abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90339128
Ik heb een oude fiets met naafversnelling (3 versnellingen) die vast loopt. Ik kan terugtrappen, maar vooruit gaat niet, dan loopt de boel vast... Het is niet zo dat de ketting eraf loopt, of dat deze ergens op blijft hangen, ik kan dan ook niet zien wat er mis gaat.
Ik heb al geprobeerd de naafversnelling opnieuw in te stellen, maar geen enkele instelling maakt verschil. Voor de zekerheid ook maar even alles gesmeerd, maar dat mocht ook niet baten...

Heeft iemand een oplossing? Of is de enige oplossing naar de fietsenmaker gaan (die zit op 3 km afstand lopen, dus dat doe ik alleen als het echt niet anders kan)?
  donderdag 23 december 2010 @ 13:38:32 #2
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_90339546
Het kan zijn dat je as letterlijk vastgelopen is. Dat had ik eens bij een elcheapo fiets toen ik 10jr was.
Nauwelijks meer vooruit te krijgen.

Is het echt je wiel wat niet meer draaien kan?
Zit je rem niet vast?
pi_90339926
Ik formuleerde het misschien niet helemaal goed, het wiel kan wel draaien, dus dan kan het de as niet zijn, leek me. Maar ik kan niet trappen, als ik probeer te trappen, blijft alles vastzitten.

De rem zit niet vast nee.

Altijd lastig, hulp met dit soort problemen op afstand. :)
pi_90339980
Je internet, dus je bent ergens in de stad. :Y O-) Misschien een bezoekje aan je fietsenmaker? :6
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90343476
Ik zou toch zeggen dat 'ie ter ziele is, als rommelen met het kettinkje niet werkt, lijkt het me dat de naaf dood is, of op zijn minst vastzit.. staat hij normaliter buiten ?? ik denk even richting water in de naaf wat bevroren is.. kun je hem binnen zetten in een warme ruimte om dat uit te sluiten ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90362035
De fiets heeft niet buiten gestaan. Ik ga toch maar even door de sneeuw naar de fietsenmaker met dat rotding. Hoewel hij oud is, ie ie voor mij nieuw, 3 keer op gefietst... Had toch verwacht wel een jaartje vooruit te kunnen, zeker omdat ie net van een fietsenmaker af komt...
pi_90362065
Oh, en bedankt voor de hulppogingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')