abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:35:28 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_90041266
Voor m'n mixen laat ik veel VST's meedraaien in Adobe audition. Als het er na een tijdje veel worden merk ik dat m'n geluidskaart er moeite mee gaat krijgen door gekraak in het geluid.

Is het een optie om een externe geluidskaart te kopen die zoiets wel aankan of zal dit een blijvend probleem zijn. En zo ja op wat voor dingen kom je dan een beetje uit. Heb daar echt geen verstand van :D

Alvast bedankt :)
pi_90043865
Heb er net even over zitten denken... In theorie moet het mogelijk zijn, mits je Audition wijs kunt maken welke kaart het moet gebruiken voor welke handelingen. Ook moet het dan een geluidskaart worden met een eigen processor aan boord. Veel geluidskaarten laten het rekenen e.d. nog gewoon door je hoofdprocessor doen, zou jammer zijn als je per ongeluk zo eentje hebt :+
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:48:06 #3
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_90044293
Dit is een toppertje

http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

Will fit all your needs :)

(gebruik 'm zelf ook icm cubase en reason)
Ik ben een eckte rapnegert
pi_90044393
Die heb ik eerst ook gehad, drivers deden wel moeilijk icm windows vond ik.

Ben nu overgestapt naar een M-Audio firewire Audiophile.
  vrijdag 17 december 2010 @ 14:56:58 #5
125915 Dribbel_
pi_90044649
Ja ik ben best bereid er wat aan uit te geven, als het maar echt goed werkt.

Er draaien zeker 10 VST's tegelijk dus hij moet wel wat aankunnen. Mensen misschien tips waar je op moet letten qua specs ?

Bedankt voor de tips in ieder geval :)
pi_90045998
Vreten al die VST niet hendig veel RAM geheugen waardoor mogelijk dat het probleem is? Klinkt igg herkenbaar.

Dacht dat een externe geluidskaart meer het probleem van vertraging / latency zou voorkomen. Wat jij omschrijft is daarom mogelijk iets anders.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:38:30 #7
125915 Dribbel_
pi_90046126
Dat was dus eignelijk ook mijn vraag :@ of zoiets het wel kan oplossen of dat het ergens anders te zoeken is.

Maar het meedraaien van de VST's gaat probleemloos. Alleen als ik m'n gitaar inspeel en het dan direct gemonitord wil hebben over zo'n VST dan gaat het soms toch wat lastig.
pi_90046369
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:48 schreef Gummibeer79 het volgende:
Dit is een toppertje

http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

Will fit all your needs :)

(gebruik 'm zelf ook icm cubase en reason)
Wat sluit je hierop aan? Kan niet veel wijzer worden van de link :@

@dribbel: hoeveel ram geheugen heeft je pc. En hoe record jij je gitaar? Wat is je setup? :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:51:17 #9
125915 Dribbel_
pi_90046652
Ik draai nu op 64 bit 6 gig werkgeheugen. I7 processor. De gitaar gaat via m'n toneport (usb interface) de computer in.

Daar neem ik het droge signaal van de gitaar mee op die ik op de computer door een VST gooi voor de amp simulatie.
pi_90047015
Heb hier ook een toneport. Een UX1.

Bij gebruik van de zwaardere VST's heb ik eigenlijk hetzelfde probleem. Heb een mindere snellere pc dan de jouwe. Dacht dat het aan het interne geheugen zou liggen. Als jij het ook hebt, dan is het dat niet ;)

Hou mij ook aanbevolen voor tips. Wil dus de latency en die kraak geluiden voorkomen. :)
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:03:19 #11
125915 Dribbel_
pi_90047122
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:00 schreef devl1nsect het volgende:
Heb hier ook een toneport. Een UX1.

Bij gebruik van de zwaardere VST's heb ik eigenlijk hetzelfde probleem. Heb een mindere snellere pc dan de jouwe. Dacht dat het aan het interne geheugen zou liggen. Als jij het ook hebt, dan is het dat niet ;)

Hou mij ook aanbevolen voor tips. Wil dus de latency en die kraak geluiden voorkomen. :)
Playback functie is geen probleem, het gaat fout als je jezelf direct wil monitoren. Maarja dat inspelen lukt zo blind ook wel dat is het probleem niet. Maar het is wel relaxter als je alles gelijk hoort :D
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:05:21 #12
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_90047197
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:44 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Wat sluit je hierop aan? Kan niet veel wijzer worden van de link :@

@dribbel: hoeveel ram geheugen heeft je pc. En hoe record jij je gitaar? Wat is je setup? :)
Ik heb een Athlon XP 2500+ uit 2003 met 1,5 gig ddr1 geheugen.
Dus ouwe meuk.

