abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90290587
Lieve Fokkers, ik zit met het volgende studieprobleem, ik ben nu een 18 jarige eerstejaarsstudent MER maar van september tot nu ben ik niet echt tevreden geweest met de opleiding, in mijn optiek is de opleiding te breed, de lesstof richt zich wel heel erg veel op management en nogal beperkt op economie. Jammer vind ik dit en ik denk dat deze opleiding niet mij geeft wat ik wil leren, aangezien economie (en met name marketing, handel e.d.) mij toch heel erg ligt en mijn intresse heeft.

Mijn eerste studiekeus is al sinds 5HAVO Commerciele Economie geweest, echter zat ik op een bizarre slecht georganiseerde school en is mijn profiel het laatste jaar volledig veranderd. Ik heb geen wiskunde gehad maar Economie en M&O + Talen + Geschiedenis. Om toegelaten te worden tot CE heb je Wiskunde A nodig, ik heb Wiskunde A alleen in de vierde van HAVO gevolgd maar kon door enkele fouten door de decaan dat niet doorzetten in de vijfde. Hierdoor koos ik maar MER te doen omdat mijn keuzes zeer beperkt waren. Maar nu had ik een vraag over mijn toelating, op mijn hogeschool volg je het eerste half jaar een gezamelijk propedeusejaar(de economische opleidingen althans) en kan je switchen van opleiding. Nu dacht ik, ik kan wel starten met de opleiding IBL, waar ik toegelaten wordt zonder wiskunde en binnen dat half jaar switchen naar CE, maar laten ze me dan toe? Ik switch dus intern?

Ik weet dat het zeer complex klinkt, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee had of hier iets meer inzicht in had? Ik heb de school al gebeld voor een afspraak met de decaan van CE, maar daar kon in pas terecht in midden februari, zo lang kon ik eerlijk gezegd niet wachten.
  woensdag 22 december 2010 @ 15:09:22 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_90290782
Als het zou kunnen, zou de eis van wiskundige voorkennis vrij onzinnig zijn. Als je het echt zo graag wilt, kun je wiskunde A via thuisstudie doen en dan staatsexamen doen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_90292654
Ik ga binnenkort bedrijfseconomie studeren, maar ik snap weinig van het eisen pakket. Ik kom zelf van het mbo af, krijg binnenkort een niveau 4 diploma en dan ben je gewoon zo toelaatbaar.
Bij de meeste mbo opleidingen behaal je geen wiskunde A, dus waarom het wel verplicht is als je van de havo afkomt is mij een vraag :{
  woensdag 22 december 2010 @ 15:52:48 #4
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_90292961
Op de universiteit kom ik premasterstudenten tegen waaraan duidelijk te lichte eisen zijn gesteld. Het zal wel lastig zijn die eisen te verzwaren. maar ik zou ze eerder stricter hanteren dan nog meer onbekwame studenten toelaten.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_90294470
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:52 schreef GlowMouse het volgende:
Op de universiteit kom ik premasterstudenten tegen waaraan duidelijk te lichte eisen zijn gesteld. Het zal wel lastig zijn die eisen te verzwaren. maar ik zou ze eerder stricter hanteren dan nog meer onbekwame studenten toelaten.
Dat is echt niet te vergelijken met een eerste jaar hbo.
pi_90456787
Haha ik kreeg wiskunde A vergelijkbaar met het niveau uit de 3de, als het niet de 2de was. Dit was mijn eerste jaar, en het tweede jaar is nog zieliger. Je moet gewoon bellen of het mag, je kan ervan uit gaan dat het wel haalbaar is.
ongelijk krijgen
  woensdag 29 december 2010 @ 09:37:21 #7
329996 gronny
'cause its worth it
pi_90571558
ik weet niet op welke school je zit maar ik switch ook intern over na een half jaar maar precies andersom van wat jij doet. Wat goed is bij jou is dat je inderdaad toegelaten wordt tot CE(of dat geld iig op mijn school zo) maar las plus daarbovenop heb je ook nog dat je vrijstellingen kan krijgen als je van IBL naar CE overstapt.
Als dit je te lastig of iets dergelijks lijkt kun je ook kijken(ik weet niet of je volgend jaar begint of al bent begonnen) of je school deficientiecursussen aanbied, deze heb ik namelijk gedaan doordat ik economie in mijn pakket miste maar er is ook een deficientiecursus wiskunde A bij bijvoorbeeld de HvA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')