, dat het dan meteen voor de rest van je leven een probleem gaat opleveren, ons lichaam kan echt wel wat hebben. Je hart is uiteindelijk een spier, het kan genezen hoor. Als je artsen momenteel niet denken dat het blijvende hartschade heeft opgeleverd, dan zie ik geen enkel reden om aan te nemen dat het wel zo is hoor.

Bovendien, ben je ook nog gereanimeerd oid? Want dan is die pijn waarschijnlijk gewoon van verstuikte ribben e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')