abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89973652
Hallo allemaal,

Mijn vriend en zijn ex hebben een aantal jaar geleden een koopwoning gekocht op beide namen. Maar ze zijn nou al een tijd uitelkaar en de woning staat te koop.
Zei is inmiddels in een particuliere woning gaan wonen maar staat nog steeds ingeschreven op het oude adres (dus hun eigen woning) Ook ontvangt zei hier haar post enz nog. Ook betaalt ze nog gewoon de helft van de hypotheek mee. Maar nu willen ik en mijn vriend gaan samen wonen in hun woning. Met zijn ex erover gehad en zei wil dat ik haar volledige hypotheek overneem. Als de woning nog jaren te koop staat en hij word verkocht dan verdien ik daar dus helemaal niks aan. Dus leek het mij wel eerlijk om wat minder te betalen aangezien ze ook nog belasting terug krijgen etc. Maar goed ik vroeg me dus af hoe andere mensen daar over denken, en misschien nog ideeen hebben. Misschien uitkopen een optie? Maar wat zijn de nadelen enz daar dan van?
En kun je er wel zomaar bij in gaan wonen?

Wachtende op reacties...

Alvast bedankt
pi_89973884
Wat dacht je van: taalcursus Nederlands? Zei = Zij.... :X Sorry....

Om je vraag te beantwoorden: heb je inkomen? Zo ja? Hypotheek over laten zetten op jouw naam?
Dus ex er af, jouw naam er bij?

Bovenstaande situatie heb ik al vaak genoeg in ellende zien eindigen, want zij is nog steeds mede eigenaar en kan dus bij winst bij verkoop gewoon haar deel eisen....

Hoe oud ben je eigenlijk? en je vriend?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_89973903
Crosspost!

quote:
Zei is inmiddels in een particuliere woning gaan wonen maar staat nog steeds ingeschreven op het oude adres (dus hun eigen woning)
Dat mag niet volgens de gemeentelijke regels (basisadministratie).

quote:
...dan verdien ik daar dus helemaal niks aan
Is dat zo gek, als je jarenlang in een huis woont?

quote:
aangezien ze ook nog belasting terug krijgen etc
Wellicht heeft ze een rijke tante in Verweggistan, daar heb jij toch allemaal niets mee te maken?

Het is heel simpel: als de woning lang te koop staat, is-ie te duur! Je kan simpelweg een bod doen op de "halve" woning, dan neem je dat deel over.
censuur :O
pi_89974012
Oh ja, wat betreft de belasting, zodra je 2 koopwoningen bezit, kan je maar van 1 woning hypotheekrente aftrek genieten....
  woensdag 15 december 2010 @ 20:54:29 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_89974302
En als zij geen hypotheekrente meer betaald over het huis omdat jij de hypotheek overneemt, kun jij de hypotheekrente aftrekken
pi_89975812
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:49 schreef Spezza19 het volgende:
Oh ja, wat betreft de belasting, zodra je 2 koopwoningen bezit, kan je maar van 1 woning hypotheekrente aftrek genieten....
Tenzij er sprake is van leegstand bij verkoop. Dus het zou in dit geval misschien wel kunnen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:43 schreef girrll het volgende:
Hallo allemaal,

... de woning staat te koop.
pi_89975919
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:20 schreef Legatus het volgende:

[..]

Tenzij er sprake is van leegstand bij verkoop. Dus het zou in dit geval misschien wel kunnen.

[..]

Ja, maar dat is ook maar beperkt.... ;)
En daarbij, het huis staat niet leeg ;)
pi_89976403
Ik zou je in elk geval adviseren weg te blijven uit de financiele perikelen tussen je vriend en zijn ex.
Die woning is hun gezamelijke probleem en ik maak uit jouw verhaal ook niet op dat jij de helft wilt kopen.

Om niet gratis mee te liften kan je het beste huur betalen. Dit bedrag relateer je aan wat een vergelijkbare woning als huurprijs heeft (met de hypotheeklasten van mevrouw ex heb je niks te maken), Stel dat een huurprijs 700 euro is dan betaal jij 350.
-
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2010 @ 22:48:14 #9
21636 Feestkabouter
pi_89981139
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:49 schreef Spezza19 het volgende:
en ook als je er maar 1 hebt, dan mag je de hyporente alleen aftrekken als je ook daadwerkelijk in dat huis woont.
pi_90002767
Misschien te veel een R&P antwoord voor WGR, maar:
als je er nu voor kiest om de huidige situatie te laten bestaan terwijl jij intrekt bij je vriend, dan creer je een 3-hoek met zijn ex. Zij krijgt een soort wurggreep op je relatie en afhankelijk van hoe volwassen en stabiel zij is, zal je dat merken. Mocht zij bijvoorbeeld de breuk nog niet verwerkt hebben, dan haal je je hel op je hals. Dat moeten jullie beide eigenlijk niet willen.

Toch wil je door.... ik zou adviseren om de boel zo schoon mogelijk af te handelen: koop haar uit, zet het huis en de hypotheek op jouw naam en wees van haar af....

mocht je twijfelen over de mogelijke ellende die ik je voorspiegel: zoek eens op ex en huis in de fora hier... dan vind je ze wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')