Lieve Fokkers, ik zit met het volgende studieprobleem, ik ben nu een 18 jarige eerstejaarsstudent MER maar van september tot nu ben ik niet echt tevreden geweest met de opleiding, in mijn optiek is de opleiding te breed, de lesstof richt zich wel heel erg veel op management en nogal beperkt op economie. Jammer vind ik dit en ik denk dat deze opleiding niet mij geeft wat ik wil leren, aangezien economie (en met name marketing, handel e.d.) mij toch heel erg ligt en mijn intresse heeft.
Mijn eerste studiekeus is al sinds 5HAVO Commerciele Economie geweest, echter zat ik op een bizarre slecht georganiseerde school en is mijn profiel het laatste jaar volledig veranderd. Ik heb geen wiskunde gehad maar Economie en M&O + Talen + Geschiedenis. Om toegelaten te worden tot CE heb je Wiskunde A nodig, ik heb Wiskunde A alleen in de vierde van HAVO gevolgd maar kon door enkele fouten door de decaan dat niet doorzetten in de vijfde. Hierdoor koos ik maar MER te doen omdat mijn keuzes zeer beperkt waren. Maar nu had ik een vraag over mijn toelating, op mijn hogeschool volg je het eerste half jaar een gezamelijk propedeusejaar(de economische opleidingen althans) en kan je switchen van opleiding. Nu dacht ik, ik kan wel starten met de opleiding IBL, waar ik toegelaten wordt zonder wiskunde en binnen dat half jaar switchen naar CE, maar laten ze me dan toe? Ik switch dus intern?
Ik weet dat het zeer complex klinkt, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee had of hier iets meer inzicht in had? Ik heb de school al gebeld voor een afspraak met de decaan van CE, maar daar kon in pas terecht in midden februari, zo lang kon ik eerlijk gezegd niet wachten.