abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90208698
Hallo volk,

Via via kwam ik terecht op de volgende website: http://www.glazenhuis3fm.nl/
De eigenaar spamt namelijk op nujij.nl om mensen naar zijn website te leiden, daar heb ik inmiddels een melding van gemaakt en zijn berichten zijn verwijderd.
Op zijn website kun je donaties maken (van 1 tot 100 euro), die dan zogenaamd gaan naar Giro 661. Daar heb ik echter zo mijn bedenkingen bij, want:
1. De donaties gaan niet direct via 3fm maar komen op zijn rekeningnummer via TargetPay.
2. Het is op de website van 3fm helemaal niet mogelijk om bedragen kleiner dan ¤10,- te doneren, op zijn website wel.
3. De eigenaar doneert maar 75% om zogenaamde kosten te dekken, zoals vermeld staat in zijn "voorwaarden": "webhosting, advertentie kosten, scripting, werkuren etc"
4. Niemand kan controleren wat hij met het geld doet.

Wat denken jullie hier van en welke stappen kan ik ondernemen?
Ik heb inmiddels zijn adres en contactgegevens kunnen achterhalen. Ook heb ik hem om een reactie gevraagd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen. Als het echt oplichting is vind ik het echt zo'n loser dat hij misbruikt maakt van zo'n goed initiatief. :(

UPDATE: De loser is er net achter en heeft de doneerknoppen + voorwaarden van zijn website verwijderd. Echter via Google Cache kun je dit nog achterhalen:http://webcache.googleuse(...)www.glazenhuis3fm.nl de cache is helaas vernieuwd

UPDATE 2: Een aantal mensen is er al ingetrapt: http://webcache.googleuse(...)fm.nl/eindhoven-2010 de cache is helaas vernieuwd

[ Bericht 7% gewijzigd door 4USuper op 22-12-2010 13:47:00 (update) ]
pi_90208836
Fijne postgeschiedenis heb je.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_90209074
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:19 schreef Jordy-B het volgende:
Is dat zo belangrijk?

BTW: De loser is er net achter en heeft de doneerknoppen + voorwaarden van zijn website verwijderd. Echter via Google Cache kun je dit nog achterhalen: http://webcache.googleuse(...)www.glazenhuis3fm.nl
pi_90209091
quote:
Idd, wat een vieze rascist! :r
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90209137
quote:
8s.gif Op maandag 20 december 2010 23:17 schreef 4USuper het volgende:
Hallo volk,

Via via kwam ik terecht op de volgende website: http://www.glazenhuis3fm.nl/
De eigenaar spamt namelijk op nujij.nl om mensen naar zijn website te leiden, daar heb ik inmiddels een melding van gemaakt en zijn berichten zijn verwijderd.
Op zijn website kun je donaties maken (van 1 tot 100 euro), die dan zogenaamd gaan naar Giro 661. Daar heb ik echter zo mijn bedenkingen bij, want:
1. De donaties gaan niet direct via 3fm maar komen op zijn rekeningnummer via TargetPay.
2. Het is op de website van 3fm helemaal niet mogelijk om bedragen kleiner dan ¤10,- te doneren, op zijn website wel.
3. De eigenaar doneert maar 75% om zogenaamde kosten te dekken, zoals vermeld staat in zijn "voorwaarden": "webhosting, advertentie kosten, scripting, werkuren etc"
4. Niemand kan controleren wat hij met het geld doet.

Wat denken jullie hier van en welke stappen kan ik ondernemen?
Ik heb inmiddels zijn adres en contactgegevens kunnen achterhalen. Ook heb ik hem om een reactie gevraagd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen. Als het echt oplichting is vind ik het echt zo'n loser dat hij misbruikt maakt van zo'n goed initiatief. :(
Goed dat je hem ontmaskert ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90209309
Heb je altijd.. maak dan ook gewoon gebruik van de 3fm site/gegevens.
  maandag 20 december 2010 @ 23:26:41 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_90209320
Fake denk ik ja. :r Smerig van die vent.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  ESF Reporter maandag 20 december 2010 @ 23:28:01 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_90209403
Ik zou even een mailtje naar 3fm sturen. Kunnen ze daar checken of hij gelieerd is hieraan.
  maandag 20 december 2010 @ 23:28:13 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_90209417
Als je daar in trapt... Die hele site is geschreven in de 3e persoon over Serious Request. Bovendien ziet die site er te clean en te gebruiksvriendelijk uit om van een radiozender te kunnen zijn.
pi_90209452
Een fake oplichter zeg je zelf, geen oplichter dus...
Patat Friet
pi_90209565
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef ganzenherder het volgende:
Inderdaad, daarmee bedoelde ik eigenlijk fake/oplichter 8)7
pi_90210372
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:28 schreef ganzenherder het volgende:
+1 voor scherpte
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_90210808
quote:
Boeien, vind het netjes wat TS heeft gedaan.
Noot noot.
pi_90212969
Ik snap alzo niet waarom mensen via zijn site willen doneren (of het nou een oplichter is of niet) als je het ook rechtstreeks kan doen en dat dan het hele bedrag naar het goede doel gaat....of snap ik nou iets niet? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_90213581
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:26 schreef trovey het volgende:
Ik snap alzo niet waarom mensen via zijn site willen doneren (of het nou een oplichter is of niet) als je het ook rechtstreeks kan doen en dat dan het hele bedrag naar het goede doel gaat....of snap ik nou iets niet? :')
Veel mensen denken dat het om de originele site gaat, en hebben ook gedoneerd, wat ook uit de reacties blijkt. Pas als je de voorwaarden bekijkt zie je het staan. Maar het feit dat de doneerknoppen en de voorwaarden nu zijn verwijderd zegt al genoeg.
pi_90213664
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:34 schreef 4USuper het volgende:

[..]

Veel mensen denken dat het om de originele site gaat, en hebben ook gedoneerd, wat ook uit de reacties blijkt. Pas als je de voorwaarden bekijkt zie je het staan. Maar het feit dat de doneerknoppen en de voorwaarden nu zijn verwijderd zegt al genoeg.
:Y
Optimist tot in de kist
  dinsdag 21 december 2010 @ 01:39:22 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_90216555
Ik vind het een beetje beschamend om van dit soort dingen misbruik te maken. Naampje van de oplichter mag wat mij betreft genoemd worden.
Ook hoi !
pi_90217269
En jij denkt dat als je het rechtstreeks doneert het grootste deel niet in de hoeden van hoge heren beland? Het blijft evengoed oplichting en de mensen trappen er massaal in.
pi_90217592
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 02:00 schreef Geranium_Opa het volgende:
En jij denkt dat als je het rechtstreeks doneert het grootste deel niet in de hoeden van hoge heren beland? Het blijft evengoed oplichting en de mensen trappen er massaal in.
Kan best zijn maar dan zit er in ieder geval dit exemplaar niet tussen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_90218633
Goed gedaan TS! 13.gif
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_90223204
de website is zeker aangepast...ik zie niets vreemds meer.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:51:06 #22
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_90226307
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 02:00 schreef Geranium_Opa het volgende:
Wilde ik net zeggen :') 3FM maakt zich exact aan hetzelfde schuldig alleen wordt dit gedoogd.

Waarom ben ik niet op het goede idee gekomen om zo'n site te starten ;(
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')