quote:
Nee, na flink wat meetwerk bleek dat haast een onmogelijke opgave.
Dus nu ligt het volgende blok in de planning:
![automark-6.jpg]()
Dit is een blok van een Renault 21 Turbo. Zelfde gatenpatroon voor bak, en zelfde montagepunten voor motorsteunen.
Blok is exact hetzelfde op een kortere krukas (2L ipv 2,2) en een versterkingsplaat en nog wat andere dingen als zuigers en zwaardere drijfstangen na. En een turbo.
Originele inlaatspruitstuk van de bus gaat erop, en een custom uitlaatspruitstuk om de turbo verder naar beneden te krijgen, ongeveer op de plaats van het oliefilter. Oliefilter wordt verplaatst naar loze ruimte voor meer ruimte voor de turbo, en dan komt er ook meteen een oliekoeler bij. Over de intercooler ben ik nog niet helemaal uit.
Die andere versnellingsbak komt er dan ook meteen op. Mijn huidige blok heeft niet genoeg koppel voor die bak, hij is een flink stuk langer (nu bij 120 km/h 4500 toeren, bij nieuwe bak zakt het naar 3600).
Plan is wel om het hele blok direct te megasquirten (of iets vergelijkbaars) en klaar te maken voor LPG.
Ik heb overigens nog niet zo'n blok, maar daar werk ik aan!
[ Bericht 4% gewijzigd door oshiro op 27-09-2016 12:45:56 ]
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." -
Arnold J. Rimmer, Red Dwarf ||
Last.fm