en wat vind jij stereotype? en wat vind je normaal?quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:36 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt. Dan je een hoop stereotype negerinnen hebt, dat valt me wel op.
Maar ik zie ook genoeg "normale" donkere vrouwen
aziatische vrouwen met een gigantische ego ben ik vrijwel nooit tegengekomenquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:41 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb geen negatief beeld over donkere vrouwen.
Ik heb een negatief beeld over donkere vrouwen met zeg een ontzettende ego. Maar aan blanke vrouwen of aziatische met een zelfde ego heb ik ook een schurft hekel.
Het is waar dat veel personen juist bij een Negerin denken aan die vrouwen met een gigantische ego en bij de andere zelden. Dat zie ik in mijn omgeving ook terug. Vooroordelen helaas want de zwarte vrouwen die ik daadwerkelijk ken zijn juist heel erg leuk en mooi
dat dus inderdaad, maar ik ken meer rustige donkere vrouwen dan de schreeuwende typen. Jammer dat hoe meer je schreeuwt hoe meer aandacht je krijgt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:44 schreef kievit19 het volgende:
het is denk ik vooral dat die juist niet opvallen, en degene die lopen te schreeuwen en doen (zoals in het stereotype) vallen op en blijven je eerder bij (helaas),
Stereotype zwarte vrouw wat je vaak in films ziet: Een "big momma" met ontzettend veel eigendunk, een ontzettende femist is volgens het kaliber "ik heb geen man nodig"en doorgaans heel erg dik zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:38 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en wat vind jij stereotype? en wat vind je normaal?
ja dat bedoel ik, de ''big momma'' maar gelukkig heb je in amerika ook genoeg films met mooie zwarte vrouwen. Maar in amerika schijnen de zwarte vrouwen rond 2050 bijna 99% overgewicht te hebben, in afrika worden ze ook steeds dikker (niet voller, maar echt dikker) en dat word mooi gevonden. Ik snap dat niet. ..quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Stereotype zwarte vrouw wat je vaak in films ziet: Een "big momma" met ontzettend veel eigendunk, een ontzettende femist is volgens het kaliber "ik heb geen man nodig"en doorgaans heel erg dik zijn.
En nee ik ben het hier niet mee eens ,je ziet het alleen vaak in films. Wat ik normaal vind? Gewoon een vriendelijk persoon met inhoud. Dan maakt huidskleur ook al heel gauw niets meer uit
En juist die donkere vrouwen zie je veel op tv etc. En wanneer nederlanders zelf weinig contact hebben met donkere vrouwen, is juist wat ze op TV zien wat ze als standaard aan nemen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:46 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
aziatische vrouwen met een gigantische ego ben ik vrijwel nooit tegengekomen, misschien ooit nog es. Maar die hebben het soort cultuur van ''rustig en beleefd, hard werken'' het heeft z'n voordelen en nadelen.
De donkere vrouwen met een atitude verpesten het vaak weer, jammer
In veel cultueren staat dik zijn voor rijkdom. In afrika zullen ze over een catwalk model heenkotsen. Dik zijn geeft immers aan dat je voldoende voedsel hebt etc. en dus voor een zekere toekomst kan zorgen. Terwijl dun aangeeft dat je een pauper bentquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:54 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik, de ''big momma'' maar gelukkig heb je in amerika ook genoeg films met mooie zwarte vrouwen. Maar in amerika schijnen de zwarte vrouwen rond 2050 bijna 99% overgewicht te hebben, in afrika worden ze ook steeds dikker (niet voller, maar echt dikker) en dat word mooi gevonden. Ik snap dat niet. ..
Tja, ik onthoud ook die keren dat er asociale hangmarokkaantjes naar me sisten veel beter dan de nette Marokkaanse medestudenten die ik had. Het is inderdaad zo dat de grootste bekken de meeste indruk maken...quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:48 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
dat dus inderdaad, maar ik ken meer rustige donkere vrouwen dan de schreeuwende typen. Jammer dat hoe meer je schreeuwt hoe meer aandacht je krijgt.
wow, je zegt precies waar ik naar zocht. Vaak nemen ze dat beeld van donkere vrouwen precies van TV over van; ze zullen vast allemaal zo zijnquote:Op zaterdag 18 december 2010 22:55 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En juist die donkere vrouwen zie je veel op tv etc. En wanneer nederlanders zelf weinig contact hebben met donkere vrouwen, is juist wat ze op TV zien wat ze als standaard aan nemen.
Schreeuwende mensen krijgen aandacht, die komen op TV en dus daar wordt het beeld vandaan wat mensen hebben. Normale mensen op TV is niet leuk. Daarom halen mensen als de Tokkies de buis wel... zo zijn alle blanken toch ook niet? Beetje lullig om dat bij negerinnen dan wel aan te nemen alleen omdat je er minder kent.quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:01 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
wow, je zegt precies waar ik naar zocht. Vaak nemen ze dat beeld van donkere vrouwen precies van TV over van; ze zullen vast allemaal zo zijn, en in het echte leven komen ze vrijwel nooit tegen.
Ik heb mij kapot geërgerd aan deze reclame.... en het is inderdaad weer zo een stereotype wat dus de TV wel haalt...quote:
ja, veel afrikaanse vrouwen zijn heel rustig en helemaal niet schreeuwerig en asiociaal. Ik denk dat er echt mensen zijn die je niet geloven als je dat zegt (beleefde rustige afrikaanse vrouwen)quote:Op zaterdag 18 december 2010 22:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, ik onthoud ook die keren dat er asociale hangmarokkaantjes naar me sisten veel beter dan de nette Marokkaanse medestudenten die ik had. Het is inderdaad zo dat de grootste bekken de meeste indruk maken...
Ik ken overigens vrij veel Westafrikaanse vrouwen, en beleefder en rustiger kom je ze bijna niet tegen op deze planeet.
inderdaad net als die brabantse tokkie-serie. Tuurlijk ik kan ook lachen om schreeuwende mensen die zichzelf belachelijk maken, maar kan het wel het onderscheid maken tussen de TV en de echte wereld. Alsof alle brabanders Tokkies zijn als die in new Kidsquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Schreeuwende mensen krijgen aandacht, die komen op TV en dus daar wordt het beeld vandaan wat mensen hebben. Normale mensen op TV is niet leuk. Daarom halen mensen als de Tokkies de buis wel... zo zijn alle blanken toch ook niet? Beetje lullig om dat bij negerinnen dan wel aan te nemen alleen omdat je er minder kent.
belachelijke reclame, maarja gelukkig draagt ze geen leggin met gouden kettingenquote:
Ik woon nu 3 maanden in Brabant, werk er een half jaar, heb er 6.5 jaar gestudeerd ik kan je verzekeren. Er zijn echt Brabanders die zo pratenquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:07 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
inderdaad net als die brabantse tokkie-serie. Tuurlijk ik kan ook lachen om schreeuwende mensen die zichzelf belachelijk maken, maar kan het wel het onderscheid maken tussen de TV en de echte wereld. Alsof alle brabanders Tokkies zijn als die in new Kids
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |