Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komenquote:Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:30 schreef tsijben het volgende:
[..]
Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef tsijben het volgende:
[..]
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
Nou, zoals misschien duidelijk is geworden zijn er veel atheïsten die wel staan ingeschreven bij de Kerk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:56 schreef bart2009 het volgende:
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef bart2009 het volgende:
De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt.
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?
Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.
Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
Het is anders, maar hoeft niet meer of minder te betekenen dan het behaalde veterstrikdiploma.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:38 schreef bart2009 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.
[quote]Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
@Xa1ptquote:Op zondag 19 december 2010 11:35 schreef bart2009 het volgende:
De voornaamste niet katholieke bron van wat ik gezien heb ben ik zelf.
De bron over de jakobsweg http://www.vwv.cz/jakub/historie_de.php
De bron over de montfortkerk is www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=724
Hierbij de notitie dat deze bron aan verandering onderhevig is.
De bron over het Jezuitenteken is nl.wikipedia.org/wiki.IHS
De bron over de nederlandse tak van het misbruik. www.nu.nl
De bron over californie http://christianchildabuse.blogspot.com/
Nog een aanvullende bron wwww.isodurweb.nl daar staan de kerncijfers van de katholieke kerk. Daar maak ik uit op dat er ongeveer 1000 actieve priesters zijn.
de stelling is "Kan de katholieke kerk overleven terwijl "de heilige stoel" zoveel zonde draagt?"
Dat met het parochieblaadje is niet vreemd, dat is bevestigd door iemand die betrouwbaar overkomt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:10 schreef bart2009 het volgende:
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.
Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.
Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.
[ afbeelding ]
2 zaken minder, twee priesters vrijgescholden. 239 zaken te gaan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:20 schreef Dwerfion het volgende:
In het kader van het aantal schuldige priesters:
http://opinie.volkskrant.(...)eens_misbruik_plegen
Dit soort hetzes zijn dan ook nergens goed voor.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:20 schreef Dwerfion het volgende:
In het kader van het aantal schuldige priesters:
http://opinie.volkskrant.(...)eens_misbruik_plegen
quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:12 schreef bart2009 het volgende:
Sinds 16 januari is er van mijn uitschrijving aantekeining gemaakt in het doopboek van mijn doopparochie.
Voor geen katholiek ter wereld ben ik meer katholiek.
Ach, ja. Ik zou het ook vieren, het is inderdaad iets geweldigs, iets bijzonders, iets wereldschokkends. Jij hebt gewoon de kerk verlaten! Stoer!quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:12 schreef bart2009 het volgende:
Sinds 16 januari is er van mijn uitschrijving aantekeining gemaakt in het doopboek van mijn doopparochie.
Het is niet een enkele priesterquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ach, ja. Ik zou het ook vieren, het is inderdaad iets geweldigs, iets bijzonders, iets wereldschokkends. Jij hebt gewoon de kerk verlaten! Stoer!
Goed, even centraal. Pedofilie van de kerk/de kruistochten/ander door de kerk toegevoegd leed is echt een erg zwakke reden om van je religie af te vallen. Ik neem dan ook aan, dat dit absoluut geen reden voor je was om op te houden katholiek te zijn?
Kijk, als je voor jezelf niet kunt geloven, dat is acceptabel. Maar als je niet meer katholiek wilt zijn, omdat 'priester kinderen misbruiken', dan schuif je de schuld naar een voor de religie irrelevant zijspoor. Ik ga ook niet met school stoppen, omdat een docent in Klazienaveen eens een moord gepleegd heeft. Een priester misbruikt een kind, terwijl op de andere kant van de wereld drie priesters in leprozenkoloniën werken of zich verplichten om gezondheidszorg te leveren in een dorpje zeshonderd kilometer van de beschaving vandaan. Maakt allemaal niks uit, misdaden (en de behandeling daarvan) van een enkeling (of een aantal, dan, maar niet het merendeel) misschien wel iets over zijn of hun organisatie zeggen, maar niet over de religie zelf.
Kun je even precies uitleggen hoezo je uit de kerk gestapt bent?
Ik snap dat iemand die niet gelovig is, niet geregistreerd wil staan. Dat is gewoon normaal en redelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:28 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Het is niet een enkele priester
Het is ook het hele systeem dat het in stand heeft kunnen houden waaraan onder andere de huidige paus heeft meegewerkt. En als je dan al niet meer gelovig bent kan ik me voorstellen dat je ook niet meer geregistreerd wil staan als katholiek
Waarom zou je mensen als morele hoeders willen, als die mensen tegelijk immorele daden begaan? En aangezien zelfs de opperbaas zich bezig heeft gehouden met immorele daden, kan ik best begrijpen dat je je niet meer met dat groepje wilt associëren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik snap dat iemand die niet gelovig is, niet geregistreerd wil staan. Dat is gewoon normaal en redelijk.
Maar om nou het héle systeem te veroordelen? Om te beginnen zijn er natuurlijk vrij veel katholieke ordes, daar zit ook verschil in. Andere doelstellingen, ideeën, missieposten e.d., maar die priesters worden wel over één kam geschoren met de priesters die wel kleutertjes aanrandden.
Verder zitten er inderdaad verkeerde mensen in de kerk, maar ook mensen als Johannes Paulus I. Dat waren mensen, die prachtige voorbeelden waren en waar ik als niet-katholiek ook van kan leren.
Je moet je keuze gewoon niet van de organisatie laten afhangen.
Gefeleciteerd! Alleen al gezien hoeveel moeite mensen moeten doen om zo'n eenvoudige administratieve handeling voor elkaar te krijgen in deze moderne geautomatiseerde tijd is voor mij een aanwijzing dat het vanaf de grond fout zit in de RKK. Dat heeft niks met seksschandalen te maken. Het gaat erom dat de kerk structureel onverenigbaar is met moderne inzichten over individuele rechten van de mens. de kerk meent namelijk dat zij iets universeels kan claimen voor alle mensen (die doop bv die 'niet ongedaan gemaakt' kan worden) Terwijl zij tegenwoordig niet meer mag zijn dan een hobbyclubje voor diegenen die daar vrijwillig lid van willen zijn. Dat kan de kerk echter nooit erkennen, want dat is volslagen onverenigbaar met het godsidee. Daarom moet de overheid de regels opleggen en afdwingen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:12 schreef bart2009 het volgende:
Dus omdat een aantal katholieke priesters zich misdragen, is de hele organisatie verkeerd?quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen als morele hoeders willen, als die mensen tegelijk immorele daden begaan? En aangezien zelfs de opperbaas zich bezig heeft gehouden met immorele daden, kan ik best begrijpen dat je je niet meer met dat groepje wilt associëren.
De wolven leiden de schapen.
Nee. Omdat de organisatie alle moeite heeft gedaan om structureel kinderverkrachting te verdoezelen en binnenskamers te houden, alle mogelijke moeite heeft gedaan om kinderverkrachters te vrijwaren van rechtsvervolging en daarentegen slachtoffers onder grote druk heeft gezet vooral niet naar de wereldlijke authoriteiten te gaan (tot dreigen met excommunicatie aan toe), en zelfs op grote schaal kinderverkrachting heeft gefaciliteerd door kinderverkrachters stilletjes naar andere parochies over te plaatsen waar het verkrachten van kinderen weer van voren af aan kan beginnen is de hele organisatie verkeerd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dus omdat een aantal katholieke priesters zich misdragen, is de hele organisatie verkeerd?
Dus als het bestuur van je voetbalclub de club gebruikt om misdaden te plegen, goed te praten en te faciliteren heb jij daar geen problemen mee, zolang de meerderheid maar braaf is?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dus omdat een aantal katholieke priesters zich misdragen, is de hele organisatie verkeerd?
In de organisatie zitten natuurlijk klootzakken, en niet weinig ook, maar dat maakt de organisatie zelf nog niet verkeerd. Dat zegt alleen dat er klootzakken in de organisatie zitten.
En het lijkt me onmogelijk om te zeggen dat de bewuste opperbaas immoreel bezig is, als hij de opperbaas is. Dan maakt hij zeg maar de wetten. Volgens onze huidige maatstaven kun je hem immoreel vinden, maar dan veroordeel je hem om dingetjes van drieduizend jaar geleden. Verjaring enzo..
Jij bent van kerk verandert maar bent tegen de vrijheid om van kerk te veranderen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 05:37 schreef bart2009 het volgende:
Aangezien ik geen katholiek meer ben volgens katholieken en al een hele tijd bij de Evangelisch Lutherische Kirche Duitsland hoor stem ik CU. De partij voor mij, die de vrijheid van godsdienstkeuze tegengaat.
Voor updates over de beginpost moet je ipv de site die ik hiervoor noemde op www . sinlegacyofthepope . com zijn.
Goh. No shit.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:06 schreef Schonedal het volgende:
Ik ga steeds meer uit van de mening dat alle geloof op bijgeloof berust.
Sja. What else is new.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
De kerk laat zien buiten de wet om toch schadevergoedingen te geven.![]()
Dat je nog reageert op de zoveelste relitroll die in een eeuwenoud topic nog even wat propaganda voor zijn versie van Sinterklaas probeert te maken.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:59 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. What else is new.
Mensen die gehoorzamen aan de Grote Onzichtbare Luchttovenaar hoeven zich immers niet aan onze minderwaardige wereldlijke wetten te houden, nietwaar?
Ach ja.'t Is nu even een verloren moment tussen thuiskomen en slapen gaan....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat je nog reageert op de zoveelste relitroll die in een eeuwenoud topic nog even wat propaganda voor zijn versie van Sinterklaas probeert te maken.
Sja.Bijgeloof draait om geld en wereldlijke macht, dat maakt deze laatste update weer eens schrijnend duidelijk.quote:En nog wel door een vulgaire afkoopsom als gerechtigheid voor te stellen.
Ik weet niet hoe dat bij de katholieken is, maar Lutheranen hebben zich aan de wet te houden. Ik vind het heel joviaal dat ze ook bij niet bewezen zaken een schadevergoeding geven.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:59 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. What else is new.
Mensen die gehoorzamen aan de Grote Onzichtbare Luchttovenaar hoeven zich immers niet aan onze minderwaardige wereldlijke wetten te houden, nietwaar?
Ieder woord is waar van wat ik heb geschreven. Het is niet om te trollen. Wat ik heb gezien is voor mij wereldschokkend en ik wilde dat delen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat je nog reageert op de zoveelste relitroll die in een eeuwenoud topic nog even wat propaganda voor zijn versie van Sinterklaas probeert te maken.
En nog wel door een vulgaire afkoopsom als gerechtigheid voor te stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |