abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:18:15 #1
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_90057660
HILVERSUM (AFN) - Zes grote Nederlandse pensioenfondsen beleggen in producenten van kernwapens, meldt vrijdag het tv-programma Uitgesproken VARA, dat onderzoek liet doen naar negen grote fondsen.

Ook het ABP blijkt op vrij forse schaal in producenten van kernwapens te beleggen... Vijf van die fondsen sluiten kernwapens niet uit en beleggen dan ook in meerdere producenten van kernwapens: ABP in 10 bedrijven, Bedrijfstakpensioenfonds Bouw in 12 bedrijven, PMT in 8 bedrijven, Bedrijfstakpensioenfonds Grafische Bedrijven in 11 bedrijven en PME in 10 bedrijven, aldus het onderzoeksbureau Profundo, dat zich baseert op informatie die fondsen zelf geven op hun websites.

Drie fondsen - Bedrijfstakpensioenfonds Detailhandel, Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw en PfZW - hebben een beleid dat beleggingen in kernwapens uitsluit, maar beleggen in de praktijk toch ieder nog in één bedrijf.

Bedrijfstakpensioenfonds Detailhandel en Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw hebben in een schriftelijke reactie echter laten weten dat zij hun aandelen in dit ene bedrijf (ITT Corporation) per augustus 2010 verkocht hebben.

Eén fonds, Spoorwegpensioenfonds, belegt in 8 producenten van kernwapens, maar heeft in een schriftelijke reactie op de voorlopige onderzoeksresultaten laten weten dat het zijn aandelen in 4 bedrijven recentelijk verkocht heeft of wil gaan verkopen en dat 2 bedrijven nader onderzocht worden, aldus Uitgesproken VARA.

http://www.telegraaf.nl/d(...)nwapens__.html?p=5,1

Tja wat moet je hier nou van vinden?
pi_90057869
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:18 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Tja wat moet je hier nou van vinden?
Begrijpelijk?
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:48:51 #3
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_90059286
Rusland en de VS hebben toch afspraken gemaakt om het aantal kernwapens te verminderen?

Lijkt mij dus nu niet echt een markt om flink in te gaan beleggen. Zijn ze toch een jaartje of 50 te laat mee.

Of weten die pensioenfondsen iets wat wij niet weten? Of zullen die kernwapens slecht een verwaarloosbaar percentage van de bedrijfsactiviteiten van die betreffende bedrijven zijn?
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:21:56 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90071843
Zozo, zijn er zomaar tientallen producenten van kernwapens? Groeiende markt blijkbaar.

Welke bedrijven zijn het precies die kernwapens produceren? Ben best wel benieuwd.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het landen zijn die ze produceren en dan nog maar enkele.

Eens kijken:
VS
Rusland
China
UK
Frankrijk
Noord Korea
India
Pakistan
Israel
En mogelijk Iran.
Voorheen zat Zuid Afrika ook in de business maar zij zijn eruit gestapt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2010 @ 00:30:38 #5
230491 Zith
pls tip
pi_90072359
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:21 schreef Dagonet het volgende:
Zozo, zijn er zomaar tientallen producenten van kernwapens? Groeiende markt blijkbaar.

Welke bedrijven zijn het precies die kernwapens produceren? Ben best wel benieuwd.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het landen zijn die ze produceren en dan nog maar enkele.

Eens kijken:
VS
Rusland
China
UK
Frankrijk
Noord Korea
India
Pakistan
Israel
En mogelijk Iran.
Voorheen zat Zuid Afrika ook in de business maar zij zijn eruit gestapt.
Knap dat je zo goed kan denken :Y

Pro-tip: Landen produceren geen atoombommen door eerst zelf het ijzer uit een berg te hakken, zelf om te smelten, etc, ??, bom.

Nee, ze hebben bedrijven nodig die dit soort dingen voor ze doen. Net zoals de JSF niet door een land gemaakt word...

Bedrijven die het nu doen zijn o.a. (dochterondernemingen van) BAE Systems, Northrop Grumman, Honeywell International, Finmeccanica, Safran, en United Technologies Corporation

mvg,

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 18-12-2010 00:40:46 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90076050
Dubbel, dus hier maar verder Pensioenfondsen beleggen in kernwapens
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')