abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4438675
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:51 schreef qbus het volgende:

Dan heb ik nieuws voor je: De verkopen van de Xbox schieten op steeds meer plaatsen in de wereld als paddestoelen de lucht in omdat mensen toch graag geavanceerdere shit met meer mogelijkheden kiezen dan een gedateerd systeem.

Dan heb ik ook nieuws voor jou. Na de prijsdalingen is er idd een verkoop-boom geweest maar het lijkt er sterk op dat die erg tijdelijk was. In NL is die hype al weer voorbij. De totale verkopen vallen gewoon erg tegen in Europa.
Daarbij trekt de gamesverkoop nog steeds niet voldoende aan, en juist daar moet MS het van hebben nu de consoles nog meer verlies lijden per unit/verkoopprijs. Japan heeft ook een lichte inhaalslag gedaan wat betreft de Xboxverkopen maar het blijft relatief gezien erg tegenvallend en kortdurend. Het is nog een beetje natte vingerwerk, maar de consolemarkt lijkt een beetje verzadigd door het grote PS2 succes. Nintendo heeft ook zijn eigen schare fans die trouw zijn.

Vergeet ook niet dat MS begroot had binnen 2 jaar meer marktaandeel dan de PS2 te hebben. Volgens mij inmiddels een utopie.

Blijft alleen de US over waar ie goed verkoopt. Ik ben niet zo positief over de Xbox zijn toekomst eerlijk gezegd.

quote:
Dat dacht men een paar jaar terug ook met Sega,ooit marktleider op het gebied van Consoles. We weten allemaal hoe het met de Dreamcast is afgelopen. Zoiets zal Microsoft niet gebeuren omdat ze daar gewoon TE groot voor zijn,ze kunnen het zich niet veroorloven een product te laten floppen en zullen knokken tot ze marktleider zijn. Tig voorbeelden bekend waaronder Hotmail en eerder genoemde I-explorer.
Je kunt natuurlijk niet onbeperkt verlies lijden op elementen in je bedrijf. Dat gaat drukken op je winstcijfers en dat zullen de aandeelhouders, die toch ook aardig wat macht hebben, niet slikken als dat te structureel wordt. MS heeft veel geld maar het blijft een bedrijf dat winst wil maken.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  dinsdag 4 juni 2002 @ 04:48:36 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4439133
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:26 schreef qbus het volgende:

Dat ben ik niet met je eens: Doa bied als je het wat langer speelt uitgebreide mogelijkheden en een zeer hoge speelbaarheidsgraad waar bijvoorbeeld een tekken zich beperkt tot button-bashing.

Tegenover Tekken wel ja, tegenover Virtua Fighter 4 is het wel een buttonsmasher
quote:
Daarbij: de titels van Nintendo die ooit in de arcade hebben gestaan zijn op 2 handen te tellen.
Waar het om gaat is dat Nintendo o.a. met het triforce board samenwerkt met de grootste arcade softwaredevelopers
zoals Namco, capcom en Sega en dan heb ik bedrijven als squaresoft en konami nog niet opgenoemd
quote:
Dat Nintendo bezig is met zo"n triforce-board zegt niks over hun arcade-kwaliteiten in de toekomst.
Het triforce-board is de arcadestandaard van de nabije toekomst speciaal ontworpen voor gamecube software, in de vorm van een stukje hardware (je bouwt je cube gewoon uit). Het triforce board heeft tot nu toe hoge ogen gegooid, en er wordt veel van verwacht aangezien je volgens de developers de exacte arcadehal kwaliteit thuis op de buis voorgeschoteld krijgt, en bijvoorbeeld de mogelijkheid om met een speciale memorykaart, gamecube data uit te wisselen in de arcadehal op de kast. Dat is trouwens nog iets unieks wat nintendo heeft: data uitwisselen van NGC en GBA in de vorm van minigames, als extra joypad, als extra speelscherm en straks bij Golden Sun II kun je zelfs verderspelen op je advanced in 2d.
quote:
Het feit dat Sega een van de grotere jongens achter de Xbox-titels is zegt wat dat betreft genoeg.
Op dit moment heeft Sega meer te doen met PS2, NGC en GBA dan met de Xbox.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4439342
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 04:48 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

[..]

Waar het om gaat is dat Nintendo o.a. met het triforce board samenwerkt met de grootste arcade softwaredevelopers
zoals Namco, capcom en Sega en dan heb ik bedrijven als squaresoft en konami nog niet opgenoemd
[..]

[..]

Op dit moment heeft Sega meer te doen met PS2, NGC en GBA dan met de Xbox.

Producers uit de oudheid...toch een van de belangrijkste
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:13:37 #29
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4462862
weet iemand een goed blad voor alle platformen? Dus NGC, PS2 en xbox. Eventueel ook de pc.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:23:49 #30
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4462993
Gewoon P.U.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_4465099
quote:
Gewoon P.U.
je noemt ongeveer het slechtste gameblad wat er is.
PSN: Poekimammi_nl
  woensdag 5 juni 2002 @ 19:50:29 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4465142
Mij kan het niet veel schelen ,ik heb die x-box slechts als dvd speler gekocht en heel af en toe een spelletje. Nieuwe spellen zal ik zeker niet kopen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4465156
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 19:47 schreef Zeiksnor het volgende:

[..]

Iets meer onderbouwing mag gerust , ik ben zelf al een flink aantal jaren lid van de PU en ik moet zeggen dat t me niet tegenvalt . Ik weet niet of ze 100% objectief zijn ofzo maar de games die k kocht aan de hand van een hoog cijfer in de PU waren telkens erg goed .

Overigens MS heeft DE beste gamesproducent niet in huis want dat blijft nog altijd Nintendo (en RareWare want das gewoon stiekum firstparty werk) zelf .

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 5 juni 2002 @ 20:26:23 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4465632
quote:

[..]

Nee vind ik niet, ik lees P.U. al jaren, en hun hele attitude bevalt me wel. Af en toe lekker tegen de stroom in, en niet blind achter de rest van de gamemagazines aanlopen die lopen te slijmen bij de groter developers. (squaresoft, konami)
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 5 juni 2002 @ 20:30:18 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4465699
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 19:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mij kan het niet veel schelen ,ik heb die x-box slechts als dvd speler gekocht en heel af en toe een spelletje. Nieuwe spellen zal ik zeker niet kopen.
Dat is zoiets als een fiets kopen omdat het zadel zo lekker zit.

Een dvd speler heb je voor minder tegenwoordig hoor

The truth was in here.
  woensdag 5 juni 2002 @ 20:33:40 #36
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4465759
quote:

[..]

tegenwoordig wel ja. Ik was sinds het begin lid. Toen Ben de Dood en zijn vriendin er nog in zaten. Altijd goede reviews, interessant nieuws, goede artikelen. Maar de laatste 2 jaar is het echt een popi blad geworden. Idioot taalgebruik, onduidelijke cijfers (meestal TE hoog). reviews waarbij het spel af en toe niet eens gespeeld lijkt. Nope.. mijn abonnement een tijd geleden opgezegd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:04:15 #37
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4466286
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 20:33 schreef Cheiron het volgende:

[..]

tegenwoordig wel ja. Ik was sinds het begin lid. Toen Ben de Dood en zijn vriendin er nog in zaten. Altijd goede reviews, interessant nieuws, goede artikelen. Maar de laatste 2 jaar is het echt een popi blad geworden. Idioot taalgebruik, onduidelijke cijfers (meestal TE hoog). reviews waarbij het spel af en toe niet eens gespeeld lijkt. Nope.. mijn abonnement een tijd geleden opgezegd.

Ze hebben in de 1e PU Super Mario Kart een 6,5 gegeven. DAT is pas een fout geweest.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:05:13 #38
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4466294
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:04 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ze hebben in de 1e PU Super Mario Kart een 6,5 gegeven. DAT is pas een fout geweest.

DOH!
Dat teniminste wel eerlijk, en niet:"oh, het is een populair spel met een goede commercial, kom het krijhgt een 10" review.

Al klopte het toen niet nee

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 5 juni 2002 @ 21:27:50 #39
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4466673
Ja, dus de PU is shit. Heb zelf hier ook 1 blad liggen om te kijken of het bevalt. Over de reviews valt wel het een en ander te zeggen maar de meeste reviews vind ik opzicht wel goed.

Maar wat is WEL een goed blad?

