Psssst, al eens gehoord van www.Google.nl?quote:Op donderdag 16 december 2010 20:13 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een bedrijf op naam staan, waar ik dit jaar niks mee heb gedaan, op een domeinnaam verkoop van ¤ 410,00 na.
Ik heb het hele jaar niks van het Hoofdbedrijfschap gehoord, en ik krijg nu opeens een factuur van ¤ 70,00.
Ik heb nergens voor getekend en ben ook niet van plan deze factuur te gaan betalen.
Zijn hier mensen die ervaringen hebben met deze toko ?
Een opgeheven bedrijf heeft jou een factuur gestuurd?quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:31 schreef Skywalker88 het volgende:
Heb vandaag ook een factuur ontvangen van mij bedrijf die ik in april 2010 al heb opgeheven..
Ik vermoed dat als je netjes via een briefje aangeeft (en aantoont) dat jouw bedrijf in april 2010 al is opgeheven, dat je of een volledige creditnota of een gedeeltelijke creditnota krijgt. In het zuurste geval moet je nog over het hele jaar 2010 betalen, maar die kosten kan je dan nog net meenemen in je aangifte over 2010quote:erg irritant dat het niet samenwerkt met de kvk. je moet dus apart wijzigingen doorgeven bij HBD, hopelijk hoef ik geen heffing te betalen als ze mij wijzigingen hadden ontvangen. ik had geen idee dat zo'n nutteloze instelling bestond..
J***s, hoe moeilijk is het om op een link te klikken: http://www.hbd.nl/pages/5/Over-HBD/Over-HBD.htmlquote:Op vrijdag 17 december 2010 08:21 schreef Innisdemon het volgende:
Ik zit nu, als leek, eens te lezen over dat HDB. Maar wat is dat in hemelsnaam. Je bent verplicht aangesloten, maar wat ze nou precies voor je doen, is volstrekt onduidelijk
En nog een keer dan maar:quote:En dan: wanneer val je onder 'detailhandel' ?
quote:Als u bedrijfsmatig waren aan particulieren verkoopt dan bent u een ondernemer in de detailhandel. Registratie bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel is dan verplicht.
Lekker ongenuanceerde reactie makker. Leer eens je gemak te houden.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
J***s, hoe moeilijk is het om op een link te klikken: http://www.hbd.nl/pages/5/Over-HBD/Over-HBD.html
[..]
En nog een keer dan maar:
[..]
Hier heb je dus geen ene moer aan.quote:Onze missie beschrijft onze unieke positie en opdracht: wij maken ons sterk voor een gezonde detailhandel en daarmee voor de hele Nederlandse samenleving.
Ongenuanceerd? Boehoe! En waar ik mijn gemak niet hou, is me een raadsel, grote vriend.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:51 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Lekker ongenuanceerde reactie makker. Leer eens je gemak te houden.
Dat jij niet kunt lezen of het niet wilt snappen, wil niet zeggen dat het niet duidelijk is.quote:Je kunt nog zo'n sterk verhaal op je eigen website zetten, duidelijk is het niet.
(070) 33 85 733 of hbd@heffing.infoquote:[..]
Hier heb je dus geen ene moer aan.
Als je op de site kijkt zie je een linkje: http://www.hbd.nl/pages/85/Over-HBD/Activiteiten.htmlquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:13 schreef Innisdemon het volgende:
Blijkbaar weet jij precies wat dit clubje doet. Care to enlighten?
Niet zo bijdehand, vriend.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je op de site kijkt zie je een linkje: http://www.hbd.nl/pages/85/Over-HBD/Activiteiten.html
quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:53 schreef Innisdemon het volgende:
en toch is DAT linkje wel weer bruikbaar. Daar staan enigszins concrete acties in
Ik dacht dat als het echt panklaar voorgekauwd wordt het wel behulpzaam zou zijnquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Niet zo bijdehand, vriend.
Je hebt toch gelezen dat Innisdemon aan alleen een linkje en klikken niet genoeg heeft.
Was het dus blijkbaar ook.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik dacht dat als het echt panklaar voorgekauwd wordt het wel behulpzaam zou zijn
Als het wettelijk verplicht is,w aarom dan nog druk maken over de toegevoegde waarde. De kosten krijg je toch wel voor je kiezen....quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:46 schreef Innisdemon het volgende:
Het gaat mij er niet zozeer om dat de informatie niet vindbaar is, maar vooral dat dit soort organisaties niet uit kan leggen wat hun toegevoegde waarde is.
Er zijn in mijn optiek te veel van dit soort clubjes, vanzelfsprekend door de overheid in het leven geroepen, die zogenaamd iets voor ondernemers kunnen betekenen, maar vervolgens hoge lidmaatschapkosten in rekening brengen, voor onduidelijke acties (met natuurlijk een dure directie aan het roer)
Er zal echt wel toegevoegde waarde zijn. Misschien niet voor de individuele onderneming, maar wel voor het collectief.quote:Op vrijdag 17 december 2010 12:51 schreef Innisdemon het volgende:
haha, so true, maar dat vind ik nog erger. Verplicht stellen, maar geen toegevoegde waarde ontdekken.
De Kvk heeft wel degelijk toegevoegde waarde (voor mij).quote:Een tijd geleden was hier een discussie over de toegevoegde waarde van de Kamers van Koophandel. Komt op hetzelfde neer.
Ik dit jaar ook nog niet, maar de ervaring uit voorgaande jaren leert dat ze sowieso nog wel met een incassobureau komenquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:33 schreef junkiexp het volgende:
Gewoon niet betaald en heb sindsdien niks meer gehoord.
Benieuwd of ik nog wat hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |