Dit had ik toch eigenlijk niet meer verwacht. Dacht dat het met bruut geweld zou worden doorgedrukt. Maar goed, nu dus een half jaar later. Kunnen ze over vijfmaanden vast met de verkoop voor 2012 beginnenquote:Btw-verhoging half jaar uitgesteld
AMSTERDAM - De verhoging van de btw op theater- en concertkaartjes wordt uitgesteld tot 1 juli volgend jaar.
Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft dat dinsdag bekendgemaakt in de Eerste Kamer.
Aanvankelijk was het plan de btw per 1 januari te verhogen van 6 naar 19 procent. Een meerderheid van de Eerste Kamer heeft zich daar echter steeds tegen verzet.
Weekers zei dinsdagochtend nog tijdens een debat dat hij geen ruimte zag om de plannen aan te passen.
Die miste ze toch al... :/quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:21 schreef Salatrel het volgende:
hahaha en al die mensen die al festivaltickets hadden gekocht missen nu wel even mooi een paar cent rente
Nee. Bioscopen en circussen zijn uitgesloten van deze verhoging.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
Valt een bioscoopkaartje ook hieronder?
Een onderwerp was niet genoeg? Of je spamt gewoon alles vol?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:22 schreef rutger05 het volgende:
Helaas alleen uitstel. Ik had veel liever gezien dat die BTW verhoging voor bioscopen was gaan gelden, dan voor podiumkunsten.
Breng ik graag ook nog natuur en landschap onder de aandacht dat te maken heeft een onverantwoorde en kortzichtige bezuiniging van 40 % op natuurbeleid.
Stuur Rutte een kaartje.
http://www.fluitditkabinetterug.nl/
welke problemen maakt het duurder maken van een product minder erg? En wat voor voordelen zie jij in het uitzonderen en marktvervalsing van sommige delen van de entertainmentwereld tov andere delen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:19 schreef karr-1 het volgende:
Belachelijk natuurlijk, de invoering had prima gekund per 1 januari 2011. Door dit nu niet te doen stellen we de "problemen" een paar maanden uit, en tegen die tijd krijgen we weer nieuwe protestacties en huilie huilie mensen die vinden dat ze onredelijk getroffen worden door een kaartje wat 2 euro duurder word. Wat is er mis met betalen voor je vermaak?
Niets oplevert? Niet alles is direct in geld te meten, he.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:31 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben een voorstander van cultuur absoluut, maar ik ben een beetje moe van het feit dat cultuur bakken met geld moet kosten en weinig tot niets oplevert.
Ik heb het ook niet over geld perse, ik vind het prima als mensen kunnen genieten van theater, film of wat dan ook. Ik doe het zelf ook regelmatig. Maar als het een paar euro extra zal kosten door die verhoging ga ik er nog net zo vaak naar toe.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:36 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Niets oplevert? Niet alles is direct in geld te meten, he.
Indirect wel, en reken maar dat het indirect heel wat meer oplevert als mensen gelukkig zijn. En daar draagt cultuur een zeer groot deel aan bij.
De enige slechte zaak is dat het uitgesteld is. Invoering per 1 januari had prima gekund, geen enkel probleem. Als we een half jaar verder zijn krijgen we weer nieuwe protestacties om het nog verder uit te stellen.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:00 schreef Codiac het volgende:
Het gaat nog steeds door dus dat is een slechte zaak. Dit is een iets minder slechte zaak. Naja dan hebben we nog een half jaar om te hopen dat dit kabinet valt.
Sociale zekerheid, subsidiepark, zorg en defensie. Maar eigenlijk moet je de vraag andersom stellen, welke taken moet de overheid op zich nemen?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waar moet volgens jullie op bezuinigd worden dan?
Dat dus inderdaadquote:Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
De invoerdatum vind ik nou niet zo belangrijk, 1 januari, 1 juli, wat maakt dat uit?Waar ik op uit ben is dat de culturele sector geen speciale behandelingen meer krijgt binnen het fiscale raamwerk en dat ook de subsidieafhankelijkheid verdwijnt. Dat levert een sector op die veel meer met privaat geld wordt gefinancierd en vanuit het oogpunt van het temperen van publieke uitgaven vind ik dat winst.
Ontwikkelingssamenwerking, subsidies, defensie en sociale zekerheidquote:Op woensdag 22 december 2010 12:08 schreef FoolWithMokey het volgende:
Niemand vind het leuk, maar er moet toch bezuingid worden. Liever dit dan onderwijs.
Waar moet volgens jullie op bezuinigd worden dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |