abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91014924
Wat me trouwens opvalt aan de monstransen is dat ze zo op elkaar lijken.Ze konden wel eens gemaakt zijn door dezelfde kunstenaar.

Monstransen houden een heilige sacramentshostie.
In toledo staat er ook 1.
http://www.google.nl/imgr(...)3&ved=1t:429,r:2,s:0
pi_91014944
In meen mij ook nog te herinneren dat Isabelle van Belgie toen ze met de Spaanse koning getrouwd raakte Isabelle van Castille ging heten.
Maar dat weet ik niet meer zeker.
pi_91122749
Vandaag heb maar weer een nieuwe serie brieven geschreven, omdat de deadline van de hantekeningen retour zo ongeveer verstreken is.

Bij het kopieren en plakken op deze site is geïnformeerd weer een keer veranderd in genformeerd. Verder heb ik de financien bekeken van de VELKD. Die kunnen met 20 miljoen leden ieder jaar overleven van een kleine 5 miljoen euro. Dat is 4 euro per lid.

Bij de katholieke kerk doe je bijna altijd een girale kerkelijke bijdrage en bovendien een collecte iedere week in de kerk. Daarmee komen ze ver uit boven wat nodig is om te overleven.

Ik begrijp niet helemaal waar surseance van betaling voor nodig is in een bisdom, of willen ze een nieuwe helige stoel bouwen van goud in Vaticaanland?

Ik vind dat maar vreemd. Volgens mij waren er misschien toch wel 6 van die monstransen. Kunnen ze die toch verkopen? Wat heb je nou aan 5/6 van die 'heilige' dingen?

Hieronder de nieuwe brieven.

Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk en parochie

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik, *************************** u verzoeken mij uit te schrijven als gelovige en mijn gegevens geheel te verwijderen uit uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Deze brief is ook verzonden naar bisdom, de parochie waar ik ben gedoopt en naar de centrale administratie van het kerkgenootschap.

Bij wijze van formele akte verklaar ik,*************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten.
Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek de doopparochie te doopparochieplaats om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd, wanneer dat mogelijk is en anders te schrappen. Tevens verzoek ik u dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.

Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk en huidige parochie ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is mijn huidige parochie, waar ik vermoedelijk nog ingeschreven ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.
Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.

Met vriendelijke groeten en in afwachting van uw bevestiging,

Betreft: Verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik, ************************************* u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw administratie, en mij hiervan een afschrift te sturen.

Bij wijze van formele akte verklaar ik, ***************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden. Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt.

Ik weet dat het ongebruikelijk is maar ik vind dat de burger zijn fundamentele recht moet kunnen uitoefenen om over zijn persoonlijke gegevens te beschikken. Ik beschouw de doopregisters als databases met een persoonlijk karakter, waardoor ze onderworpen zijn aan de wetgeving op het gebied van bescherming persoonsgegevens. Tenslotte dienen ze ook de actuele situatie weer te geven.

Op 6 januari 2011 heb ik een verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister ingediend met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf.

Ik ga er van uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met mij op. Rest mij u te danken voor de door u genomen tijd en moeite.

Met vriendelijke groeten,
Betreft: Verzoek tot uitschrijving kerk

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik u verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw (digitale) administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Bij wijze van formele akte verklaar ik ***************************************************, dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten. Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik aanvaard alle (zeer onwaarschijnlijke) gevolgen die volgens het recht van de rooms-katholiek kerk aan mijn besluit tot kerkverlating bij formele act zijn verbonden.

Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt en ik verzoek het bisdom dat mijn naam en verdere gegevens zowel in het bisdom als op andere niveaus in de rooms-katholieke kerk geheel worden verwijderd, zodat ik niet langer als lid van de rooms-katholieke kerk wordt geteld.

Op 19 december 2010 heeft u mijn eerste verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. 27 december 2010 heeft u nog een verzoek tot uitschrijving uit de katholieke kerk ontvangen. Deze maal was de brief aangetekend met handtekening retour verzonden. 28 december 2010 heeft u deze ontvangen.. In beide brieven heb ik u vriendelijk, maar toch dringend gevraagd binnen 14 dagen een schriftelijke reactie te geven. Hier heeft u tot op heden geen gehoor aan gegeven. Is het aartsbisdom, het bisdom waar ik in gedoopt ben, nog van plan enige reactie te geven naar mij toe? Op 6 januari 2011 heb ik weer een verzoek ingediend, maar deze maal met het verzoek binnen 7 dagen een reactie te geven. Allersinds een heel redelijke en billijke termijn vind ik zelf. Naast een reactie op de brieven die ik al gestuurd heb, wil ook graag nog een reactie waarom ik gewoon genegeerd wordt.

In afwachting van uw bevestiging en met vriendelijke groeten,

[ Bericht 1% gewijzigd door bart2009 op 10-01-2011 18:21:34 ]
pi_91160873
Ik heb het stukje maar online gegooid met nieuwe bronnen en aanpassingen. Ik weet niet of ik hier een link daar heen mag plaatsen. Maar als het stukje uit de OP zeg maar veranderd, dan kunnen jullie dat daar zien. Ik mag vast geen katholieke bron op de manier gebruiken zoals ik heb gedaan op mijn site.

Hierbij een link naar de bron van de katholieke kerk over de Onze Lieve Vrouw ter Kapellekerk
http://www.bloggen.be/medjugorje/archief.php?ID=800443

www.centralecomputer.nl

[ Bericht 17% gewijzigd door bart2009 op 11-01-2011 14:57:52 ]
pi_91203259
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.

Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.

Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 12-01-2011 12:10:33 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:12:58 #186
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91203326
Ha, tegenwerking. Zo kennen we ze weer.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_91203926
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:45 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Hmm dat is vreemd?? Je kunt je toch gewoon bij je parochie uit laten schrijven uit de SILA??
Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen ;)
pi_91204302
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:30 schreef tsijben het volgende:

[..]

Maar op een forum gaan zeuren is veel makkelijker dan je laten uitschrijven, bij uitschrijven loop je namelijk het gevaar dat je van je luie reet af moet komen ;)
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
pi_91204737
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:40 schreef bart2009 het volgende:
Hmmm. Jij noemt dit zeuren en denkt dat ik de hele dag op mijn luie reet zit?
Pardon!!! Heb je dit topic wel gelezen?
Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
pi_91204862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:52 schreef tsijben het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou, jij probeert je mooi uit te schrijven.
Maar voor jou zijn er weer zeker 1000 man die er niets mee doen, en ik vind dat als je een mening ergens over hebt, je die ook moet volgen.
Dus bravo, je doet het goed. Helaas ben je een minderheid.
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
pi_91205669
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:56 schreef bart2009 het volgende:
Ik probeer me uit te schrijven, en de manier waarop dat moet is niets moois aan.
Wat bedoel je met 1000 man die er niets mee doen? Wat bedoel je met mening volgen?
Tot welke minderheid behoor ik volgens jou?
Nou, zoals misschien duidelijk is geworden zijn er veel atheïsten die wel staan ingeschreven bij de Kerk.
Velen hiervan klagen online, op fora zoals Fok! en andere plekken.
Het grootste deel van deze klagers doet er niets aan en blijft ingeschreven.
Jij bent een van de minderheid die hierover klaagt en zich vervolgens daadwerkelijk uitschrijft, in al die jaren dat ik op Fok! alles meelees ben je zelfs de tweede die het ook echt doet.

Dus om het even kort te houden:
Van de 1000 mensen die het schandelijk vinden dat ze bij de Kerk staan ingeschreven, zijn er net één of twee die zich ook uitschrijven.
En dat vind ik dan mooi, dat mensen iets roepen en het ook vervolgens doen.
pi_91205797
*O* Yoehoeee. Ik ben nog vergeten te melden dat ik geen toegang meer heb tot de 'heilige' sacramenten, volgens de pastoor in de regio waar ik niet gedoopt ben. *O*

De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt. Maar volghens mijn gevoel en wat ik nu geloof is mijn doopsel al ongedaan gemaakt. Katholiken geloven duidelijk wat anders als ik. O-)
pi_91205822
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:22 schreef bart2009 het volgende:
De regio waar ik nu woon zegt dat mijn doop niet ongedaan kan worden gemaakt.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
pi_91205909
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?

Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.

Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
pi_91206056
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:26 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Dat katholieken zeggen dat dat niet kan?

Ja ze zullen maar niet meer bij hun misbruiksels kunnen komen, en iedereen zal hun verhalen maar te horen krijgen.

Nee, heel logisch dat katholieken dat zeggen en misschien wel geloven.
Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
pi_91206391
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, je kunt immers ook niet ongedaan maken dat je ooit je veterstrikdiploma hebt gehaald.
Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.

Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
pi_91215872
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:38 schreef bart2009 het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat er ooit een geloof is begonnen met toestemming van de paus in vijftienhonderzoveel. De paus heeft toen een prachtig papiertje geschreven en aan Luther gegeven. Ik hoor bij het geloof dat daar uit is voortgevloeid.

[quote]Kan je nog zo dom over een veterstrikdiploma praten, maar dat is wat anders als een geloof.
Het is anders, maar hoeft niet meer of minder te betekenen dan het behaalde veterstrikdiploma.

En wat heeft jouw doop met kindermisbruik te maken?
pi_91223187
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:35 schreef bart2009 het volgende:
De voornaamste niet katholieke bron van wat ik gezien heb ben ik zelf.
De bron over de jakobsweg http://www.vwv.cz/jakub/historie_de.php
De bron over de montfortkerk is www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/view.jsp?content=724
Hierbij de notitie dat deze bron aan verandering onderhevig is.
De bron over het Jezuitenteken is nl.wikipedia.org/wiki.IHS
De bron over de nederlandse tak van het misbruik. www.nu.nl
De bron over californie http://christianchildabuse.blogspot.com/

Nog een aanvullende bron wwww.isodurweb.nl daar staan de kerncijfers van de katholieke kerk. Daar maak ik uit op dat er ongeveer 1000 actieve priesters zijn.

de stelling is "Kan de katholieke kerk overleven terwijl "de heilige stoel" zoveel zonde draagt?"
@Xa1pt

Ik haal even de stelling aan om je er aan te herinneren dat het hier niet om misbruik specifiek gaat, maar om het feit dat de kerk zoveel zonde draagt. Hoe ze met uitschrijvingen omgaan zegt veel over hun zondige gedrag en hoe wanhopig ze het verborgen proberen te houden.

Door de vele zonden die de kerk begaan heeft moet zij steeds meer zonden begaan om hun andere zonden verborgen te houden. De zondedruk op de katholieke kerk is te groot, mijns inziens, om als een door de maatschappij geaccepteerd 'goed geloof' verder te kunnen bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 13-01-2011 17:36:33 ]
pi_91251667
Gisteren een brief naar Hedel geschreven. Waarschijnlijk is het vandaag zeer onwaarschijnlijke gevolgen dag. *O* :W

Mijn doopbisdom, in mijn geval het aartsbisdom utrecht, vind het niet nodig te reageren op mijn inmiddels drie brieven. Terwijl er toch echt 1 aangekomen is, met hantekening retour.
Kijk maar bij de tnt. 3SRGHR6976305 3508 SB

Het aartsbisdom doet net of ik een koperen vorkje ben wat er helemaal niet toe doet. Ik heb mijn laatste geld in aangetekende brieven gestoken en ze vinden het niet eens nodig te reageren.

[ Bericht 17% gewijzigd door bart2009 op 14-01-2011 20:30:10 ]
pi_91273729
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:10 schreef bart2009 het volgende:
Hoera, dacht ik vanochtend. Ik heb twee kerkbrieven terug.
Ik ben dus geboren in Waardenburg. Dat valt onder de RK Parochie H.H. Petrus en Peulus. Mijn eerste brieven gingen daarheen, maar die schreven terug dat ik daar niet gedoopt ben.

Ik in mijn gebooorteboek kijken en zie ik dat ik in Zaltbommel gedoopt ben schrijven ze doodleuk terug dat ik daar ook niet gedoopt ben.

Wat verder nog vreemd is, is dat ik niet met mijn doopnamen in het parochieblaadje sta, maar gewoon met mijn roepnaam.

[ afbeelding ]
Dat met het parochieblaadje is niet vreemd, dat is bevestigd door iemand die betrouwbaar overkomt. *O*
pi_91338219
In het kader van het aantal schuldige priesters:

http://opinie.volkskrant.(...)eens_misbruik_plegen
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_91342133
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:20 schreef Dwerfion het volgende:

2 zaken minder, twee priesters vrijgescholden. 239 zaken te gaan.

* Het eerste was een flinterdun surveillantenverhaal van om en nabij 1960, dat binnen de kortste keren aan zijn irrelevantie bezweek.
* De tweede geschiedenis speelt nog langer geleden, en lijkt al even wankel. Tenminste voor wie de moeite neemt de omstandigheden van destijds en het c.v. van de beweerde dader na te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 14-01-2011 22:28:33 ]
pi_91342711
De stand van zaken in Belgie.
http://knack.rnews.be/nl/(...)e-1194923158597.htm#

134 zaken. Bij 38 zaken wilde de slachtoffers er niet mee doorgaan.

Het heeft geleid tot 32 veroordelingen.
pi_91374366
He kijk, de vorige paus heeft het waarschijnlijk ook gezien en weet er meer van af.
http://www.aish.com/jw/s/48894687.html

Persoonlijk zie ik dit als een grote vermindering van de zondedruk op de kerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 15-01-2011 18:51:13 ]
pi_91449991
Nu ik nog steeds niets hebt bereikt, behalve dan een pastoor (GEEN PRIESTER) die me schreef dat ik niet gedoopt ben waar ik gedoopt ben en dat ik geen toegang meer heb tot de sacramenten. *O* Daarnaast word ik niet meer op katholieke grond begraven. *O*

Daarom maar een nieuwe aangetekende brief:

Betreft: Verzoek tot verwijdering/schrapping gegevens uit doopregister

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik, *************************************************, u nogmaals verzoeken mijn gegevens geheel te verwijderen/schrappen uit het doopregister en uw administratie en mij hiervan een afschrift te sturen.
Bij wijze van formele akte verklaar ik ************************************************* dat ik heden weloverwogen en in vrijheid heb besloten om de rooms-katholieke kerk te verlaten.
Ik acht mijzelf niet langer met de rooms-katholieke kerk verbonden.
Ik verzoek mijn doopparochie om er zorg voor te dragen dat al mijn gegevens uit het doopregister geheel worden verwijderd/geschrapt.
Voor de volledigheid treft u bijgaand een kopie van mijn legitimatiebewijs aan.

Ik verzoek u nogmaals vriendelijk, maar toch dringend binnen 10 dagen een schriftelijke reactie te geven op mijn verzoek tot verwijdering/schrapping van mijn gegevens uit het doopregister.
Ik vind het ronduit vreemd dat jullie keihard beweren dat ik niet in jullie pastorale eenheid gedoopt ben. In de bijlage vind u naast de kopie van mijn identiteitsbewijs een kopie van het parochieblaadje. Ik vind het ook schandalig dat het aartsbisdom niet eens de moeite neemt mijn aangetekende brief te beantwoorden terwijl ik dat duidelijk vraag. Ik hoop dat de kerk nog enig fatsoen kan opbrengen hierin.

Met vriendelijke groeten,

Bijlagen: kopie legitimatiebewijs, kopie parochieblaadje
pi_91473579
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:20 schreef Dwerfion het volgende:

Dit soort hetzes zijn dan ook nergens goed voor.
pi_91569198
Sinds 16 januari is er van mijn uitschrijving aantekening gemaakt in het doopboek van mijn doopparochie.

*O* Voor geen katholiek ter wereld ben ik meer katholiek. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door bart2009 op 20-01-2011 12:53:58 ]
pi_91591054
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:12 schreef bart2009 het volgende:
Sinds 16 januari is er van mijn uitschrijving aantekeining gemaakt in het doopboek van mijn doopparochie.

O-) ---> }) Gefeliciteerd !

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 20-01-2011 15:08:07 ]
The view from nowhere.
pi_91595049
quote:
Sinds 16 januari is er van mijn uitschrijving aantekeining gemaakt in het doopboek van mijn doopparochie.

Ach, ja. Ik zou het ook vieren, het is inderdaad iets geweldigs, iets bijzonders, iets wereldschokkends. Jij hebt gewoon de kerk verlaten! Stoer!

Goed, even centraal. Pedofilie van de kerk/de kruistochten/ander door de kerk toegevoegd leed is echt een erg zwakke reden om van je religie af te vallen. Ik neem dan ook aan, dat dit absoluut geen reden voor je was om op te houden katholiek te zijn?

Kijk, als je voor jezelf niet kunt geloven, dat is acceptabel. Maar als je niet meer katholiek wilt zijn, omdat 'priester kinderen misbruiken', dan schuif je de schuld naar een voor de religie irrelevant zijspoor. Ik ga ook niet met school stoppen, omdat een docent in Klazienaveen eens een moord gepleegd heeft. Een priester misbruikt een kind, terwijl op de andere kant van de wereld drie priesters in leprozenkoloniën werken of zich verplichten om gezondheidszorg te leveren in een dorpje zeshonderd kilometer van de beschaving vandaan. Maakt allemaal niks uit, misdaden (en de behandeling daarvan) van een enkeling (of een aantal, dan, maar niet het merendeel) misschien wel iets over zijn of hun organisatie zeggen, maar niet over de religie zelf.

Kun je even precies uitleggen hoezo je uit de kerk gestapt bent?
pi_91597814
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 00:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ach, ja. Ik zou het ook vieren, het is inderdaad iets geweldigs, iets bijzonders, iets wereldschokkends. Jij hebt gewoon de kerk verlaten! Stoer!

Goed, even centraal. Pedofilie van de kerk/de kruistochten/ander door de kerk toegevoegd leed is echt een erg zwakke reden om van je religie af te vallen. Ik neem dan ook aan, dat dit absoluut geen reden voor je was om op te houden katholiek te zijn?

Kijk, als je voor jezelf niet kunt geloven, dat is acceptabel. Maar als je niet meer katholiek wilt zijn, omdat 'priester kinderen misbruiken', dan schuif je de schuld naar een voor de religie irrelevant zijspoor. Ik ga ook niet met school stoppen, omdat een docent in Klazienaveen eens een moord gepleegd heeft. Een priester misbruikt een kind, terwijl op de andere kant van de wereld drie priesters in leprozenkoloniën werken of zich verplichten om gezondheidszorg te leveren in een dorpje zeshonderd kilometer van de beschaving vandaan. Maakt allemaal niks uit, misdaden (en de behandeling daarvan) van een enkeling (of een aantal, dan, maar niet het merendeel) misschien wel iets over zijn of hun organisatie zeggen, maar niet over de religie zelf.

Kun je even precies uitleggen hoezo je uit de kerk gestapt bent?
Het is niet een enkele priester
Het is ook het hele systeem dat het in stand heeft kunnen houden waaraan onder andere de huidige paus heeft meegewerkt. En als je dan al niet meer gelovig bent kan ik me voorstellen dat je ook niet meer geregistreerd wil staan als katholiek
pi_91598046
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:28 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het is niet een enkele priester
Het is ook het hele systeem dat het in stand heeft kunnen houden waaraan onder andere de huidige paus heeft meegewerkt. En als je dan al niet meer gelovig bent kan ik me voorstellen dat je ook niet meer geregistreerd wil staan als katholiek
Ik snap dat iemand die niet gelovig is, niet geregistreerd wil staan. Dat is gewoon normaal en redelijk.

Maar om nou het héle systeem te veroordelen? Om te beginnen zijn er natuurlijk vrij veel katholieke ordes, daar zit ook verschil in. Andere doelstellingen, ideeën, missieposten e.d., maar die priesters worden wel over één kam geschoren met de priesters die wel kleutertjes aanrandden.

Verder zitten er inderdaad verkeerde mensen in de kerk, maar ook mensen als Johannes Paulus I. Dat waren mensen, die prachtige voorbeelden waren en waar ik als niet-katholiek ook van kan leren.

Je moet je keuze gewoon niet van de organisatie laten afhangen.
pi_91598762
Door de hetzes in de media doet men nu voorkomen dat misbruik in de kerkelijke gelederen vaker voorkomt dan daarbuiten. En het zou te maken hebben met het celibaat. Beide punten zijn nog nooit aangetoond, integendeel.
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:48:33 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_91605307
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 01:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ik snap dat iemand die niet gelovig is, niet geregistreerd wil staan. Dat is gewoon normaal en redelijk.

Maar om nou het héle systeem te veroordelen? Om te beginnen zijn er natuurlijk vrij veel katholieke ordes, daar zit ook verschil in. Andere doelstellingen, ideeën, missieposten e.d., maar die priesters worden wel over één kam geschoren met de priesters die wel kleutertjes aanrandden.

Verder zitten er inderdaad verkeerde mensen in de kerk, maar ook mensen als Johannes Paulus I. Dat waren mensen, die prachtige voorbeelden waren en waar ik als niet-katholiek ook van kan leren.

Je moet je keuze gewoon niet van de organisatie laten afhangen.
Waarom zou je mensen als morele hoeders willen, als die mensen tegelijk immorele daden begaan? En aangezien zelfs de opperbaas zich bezig heeft gehouden met immorele daden, kan ik best begrijpen dat je je niet meer met dat groepje wilt associëren.

De wolven leiden de schapen.
pi_91605401
quote:

Gefeleciteerd! Alleen al gezien hoeveel moeite mensen moeten doen om zo'n eenvoudige administratieve handeling voor elkaar te krijgen in deze moderne geautomatiseerde tijd is voor mij een aanwijzing dat het vanaf de grond fout zit in de RKK. Dat heeft niks met seksschandalen te maken. Het gaat erom dat de kerk structureel onverenigbaar is met moderne inzichten over individuele rechten van de mens. de kerk meent namelijk dat zij iets universeels kan claimen voor alle mensen (die doop bv die 'niet ongedaan gemaakt' kan worden) Terwijl zij tegenwoordig niet meer mag zijn dan een hobbyclubje voor diegenen die daar vrijwillig lid van willen zijn. Dat kan de kerk echter nooit erkennen, want dat is volslagen onverenigbaar met het godsidee. Daarom moet de overheid de regels opleggen en afdwingen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_91607700
Ik wil de RCP oprichten en wil me verkiesbaar stellen voor de tweede kamer. .

1 van de grondbeginselen is vrijheid van godsdiestkeuze. Ik heb voor een andere godsdienst gekozenen ik ben nog steeds Christen maar niet meer bij de katholieke kerk.

[ Bericht 2% gewijzigd door bart2009 op 20-01-2011 20:43:06 ]
pi_91608145
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen als morele hoeders willen, als die mensen tegelijk immorele daden begaan? En aangezien zelfs de opperbaas zich bezig heeft gehouden met immorele daden, kan ik best begrijpen dat je je niet meer met dat groepje wilt associëren.

De wolven leiden de schapen.
Dus omdat een aantal katholieke priesters zich misdragen, is de hele organisatie verkeerd?
In de organisatie zitten natuurlijk klootzakken, en niet weinig ook, maar dat maakt de organisatie zelf nog niet verkeerd. Dat zegt alleen dat er klootzakken in de organisatie zitten.

En het lijkt me onmogelijk om te zeggen dat de bewuste opperbaas immoreel bezig is, als hij de opperbaas is. Dan maakt hij zeg maar de wetten. Volgens onze huidige maatstaven kun je hem immoreel vinden, maar dan veroordeel je hem om dingetjes van drieduizend jaar geleden. Verjaring enzo..
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:15:42 #217
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_91608561
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dus omdat een aantal katholieke priesters zich misdragen, is de hele organisatie verkeerd?
Nee. Omdat de organisatie alle moeite heeft gedaan om structureel kinderverkrachting te verdoezelen en binnenskamers te houden, alle mogelijke moeite heeft gedaan om kinderverkrachters te vrijwaren van rechtsvervolging en daarentegen slachtoffers onder grote druk heeft gezet vooral niet naar de wereldlijke authoriteiten te gaan (tot dreigen met excommunicatie aan toe), en zelfs op grote schaal kinderverkrachting heeft gefaciliteerd door kinderverkrachters stilletjes naar andere parochies over te plaatsen waar het verkrachten van kinderen weer van voren af aan kan beginnen is de hele organisatie verkeerd.

Je zou al om minder van een criminele organisatie spreken.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:56:52 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_91610446
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

In de organisatie zitten natuurlijk klootzakken, en niet weinig ook, maar dat maakt de organisatie zelf nog niet verkeerd. Dat zegt alleen dat er klootzakken in de organisatie zitten.

En het lijkt me onmogelijk om te zeggen dat de bewuste opperbaas immoreel bezig is, als hij de opperbaas is. Dan maakt hij zeg maar de wetten. Volgens onze huidige maatstaven kun je hem immoreel vinden, maar dan veroordeel je hem om dingetjes van drieduizend jaar geleden. Verjaring enzo..
Dus als het bestuur van je voetbalclub de club gebruikt om misdaden te plegen, goed te praten en te faciliteren heb jij daar geen problemen mee, zolang de meerderheid maar braaf is?
Want je zegt nu dat men criminaliteit van de topmensen door de vingers moet zien omdat mensen die bij dezelfde club horen niet crimineel zijn. Dat vind ik een twijfelachtig standpunt.
Stel je voor dat we zo zouden redeneren bij onze overheid: Je moet niet verhuizen uit Nederland omdat de regering en de hoge ambtenarij corrupt is, want de meeste lage ambtenaren zijn dat niet.

Daarnaast stel je dat er 'klootzakken' in de organisatie zitten. Toch worden die klootzakken niet uit de organisatie gezet. Wat zegt dat over de organisatie? In mijn ogen, veel.
En het ergste is nog dat die klootzakken (en de mensen die er geen kwaad in zien ze te laten begaan) jou willen vertellen hoe je je moet gedragen. Alsof je financieel advies aanneemt van iemand die failliet is.
pi_91835470
Aangezien ik geen katholiek meer ben volgens katholieken en al een hele tijd bij de Evangelisch Lutherische Kirche Duitsland hoor stem ik CU. De partij voor mij, die de vrijheid van godsdienstkeuze tegengaat.

Voor updates over de beginpost moet je ipv de site die ik hiervoor noemde op www . sinlegacyofthepope . com zijn. O-)
pi_92627982
Even voor de duidelijkheid, ik heb al een tijd besloten om blanko te stemmen.
pi_93305159
Ik heb de titel veranderd van:

Sin legacy of the pope in sin legacy of the 'holy' chair.

Dit om de paus niet aan te vallen maar de zondes die de kerk begaan heeft. Met deze paus is eigenlijk weinig mis in vergelijking met de gemiddelde paus van vroeger.

Deze heeft zelfs de misbruiksgevallen in kaart gebracht toen hij nog door het leven ging als kardinaal Ratzinger.
pi_93679951
Voor de uitgeschrevenen:

Om geestelijk er vrede mee te hebben dat je je laat uitschrijven(Het zijn alle priesterstudenten) kunnen jullie misschien deze tekst uit Mattheus gebruiken:

“For I say to you that unless your righteousness shall exceed that of the scribes and Pharisees, you shall in no case enter into the Kingdom of Heaven” (Matthew 5:20 MKJV).

Zeer onwaarschijnlijke cannonnieke rechtelijke gevolgen blijven hiermee misschien uit. Jezus zegt hier eigenlijk niet keihard koud de regels toepassen, maar je inleven in dit speciale geval

Dit is mijn mening.
pi_93680473
Wordt het niet eens tijd om alles wat zich op het gebied van het geloof zich afspeelt onder de loep te nemen?
Ik zou wel eens willen weten wat er waar is van alle opvattingen op het gebied van hel en hemel.
Ik vrees dat de mensheid eeuwenlang voor de gek gehouden is en dat alleen met het doel van onderdrukking en winstbejag.
Ik ga steeds meer uit van de mening dat alle geloof op bijgeloof berust.
pi_93680904
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 05:37 schreef bart2009 het volgende:
Aangezien ik geen katholiek meer ben volgens katholieken en al een hele tijd bij de Evangelisch Lutherische Kirche Duitsland hoor stem ik CU. De partij voor mij, die de vrijheid van godsdienstkeuze tegengaat.

Voor updates over de beginpost moet je ipv de site die ik hiervoor noemde op www . sinlegacyofthepope . com zijn. O-)
Jij bent van kerk verandert maar bent tegen de vrijheid om van kerk te veranderen?
  zondag 6 maart 2011 @ 17:11:54 #225
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_93732100
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:06 schreef Schonedal het volgende:
Ik ga steeds meer uit van de mening dat alle geloof op bijgeloof berust.
Goh. No shit.
pi_98436199
De schadevergoedingen zijn bepaald voor Nederland. De kerk laat zien buiten de wet om toch schadevergoedingen te geven. :)

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ikslachtoffers-kerk/
Gegroet
  maandag 20 juni 2011 @ 23:59:19 #227
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_98442288
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:16 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
De kerk laat zien buiten de wet om toch schadevergoedingen te geven. :)
Sja. What else is new.

Mensen die gehoorzamen aan de Grote Onzichtbare Luchttovenaar hoeven zich immers niet aan onze minderwaardige wereldlijke wetten te houden, nietwaar?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 00:07:20 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98442721
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:59 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sja. What else is new.

Mensen die gehoorzamen aan de Grote Onzichtbare Luchttovenaar hoeven zich immers niet aan onze minderwaardige wereldlijke wetten te houden, nietwaar?
Dat je nog reageert op de zoveelste relitroll die in een eeuwenoud topic nog even wat propaganda voor zijn versie van Sinterklaas probeert te maken.

En nog wel door een vulgaire afkoopsom als gerechtigheid voor te stellen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 00:11:43 #229
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_98442929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat je nog reageert op de zoveelste relitroll die in een eeuwenoud topic nog even wat propaganda voor zijn versie van Sinterklaas probeert te maken.
Ach ja.'t Is nu even een verloren moment tussen thuiskomen en slapen gaan....
quote:
Sja.Bijgeloof draait om geld en wereldlijke macht, dat maakt deze laatste update weer eens schrijnend duidelijk.
  zondag 3 juli 2011 @ 06:55:09 #230
347949 De_Groene_Democraat
Verum adiutorem
pi_98973396
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 23:59 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Sja. What else is new.

Ik weet niet hoe dat bij de katholieken is, maar Lutheranen hebben zich aan de wet te houden. Ik vind het heel joviaal dat ze ook bij niet bewezen zaken een schadevergoeding geven.

De schadevergoedingen zijn wel ontzettend laag.
Gegroet
  zondag 3 juli 2011 @ 06:56:30 #231
347949 De_Groene_Democraat
Verum adiutorem
pi_98973401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ieder woord is waar van wat ik heb geschreven. Het is niet om te trollen. Wat ik heb gezien is voor mij wereldschokkend en ik wilde dat delen.
Gegroet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')