Thermostaatknoppen met een losse voeler worden niet standaard gebruikt, de toepassingen hier voor zijn bv convecterputten en plaatsen waar de thermostaatknop te veel beinvloed word door de warmtebron waardoor de kamer koud zou blijvenquote:Op zondag 19 december 2010 16:46 schreef eevie1207 het volgende:
Het lijkt inderdaad te komen doordat ik mijn raam open heb staan. Nu een paar dagen dicht gehad en hij slaat niet meer vanzelf aan.
Er is overigens geen aparte voeler geplaatst door de installateur... Hem herop aanspreken???
Dat is dan ook het verschil of het een thermostaatknop betreft met ingebouwde voeler of externe voeler.quote:Op zondag 19 december 2010 13:04 schreef Hiya het volgende:
Hier heb je een Pdf'je met een handleiding over mijn thermostaat.
http://www.oventrop.de/ic(...)/db_manual_lh_nl.pdf
die dingen kunnen wel verticaal geplaatst zijn, maar dan is vaak de voeler ergens anders geplaatst.
Waarom?quote:Op zondag 19 december 2010 16:46 schreef eevie1207 het volgende:
Het lijkt inderdaad te komen doordat ik mijn raam open heb staan. Nu een paar dagen dicht gehad en hij slaat niet meer vanzelf aan.
Er is overigens geen aparte voeler geplaatst door de installateur... Hem herop aanspreken???
Dat ligt er maar net wat voor knopen de installateur gebruikt. Ik heb hier knoppen met cijfers, knoppen met temperatuur en knoppen met symbolen.quote:Op zondag 19 december 2010 19:33 schreef Hiya het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom die knoppen cijfers in plaats van temperaturen hebben?
Nee defect gaan ze er niet door, ze kunnen alleen voortijdig dichtlopen doordat er wat. Meer warmtestroming door de knop gaat.quote:Op zondag 19 december 2010 21:52 schreef eevie1207 het volgende:
@ Klipper. Er hangt niks, geen gordijn oid voor de knop, ook geen brede venstebank er vlak boven. Ik dacht even dat het ontbreken van de externe voeler erg is. Maar ik begrijp uit je reactie dat het niet noodzakelijk is.
De nieuwe knoppen kunnen doordat ze rechtop zitten niet kapot gaan ofzo?
Klopt, vroeger gebruikten ze wel graden, en werden de installateurs gek gebeld door mensen doe het koud hadden.quote:Ik denk dat ze cijfers ipv temp op de knoppen zetten omdat ze nooit de exacte temp kunnen aangeven? Nu spreken ze overal van +/- temp bij een bepaald cijfer...
Tja, het water heeft natuurlijk altijd dezelfde temperatuur, dus als je ze thermostaatknoppen water doorlaten, dan wordt de radiator net zo warm als het water.quote:Op zaterdag 18 december 2010 12:38 schreef eevie1207 het volgende:
Een beetje ok, maar hij wordt even redelijk heet gewoon
Bij mij zit er op elke radiator een meet ding. Zal wel met verdampen werken gok ik. Er staan streepjes op en dat verdwijnt naar mate je mee stooktquote:Op zondag 19 december 2010 23:50 schreef FredvZ het volgende:
Maar heb je er dan ook echt last van dat je radiatoren aangaan?
Kwa stookkosten zal het niet zoveel uitmaken, als de rest van het blok van mening is dat er gestookt moet worden.
[..]
Tja, het water heeft natuurlijk altijd dezelfde temperatuur, dus als je ze thermostaatknoppen water doorlaten, dan wordt de radiator net zo warm als het water.
Dat zijn verbruiksmeters. Daarmee word je genaaid, omdat ze zomers ook verdampen, maar jij niets verstookt.quote:Op maandag 20 december 2010 00:04 schreef Hiya het volgende:
[..]
Bij mij zit er op elke radiator een meet ding. Zal wel met verdampen werken gok ik. Er staan streepjes op en dat verdwijnt naar mate je mee stookt
Mwah dat denk ik niet, laatst kwam de opmeetman en die keek naar dat ding en zei; dat ding is zo oud, meet ik niet op. Toch mooi gratis gestooktquote:Op maandag 20 december 2010 08:34 schreef lipje het volgende:
[..]
Dat zijn verbruiksmeters. Daarmee word je genaaid, omdat ze zomers ook verdampen, maar jij niets verstookt.
Maakt helemaal niets uit.quote:Op maandag 20 december 2010 08:34 schreef lipje het volgende:
[..]
Dat zijn verbruiksmeters. Daarmee word je genaaid, omdat ze zomers ook verdampen, maar jij niets verstookt.
Dat is dan ook een heel ander type meter.quote:Op maandag 20 december 2010 20:11 schreef Ivo1985 het volgende:
Mijn digitale verbruiksmeters tellen in elk geval niet door in de zomer. Je kan mooi van de afgelopen 12 maanden het aantal verbruikseenheden per maand aflezen. Of de eindstanden van de afgelopen 4 jaar ofzo.
quote:Op donderdag 23 december 2010 15:24 schreef eevie1207 het volgende:
Inmiddels heb ik contact gehad met danfoss en die zeggen idd ook dat het vanzelf aangaan te maken heeft met de vorstbescherming.... Ik wil iedereen bedanken voor alle tips en trucs.
Doeiiii
dat ga ik ook uitproberen, ik heb net als TS blokverwarming en met dit weer wil mijn verwarming ook aanslaan wanneer ik snachts en overdag als ik werk de luiken open heb staan om het huis lekker uit te laten luchten. ik heb ook thermoknoppen, handige topic!quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:01 schreef Targhor het volgende:
Je kan een bekertje over de knop heen doen, zodat de koude lucht van je raam er niet langs gaat. Dit werkt bij mij goed.
Volgens fabrikant kan een washandje ook voldoende zijn....quote:Op zondag 26 december 2010 15:11 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
dat ga ik ook uitproberen, ik heb net als TS blokverwarming en met dit weer wil mijn verwarming ook aanslaan wanneer ik snachts en overdag als ik werk de luiken open heb staan om het huis lekker uit te laten luchten. ik heb ook thermoknoppen, handige topic!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |