abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90232698
Hoi allemaal,

Nog geen topic hierover gezien; ik geef volgende maandag een kerstbrunch voor familie. Vorig jaar was er naar menig mening te veel zoet (chocola) en te weinig hartigs. Ik wil dat het nu perfect wordt. Hebben jullie ideeën? Vooral voor hartig dus! Alhoewel zoet toch ook wel welkom is. ;p
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_90232782
quiche in verschillende smaken :9
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_90232885
Hmm, kan ik dat ook kopen? Want als ik een quiche maak is het altijd zo'n grote van 21 of 24 cm omtrek, en dat is toch wat te groot.
pi_90233148
Je kunt ook mini-quiches maken in kleine vormpjes.
Verder: mini-ragoutbakjes met ragout (of course :D ) en div. bladerdeeghapjes.
Wraps met zalm en kruidenboter, in kleine rolletjes gesneden.
Bouillon of lichte soep.
Stokbrood met lekkere smeerseltjes (aioli, tapenade).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:18:24 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_90233277
Gekookt eitje, een quiche, chroissants, kerststol, sandwiches...euhm
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:20:07 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_90233364
Edit: Moet jij het helemaal zelf maken? Anders kan je ook nog zeggen, neem jij wat zoets mee en neem jij wat hartigs mee? Krijg je allerlei dingetjes op tafel!
pi_90233617
Nee moet het helemaal zelf maken haha. :9 Het is voor 9 personen en vorig jaar heb ik het samen met mijn vader geregeld. Hoewel hij nu vast ook betaald moet ik het wel zelf doen. :9
pi_90235750
Ik heb vandaag een kerstlunch op het werk georganiseerd. Het voorgerechtje viel erg in de smaak en is eenvoudig te bereiden:

Een salade van gelijke delen gerookte kipfilet, witte druiven, bleekselderij en walnoot.
Alles in stukjes snijden en de bleekselderij even blancheren. Wat peper en zout erover en een dressing van half mayonaise en half creme fraiche, op smaak gebracht met honing en mosterd. Ik heb het geserveerd op een laagje fijngesneden ijsbergsla.

(Verder bestond onze lunch uit gewoon broodjes met luxe beleg en als afsluiter versfruit salade).
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_90359168
Kijk écht even op Foodgawker

Super recepten met mooie foto's O+
  donderdag 23 december 2010 @ 20:55:53 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90360024
Brunch 2e kerstdag
Alka-Seltzer of liever ibuprofen 400 miligram en 4 cyclizinetjes, glas of 2 water
Te herhalen op nieuwjaars dag.
Na een uur of wat te volgen door een espresso of 2
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90360072
quote:
1s.gif
Op donderdag 23 december 2010 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Brunch 2e kerstdag
Alka-Seltzer of liever ibuprofen 400 miligram en 4 cyclizinetjes, glas of 2 water
:D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_90360159
Van die blikjes met croissantdeeg kun je heerlijke croissantjes maken. En het voordeel van het zelf doen is dat je er ook iets als kersenjam in kunt rollen, maar ook bijvoorbeeld hartige dingen als oude kaas. :9
  donderdag 23 december 2010 @ 21:00:45 #13
45206 Pietverdriet
pi_90360328
quote:
11s.gif
Op donderdag 23 december 2010 20:56 schreef golfer het volgende:

[..]

:D
Komt het je bekend voor?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit een kater heb alleen als ik echt rotzooi gedronken heb
  donderdag 23 december 2010 @ 21:01:53 #14
45206 Pietverdriet
pi_90360392
quote:
1s.gif
Op donderdag 23 december 2010 20:58 schreef CafeRoker het volgende:
Van die blikjes met croissantdeeg kun je heerlijke croissantjes maken. En het voordeel van het zelf doen is dat je er ook iets als kersenjam in kunt rollen, maar ook bijvoorbeeld hartige dingen als oude kaas. :9
Nee, die blikjes zijn zoo smerig,
pi_90360475
quote:
1s.gif
Op donderdag 23 december 2010 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, die blikjes zijn zoo smerig,
Ik heb ze al twintig jaar niet meer gehad, in mijn jeugdherinneringen waren ze overheerlijk. M'n vriendin opperde zojuist het idee om ze voor komend kerstontbijt te kopen en vol te stoppen met dit soort spul. Klonk erg lekker.

Maar het zal wel de tand des tijds zijn :')
  donderdag 23 december 2010 @ 21:08:42 #16
45206 Pietverdriet
pi_90360775
quote:
1s.gif
Op donderdag 23 december 2010 21:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik heb ze al twintig jaar niet meer gehad, in mijn jeugdherinneringen waren ze overheerlijk. M'n vriendin opperde zojuist het idee om ze voor komend kerstontbijt te kopen en vol te stoppen met dit soort spul. Klonk erg lekker.

Maar het zal wel de tand des tijds zijn :')
Koop diepvries roomboter bladerdeeg bij AH en rol daar croissants van, die zijn beter dan die blikjes. Kan je ook makkelijk zelf chocoladebroodjes, sauzijzenbroodjes en bladerdeeghapjes mee maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop