nou ik heb het achter de rug en ik ben al thuis
ik moest om 7.15 daar zijn en om kwart voor 8 lag ik al in de ruimte voor de operatie kamer
geen kalmeringspil ofzo gekregen
niet dat dat wat uitmaakt maar was toch wel zenuwachtig
ze gingen me de block verdoving zetten in de hals!!!!!!!!!!!!!

euuh had niemand me dat kunnen vertellen? maar misschien maar goed ook,
het deed niet veel pijn maar behoorlijk onaangenaam.
eerst ging mijn buik op en neer, oh verkeerde zenuw zegt hij,toen mijn kaken gingen alle kanten uit ,bij de volgende poging ging mijn arm bewegen dus dat was goed/
erna volledige narcose gekregen omdat ze me zittend zouden opereren? raar.
meteen erna was ik weg.
kleine twee uur later was ik al weer bij, geen misselijkheid
had het wel van te voren aangeven dat ik vlug misselijk werd van narcose.
en ze zeiden ook dat ze me flink wat gespoten hadden omdat ze het tijdens de operatie ook aan ....? zagen dat mijn lichaam reageerde op missselijkheid. moet ik maar eens een vriendin vragen ,die werkt op de OK ,hoe ze dat zien.
ik had wel nog slangetje in mijn neus voor zuurstof geloof ik maar die ging ook vlug eruit.
op de afdeling ging het ook meteen goed, alleen zo'n muts van een stagiere gaat met me naar de wc en doet me geem mitella' of sling om . dus die arm bungelde maar wat rond. ze kreeg er naderhand een opmerking over van een verpleegkundige,
ook drukte ze de bel uit dacht ze,maar ze drukte op de noodbel

stonden meteen 5 mensen aan mijn bed
daarna meteen gegeten ,ging allemaal goed.
de arts vertelde dat ze eigenlik kalk wilde weghalen en een stuk kapsel weg halen voor meer speling te maken.
maar ze zagen dat er juist veels te veel speling zat.
mijn arm maakt niet de juiste beweging als ik hem omhoog doe.
ze hebben kalk weg gehaald, slijm -onsteking weg gehaald, wat geschraapt om het egaalte maken en schoongemaakt.
ik dacht wauw ok, dat is dan goed niet veel aan de hand.
maar toen kwam de maar.....
ik moest mijn leve lang fysio blijven volgen anders zou er een tijd komen dat ik mijn arm niet meer zou kunnen bewegen en dit ook niet meer goed kwam.
de fysio gaat via het ziekenhuis, 2 keer per week. maar na een aantal maanden kan ik ook dit zelf thuis doen en hoef ik maar eens in de maand terug.
tegen een uur of half 8 vroegen ze of ik naar huis wilde aangezien het goed ging
dus ben lekker thuis, mijn arm is alleen nog helaemaal verlamd, kan en voel niks ermee.
is net alsof niet van mij is.
maar dat betekend ook nog geen pijn
ben wel benieuwd wanneer die block is uitgewerkt, bij de patient wat naast me lag al na 4 uur maar bij is het nu dus 11 uur later al
maar tot nu toe is het me enorm meegevallen
juist omdat ik slechte ervaringen heb met narcose.
alleen die hals prik vond ik echt eng.
en nog steeds een erg vreemde gewaarwording dat ik niks voel in arm.
is net als je het aanraakt of het van iemand anders is die arm haha
moet er ook niet teveel bij stilstaan
hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de block was uitgewerkt?
is beetje raar geschreven allemaal en type fouten ,maar is raar met 1 hand typen
[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 14-01-2011 22:19:08 ]