quote:De playstation is ook groot geworden in een segment waar Sega en Nintendo de markt beheerste , en ik kan je vertellen dat het bij de introductie van de ps1 ook niet bepaald storm liep.
Op dinsdag 04 juni 2002 01:32 schreef michelos het volgende:[..]
Dan heb ik ook nieuws voor jou. Na de prijsdalingen is er idd een verkoop-boom geweest maar het lijkt er sterk op dat die erg tijdelijk was. In NL is die hype al weer voorbij. De totale verkopen vallen gewoon erg tegen in Europa.
Daarbij trekt de gamesverkoop nog steeds niet voldoende aan, en juist daar moet MS het van hebben nu de consoles nog meer verlies lijden per unit/verkoopprijs. Japan heeft ook een lichte inhaalslag gedaan wat betreft de Xboxverkopen maar het blijft relatief gezien erg tegenvallend en kortdurend. Het is nog een beetje natte vingerwerk, maar de consolemarkt lijkt een beetje verzadigd door het grote PS2 succes. Nintendo heeft ook zijn eigen schare fans die trouw zijn.
quote:Het is een nieuw product: Dat heeft tijd nodig om aan de man te worden gebracht. Komt bij dat mensen vaak al een console hebben en nou niet direct weer die 300 euro op tafel willen leggen voor een andere console. Echter: Als men nu weer van plan is een console te kopen zal dat 9 van de 10 keer een Xbox zijn aangezien men niet EXTRA wenst te betalen voor een verouderde playstation 2 met minder mogelijkheden.
Vergeet ook niet dat MS begroot had binnen 2 jaar meer marktaandeel dan de PS2 te hebben. Volgens mij inmiddels een utopie.
quote:Ik wel. Nogmaals: Het heeft tijd nodig maar als het eenmaal aan het rollen is is het niet meer te houden. Die stroming is nu langzaam op gang aan het komen. Mensen zijn nou eenmaal wat angstig voor iets "nieuws" Wat dat betreft heeft Microsoft het prijs-technisch niet helemaal slim aangepakt.
Blijft alleen de US over waar ie goed verkoopt. Ik ben niet zo positief over de Xbox zijn toekomst eerlijk gezegd.
quote:Dat wil niet alleen Microsoft maar ieder reeel bedrijf buiten de Non-profit sector
Je kunt natuurlijk niet onbeperkt verlies lijden op elementen in je bedrijf. Dat gaat drukken op je winstcijfers en dat zullen de aandeelhouders, die toch ook aardig wat macht hebben, niet slikken als dat te structureel wordt. MS heeft veel geld maar het blijft een bedrijf dat winst wil maken.
quote:Verzeker maar een eind rond,jij hebt het mis.Kartels & pop-ups zijn bijna verleden tijd met Ps2.Gamers willen kwaliteit.----->Ps2&Cube.
Op donderdag 06 juni 2002 22:36 schreef qbus het volgende:Ik kan je verzekeren: dan laat je de kartelranden en pop-ups van de PS2 al gauw voor wat ze zijn.
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 22:52 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Verzeker maar een eind rond,jij hebt het mis.Kartels & pop-ups zijn bijna verleden tijd met Ps2.Gamers willen kwaliteit.----->Ps2&Cube.
Laatst ff een potje Le man 24 hours gespeeld en dat was een grote pop-up/pixel-kermis. Mijn persoonlijke mening is dat de PS2 een blokkendoos is vergeleken met de Xbox. Maar goed: Ieder zijn console,ieder zijn mening.
quote:Dat is me duidelijk maar je kan moeilijk ontkennen dat de recente drastische prijsdaling geen desperado-zet is.
Op donderdag 06 juni 2002 22:36 schreef qbus het volgende:
Waar het om gaat is dat Microsoft met de Xbox doelt op een wat langere termijn-investering.
Als je zo kort na marktintroductie al je prijs diep laat kelderen dan is er toch sprake van lichte paniek. Daarbij verliezen ze aardig wat geld als je het vergelijkt hoe lang de PS2 de volle prijs kon vragen wegens gebrek aan concurrentie. We zullen zien wat het wordt. Voor de prijzenoorlog is het in ieder geval totnutoe gunstig.
quote:Hier ga ik toch niet in mee. De PS2 kan heel aardig meekomen als je naar de laatste generatie games kijkt en zeker naar wat eraan komt. Soul Calibar 2, FFX, The Getaway etc. Heeft denk ik toch te maken met dat ze dat ding nu pas goed door beginnen te krijgen qua proggen. Hij heeft een groot probleem: te weinig geheugen, maar dat hebben ze eigenlijk alle 3.
Uiteindelijk zal het zijn vruchten afwerpen omdat niemand die eye-candy kan weerstaan bij het uitzoeken van een console. Ik kan je verzekeren: dan laat je de kartelranden en pop-ups van de PS2 al gauw voor wat ze zijn.
Ik heb nog alle geduld voor een consoleaankoop en zolang de Xbox niet met veel overtuigender materiaal qua aantallen goeie games komt blijf ik daar persoonlijk toch vanaf.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 06-06-2002 23:30]
quote:Dat spel is ook 'oud'.Ik had het ook meer over de 2de generatie games.
Op donderdag 06 juni 2002 22:59 schreef qbus het volgende:
Laatst ff een potje Le man 24 hours gespeeld en dat was een grote pop-up/pixel-kermis. Mijn persoonlijke mening is dat de PS2 een blokkendoos is vergeleken met de Xbox. Maar goed: Ieder zijn console,ieder zijn mening.
En het is ook een feit dat ELK spel op de PS2 van die lelijke kartelrandjes heeft, ik weet nog dat ik DOA2 meteen weer heb omgeruild op de PS2 hoewel ik het best leuk vond, maar de graphics waren zo VERSCHRIKKELIJK slecht..
Kijk dan nu eens naar DOA3 op de Xbox, een "klein" verschil zullen we maar zeggen..
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 23:59 schreef StrayDog het volgende:
Ik heb een PS2 gehad en nu een Xbox, en de PS2 kan de concurrentie met de PC qua graphics al lang niet meer aan, terwijl de Xbox volgens mij op het moment zelfs iets voorligt op de PC.
Ook al komt dat misschien alleen doordat de Xbox nieuwer is, het is wel een feit.En het is ook een feit dat ELK spel op de PS2 van die lelijke kartelrandjes heeft, ik weet nog dat ik DOA2 meteen weer heb omgeruild op de PS2 hoewel ik het best leuk vond, maar de graphics waren zo VERSCHRIKKELIJK slecht..
Kijk dan nu eens naar DOA3 op de Xbox, een "klein" verschil zullen we maar zeggen..
quote:Het gaat zeker om het spel, maar jij beweerde dat kartels en pop-ups (bijna) verleden tijd zijn op de PS2, en dat is niet zo. Elk spel op de PS2 heeft kartels en pop-ups, sommige alleen wat minder dat andere.
Op vrijdag 07 juni 2002 00:07 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Wie koopt er nou DO2? Gfx zijn over het algemeen mooi op Ps2,voor mij hoeven ze niet baanbrekend te zijn.Gaat ook om het spel.
Dus als je hetzelfde spel op de PS2 en de Xbox vergelijkt, is de Xbox versie de beste.
quote:Als je goed hebt gelezen zag je dat ik dit al gedeeltelijk onderschreef. Bovendien stelt Microsoft zich hierin zeer netjes op tegenover de eerste kopers door een uitstekende compensatie in de vorm van een extra controller en spellen ter beschikking te stellen,iets wat nog niet eerder vertoont is en waar Microsoft geen haar beter van wordt.
Op donderdag 06 juni 2002 23:26 schreef michelos het volgende:[..]
Dat is me duidelijk maar je kan moeilijk ontkennen dat de recente drastische prijsdaling geen desperado-zet is.
Als je zo kort na marktintroductie al je prijs diep laat kelderen dan is er toch sprake van lichte paniek.
quote:Sony is marktleider en denkt nog steeds in al haar arrogantie de volle mep te kunnen vragen,een domme zet aangezien ze hier haar grootste opponent,de Xbox een duwtje in de rug geven. Een koper in dit segment zal voor het nieuwste en geavanceertste gaan,niet voor het wat oudbolliger werk.
Daarbij verliezen ze aardig wat geld als je het vergelijkt hoe lang de PS2 de volle prijs kon vragen wegens gebrek aan concurrentie. We zullen zien wat het wordt. Voor de prijzenoorlog is het in ieder geval totnutoe gunstig.
quote:Het ding kan idd heel aardig meekomen.
Hier ga ik toch niet in mee. De PS2 kan heel aardig meekomen als je naar de laatste generatie games kijkt en zeker naar wat eraan komt. Soul Calibar 2, FFX, The Getaway etc. Heeft denk ik toch te maken met dat ze dat ding nu pas goed door beginnen te krijgen qua proggen. Hij heeft een groot probleem: te weinig geheugen, maar dat hebben ze eigenlijk alle 3.
quote:Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb de Xbox gekocht omdat het mijns inziens gewoon het neusje van de zalm is op console-gebied, met spellen van een grafische kwaliteit die nog nooit is vertoond.
Ik heb nog alle geduld voor een consoleaankoop en zolang de Xbox niet met veel overtuigender materiaal qua aantallen goeie games komt blijf ik daar persoonlijk toch vanaf.
quote:Moet je zeker doen.
Op vrijdag 07 juni 2002 00:32 schreef Ker_Plunk het volgende:
Goed joh,koop jij maar voor de gfx...Kopen wij wel om de feeling.
quote:Ik heb de Xbox voor de graphics én de "feeling".
Op de SNES zijn er ook superveel leuke spellen ,maar ik wil toch altijd graag op alle gebieden het beste, dus ook de beste graphics.
Nu is dat de Xbox, maar over een paar jaar is de PS3 misschien weer het meest geavanceerd en dan koop ik die.
Want daar komen ongetwijfeld ook weer leuke spellen op.
quote:Juist!.
Op vrijdag 07 juni 2002 00:41 schreef StrayDog het volgende:[..]
Ik heb de Xbox voor de graphics én de "feeling".
Er zijn op de PS2 heel veel leuke spellen, maar op de Xbox zijn er nu ook al een boel en er komen er nog veel meer, en op de Xbox zijn ze ook nog eens mooi.Op de SNES zijn er ook superveel leuke spellen ,maar ik wil toch altijd graag op alle gebieden het beste, dus ook de beste graphics.
Nu is dat de Xbox, maar over een paar jaar is de PS3 misschien weer het meest geavanceerd en dan koop ik die.
Want daar komen ongetwijfeld ook weer leuke spellen op.
quote:Ho, wacht even. We zijn de daling van pakweg 1100 pieken naar 700 vergeten ? Ik had het over dat ze die volle mep van 1100 dus wel 1,5 jaar ofzo hebben kunnen vragen, kassa voor hen. Dat is de melkkoe-periode en die mist MS nu.
Op vrijdag 07 juni 2002 00:28 schreef qbus het volgende:Sony is marktleider en denkt nog steeds in al haar arrogantie de volle mep te kunnen vragen,een domme zet aangezien ze hier haar grootste opponent,de Xbox een duwtje in de rug geven. Een koper in dit segment zal voor het nieuwste en geavanceertste gaan,niet voor het wat oudbolliger werk.
Zolang de PS2 goed blijft verkopen, en dat doet ie nog steeds, zullen ze hem denk ik niet meer zo sterk verlagen. Gaat N. en MS te veel marktaandeel afsnoepen dan zullen ze ongetwijfeld ook weer met een counterzet komen cq. prijsdaling. Die financiele vrijheid heeft Sony meer dan MS denk ik.
quote:2 keer zo goed vind ik echt overdreven. De texture kwaliteit van de Xbox is zeker beter maar hij kent genoeg andere problemen. Project Gotham is ook zeker niet significant mooier dan GT3. Integendeel, de scenery langs de kant van GT3 is mooier. GT3 loopt op 60 fps, PG kent ook weer framerate-dips. Het is dit soort games dat me een beetje het gevoel geeft dat de Xbox idd beter grafisch kan toveren als ie wil maar dat dat ten koste gaat van performance. Een beetje overkomstig met het knapste jongetje van de klas willen zijn maar eigenlijk keihard moeten blokken ervoor wat ten koste gaat van andere zaken.
Het ding kan idd heel aardig meekomen.
Echter begint het verschil (zeker het grafische) tussen de Xbox en de PS2 steeds meer op te lopen,zeker als je bedenkt dat we het nu pas over de eerste generatie Xbox spellen hebben die er grafisch al 2 keer zo goed uitzien als de PS2.
Daarnaast lijkt het erop dat de Xbox, omdat die juist heel toegankelijke en bekende API/programmeur stucturen kent, nu al aardig aan zijn max-kunnen zit. DX 8.0 is inmiddels over-bekend bij veel programmeurs omdat het een voortborduring is op DX7, ook al is het significant beter. Veel ex-PC proggers hoeven dus geen zware architectuur studie aan te gaan ( PS2 ) maar kunnen hun ervaring direct implementeren bij Xbox-coden.
Dat heeft zo zijn voordelen, het kost minder tijd om games te maken en het aantal prog-teams zal relatief snel oplopen (merkbaar in dat het aantal Xbox games ook relatief gezien hoog is, ook t.o.v. de GC), maar van de andere kant heeft het dus een beetje "what u see is what u get-gevaar".
Uit Halo, die ook niet altijd vloeiend draait trouwens, valt echt niet veel meer uit te halen. Dat game was al lang en breed geoptimaliseert voor de PC qua performance toen Bill langskwam met zijn exclusief-contractje. Het enigste wat ze voor de Xbox hebben gedaan is GF3-optimaliseren met allerlei toeters en bellen. Maar dat zijn relatief kleine verschillen met de PC versie die ook al voor DX8 geschreven was.
Maar goed, ik laat me verrassen. Waar ik bv. erg benieuwd naar ben is of GP4 op de Xbox wel een beetje draait en de PC-versie onderuit kan kegelen.
quote:Pardon?! Zeg jij nu dat Psx spellen geen kwaliteit zijn?!Ooit gehoord van Resident Evil reeks(op begonnen),FF,GT,Vagrant Story,MGS,Tomb Raider,Soul Reaver,Colin McRea etc.etc.etc. ...ok de gfx zijn nu brak maar dat neemt niet weg dat er waanzinnige spellen op de Psx/Psone zijn die ik nog niet op de X-Box heb gezien.Zeker weten!
Op vrijdag 07 juni 2002 00:44 schreef qbus het volgende:Juist!.
Wat dat betreft is de Xbox ook iets meer voor de oudere gamer die een wat breder budget heeft en iets meer de kwaliteit voorop stelt ipv zaken als oude PS-spellen kunnen spelen en budget-titels.
quote:Ohhh zo waar!!
Hulde voor dit helder nieuw licht in ons midden
XBOX:
Mooie graphics
Leuke games
end da console wars.....dat gezeik ook steeds over welke de beste is.....ieder zn eigen keuze... nuff said......
quote:Chagie Rob?
Op vrijdag 07 juni 2002 09:08 schreef Robhimself het volgende:
PS2:
Mooie graphics
Leuke gamesXBOX:
Mooie graphics
Leuke gamesend da console wars.....dat gezeik ook steeds over welke de beste is.....ieder zn eigen keuze... nuff said......
quote:moi?
Op vrijdag 07 juni 2002 09:44 schreef Bastard het volgende:[..]
Chagie Rob?
quote:dead and buried
Op vrijdag 07 juni 2002 15:10 schreef febster het volgende:
Waar o waar is de GameCube in deze battle?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |