onmogelijk. Alle wijzigingen moeten via het programma of op papier, Via de telefoon kun je niets wijzigen. Medewerkers heten daar Informanten. Die geven Informatie.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:42 schreef belfis het volgende:
Met BSA zal inderdaad GBA worden bedoeld - Gemeentelijke Basis Admiknistratie.
Het aanvragen, wijzigingen, stopzetten van toeslagen gaat vrijwel geheel geautomatiseerd. Als zowel Droplollie als de vriend apart de toeslag aanvragen, zullen de aanvragen waarschijnlijk weer als niet ontvankelijk worden geretourneerd. Maw: men is terug bij af. De computer is een prachtig ding, maar kan chronologsich slechts een enkele handeling tegelijk uitvoeren. Dat blijkt bijvoorbeeld als men twee correcties tegelijk verstuurt. Een goede kans dat het misgaat. De Belastingdienst geeft als advies minimaal 1 dag (24 uur) de tijd te nemen voordat de volgende wijziging(en) ingestuurd wordt / worden. Welke wijzigingen wel gelijktijdig kunnen, is in de link hieronder te lezen.
De te nemen stappen in deze situatie:
1. Wijziging zorgtoeslagpartner doorgeven (erafhalen). Kan het beste via de Belastingtelefoon doorgegeven worden omdat er al geruime tijd geen toeslagpartner meer is en men zo verzekerd is van de eerste goede stap.
Zoals ik al aangaf. TS moet actie ondernemen en als de sodemieter maken dat hij per datum dat hij verhuisd is een toeslag voor 1 persoon aanvraagt zodat de voormalig huisgenoot ook eindelijk toeslag aan kan vragen.quote:2. Afhankelijk van de informatie via de Belastingtelefoon verder handelen. Digitaal doorgeven van de nieuwe gegevens mbv het programma Huur- en Zorgtoeslag 2011 verdient de voorkeur boven papieren doorgifte.
NB: in de bijgaande link staat informatie hoe er gehandeld dient te worden als er wijzigingen doorgegeven moeten worden.
http://www.toeslagen.nl/p(...)n-11.html#P166_13630
daarom moet je een wijziging die je na 1 nov indient ook indienen voor het jaar er op.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:09 schreef brulaap112 het volgende:
Hij kan gewoon met terugwerkende kracht eigen zorgtoeslag aanvragen.
Jij moet opgeven dat je geen toeslagpartner meer hebt. Je gaat waarschijnlijk nog erg lang geld krijgen. Ik ben woonde zelf in 2006 met een toeslagpartner en ze kwamen er pas oktober 2009 definitief achter. (Terwijl ik het wel in 2006 heb aangegeven geen partnertoeslag meer te willen ontvangen toen mijn huisgenoot weg ging.)
Zie het als een mooie renteloze lening, zet het op een spaarrekening.
ja daar komen ze achter.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:15 schreef Droplollie het volgende:
Het gaat inderdaad om GBA-gegevens.
Als ik wijzig dat wij pas, laten we zeggen, 1 december zijn verhuisd, komt de belasting dienst er dan ook achter? Ik weet dat het niet de officiele weg is, echter hebben wij uiteraard wel beiden recht op zorgtoeslag.
Ik zal dus mijn gegevens wijzigen, betaal inmiddels al een poos niet meer aan hem.
Meende dat de belastingdienst de GBA-gegevens altijd controleerde en dat ik zodoende ook geen wijziging in mijn toeslag hoefde door te geven.
Het GBA wordt idd ook gewoon overgenomen.. Dat komt helemaal goed.. Alleen toeslagen worden gedaan op basis van schattingen en toekomstvoorspellen.. vandaar dat de BD daar zijn handen niet aan brandt om dingen te veranderen in het lopende jaar.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:19 schreef Droplollie het volgende:
Blijkbaar, want ik ontvang nog steeds het geld.
Vind het zelf ook vreemd. Heb, volgens mij van de BD zelf, gehoord dat het inderdaad automatisch wordt doorgevoerd.
Dat wist ik al voordat ze begon te typen.quote:
Dat is raar. Dus als iemand nieuw is met de materie, geef je eerst foute informatie, zodat TS tegen een muur aan loopt en vervolgens een oplossing aangereikt gaat krijgen die volgens jou vergissingen in de hand werkt?quote:Wijzigingen op zich kunnen niet via de Belastingtelefoon doorgegeven worden. Ik gaf deze eerste stap zo aan omdat iemand die dit nog nooit bij de hand heeft gehad dan de situatie zich kan laten uitleggen. Maar het resultaat is meestal dat er papier wordt toegestuurd. En dat betekent dat je het formulier handmatig moet invullen met weer kans op vergissingen en vertraging.
quote:Digitaal invullen dus als eerste actieve stap. In het programma aanvraag of wijziging HZ 2010 of 2011 even opletten bij de vraag: wonen er op ............ nog andere mensen in huis: NEE. De toeslagpartner in de situatie van Droplolly is immers per die daatum verhuisd. Het programma schakelt niet door naar de toeslagpartner maar naar: overzicht. Er wordt een nieuwe berekening gemaakt voor droplolly zonder toeslagpartner miv de datum / maand die aangegeven staat bij: wonen er nog andere mensen in huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |