abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90178298
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:24 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Ik kom 2 punten te kort. :'(
En met de cijfers van de bonusopgaves? Of iig je verwachte cijfers?
Je mag iig gaan hopen dat het heel slecht gemaakt is want misschien wordt de norm dan wat soepeler :P

Ik moest trouwens v.a. Leiden komen, normaal 40 min met de trein, maar nu heb ik er echt bijna 2 uur over gedaan, verdomme NS...
Beneath the gold, bitter steel
pi_90179001
Andere 30% was gemiddeld een 5.5. Ik had die laatste toets verneukt, had mij super gefocust op H9 t/m H12. Wat is die norm dan precies, wanneer wordt die bekend gemaakt en weet je ook nog wat over de normen van voorgaande jaren?

Ik kom van Rijswijk. Treinen reden niet, even iemand gevraagd maar die had ook al 30 min gewacht. Na een half uur wachten kwam ik iemand tegen die ik kende en die besloot dus dan maar met de auto te gaan ipv de trein. Hij wilde mij brengen bij Schiedam, want hij werkt daar. Terug met de tram naar zijn huis, naar Schiedam rijden. Wil je de metro pakken, zie je ondertussen al een trein aankomen vanaf Den Haag. :r Ik had dus moeten wachten bij Rijswijk, maar ze geven ook niet aan hoelang het nog duurt voordat die defecte trein weg is gehaald.

Hoelaat ben jij dan vertrokken? Ik om half 8.
pi_90180289
Stelling 22 en stelling 23 zijn trouwens tegenstrijdig wat betreft de uitwerkingen in het pdf-bestand en het excel-bestand.
pi_90182461
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:38 schreef FastFox91 het volgende:
Stelling 22 en stelling 23 zijn trouwens tegenstrijdig wat betreft de uitwerkingen in het pdf-bestand en het excel-bestand.
Oh alsjeblieft als de PDF correct is heb ik zojuist 4 punten erbij gekregen, dat lijkt er meer op :D

*Bidden*
Kon me trouwens moeilijk voorstellen dat 22 ook niet juist was, vanilla geeft voor hem toch de hoogste winst...
pi_90182597
Ik zat eerst ook te juichen dat ik zag dat stelling 22 wel klopte, maar uiteindelijk zag ik dat 23 ook anders was. Voor mij betekent dat +2 en -2. Ga er dus niets op vooruit. Maar hoeveel punten heb je nodig om te slagen, of wil je gewoon een hoog cijfer halen?
pi_90182999
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 16:16 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zat eerst ook te juichen dat ik zag dat stelling 22 wel klopte, maar uiteindelijk zag ik dat 23 ook anders was. Voor mij betekent dat +2 en -2. Ga er dus niets op vooruit. Maar hoeveel punten heb je nodig om te slagen, of wil je gewoon een hoog cijfer halen?
Tenzij het natuurlijk een combo van die 2 is en heb je alsnog of -2 of +4...
Maar ik heb het al gehaald, maar mijn huidige score stond niet echt in proportie met mijn inspanning.
pi_90184017
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:01 schreef Fingon het volgende:

[..]

Je mag iig gaan hopen dat het heel slecht gemaakt is want misschien wordt de norm dan wat soepeler :P
Haha, dat dacht ik ook toen ik hier binnen kwam lopen met mijn middelbare schoolmentaliteit. Norm wordt nooit aangepast. Period. Hoogstens ergens een fout antwoord dat alsnog goedgekeurd wordt omdat de vraag niet bleek te kloppen of iets dergelijks.

Je moet overigens altijd je eigen potlood meenemen (of lenen van iemand).
pi_90184693
Om je microcijfer te berekenen:

(( aantal punten - 40 ) * 0,225 ) +1

Ik had mijn aandacht verdeeld over microeconomie en finance, geen goed idee want beide gingen matig :(.

@ Kaas weet jij al aan welke practicumgroepen jij volgend blok les geeft? Ik ga denk ik via macro, micro compenseren.
pi_90186367
Oh, ik dacht dat je tweedejaars was joh. :P Ik pm je mijn groepen.

Edit: Ah, dat bén je ook. My bad. :)
pi_90187856
Ik heb micro waarschijnlijk een 8, maar ik heb me niet ingeschreven... het is het eerste tentamen wat ik doe in Rotterdam en wist daarom niet dat dat moest. Iemand een idee hoe dat wordt opgelost? De mensen die ik vandaag sprak (studenten) zeiden dat ik hem sowieso moet herkansen, tenzij je overtuigend kunt maken dat je een goede reden hebt...

Finance ging ronduit slecht... daar ga ik nooit voldoende voor halen. Twee 3-uurs tentamens op een dag is iets te veel van het goede.

Bij Micro klopt bij Stelling 20 de uitwerking niet, er staat geen prijs voor t en je weet dus niet hoeveel salaris hij kan omzetten in M. Op deze manier beredeneert is het antwoord goed (de stelling is fout), maar de vraagstelling vaag. Misschien dat deze niet meetelt.
pi_90188676
Een vriend van me overkwam het ook vorig jaar. Tegen betaling kan je alsnog een cijfer krijgen..

Wat doe je trouwens JPD, ook economie & informatica ofzo?
pi_90191747
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:22 schreef Kaas- het volgende:
Oh, ik dacht dat je tweedejaars was joh. :P Ik pm je mijn groepen.

Edit: Ah, dat bén je ook. My bad. :)
Bedankt :)
pi_90191901
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:57 schreef JoPiDo het volgende:

Bij Micro klopt bij Stelling 20 de uitwerking niet, er staat geen prijs voor t en je weet dus niet hoeveel salaris hij kan omzetten in M. Op deze manier beredeneert is het antwoord goed (de stelling is fout), maar de vraagstelling vaag. Misschien dat deze niet meetelt.
Ik heb het gevraagd aan Prof. Visser tijdens het tentamen, maar hij zei dat alle informatie in de vraag stond.
  maandag 20 december 2010 @ 19:44:22 #74
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_90193102
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef Kaas- het volgende:
Een vriend van me overkwam het ook vorig jaar. Tegen betaling kan je alsnog een cijfer krijgen..

Wat doe je trouwens JPD, ook economie & informatica ofzo?
Hoe ging Finance? De berekeningen gingen bij mij wel lekker maar de theorie ging kut :')
pi_90193530
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:23 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Ik heb het gevraagd aan Prof. Visser tijdens het tentamen, maar hij zei dat alle informatie in de vraag stond.
mwah

je zou kunnen zeggen dat als M een andere prijs is dan $1,-, je die 4 daarop kunt aanpassen, maar in deze vorm vind ik die aanname een beetje vergezocht

ik heb deze vraag toch fout
pi_90193637
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 19:44 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Hoe ging Finance? De berekeningen gingen bij mij wel lekker maar de theorie ging kut :')
Had 5 theorievragen op rij fout.
pi_90196227
quote:
Ik heb micro waarschijnlijk een 8, maar ik heb me niet ingeschreven... het is het eerste tentamen wat ik doe in Rotterdam en wist daarom niet dat dat moest. Iemand een idee hoe dat wordt opgelost? De mensen die ik vandaag sprak (studenten) zeiden dat ik hem sowieso moet herkansen, tenzij je overtuigend kunt maken dat je een goede reden hebt...

Finance ging ronduit slecht... daar ga ik nooit voldoende voor halen. Twee 3-uurs tentamens op een dag is iets te veel van het goede.

Het composite goed is altijd 1$ dus je had daar wel degelijk alle info, maar het was inderdaad wel verstopt.
pi_90196707
Wat een dag zeg. Vandaag voor tweede keer finance tentamen gedaan, vorig jaar amper iets aan het vak gedaan. Vorig jaar had ik er 17 van de 30 goed en dus niet gehaald omdat ik een 5.6 had voor 20%. Zonder te leren 17/30.

Dit jaar serieus aangepakt, iedere week hard geleerd en dus ook een 9.2 voor 20% door de maandagavond tussentoetsen. Faal ik vandaag genadeloos hard. Ik vond het tentamen vandaag 10x moeilijker dan vorig jaar. 13 goed :') het ironische is, als ik vorig jaar ook die 9.2 voor de tussentoetsen had was 17 goed genoeg geweest voor een voldoende, vorig jaar :').

En dan morgen statistiek 2.
pi_90196805
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:30 schreef Fingon het volgende:

[..]

Het composite goed is altijd 1$ dus je had daar wel degelijk alle info, maar het was inderdaad wel verstopt.
Hoe ging finance en micro bij jou?
pi_90197814
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:39 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Hoe ging finance en micro bij jou?
Ik heb geen Finance, morgen Analyse I, stress heb ik niet, maar zou het wel beetje moeten hebben denk ik :P
Micro max 7,5 min 6,6 oid. Ik heb er 2 goed/fout afhankelijk van welk antwoordmodel en 1tje had ik vraagteken maar weet niet meer welke dus of ik die al geteld heb of goed of niet.
Verder wel hoog op m'n tussentoetsjes dus met wat geluk kom ik nog op de 7,5 eindcijfer.
Ik had voor micro veel gedaan aan die Cournot en Bertrand etc en komt er helemaal niks langs, verder geen moeilijke berekeningen.. ik voel me dus wel een heel klein beetje genaait :(

Volgen blok heb precies dezelfde vakken eigenlijk, Macro en Analyse II maar dan zijn de tentamens op donderdag en vrijdag dus dat is wel een stuk fijner :)
pi_90198474
quote:
Volgens mij ben je dan de Sjaak, al zijn de regels wel iets versoepeld afgelopen jaar of 't jaar daarvoor. Vroeger had je ook geen aparte links op Sin-Online staan waarmee je je automatisch kunt inschrijven. Moest je alles één voor één opzoeken in Osiris. Bovendien moest je het dan ook vóór een bepaalde tijd doen en daarna gingen ze dicht. Week ervoor ofzo. En dan flink dokken natuurlijk. Zie nu dat je ook achteraf langs dat commissieding kunt gaan. Ben de naam even kwijt. :P ESSC ofzo.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90243326
Ik ben bedrijfseconomie-student aan de UvA en ik ben op zoek naar een minor. Ik heb op de EUR site gekeken en zag daar de minor M&A die mij aanspreekt, omdat ik na mijn studie deze kant op wil. Kan iemand mij iets vertellen over deze minor? Wat is het niveau, is het nuttig, zijn er nog andere mogelijkheden (vakken) aan de EUR (of andere uni) die mij meer kunnen leren over M&A?

Alvast bedankt!
pi_90245229
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Volgens mij ben je dan de Sjaak, al zijn de regels wel iets versoepeld afgelopen jaar of 't jaar daarvoor. Vroeger had je ook geen aparte links op Sin-Online staan waarmee je je automatisch kunt inschrijven. Moest je alles één voor één opzoeken in Osiris. Bovendien moest je het dan ook vóór een bepaalde tijd doen en daarna gingen ze dicht. Week ervoor ofzo. En dan flink dokken natuurlijk. Zie nu dat je ook achteraf langs dat commissieding kunt gaan. Ben de naam even kwijt. :P ESSC ofzo.
het kan onmogelijk geregeld worden om Micro na te laten kijken :')
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:39:39 #84
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_90249008
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:35 schreef Walkerr het volgende:
Ik ben bedrijfseconomie-student aan de UvA en ik ben op zoek naar een minor. Ik heb op de EUR site gekeken en zag daar de minor M&A die mij aanspreekt, omdat ik na mijn studie deze kant op wil. Kan iemand mij iets vertellen over deze minor? Wat is het niveau, is het nuttig, zijn er nog andere mogelijkheden (vakken) aan de EUR (of andere uni) die mij meer kunnen leren over M&A?

Alvast bedankt!
Ik heb die minor gedaan:
2 lessen per week; waarvan soms maar 1 echt college (5,5u)
Ongeveer 30-80p theorie en 2-4 wetenschappelijke artikelen per week lezen
5 casus assignments
1 individuele assignment
1 eindtoets

De casus assignments doe je in een groep van 4-5 man, dien je tijdens eerste college te vormen.

Het niveau van de minor is matig, het niveau van de studenten evenzo. Ik heb drie kwart van de colleges gevolgd, alles gelezen (koste me 5-10 uur) en 1 dag van te voren gestudeerd. Voor individueel deel een 9, groepsdeel 8.
pi_90263964
Vakantie! :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_90281794
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vakantie! :D
En hoe! Er kan volop geschaatst worden. :s)
pi_90299585
quote:
10s.gif Op maandag 20 december 2010 16:41 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Haha, dat dacht ik ook toen ik hier binnen kwam lopen met mijn middelbare schoolmentaliteit. Norm wordt nooit aangepast. Period. Hoogstens ergens een fout antwoord dat alsnog goedgekeurd wordt omdat de vraag niet bleek te kloppen of iets dergelijks.

Je moet overigens altijd je eigen potlood meenemen (of lenen van iemand).
Ik vind dat altijd wel grappig. Bij ons is het na het tentamen traditie om de blackboard messageboards vol te spammen met woorden- en theorieneukerij door studenten die het oneens zijn met hun fouten. Echt hele essays worden daar geschreven. Antwoord van de docent: Nee.
Cool story, Hansel.
pi_90326223
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:30 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd wel grappig. Bij ons is het na het tentamen traditie om de blackboard messageboards vol te spammen met woorden- en theorieneukerij door studenten die het oneens zijn met hun fouten. Echt hele essays worden daar geschreven. Antwoord van de docent: Nee.
Dat krijg je met een dergelijke studie ;)
pi_90329549
Auw, die zit.
Cool story, Hansel.
pi_90335090
De pauperparty dat Erasmus heet is nu helemaal compleet! Voor mijn tentamen micro kom ik op amper 30 punten, terwijl ik thuis op meer dan 70 kom :') Er staat bij heel veel vragen 0, terwijl ik zeker weten een antwoord heb gegeven, ook staat er een 2 bij vragen waarvan ik zeker weet dat ik hem goed heb ingevuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')