abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90142875

Welkom bij de POL SlowChat!
Dé gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen.
Hier hoeft niet alles politiek beladen te zijn en kun je ook lekker ontspannen na een zware dag.
Geef hier je meningen en visies die niet in een ander topic thuis horen.
Er is maar één regel en dat is: houd het gezellig!

De OP kun je hier vinden!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zondag 19 december 2010 @ 21:05:46 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90142902
Hallo
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_90143004
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Krijgt die bankdirecteur het van ons belastinggeld? Nee, in dit geval kreeg Rijkman Groenink het geld van de aandeelhouders van Royal Bank of Schotland, Santander en Fortis. Die vonden hem zo'n sympathieke vent dat ze hem ¤ 26.000.000,- gaven voor een buy-out, evenals elke andere aandeelhouder met zijn aandelenpakket en opties. Het kostte ons, als belastingbetaler, geen luttele eurocent. Van mijn part krijg jij als directeur 100 miljoen miljard van een indiase sultan, het maakt me niet uit. Groenink betaalt belasting, hij woont hier en hij heeft geen wetten geschonden.
Als belastingbetaler kostte het ons niks. Als klant kostte het ons wel geld. Dus ik vind dat het belachelijk is dat er zo wordt gedaan over belastinggeld maar niet over andere beroepen, met name banken omdat het gebruik van de diensten van een bank net zo verplicht is als het betalen van belasting.

En laat ik het gewoon zo zeggen: Ik vind dat het belachelijk is hoe er gebashed wordt op ambtenaren.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zondag 19 december 2010 @ 21:07:38 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90143054
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 21:06 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Als belastingbetaler kostte het ons niks. Als klant kostte het ons wel geld. Dus ik vind dat het belachelijk is dat er zo wordt gedaan over belastinggeld maar niet over andere beroepen, met name banken omdat het gebruik van de diensten van een bank net zo verplicht is als het betalen van belasting.
Was jij klant van RBC, Fortis Belgium en Barclays?
pi_90143083
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Was jij klant van RBC, Fortis Belgium en Barclays?
Nee, wel van ING. Bij ING is er ook genoeg geld fout besteed, genoeg hoge salarissen bij topmensen. Elke bank doet dat.
pi_90143126
Zolcon is jaloers.
pi_90143151
quote:

[..]

Dit dus. Banken zijn de hoeksteen van onze samenleving en de grote jongens worden stinkend rijk met onze centen. Dat misgun ik hen niet, maar het enige wat ik van hen terug verwacht is dat zij op een zo eerlijk mogelijke manier zaken doen. Dus niet Jan en alleman hypotheken aansmeren, terwijl je dondersgoed weet dat die persoon de schuldenlast niet kan dragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90143154
Maar nu ben ik echt weg, we verschillen daarin van mening dus dat laat ik maar :)

Fijne avond
  zondag 19 december 2010 @ 21:09:13 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90143176
quote:

En laat ik het gewoon zo zeggen: Ik vind dat het belachelijk is hoe er gebashed wordt op ambtenaren.
Ambtenaren zullen altijd, per definitie, onproductief zijn en een verschuiving van geld zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik geen begrip heb voor ambtenaren, immers docenten, politieagenten en ander uitvoerende publieke figuren begrijp ik. De enorme uitdijende regelgeving, ambtenarencorpsen en ministeries begrijp ik niet voor een tussenlaag die steeds meer verantwoordelijkheid aan Europa geeft.
pi_90143193
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:08 schreef Picchia het volgende:
Zolcon is jaloers.
Nog één comment dan:

:')
pi_90143261
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Nog één comment dan:

:')
Dat is nou eenmaal de makkelijkste reactie. Kritiek op het bankwezen wordt met regelmaat gepareerd door te stellen dat de criticaster jaloers is.
  zondag 19 december 2010 @ 21:10:43 #12
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_90143297
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat de crisis enkel gevolgen heeft voor de sociaal-economische onderlaag. Zoals Zolcon net al postte; er worden dit jaar weer voor miljarden aan bonussen uitgekeerd. Dat is eigenlijk van de zotten.
Ik zelf snap niet waarom je hier iets tegen zou hebben. Wat mensen met elkaar overeenkomen om elkaar te betalen is hun eigen zaak. Natuurlijk gaat het over exorbitante bedragen, maar als rechtspersonen zo gek is zulke contracten op te stellen en ze die contracten ook kunnen nakomen, dan zijn er toch geen problemen? Moraliteit staat hier wat mij betreft buiten.

Het probleem is alleen wanneer er overduidelijk wanbeleid is gevoerd, geld verdwenen is en onschuldige derden, werknemers bijvoorbeeld, hier de dupe van worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 19-12-2010 21:20:04 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  zondag 19 december 2010 @ 21:11:24 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90143348
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Banken zijn de hoeksteen van onze samenleving en de grote jongens worden stinkend rijk met onze centen. Dat misgun ik hen niet, maar het enige wat ik van hen terug verwacht is dat zij op een zo eerlijk mogelijke manier zaken doen. Dus niet Jan en alleman hypotheken aansmeren, terwijl je dondersgoed weet dat die persoon de schuldenlast niet kan dragen.
Als dat betekent dat wij, als geheel, minder welvaart kennen ook ja?
Want dan wordt er minder risicovol geinvesteerd, komt de money cycle tot stilstand, kunnen bedrijven niet de financiele ruimte vinden te ontwikkelen en krijgen de minima de zwaarste klappen, omdat die altijd bij stagnerende economie de hardste klappen moeten opvangen. Jouw ideale bankensector kost ons geld, maar de onderlaag en ondernemende laag het meest.

quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2010 21:08 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Nee, wel van ING. Bij ING is er ook genoeg geld fout besteed, genoeg hoge salarissen bij topmensen. Elke bank doet dat.
Stemmen met de voeten. Ga naar een andere bank.
pi_90143561
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als dat betekent dat wij, als geheel, minder welvaart kennen ook ja?
Want dan wordt er minder risicovol geinvesteerd, komt de money cycle tot stilstand, kunnen bedrijven niet de financiele ruimte vinden te ontwikkelen en krijgen de minima de zwaarste klappen, omdat die altijd bij stagnerende economie de hardste klappen moeten opvangen. Jouw ideale bankensector kost ons geld, maar de onderlaag en ondernemende laag het meest.
Het bekende riedeltje waar de financiele sector vaker mee dreigt. Regulering betekent minder economische groei en uiteindelijk is niemand daarbij gebaat. Verder pleit ik niet voor de oprichting van Staatsbanken of iets in die geest. Het enige wat ik vraag is dat geen leningen verstrekt aan mensen die het zich niet kunnen veroorloven.
  zondag 19 december 2010 @ 21:15:19 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90143660
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_90143851
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
http://frontpage.fok.nl/c(...)aaid-door-femke.html
Even doorlezen jongens.
Sorry, niet onder de indruk. De schrijvers heeft een hekel aan Femke met als gevolg dat de rancune van de pagina druipt. Columnisten die zich laten leiden door emoties, vind ik amateuristisch.
  zondag 19 december 2010 @ 21:19:56 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90143992
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, niet onder de indruk. De schrijvers heeft een hekel aan Femke met als gevolg dat de rancune van de pagina druipt. Columnisten die zich laten leiden door emoties, vind ik amateuristisch.
Nee, die theorie over haar wachtgeldregeling.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 19 december 2010 @ 21:22:46 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90144232
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bekende riedeltje waar de financiele sector vaker mee dreigt. Regulering betekent minder economische groei en uiteindelijk is niemand daarbij gebaat. Verder pleit ik niet voor de oprichting van Staatsbanken of iets in die geest. Het enige wat ik vraag is dat geen leningen verstrekt aan mensen die het zich niet kunnen veroorloven.
Eens, maar de arbeidersklasse is ook niet vreemd van wat gedreig over anarchistische ontwikkelingen wanneer salarissen niet verhoogt worden. FNV-bondgenoten heeft met de Ahold distributiecentrum-chantage deze zelfs tot kunst verheven en naar een hoger niveau getild.

Ik ben het volkomen eens met jouw vraag, mensen die niet daadkrachtig zijn mogen geen lening verstrekt worden en beta-man als ik ben snap ik niet hoe je handel kan drijven met producten die je zelf niet volledig kent, dus complexe bankproducten waar subprime-hypotheken in zitten snap ik ook maar moeilijk. Als jij als bank je producten al niet kent, wie dan wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door GSbrder op 19-12-2010 21:27:53 ]
pi_90144370
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, die theorie over haar wachtgeldregeling.
Gaap. Als PaarsPlus er was gekomen, dan was ze gewoon blijven zitten. En wat ze volgens de auteur van dat stuk dan moeten doen? Drie maanden geleden stoppen zodat ze geen recht heeft op wachtgeld tot aan haar pensioen? Dan ben je toch werkelijk de grootste imbeciel die ooit op deze aardkloot heeft rondgelopen. Ieder mens is tot op zekere hoogte een opportunist.
  zondag 19 december 2010 @ 21:24:26 #20
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_90144372
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Eens, maar de arbeidersklasse is ook niet vreemd van wat gedreig over anarchistische ontwikkelingen wanneer salarissen niet dreigen. FNV-bondgenoten heeft met de Ahold distributiecentrum-chantage deze zelfs tot kunst verheven en naar een hoger niveau getild.

Ik ben het volkomen eens met jouw vraag, mensen die niet daadkrachtig zijn mogen geen lening verstrekt worden en beta-man als ik ben snap ik niet hoe je handel kan drijven met producten die je zelf niet volledig kent, dus complexe bankproducten waar subprime-hypotheken in zitten snap ik ook maar moeilijk. Als jij als bank je producten al niet kent, wie dan wel?
The Source?
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  zondag 19 december 2010 @ 21:27:00 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90144541
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gaap. Als PaarsPlus er was gekomen, dan was ze gewoon blijven zitten. En wat ze volgens de auteur van dat stuk dan moeten doen? Drie maanden geleden stoppen zodat ze geen recht heeft op wachtgeld tot aan haar pensioen? Dan ben je toch werkelijk de grootste imbeciel die ooit op deze aardkloot heeft rondgelopen. Ieder mens is tot op zekere hoogte een opportunist.
Maar Groenink mag het niet zijn. Wachtgeld a ¤ 1.400.000 is prima voor een politica, dat is toch maar geld van ons allemaal, maar bij een paar buitenlandse aandeelhouders die vrijwillig ¤ 26.000.000,- betalen voor een topman, moeten we ineens de moraalridder uithangen.
  zondag 19 december 2010 @ 21:27:22 #23
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_90144572
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Bill O'Reilly :')
Dit commentaar :')
Zeg en quote dan niets :')
pi_90144678
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit commentaar :')
Zeg en quote dan niets :')
Pot ketel..doe je zo vaak en ga eerst een bij een bank rondlopen en kijk eens wat voor mensen daar zitten.
  zondag 19 december 2010 @ 21:29:52 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_90144762
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zometeen toch maar even powned rtl en de telegraaf inlichten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')