Ik heb een mengtafeltje op de analoge ingangen waarmee ik direkt (via effectenpedaal) bass of gitaar kan aansluiten. Of mic voor de gitaarversterker (Fender O+ )

Toetsen speel ik in op Reason en drums knip en plak ik daar ook inelkaar.
Dit als wavje in (momenteel) cooledit, en multitrack de andere instrumenten erbij.

En draait als een zonnetje!
pi_90047757
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Playback functie is geen probleem, het gaat fout als je jezelf direct wil monitoren. Maarja dat inspelen lukt zo blind ook wel dat is het probleem niet. Maar het is wel relaxter als je alles gelijk hoort :D
Ik wil de VST die ik aan heb staan (GuitarRig) gebruiken en wat ik inspeel direct horen via uitgangen op Toneport of het geluid via de PC. Dat lukt alleen met vertraging. Ondanks de ingebouwde ASIO in combi met de juiste driver van Toneport.

En op de Toneport aansluiten op een net nieuwe laptop is helemaal een drama. Nog meer kraakgeluiden en vertraging.

Volgens mij is het een externe geluidskaart idd.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:05 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Ik heb een Athlon XP 2500+ uit 2003 met 1,5 gig ddr1 geheugen.
Dus ouwe meuk.

Ik heb een mengtafeltje op de analoge ingangen waarmee ik direkt (via effectenpedaal) bass of gitaar kan aansluiten. Of mic voor de gitaarversterker (Fender O+ )

Toetsen speel ik in op Reason en drums knip en plak ik daar ook inelkaar.
Dit als wavje in (momenteel) cooledit, en multitrack de andere instrumenten erbij.

En draait als een zonnetje!
Dat is duidelijker. Mis dus die mengtafel om de audio door te sturen. Wat voor mengtafel heb je en welk keyboard gebruik je? Jij kan je gitaar dus niet aansturen met een VST als Guitar Rig?

Gebruik zelf ook Reason en Cubase. Wil een nieuwe set up halen die wél eindelijk werkt. Dus een keyboard en iets waarmee ik mijn toneport kan gebruiken voor gitaar en bas.

Wie heeft advies?
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:25:27 #14
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_90047907
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:21 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Ik wil de VST die ik aan heb staan (GuitarRig) gebruiken en wat ik inspeel direct horen via uitgangen op Toneport of het geluid via de PC. Dat lukt alleen met vertraging. Ondanks de ingebouwde ASIO in combi met de juiste driver van Toneport.

En op de Toneport aansluiten op een net nieuwe laptop is helemaal een drama. Nog meer kraakgeluiden en vertraging.

Volgens mij is het een externe geluidskaart idd.

[..]

Dat is duidelijker. Mis dus die mengtafel om de audio door te sturen. Wat voor mengtafel heb je en welk keyboard gebruik je? Jij kan je gitaar dus niet aansturen met een VST als Guitar Rig?

Gebruik zelf ook Reason en Cubase. Wil een nieuwe set up halen die wél eindelijk werkt. Dus een keyboard en iets waarmee ik mijn toneport kan gebruiken voor gitaar en bas.

Wie heeft advies?
Heb een Xlab-meuk-mixertje een een Roland XP10 (beetje vintage) die ik met een Yamaha UX16 mijn computer instuur.
Effecten is een Korg (alles heerlijk analoog aangesloten)
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:46:16 #15
125915 Dribbel_
pi_90102121
Nu weet ik het nog niet :'(
pi_90388442
Ik ook nog niet.
pi_90433644
Het schijnt dat de TASCAM US 122 MKII een goede externe geluidskaart is.

http://www.bax-shop.nl/us(...)product-details.html

Iemand hier die dat misschien kan bevestigen?
hoi doei gr.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:43:18 #18
125915 Dribbel_
pi_90434670
Ik heb nu een Focusrite USB 6 Saffire gekocht. Ben er erg tevreden over :) Het probleem lag hem bij het programma Guitarrig die veel vna je processor vreet. En die draaide veel mee, dus dat is nu opgelost :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')