breekt het stukwerk of het beton af.quote:Op zondag 19 december 2010 16:34 schreef -Maartje- het volgende:
Help, wij zijn op zoek naar tips voor het boren van gaten in gewapende beton plafonds (nieuwbouw). Boorhamer aangeschaft en schoonvader heeft gaten in het plafond geboord voor verschillende lampen, maar net als bij de buren ontstaat het probleem dat het plafond afbrokkelt rondom de geboorde gaten! Buren zitten met een redelijk groot gat van een paar cm breed na het boren van een gat (8 mm boor) voor gordijnrails.
Gaten bij de lampen vallen daarachter weg, maar vraag is voor de meer ervaren klussers die ik hier ongetwijfeld vind: is er een manier om dit te voorkomen? Gordijnrails moeten hier nog bevestigd worden en we hebben geen zin in gaten in net-gespackte plafond!
Is inderdaad wel een beeetje overdone. 6 mm werkt ook prima.quote:Op zondag 19 december 2010 17:25 schreef dribbel79 het volgende:
Begin met 5 mm. en laat idd de boor het werk doen.
Of voorboren met een klopboormachine.
Offtopic: 8mm. voor een gordijnrails?
SDS+ boren van Hilti, machtig mooi spul, en geen afbrokkelt plafond.quote:Op zondag 19 december 2010 19:38 schreef exlurker het volgende:
Wat denken jullie dat de vakmensen die vele gaten op een dag moeten boren voor elk gat dat ze boren twee of drie maal van boordiameter wisselen?
De opdrachtgever ziet ze aankomen
Ze zorgen voor goed gereedschap en goede scherpe boren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop