quote:Op donderdag 23 december 2010 15:48 schreef DO2 het volgende:
Slofjes - Check.
Bij De Kachel - Check.
Warme Chocomel - Check.
Met Slagroom - Check.
Kneuterigheid - Check.
Welke dingen lust zij zeker?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:04 schreef mane het volgende:
Ik heb ook even gedacht aan de tip van SL's vader (pizza), maar dat gaat mij te ver.
Ander idee is natuurlijk, aangezien de zestienjarige alles wel lust, om voor ons drietjes iets echt kerstigs te doen en dan speciaal iets te maken voor Livia, iets wat zij zeker lust. Maar dat vind ik dan weer niet gezellig.
Moet ik mij inmiddels ook naar OUD verplaatsen, denken jullie..
Is het eten zelf echt belangrijk? Ik zou proberen zoveel mogelijk samen het kerstdiner te bereiden en de tafel te dekken. Wie weet zitten er dingen tussen die iedereen lust? Dan pikken ze die er gewoon uit. En daarna kunnen ze zich ziek eten aan het toetje, dat iedereen vast lekker vindt.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:01 schreef mane het volgende:
Ik wil het nu graag even hebben over mijn wereldproblematiek.
Een kerstdiner met een achtjarige die avondeten sowieso al tot haar persoonlijke vijand heeft verklaard, en een zestienjarige puber. En we gaan niet gourmetten (bijvoorbeeld omdat ze dat al op kerstavond doen)! Tips zijn welkom.
Voornaamste tip: Wat zou je zelf graag gaan eten? Maak dat, samen als het kan.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:01 schreef mane het volgende:
Ik wil het nu graag even hebben over mijn wereldproblematiek.
Een kerstdiner met een achtjarige die avondeten sowieso al tot haar persoonlijke vijand heeft verklaard, en een zestienjarige puber. En we gaan niet gourmetten (bijvoorbeeld omdat ze dat al op kerstavond doen)! Tips zijn welkom.
Eens. Ik vind kinderen van acht nog veuls te klein om een beslissende stem te geven in dit soort kwesties.quote:Op vrijdag 24 december 2010 01:49 schreef OllieA het volgende:
[..]
Voornaamste tip: Wat zou je zelf graag gaan eten? Maak dat, samen als het kan.
Waarom zou je jezelf laten terroriseren door een achtjarige? Wil ze niet eten, dan eet ze maar niet. Dat gepamper in dit soort situaties heeft enkel een bestendigend effect.
Dat niet, maar HALLO, het is Mainport!quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:40 schreef Ringo het volgende:
Jij weet uit onverdachte bron dat ie veertigsters bij de vleet scoort?
Ik ben het met de aanpak eens maar niet met de motivatie. Ik denk dat je over het algemeen makkelijkere eters krijgt als je kinderen met de pot mee laat eten, zonder er al te veel ophef over te maken of ze te dwingen te eten. Samen voorbereidingen treffen, samen eten en genieten van het toetje.quote:Op vrijdag 24 december 2010 08:46 schreef Ringo het volgende:[/b]
[..]
Eens. Ik vind kinderen van acht nog veuls te klein om een beslissende stem te geven in dit soort kwesties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |