abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 08:02:26 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95611344
Trui en fam :* Fijn dat het afscheid nemen mooi was, sterkte verder :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 17 april 2011 @ 22:37:49 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95645687
dank jullie! :* (ook voor kaarten en PM's. heel lief! O+ )
in de haak.
pi_95647223
Trui :*
  Jubileum moderator maandag 18 april 2011 @ 09:01:27 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_95655368
Het klinkt heel bijzonder Trui en ik hoop dat jullie er met een warm gevoel op terug kunnen kijken :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 april 2011 @ 09:21:16 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_95655867
Heftig, maar zo te horen goed afgesloten trui. :*

Hihi, volgende week vossenjacht en ik ben vos. Ben tientallen keren vos geweest, maar nu gaat Mijn Dochter O+ me zoeken. Wat is dat anders zeg! :D dan ben je gewoon kleutermama en over een half jaar zelfs mama van een oudste kleuter. *wow*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_95713986
Trui allereerst nog gecondoleerd met het verlies en veel sterkte gewenst. Het klinkt als een prachtig afscheid, een waardig afscheid.

Dat wikkelen in doeken schijnt ook iets typisch Surinaams te zijn heb ik begrepen van mijn schoonvader. Zijn broer is vorige week overleden en die is ook in doeken gewikkeld. Wel voor transport naar Suriname in een kist vervoerd alwaar hij begraven is/wordt.

Hier gaat het wel redelijk. Ik ben moe, voornamelijk fysiek. Al sinds augustus is mijn man niet in staat om auto te rijden vanwege zenuwbeschadiging in zijn rug. Dus het brengen, halen van en naar school, judo, zwemles, creche, nso etc komt op mij neer. Dan nog 3 dagen werken want door zijn ziekte zijn we een hoop toeslagen kwijt en ben ik een dag meer gaan werken, huishouden, boodschappen.....Ik wil niet klagen hoor, het hoort er nou eenmaal bij. Je hebt samen kinderen en als er met 1 van de volwassenen wat mankeert dan moet de ander gewoon die taken overnemen. Maar ik ben echt moe. We waren begonnen met de jongste op de kamer bij zijn broer te laten slapen maar ik moest er ongeveer 3 keer per nacht uit, de gang over naar de kamer van de jongens om een speen te zoeken, kind goed te leggen of te troosten. Inmiddels slaapt de jongste weer naast ons in het ledikant zodat ik in ieder geval niet meer mijn bed uit hoef en na een speentje te hebben gevonden weer verder kan slapen. En eindelijk hebben we nu een operatie datum. 17 mei gaat mijn man onder het mes en gaan ze permanent 2 zenuwen (in iedere been 1) verlammen en ruimte maken bij de wervels. Maar daarna moet hij ook nog behandeld worden voor PTSS. Ach ja, schouders er onder en door gaan he. Gaat vast wel weer een keertje goed komen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:56:36 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95725237
Het klinkt ook wel erg zwaar, Faja. Ik hoop dat het heel snel wat beter zal gaan, zodat jij ook kan uitrusten. Sterkte!

Trui, het klinkt als een fijn afscheid, voor zover het fijn kan zijn, natuurlijk. En fijn dat Cato en Willem ook mee konden helpen met het bloemen plukken. Ik wil jullie nog wel heel veel sterkte wensen, het gemis zal wel heel groot zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:16:48 #283
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95730155
Trui, dat klinkt als een bijzonder en warm afscheid. O+ Dat in doeken wikkelen, ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt mooi, natuurlijker dan een kist of zo. Waren dat dan witte of gekleurde doeken? Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen, want wat zullen jullie haar ongelooflijk missen! ;( :*
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:18:02 #284
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95730250
En Faja-Lobi, watt klinkt dat druk en heftig zeg. Veel sterkte, wat er allemaal extra op jouw schouders komt is niet niks. :*
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:19:40 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_95734395
Trui wat een mooi afscheid. En wat super dat het voor jullie ook zo'n warm gevoel heeft gegeven. sterkte met alles wat nog komen gaat. :*

Faja, het hoort er misschien wel bij, maar dat betekent niet dat het niet moeilijk en zwaar is. Heel veel kracht om nog vol te kunnen houden. Ik duim dat de operatie goed gaat verlopen en het herstel spoedig gaat zijn.

Yppy, gaaf! je kleine grote meid op vossenjacht. O+
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:42:06 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95740040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Trui, dat klinkt als een bijzonder en warm afscheid. O+ Dat in doeken wikkelen, ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt mooi, natuurlijker dan een kist of zo. Waren dat dan witte of gekleurde doeken? Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen, want wat zullen jullie haar ongelooflijk missen! ;( :*
het waren volgens mij ongebleekt katoenen doeken, vrij dikke stof hoor. zie bijv. hier (bij 'dikke wade') voor een idee. het zag er 'in het echt' wat mooier uit dan op deze plaatjes vind ik.
in de haak.
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:45:21 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95740253
faja, pfoeh dat is ook zwaar! sterkte ermee. en die operatie klinkt ook best heftig zeg. ik hoop dat 't allemaal goed zal verlopen en je man dan ook weer iets meer zal kunnen. zowel voor hemzelf als voor jou en jullie kinderen. :*
in de haak.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:07:05 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_95750098
Dank je voor je uitleg, trui. Ik had me er een heel ander beeld bij gevormd, meer als mummie :@ maar dit ziet er veel mooier uit nog.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:50:13 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95751269
Spuug, ik had van te voren ook meer zo'n mummie-idee hoor, dus niet zo gek. :) (M. had vooraf wel eens aan ons gevraagd of we er geen bezwaar tegen hadden als ze voor zo'n doeken-optie koos).

Faja, het is in meer landen gebruikelijk volgens mij. M. had het zelf in Nepal en India gezien.
in de haak.
pi_96636356
Zo, even een schopje.

Ik wil even een kleine update geven omtrent mijn aanstaande draagmoederschap. Ik deed dat de vorige keer in het dreumestopic en het gevolg was een verhitte discussie over off-topic etc.. dus ik kom het, ondanks dat ik het hier niet echt vind passen, hier maar weer even vertellen. Dit omdat iedereen altijd erg geinteresseerd is. Fijn vind ik dat!

Goed, de stand van zaken is als volgt. Eind agustus gaat mijn spiraaltje eruit en in oktober kan hopelijk 't eerste embryo teruggeplaatst worden. We hebben een gesprek in het ziekenhuis in Utrecht gehad hierover. Was een erg prettig gesprek en ik ben blij dat dat ziekenhuis zo enthousiast meewerkt. Hoogtechnologisch draagmoederschap is een onderwerp waar de meeste ziekenhuizen zich niet aan willen branden, dus het had ook heel anders gekund.

Gisteren contact opgenomen met 'mijn' verloskundigen. Uitgelegd waar we mee bezig zijn en gevraagd of zij hiervoor openstaan en of we met zijn vieren een afspraak voor een gesprek kunnen maken. Dit op advies van andere draagmoeders waar ik inmiddels contact mee heb. Ze reageerde erg enthousiast en dat deed me erg goed. Niet dat ik hun zegen nodig heb, maar het is gewoon fijn als je je niet hoeft te verdedigen, maar dat je juist enthousiasme ontmoet.
pi_96636672
Sorbo, dat komt wel gauw dichterbij nu. En wat ontzettend fijn dat het ziekenhuis enthousiast meewerkt en je verloskundigen er ook voor open staan! Ondanks dat je hun zegen niet nodig hebt, is het denk ik toch gewoon een goed gevoel als er enthousiast gereageerd wordt!

Wat ik ook nog wilde zeggen, ik vind het toch wel heel mooi dat je ons een beetje laat meedelen in het hele traject, bijzonder vind ik het! Dat het allemaal maar voorspoedig mag gaan lopen :*
Fake it till you make it...
pi_96636721
Ik wist niet dat dat in ziekenhuisland een controversieel onderwerp is, Sorbo. En ik vind het heel verstandig klinken om eerst met je verloskundigen te praten. Je ondersteuning tijdens de zwangerschap is natuurlijk heel belangrijk. Je had de vorige keer toch een prima zwangerschap? Ik hoop dat het allemaal lukt en dat je deze keer ook weer fijn zwanger bent.

Spannend, hoor, het komt heel dichtbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96636732
Nijna, ik ben op mijn beurt maar wat blij met dit klankbord! 't Is voor mij ook allemaal best een groot avontuur. Heerlijk als ik dat hier zo nu en dan even kwijt kan.
pi_96636764
Claudia, ik had inderdaad een heel voorspoedige zwangerschap en voor het gemak ga ik er gewoon maar vanuit dat dat een volgende keer weer zo zal zijn. Lijkt me een prima uitgangspunt en wordt het wel zwaar, dan deal ik daar ook wel weer mee.

En het komt inderdaad dichtbij. Ik kijk er inmiddels erg naar uit.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:33:28 #295
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_96646549
Afgelopen zondag ben ik met P_iglet en haar gezin naar Naturalis in Leiden geweest. Het was heel erg leuk. *)

Alleen zo jammer is de naslag van zoiets leuks. Ik ga dan thuis weer door het lint en waar ik in het museum volgens mij 'geheel normaal' overkom, ben ik op de groep weer de lastige cliënt.
Enerzijds het verlangen naar prikkels, nieuwe dingen, afspraakjes; maar het anderszijds niet goed aankunnen.
Dat is een beetje het balanceren dat ik doe.

Ik heb de afgelopen maand ook medische problemen gehad, met bijwerkingen van mijn medicatie. En dat bracht weer het hele 'kinderen krijgen' verhaal naar boven, waar ik ook niet goed van word.

Er kwam een soort melk uit mijn borsten en 'iedereen' incl de artsen dacht dat ik zwanger was, of ze suggereerden het tenminste, vervelende vragen kreeg ik.

Gezellige hè. :P

Op de dagbesteding ben ik in een nieuw traject begonnen gisteren, om te kijken of een andere werkplek voo mij niet beter is.
Komende dinsdag ga ik kijken bij een keramiek, glas en kaarsen atelier. Heel spannend, want dat is iets waar ik zeker weten heel hyper van word, omdat ik dat zo leuk vind.
Maar er is daar meer rust, minder geluiden, en een kleinere groep mensen die daar werkt. Dus het lijkt geschikter dan de boerderij waar ik nu dagbesteding heb.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_96686590
Klinkt leuk zo'n bezoek aan Naturalis Oxy, jammer dat het dan zon weerslag op je heeft.
Succes dinsdag bij het atelier, wie weet is dat een fijnere dagbesteding :*
Fake it till you make it...
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:27:16 #297
100412 mefke79
komt goed!
pi_96692720
Sorbo, fijn dat het gesprek met je vk zo goed verlopen is! En inderdaad, het is nogal controversieel in ziekenhuisland, daar kwam ik achter in een werksituatie. Ik raad je dan ook aan om van te voren te bedenken naar welk ziekenhuis je wilt gaan mocht dat medisch gezien nodig zijn. Je kan dan van te voren uitleggen hoe alles in elkaar steekt. Het zou niet uit moeten maken (iets met behandelovereenkomst etc) maar ik weet dat het in praktijk wat lastiger is....PM maar als je meer wilt weten!

Oxy, wat lijkt me dat toch lastig, dat balanceren tussen meer of minder prikkels. Je gaat ook naar een andere woonvorm op termijn toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:57:21 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_96693785
Sorbo, wat spannend! En wat komt het dichtbij! *O*
Ik hoop zo dat je snel zwanger bent! :Y
Fijn dat iedereen zo positief reageert ook! :Y

Oxy, wat klinkt die andere dagbesteding leuk! :Y
pi_96861900
Sorbo wat spannend allemaal en wat komt het dichtbij!
pi_96883676
Ooh Sorbo het wordt echt spannend. Het komt zo dichtbij, voor je het weet is het oktober. Heel fijn dat iedereen zo enthousiast is. En wat lijkt het me voor jullie fijn dat er contact is met andere draagmoeders.

Oxy, fijn dat je genoten hebt bij Naturalis. Jammer van de naslag. Balanceren is zooo moeilijk.
Alvast succes morgen, hopelijk is het wat bij jou past.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')