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_4468291
Edge Magazine...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_4469458
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 23:10 schreef PBateman1978 het volgende:
Edge Magazine...
Pff gelukkig een kleine quote anders had ik je moeten editten (popcorn in t leuke FB topic verkrijgbaar bij swets )

maar onderbouw t waarom enzo want ik heb er nog nooit van gehoord moet ik zeggen

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  donderdag 6 juni 2002 @ 00:58:35 #42
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_4469791
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:41 schreef qbus het volgende:
Leuk voorbeeldje van bovenstaande is trouwens netscape,dat totaal van de markt is verdrongen door I-explorer.
Idd, maar was netscape dan zo slecht? nee, het was erg goed, maar juist doordat ie een groter bedrijf achter zich had staan deed het het beter, ook werd het natuurlijk met windows mee geleverd. Iets wat zeker mee geholpen heeft. Om op deze manier te redeneren dat de x-box beter is is dom. Het komt erop neer dat je met een slechte console genoegen zou nemen alleen omdat de maker zo groot is.

De xbox moet zich nog maar bewijzen, het heeft op dit moment geen geschiedenis en geen jaren lange trouwe fans. Dat terwijl sony een erg goeie reputatie heeft opgebouwd met de ps en nu de ps2. Nintendo heeft zelfs nog een betere naam, en is de langst bestaande. Kijk maar naar de nes, gameboy, snes. De n64 was misschien niet geweldig, al zijn er een aantal spellen voor te vinden die onovertroffen zijn zoals goldeneye, zelda en perfect dark.

Een console zal het op een gegeven moment moeten hebben van zijn naam. En zoals het nu is heeft vooral nintendo wat dat betreft het goed, ze hebben een lange geschiedenis, de best verkopen de console(gameboy) en 2 van de beste zoniet de beste ontwikkelaars die exclusief voor hun ontwikkelen. Namelijk rare en nintendo zelf. En zeg nou zelf heeft rare ooit een slecht spel uitgebracht?

Daarna komt sony die ook een erg goeie naam heeft, vooral opgebouwd met de ps1, daar kunnen ze nog tijden mee vooruit. Ze hebben zowiezo een ander imago als nintendo, namelijk spellen voor het wat ouwere publiek. Waar nintende vooral bekend is door zijn "kinder" spellen, voornamelijk gekomen door de n64.

De xbox daarentegen is pas net begonnen met zijn naam en heeft niet echt exclusieviteit, qua ontwikkelaars die al een grote naam hebben en zich hebben bewezen op de console markt(correct me if i'm wrong). Xbox moet het nu vooral hebben van marketing en later van goede spellen.

Kortom ik zie de xbox niet snel sony en nintendo verdrijven.

Sega is leuk om als voorbeeld aan te halen, maar de dreamcast was al hun laatste redding, daarvoor hebben ze al jaren geen concurrende console gehad, waar sony de ps had en nintendo de n64 was sega niet te bekennen. Gelukkig doen ze nu waar ze goed in zijn. en dat is spellen maken.

Ook zal microsoft niet kosten wat het kost de xbox in leven houden, als hij niks oplevert is het gewoon zo de volgende dreamcast. En proberen ze het over een aantal jaar weer.

Maar goed tijd zal het uitwijzen, maar ik blijf waarschijnelijk gewoon bij nintendo.

pi_4469865
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 00:58 schreef Tweek het volgende:

Idd, maar was netscape dan zo slecht? nee, het was erg goed, maar juist doordat ie een groter bedrijf achter zich had staan deed het het beter, ook werd het natuurlijk met windows mee geleverd. Iets wat zeker mee geholpen heeft. Om op deze manier te redeneren dat de x-box beter is is dom. Het komt erop neer dat je met een slechte console genoegen zou nemen alleen omdat de maker zo groot is.

De xbox moet zich nog maar bewijzen, het heeft op dit moment geen geschiedenis en geen jaren lange trouwe fans. Dat terwijl sony een erg goeie reputatie heeft opgebouwd met de ps en nu de ps2. Nintendo heeft zelfs nog een betere naam, en is de langst bestaande. Kijk maar naar de nes, gameboy, snes. De n64 was misschien niet geweldig, al zijn er een aantal spellen voor te vinden die onovertroffen zijn zoals goldeneye, zelda en perfect dark.

Een console zal het op een gegeven moment moeten hebben van zijn naam. En zoals het nu is heeft vooral nintendo wat dat betreft het goed, ze hebben een lange geschiedenis, de best verkopen de console(gameboy) en 2 van de beste zoniet de beste ontwikkelaars die exclusief voor hun ontwikkelen. Namelijk rare en nintendo zelf. En zeg nou zelf heeft rare ooit een slecht spel uitgebracht?

Daarna komt sony die ook een erg goeie naam heeft, vooral opgebouwd met de ps1, daar kunnen ze nog tijden mee vooruit. Ze hebben zowiezo een ander imago als nintendo, namelijk spellen voor het wat ouwere publiek. Waar nintende vooral bekend is door zijn "kinder" spellen, voornamelijk gekomen door de n64.

De xbox daarentegen is pas net begonnen met zijn naam en heeft niet echt exclusieviteit, qua ontwikkelaars die al een grote naam hebben en zich hebben bewezen op de console markt(correct me if i'm wrong). Xbox moet het nu vooral hebben van marketing en later van goede spellen.

Sega is leuk om als voorbeeld aan te halen, maar de dreamcast was al hun laatste redding, daarvoor hebben ze al jaren geen concurrende console gehad, waar sony de ps had en nintendo de n64 was sega niet te bekennen. Gelukkig doen ze nu waar ze goed in zijn. en dat is spellen maken.

Ook zal microsoft niet kosten wat het kost de xbox in leven houden, als hij niks oplevert is het gewoon zo de volgende dreamcast. En proberen ze het over een aantal jaar weer.

Maar goed tijd zal het uitwijzen, maar ik blijf waarschijnelijk gewoon bij nintendo.

Ja hier ben ik het nou mee eens...
Ik blijf bij Sony(en misschien in de toekomst Nin. erbij)
α & Ω
  donderdag 6 juni 2002 @ 01:15:19 #44
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4470000
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 00:58 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ben ik het ook mee eens.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 6 juni 2002 @ 01:17:54 #45
11923 I.R.Baboon
pi_4470043
Ik ben bang dat microsoft op de MSN/IE manier de consolemarkt zal veroveren. Niet met kwalitatief betere producten, maar door een betere marketing en zo. Maar ik heb nog wel iets meer vertrouwen in Sony en Nintendo qua marketing dan in Netscape en ICQ.
pi_4470074
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 01:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben bang dat microsoft op de MSN/IE manier de consolemarkt zal veroveren. Niet met kwalitatief betere producten, maar door een betere marketing en zo. Maar ik heb nog wel iets meer vertrouwen in Sony en Nintendo qua marketing dan in Netscape en ICQ.
Console markt gaat veroveren?, .Wees maar niet bang hoor.Microsoft maakt niet uit of de Box goed verkoopt,dat zijn wij nog altijd wel.En gamers zijn niet stom.Toch
α & Ω
  donderdag 6 juni 2002 @ 01:23:12 #47
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4470111
De hevige concurrentie tussen de consules, doet de prijzen wel uniek hard dalen, dus wij doen ons voordeel er zeker aan. De prijzen van nu zijn stuntprijzen tegenover vroeger.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 6 juni 2002 @ 01:25:09 #48
11923 I.R.Baboon
pi_4470132
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 01:20 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Console markt gaat veroveren?, .Wees maar niet bang hoor.Microsoft maakt niet uit of de Box goed verkoopt,dat zijn wij nog altijd wel.En gamers zijn niet stom.Toch

Ach. Ik vond mensen die MSN namen ook stom. En nu is het toch ICQ ernstig aan het verdringen.
pi_4470146
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 01:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ach. Ik vond mensen die MSN namen ook stom. En nu is het toch ICQ ernstig aan het verdringen.

Ja maar dat is iets heel anders.Msn is voor de meeste mensen makkelijk dus vandaar.
α & Ω
pi_4470899
X BOX roeleert
Ik heb em nu 2 dagen met halo erbij en ik ben al vies verslaafd geworden (en k heb net examen ) vooral met 2 spelers is het echt vet om te spelen maar de gamecube is ook wel goed die heeft ook goede graphics maar ik ben nu eenmaal geen nintendo fan
Stijn het zwijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')