Dat stuk over espionagequote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
Voor heel veel info en videos: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=464730
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.quote:
Vooral het intrigue-gedeelte spreekt me aan. Ik las ook dat het tegenviel, inderdaad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:56 schreef Montov het volgende:
[..]
Espionage schijnt een beetje saai te zijn, aangezien je weinig keuzes hebt. Het loopt wat op de achtergrond, en af en toe krijg je ene nieuwe tech of ontdek je een spion. mbt city states zijn de spionen wel handig denk ik.
Staat het op een cd-rom?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Hoeveel vraag je ervoor?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:34 schreef Green1 het volgende:
Als er hier nog iemand geintresseerd is in een Civilization V gods and kings, voor weinig: ik heb er nog een over
Daar kan ik het alleen maar roerend mee eens zijn! Het niet hebben van een religieuze overwinning als optie is wel een gemis. maar toch is het leuk om joogism te verspreidenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gekocht en gespeeld. Ik ben een enorme Civ-fan, maar toch mist deze uitbreiding iets wat ik van essentieel belang vindt en wat Civ IV wél had:
een Victory Condition voor Religie. Een briljante mod toenterijd, die ik nu hevig mis in Civ V.
Zoals het nu werkt, komt het op mij als een extra tooltje om wat (extra) happiness, gold en hamertjes te vergaren, niks meer, niks minder. Het lijkt geen enkel effect op het verdere spelverloop te hebben. Ik zie nu nog weinig meerwaarde in het hebben van een religie voor de spelvreugde bij mij.
Het enige voordeel wat ik er tot nu toe in zie, is dat het nu lijkt alsof het veel belangrijker is om direct vanaf de start een strategie te kiezen; voorheen kon ik na 80 beurten nog fijn bepalen dat cultuur mijn ding dat potje gaat worden. nu lijkt het erop dat dat een grote no-no is, halverwege je strategie drastisch veranderen....
Dus nee, het kan mij nog niet geheel bekoren. Komt hopelijk nog wel, mits er een Victorie Condition voor Religie bijkomt.....
Ach, met culturele overwinningen was het voor mij nooit een probleem om te beginnen met een flinke science boost. Daarna alles op cultuur gooien en ik won alsnog redelijk simpel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:32 schreef Montov het volgende:
Nou, een culturele overwinning was altijd al iets dat je vanaf het begin moest plannen, in tegenstelling tot Domination en de rest.
Overigens heeft religie ook een impact op diplomatie, en daarmee voor de Diplomatic Victory, die nu ook afhankelijk is van andere civs (je kan niet meer voor jezelf stemmen) en door het hele quest systeem van de City States.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:34 schreef jogy het volgende:
Prince blijkt het standaard niveau te zijn zonder voor of nadeel voor de speler?
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:30 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel G&K nu, heb daar troepen opgebouwd langs een grens van één tegenstander, maar onderweg langs een andere grens vroeg deze tweede tegenstander of ik oorlog wilde verklaren. Toen dus gezegd dat ze 'slechts' op doortocht waren. Zo'n 20/30 beurten later val ik deze tegenstander wél aan, niet eraan gedacht dat die belofte nog stond.
En nu zijn dus alle andere civs ook boos vanwege de broken promise. Iemand die misschien weet of dit ooit nog weg gaat? In het origineel leek het ook nooit te verdwijnen..
Ik kan in de log momenteel niet meer dan 10 beurten terug kijken, dus geen idee of en hoe lang ik nog moet wachten. Op dit moment staat de broken promise nog steeds.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:57 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, met G&K krijg je na een X aantal turns een kleine positieve modifier met die civ als je je aan je belofte houdt. Dit geldt voor troepen langs de grens, en de belofte om niet meer steden in de buurt te gaan starten. Volgens mij is het een turn of 30 die je moet wachten.
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Waar kun je ookweer zien waarom ze kwaad op je zijn? Heb het een tijd niet meer gespeeld en ben een aantal dingen vergeten merk ik.
Bedankt,ik ga het meteen proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Met de muis op hun 'mood' gaan staan in diplomacy-scherm rechtsboven of wanneer je met ze onderhandelt, dus friendly/neutral/guarded/hostile. Dan komt er een menuutje tevoorschijn met alle voor- en tegens.
en minimaal 11 vingers hebben agv alle atoombommenquote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Kim Jung? Ben jij dat?quote:Op donderdag 28 juni 2012 01:58 schreef 2Happy4U het volgende:
Kut GhandiBeetje mij de hele tijd provoceren. Voel mijn wraak wanneer tientallen atoombommen vallen op jouw steden en landschappen. Jouw weduwen zullen sterven voordat hun overleden mannen hun gejammer kan horen.
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:20 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Komt er wel op neer, had geweldige resources dus hoefde met niemand te traden of wat dan ook. Ook had ik alle city-states die op mijn eiland zaten geannexeerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |