uh jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:09 schreef ainoo het volgende:
[..]
zie jij iets creatiefs bij de man dan?
Dat gebrek aan creativiteit heb je anders nog niet bepaald overtuigend kunnen bewijzen. Jammer.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:10 schreef jimjim1983 het volgende:
kan wel een slotje op nu. samenvatting:
vrouwen zijn niet grappig door een gebrek aan creativiteit. er zijn wel andere dingen waar vrouwen goed in zijn, zoals herkennen of 2 afbeeldingen gelijk zijn of niet.
Ik vind het ook wel weer aandoenlijk vaak, die totaal verloren blikjesquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:07 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat komt eerder omdat ze vaak het ruimtelijk inzicht hebben van een cycloop.
Kijk er eens creatief naar zou ik zeggen. Je kunt er vast wel wat van creabea-en.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat gebrek aan creativiteit heb je anders nog niet bepaald overtuigend kunnen bewijzen. Jammer.
kinderachtigquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet te merken bij jouw posts anders.
[..]
Vrouwen ruiken lekker als ze parfum op hebben.
[..]
Vandaar dat ze onsamenhangend babbelen.
[..]
Dat is geen pluspunt.
[..]
En voeren die taken slechter uit omdat ze niet geconcentreerd werken.
[..]
Omdat ze moeten weten bij wie ze moeten aankloppen voor geld om te shoppen.
[..]
Zodat ze tijdens het bladeren door reclamefolders snel kunnen zien wat ze moeten kopen.
[..]
Zodat ze 300 sms-jes per dag kunnen versturen.
[..]
Groter is beter. Dat weten alle mannen.
[..]
Wat is 't voordeel? Meer producten tegelijk kunnen zien tijdens het shoppen?
[..]
Vandaar dat vrouwen langzaam zijn. Ze moeten leren formatteren.
[..]
Wat een prestatie. Meer depressies krijgen!
[..]
![]()
![]()
beste regisseurs? beste kunstenaars? beste muzikanten? voornamelijk mannen of vrouwen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat gebrek aan creativiteit heb je anders nog niet bepaald overtuigend kunnen bewijzen. Jammer.
Tja, dat zegt dan wel weer heel erg veel over jou en je keuze voor vrouwen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel weer aandoenlijk vaak, die totaal verloren blikjes.
terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.quote:
Nee, de beste chefs die hiervan hun carrière hebben gemaakt zijn mannen. Je vergeet even, dat de meeste vrouwen veel minder carrière gericht zijn dan mannen. Dat maakt ze helemaal niet minder slecht. Maar wel een stuk minder bekend.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
beste regisseurs? beste kunstenaars? beste muzikanten? voornamelijk mannen of vrouwen?
zelfs de beste chefs zijn man.
ohja tuurlijk, ze zijn er wel maar je ziet ze nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, de beste chefs die hiervan hun carrière hebben gemaakt zijn mannen. Je vergeet even, dat de meeste vrouwen veel minder carrière gericht zijn dan mannen. Dat maakt ze helemaal niet minder slecht. Maar wel een stuk minder bekend.
Creativiteit kan daar anders vrij los van staan. Zelfs kantklossen en brijen kan hartstikke (duf, maar ook) creatief zijn. Het woord creatief betekend eigenlijk letterlijk scheppend. Dat kan op zo ontzettend veel vlakken. Daar heb je geen opslaan van geordende informatie voor nodig. Juist niet, misschien zelfs. Ook ruimtelijk inzicht en objecten beter visualiseren is geen vereiste. En technische complexiteit heeft er ook geen bal mee te maken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.
Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren.
Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
die gecombineerd
Doeiquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef ainoo het volgende:
Achja, waar maak ik me druk om. Ik ben iig wel creatief![]()
doeeiiii
quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:15 schreef Het_Fenomeen het volgende:
http://www.creatievemannen.nl/
Ik zie nergens http://www.creatievevrouwen.nl
Dus klaar
waarom zijn er dan zo weinig creatieve vrouwen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Creativiteit kan daar anders vrij los van staan. Zelfs kantklossen en brijen kan hartstikke (duf, maar ook) creatief zijn. Het woord creatief betekend eigenlijk letterlijk scheppend. Dat kan op zo ontzettend veel vlakken. Daar heb je geen opslaan van geordende informatie voor nodig. Juist niet, misschien zelfs. Ook ruimtelijk inzicht en objecten beter visualiseren is geen vereiste. En technische complexiteit heeft er ook geen bal mee te maken.
Hoe kom je daarbij? Of bedoel je eigenlijk, waarom maken er zo weinig vrouwen hun carrière van het creatief zijn? In dat geval: Geen idee.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom zijn er dan zo weinig creatieve vrouwen?
Vrouwen scheppen leven! Dat is supercreatief!quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waarom zijn er dan zo weinig creatieve vrouwen?
En technische complexiteit heeft er alles mee te maken
De ballen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:16 schreef ainoo het volgende:
Achja, waar maak ik me druk om. Ik ben iig wel creatief![]()
doeeiiii
hoeveel geweldige vrouwelijke schrijvers zijn er geweest in de geschiedenis? en hoeveel mannelijke?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Of bedoel je eigenlijk, waarom maken er zo weinig vrouwen hun carrière van het creatief zijn? In dat geval: Geen idee.
Want? Om een trui te breien, een boek te schrijven, een schilderij te maken of een logo te ontwerpen moet je technisch onderlegd zijn?
Volgens mij had ik al aangegeven dat ik deze discussie niet aan zou gaan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoeveel geweldige vrouwelijke schrijvers zijn er geweest in de geschiedenis? en hoeveel mannelijke?
wil je beweren dat er geniale kunstwerken zijn geschilderd door vrouwen maar dat die gewoon ergens thuis aan de muur hangen?
sanne wallis de vries is niet grappig.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:25 schreef djenneke het volgende:
Het grote nadeel van rijtjes als "mannen zijn meer... vrouwen zijn meer" is natuurlijk, dat mensen meteen denken dat als de een het meer heeft dan de ander, deze ander er helemaal niets van heeft.
Dat is echt onzin hoor. Daarnaast heb ik meer ruimtelijk inzicht dan de meeste mannen. Daarin ben ik best een uitzonderlijke vrouw, dat weet ik. Maar er zijn meer van die uitzonderingen. Veel meer. Gemiddeldes zijn niet meer dan dat. Gemiddeldes. Er zijn uitschieters naar onder en naar boven. Het zegt vrij weinig over de individuele mens. Het valt wel altijd erg op dat de individuele man hier vaak allerlei conclusies over zichzelf ten opzichte van alle vrouwen denkt te kunnen trekken.
Ondertussen moeten we het maar weer eens gaan hebben over (het ontbreken van) grappigheid bij vrouwelijke cabaretiers.
Sanne Wallis de Vries vind ik soms best grappig.
Kijk dat valt makkelijk geschiedkundig te verklaren. Vrouwen mochten vroeger niets. He-le-maal niets. Die moesten schoonmaken, baren enzo. Mannen konden doen wat ze wilden. Dus dat slaat nergens op. Kijk maar eens naar de bestsellers heden ten dage, genoeg vrouwen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hoeveel geweldige vrouwelijke schrijvers zijn er geweest in de geschiedenis? en hoeveel mannelijke?
wil je beweren dat er geniale kunstwerken zijn geschilderd door vrouwen maar dat die gewoon ergens thuis aan de muur hangen?
omdat je weet dat je die verliest. wat ik zeg is geen mening, kijkend naar de geschiedenis is het een feit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Volgens mij had ik al aangegeven dat ik deze discussie niet aan zou gaan...
maar dat zijn geen geweldige schrijvers, over t algemeen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kijk dat valt makkelijk geschiedkundig te verklaren. Vrouwen mochten vroeger niets. He-le-maal niets. Die moesten schoonmaken, baren enzo. Mannen konden doen wat ze wilden. Dus dat slaat nergens op. Kijk maar eens naar de bestsellers heden ten dage, genoeg vrouwen.
Lees ook mijn edit nog maar eens en die post van een bladzijde terug. Ik was je namelijk al een hele pagina voor. Zo voorspelbaar ben jij nou.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
omdat je weet dat je die verliest. wat ik zeg is geen mening, kijkend naar de geschiedenis is het een feit.
je kon t zelf al voorspellen omdat het echt zo is. iedereen weet het, niet iedereen durft het toe te geven.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Lees ook mijn edit nog maar eens en die post van een bladzijde terug. Ik was je namelijk al een hele pagina voor. Zo voorspelbaar ben jij nou.
Volgens mij zijn die verschillen helemaal niet zo groot hoor. Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:27 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
sanne wallis de vries is niet grappig.
en wat je zegt klopt helemaal, je moet iedereen beoordelen op t individu. maar dat betekent niet dat er geen grote verschillen zijn als je kijkt naar t geheel.
Je begrijpt zelf wel dat je post een hol vat is hè?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je kon t zelf al voorspellen omdat het echt zo is. iedereen weet het, niet iedereen durft het toe te geven.
De meeste mannelijke schrijvers ook niet. En nu?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar dat zijn geen geweldige schrijvers, over t algemeen.
je begrijpt zelf wel dat vrouwen in t algemeen minder creatief zijn dan mannen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf wel dat je post een hol vat is hè?
nu zijn er helemaal geen geweldige schrijvers?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
De meeste mannelijke schrijvers ook niet. En nu?
Jezelf herhalen zonder argumenten maakt je mening niet sterker.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je begrijpt zelf wel dat vrouwen in t algemeen minder creatief zijn dan mannen.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Jouw logisch denken laat behoorlijk wat steken vallen hier.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nu zijn er helemaal geen geweldige schrijvers?
had toch al gezegd dat t geen mening isquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jezelf herhalen zonder argumenten maakt je mening niet sterker.
Ik krijg hier spontaan ergere buikgriep van. Ik ga naar bed toe.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
had toch al gezegd dat t geen mening is
Beterschapquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik krijg hier spontaan ergere buikgriep van. Ik ga naar bed toe.
Geen toeval. Denk dat het vrouwen zijn die geen vriendinnen hadden vroeger. Die zijn meestal wat "grappiger" omdat ze vooral met jongens rondhangen. Geen probleem, tot ze denken dat ze zo grappig zijn dat ze het alleen kunnen. En dat kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:41 schreef Cornelis83 het volgende:
2 van de 4 vrouwelijke "caberiërs" die in het begin genoemd worden schijnen ook nog eens lesbisch te zijn (Sara en Claudia). Van die andere 2 (Tineke en Karin) weet ik het niet, maar ik kan me best voorstellen dat geen man (ik althans sowieso niet) ooit een relatie met die één van hen zou willen.
Toeval?
Mannen hebben grotere hersenen, daardoor kunnen ze meer op veel gebieden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:18 schreef Caxixi het volgende:
Wat ik bedoelde is dus: Waarom is dit zo ?
J.K. Rowling (harry potter reeks)quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Nee olifanten, die zijn pas slim!quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mannen hebben grotere hersenen, daardoor kunnen ze meer op veel gebieden.
Evolutionair gezien hebben mannen meer aan grotere hersenen, daar kunnen ze -al dan niet indirect- vrouwen met imponeren. Vrouwen hebben minder aan grote hersenen, daar is uiterlijk veel belangrijker bij voorplanten. Ik vind vrouwen over het algemeen dan ook mooier.
Eensquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:41 schreef Ethanolic het volgende:
Vrouwen zijn alleen grappig om uit te lachen.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
J.K. Rowling (harry potter reeks)
Ga je nu beweren dat ze geen goede en succesvolle schrijfster is dan?quote:
De beste tovenaar in dat boek is toch ook gewoon een man.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ga je nu beweren dat ze geen goede en succesvolle schrijfster is dan?
neequote:Op woensdag 22 december 2010 00:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ga je nu beweren dat ze geen goede en succesvolle schrijfster is dan?
Jij bent zo'n typische "mannen moet het geld verdienen en vrouwen moeten aan het aanrecht" man! Zo een die in de jaren '20 is blijven hangen dus.quote:
neequote:Op woensdag 22 december 2010 01:00 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jij bent zo'n typische "mannen moet het geld verdienen en vrouwen moeten aan het aanrecht" man! Zo een die in de jaren '20 is blijven hangen dus.
Nee hoor. Dat heb ik nergens beweerd. Dat is ook namelijk niet zo.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:04 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar je doet nu net alsof vrouwen overal net zo goed zijn als in mannen.
Vaak zijn ze zelfs erg slecht.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat heb ik nergens beweerd. Dat is ook namelijk niet zo.
In mannen serieus nemen? Ja, dat is wel een understatement om te zeggen dat wij daar slecht in zijn.quote:
Net wist je nog waar ik het over hadquote:Op woensdag 22 december 2010 01:23 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
In mannen serieus nemen? Ja, dat is wel een understatement om te zeggen dat wij daar slecht in zijn.
quote:Op woensdag 22 december 2010 01:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat heb ik nergens beweerd. Dat is ook namelijk niet zo.
Ik weet nog steeds waar je het over hebt schat.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:26 schreef arucard het volgende:
[..]
Net wist je nog waar ik het over had
[..]
Vrouwen zijn niet erg slecht als cabaretier?quote:Op woensdag 22 december 2010 01:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds waar je het over hebt schat.Alleen ben ik het niet met je eens.
Waarom is dat relevant? Het gaat toch om de schrijvers?quote:Op woensdag 22 december 2010 00:38 schreef arucard het volgende:
[..]
De beste tovenaar in dat boek is toch ook gewoon een man.
Oh, dat. Ja, dat wel.quote:Op woensdag 22 december 2010 01:29 schreef arucard het volgende:
[..]
Vrouwen zijn niet erg slecht als cabaretier?
En zo zijn er nog meer voorbeelden.quote:
Het was eigenlijk meer een grapje, maar het is wel typisch.quote:Op woensdag 22 december 2010 03:28 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Het gaat toch om de schrijvers?
Ze kunnen wel grappig zijn! Het KAN wel! En ik kan de loterij winnen, dat KAN! :$:$:$quote:Op woensdag 22 december 2010 14:58 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn wel grappige vrouwen. Ik gaf net een setje handsponsjes dat ik voor mijn kerst had gekregen aan een collega, lijken een beetje op stenen met een vacht. (don't ask)
Dus dat begon ze uit te leggen aan dr moeder dat ze mijn harige ballen voor kerst heeft gehad, daar moest ik toch wel om lachen.
En ze is nog heel mooi ook! Zou dit de uitzondering zijn?quote:Op woensdag 22 december 2010 15:04 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Ze kunnen wel grappig zijn! Het KAN wel! En ik kan de loterij winnen, dat KAN! :$:$:$
Dat geforceerde gevoel dat je er soms bij krijgt.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
Vrouwen zijn wel degelijk grappig.. Ze moeten het alleen niet willen zijn..
Dit.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
Vrouwen zijn wel degelijk grappig.. Ze moeten het alleen niet willen zijn..
quote:Op woensdag 22 december 2010 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ze is nog heel mooi ook! Zou dit de uitzondering zijn?.
Ze moeten dus lang nadenkenquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ben het daar toch wel gedeeltelijk mee eens, ken maar weinig mannen die op feestjes echt grappig zijn.
zo heb ik slangen gehad als huisdier, en denk dat ik wel 10.000 keer van mannen heb gehoord.
'Jah, maar ik heb ook een slang, wil je die zien? hahahaha, een broekslang.'
Dan heb je nog de variaties met de tuinslang en als ze echt ver na moeten denken komt de doucheslang noog voorbij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe eens lief!
Als we kijken naar 'de top' van creatievelingen zijn dat vooral mannen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:41 schreef Deliah het volgende:
Ik ben niet zo 'creatief', ik meende altijd dat dit aan mijn meer 'mannelijke hersenen' lag. Dus ben ik goed in wiskunde en heel veel minder goed in 'mooie dingen' maken wegens mijn vrouwzijn?
Wat logisch is, er werken wereldwijd ook gewoon veel meer mannen, ook in de creatieve beroepen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:48 schreef arucard het volgende:
[..]
Als we kijken naar 'de top' van creatievelingen zijn dat vooral mannen.
Je kan ook gewoon toegeven dat mannen creatiever zijn dan vrouwen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat logisch is, er werken wereldwijd ook gewoon veel meer mannen, ook in de creatieve beroepen.
Dus de kans dat de beste dan een man is is ook een stuk groter.
Alleen in Nederland is er al een groot verschil.
'In 2001 bestaat de Nederlandse beroepsbevolking uit 4.353.000 mannen, 59,5% van het totaal, en 2.957.900 vrouwen, 40,5% van het totaal. Het percentage vrouwen zal tussen 2001 en 2005 naar verwachting toenemen met 0,5%.'
Daarbij werken de vrouwen vaker part-time om voor hun gezin te kunnen zorgen.
Ik zou dat kunnen doen ja, ben het er alleen niet mee eens dus dat zou hypocriet zijn.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:44 schreef arucard het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon toegeven dat mannen creatiever zijn dan vrouwen.
Omdat je dat als vrouw vroeger ook niet deed, dat hoorde niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef RickoKun het volgende:
Ik moet zeggen dat ik verdomd weinig creatieve bekende vrouwen van vroegah ken. Nouja die vrouw die op de Mona Lisa staat, maar die heeft het niet geschilderd.
De man had inderdaad niets te doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat je dat als vrouw vroeger ook niet deed, dat hoorde niet.
Als vrouw zorgde je voor het eten op tafel en voor de kinderen, dat was je taak en die ging je tijd niet verspillen aan schilderen, beeldhouwen of muziek componeren.
Touchéquote:Op vrijdag 24 december 2010 17:22 schreef arucard het volgende:
[..]
De man had inderdaad niets te doen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:22 schreef arucard het volgende:
[..]
De man had inderdaad niets te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |